دلایل باز شدن خودکار برنامه های گوشی

5 دقیقه زمان مطالعه

گوشی های اندرویدی هر روز قابل اعتمادتر می شوند. آن ها دارای تراشه هایی هستند که با حافظه دستگاه هماهنگ شده اند و تلفن های رده بالای امروزی به اندازه یک لپ تاپ معمولی حافظه و قدرت دارند. اما این گوشی ها بسیار بیشتر از یک لپ تاپ معمولی کار می کنند. انجام بازی‌ ها، برنامه‌ های شبکه‌ های اجتماعی، پخش ویدیو و ارسال و دریافت پیام یا تماس تنها چند مورد از کارهایی است که ما با تلفن‌ های خود انجام می‌ دهیم. این حجم از فعالیت می تواند باعث بسته شدن خودکار برنامه های اندروید شود.

مشکل دیگری که اکثر کاربران گوشی های اندرویدی با آن دست و پنجه نرم می کنند مربوط به باز شدن خودکار برنامه هاست! به عنوان مثال، تصور کنید در حال بررسی برخی از تنظیمات موبایل خود هستید و ناگهان اپلیکیشن تلگرام شما به صورت خودکار در موبایل باز می شود و دعوت نامه شما برای عضویت در کانال تلگرام نمایش داده می شود! این مشکلات اغلب برای کاربران تلفن های اندرویدی رخ می دهد، گاهی اوقات این مشکلات را در آیفون ها و آی پدهای اپل نیز مشاهده می کنیم. علت این مشکل مربوط به برنامه مخرب و ویروسی است که روی گوشی شما نصب شده است.

بسیاری از برنامه ها معمولاً به طور خودکار باز می شوند در حالی که شما حتی روی آیکون آن ها ضربه ای نزدید. با این حال، ممکن است به این برنامه ها نیاز نداشته باشید و پس از شروع کار آن ها، باید آن ها را ببندید. باز شدن برنامه‌های گوشی در پس‌ زمینه، حافظه رم را پر می‌ کنند و در نتیجه سرعت آن را کاهش می‌ دهند که می‌ تواند باعث هنگ نیز شود. همچنین مصرف باتری افزایش می یابد که مشکل چندان خوشایندی نیست. در این مقاله بهترین راه های جلوگیری از باز و بسته شدن اپلیکیشن های اندروید در پس زمینه را به شما اطلاع خواهیم داد. در صورتی که تمامی مراحلی که در ادامه ذکر می شود را انجام دادید و هیچ نتیجه ای نگرفتید، از تعمیرکار گوشی برای بررسی کمک بگیرید.

دلایل باز شدن خودکار برنامه های گوشی

استفاده از Dozing اندروید

از نسخه 6 یعنی Marshmallow (Android Marshmallow)، گزینه های بهینه سازی بیشتری به گوشی های اندرویدی اضافه شده است. با استفاده از این بخش، برنامه های دیگری مانند GPS، اتصال شبکه، وای فای و غیره ایجاد می شود. زمانی که صفحه گوشی خاموش است غیرفعال می شود و با روشن بودن صفحه نمایش این برنامه ها دوباره اجرا می شوند و می توانید از این گزینه برای جلوگیری از شروع خودکار برنامه در اندروید استفاده کنید. برای کنترل برنامه هایی که از ویژگی Dozing استفاده می کنند، به تنظیمات بروید، سپس به قسمت Power بروید و روی گزینه Battery Optimization کلیک کنید. اکنون می‌ توانید برنامه‌ ای را که می‌ خواهید در حالت خاموش بودن صفحه غیرفعال کنید انتخاب کنید و روی Optimize کلیک کنید.

یک راه آسان برای جلوگیری از باز شدن خودکار برنامه‌های گوشی خود، ویژگی عالی “Dozing” است که از نسخه 6.0 مارشملو اساس اندروید در نظر گرفته می شود. توجه داشته باشید که وقتی صفحه نمایش گوشی شما برای مدتی خاموش است، ویژگی های مختلف برنامه مانند GPS، اتصال به شبکه و سایر فرآیندهای مصرف باتری را خاموش می کند. هنگامی که صفحه خود را دوباره باز می کنید، این فرآیندها دوباره فعال می شوند. برای کنترل اینکه کدام برنامه‌ ها از ویژگی Doze استفاده می‌ کنند، به تنظیمات، پاور، بهینه‌ سازی باتری بروید، سپس روی برنامه‌ ای که می‌خواهید هنگام خاموش بودن صفحه متوقف شود ضربه بزنید و Optimize را انتخاب کنید.

تمامی برنامه های گوشی را به‌روزرسانی کنید

برنامه ها همیشه باید از آخرین نسخه استفاده کنند زیرا هر گونه اشکال یا مشکل نرم افزاری در آخرین نسخه های منتشر شده برطرف شده است. توسعه دهندگان به طور مداوم و دوره ای به‌روزرسانی های جدید را برای حل مشکلات کوچک و بزرگ برنامه ها منتشر می کنند. باز شدن خودکار برنامه ها در اندروید ممکن است به دلیل نسخه قدیمی برنامه ها باشد. نسخه های قدیمی ممکن است عملکرد نسخه های به روز شده را نداشته باشند. برای انجام این کار تنها کافی است تا Google Play Store را باز کرده و تمامی برنامه هایی که آپدیت یا به‌روزرسانی برای آن ها آمده است را دانلود و سپس نصب کنید. انجام این کار بسیار ساده است و معمولا پس از دانلود گوشی شما به طور خودکار برنامه را نصب خواهد کرد.

دلایل باز شدن خودکار برنامه های گوشی

متوقف کردن برنامه ها از طریق Developer

همچنین می‌ توانید برنامه‌ های پس‌ زمینه اندروید را در تب Developer Options ببندید. برای باز کردن این تنظیمات ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و به قسمت About بروید. سپس شماره ساخت را پیدا کنید و 7 بار پشت سر هم روی آن ضربه بزنید (ممکن است زیر More باشد). پس از نمایش یک پیام، این تنظیمات در تنظیمات گوشی در دسترس شما قرار خواهند گرفت. حالا به صفحه تنظیمات اصلی برگردید و Developer options را انتخاب کنید. سپس به قسمت Running Services رفته و برنامه ای که نمی خواهید باز شود را انتخاب کرده و Stop را بزنید. می‌توانید این کار را در همه برنامه‌ هایی که نیاز دارید انجام دهید و تا زمانی که گوشی خود را ریستارت نکنید، این تنظیم برای جلوگیری از اجرای برنامه‌ها در پس‌ زمینه در اندروید باقی می‌ ماند.

استفاده از برنامه های کمکی

برنامه Greenify یکی از برنامه های خوب در زمینه مدیریت برنامه های پس زمینه اندروید است. این برنامه برای دستگاه های روت نشده مناسب است. این برنامه عملکردی مشابه حالت Doze اندروید دارد. اگر گوشی خود را روت کرده اید، به شما توصیه می کنیم از جعبه ابزار All-in-One استفاده کنید. این برنامه دارای ویژگی های زیادی است که می توانید از Boot Speedup برای کنترل راه اندازی برنامه ها استفاده کنید. هنگامی که یک برنامه را در جعبه ابزار All-in-One غیرفعال می کنید، برنامه غیرفعال می ماند و تا زمانی که آن را به صورت دستی باز نکنید، به طور خودکار شروع به کار نمی کند. در ضمن اگر از نوتیفیکیشن های مزاحم این برنامه خسته شده اید در تنظیمات گوشی و قسمت Applications این برنامه را انتخاب کرده و گزینه Notifications را برای آن غیرفعال کنید.

از آنجایی که باز شدن خودکار اپلیکیشن ها باعث ضعیف شدن عملکرد دستگاه و همچنین مصرف بیشتر باتری گوشی می شود، لازم است با روش های مدیریت اپلیکیشن های گوشی آشنا شده و این مشکل را به راحتی برطرف کنید. در این مقاله چندین روش برای جلوگیری از باز شدن خودکار برنامه ها ارائه شد که با انجام مراحل آن ها و با کمی دقت می توان به راحتی از بروز این مشکل جلوگیری کرد. در صورتی که سوالی دارید، پیشنهاد می شود تا از طریق بخش نظرات، با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *