علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب

5 دقیقه زمان مطالعه

یک جسم سخت در دستگاه مانند سگک کمربند و یا دکمه‌های لباس می تواند علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب باشد. البته که این تنها مشکل نخواد بود و نقص فنی یکی از قطعات دستگاه نیز می تواند از دلایل آن باشد. همچنین علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب می‌تواند به دلایل متعددی وابستگی داشته باشد. علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب ممکن است بزرگ تر از گیر کردن یک جسم در بخشی از ماشین لباسشویی باشد. همچنین لازم به ذکر است که دلایل سر و صدای زیاد لباسشویی مختص به برند خاصی نیست و به مرور زمان این مشکل برای اکثر این دستگاه ها پیش خواهد آمد. اگر ماشین لباسشویی شما هنگام تخلیه آب صدا می دهد، باید علت صدای آن را با بررسی مواردی که جلوتر مطالعه خواهید کرد، پیدا و برای برطرف ساختن آن از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید. در نهایت نیز لازم به ذکر است که شیرهای آب دستگاه را ببندید و دستگاه را از برق خارج کنید.

مشکل در پمپ تخلیه

خرابی پمپ تخلیه یکی از رایج ترین علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب است و لازم به ذکر است که بی‌ توجهی به آن می‌ تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند زیرا پمپ تخلیه هر چند یک قطعه کوچک است، اما در عملکرد لباسشویی تاثیر بسیار مهمی دارد. از مشکلاتی که ممکن است برای پمپ شما پیش آمده باشد می توان به شکسته شدن پروانه‌ های پمپ، سوختن پمپ در اثر فرسودگی، گیر کردن آشغال در پمپ تخلیه و نوسانات شدید برق اشاره مستقیم کرد. در نهایت لازم به ذکر است که صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی هنگام آبکشی و تخلیه آب به گوش می رسد. علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب

کثیفی و جرم گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

تصفیه آب از آشغال، اجسام ریز و سخت وظیفه اصلی فیلتر ماشین لباسشویی می باشد. به همین دلیل است که فیلتر ماشین لباسشویی در معرض خطر کثیفی و جرم گرفتگی می باشد. علت بوی بد ماشین لباسشویی و کیفیت پایین شستشوی لباس ‌ها می تواند از کثیف بودن فیلتر ماشین لباسشویی باشد. لازم به ذکر است که تمام ماشین های لباسشویی مجهز به فیلتر خروجی آب هستند. در اکثر ماشین های لباسشویی فیلتر آن در قسمت پایینی قرار دارد و باید به صورت دوره ای تمیز شود. همان طور که در ابتدای این مطلب نیز ذکر شد، شیرهای آب دستگاه را ببندید و دستگاه را از برق خارج کنید. سپس در قسمت جلو و پایین دستگاه، درب فیلتر را به طور کامل باز کنید و درپوش داخلی آن را بچرخانید تا از محفظه خود خارج شود. لوله مخزن تخلیه آب را بیرون بکشید و آن را به طور کامل تمیز کنید.

مشکل در شلنگ تخلیه

مشکل در شلنگ تخلیه یکی دیگر از علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب می باشد که می‌تواند باعث تولید صدای غیرمعمولی در هنگام تخلیه آب لباسشویی شود. مسیر خروج آب به دلیل هرگونه پارگی، وجود اجسام سخت و تا شدن می تواند اتفاق بیفتد صدای ناهنجاری را به وجود بیاورد. همان طور که در ابتدای این مطلب نیز ذکر شد، ابتدا شیرهای آب دستگاه را ببندید و دستگاه را از برق خارج کنید. سپس در صورت گره خوردگی و یا تا خوردگی، آن را درست کنید. اگر در داخل شلنگ احساس کردید جرمی وجود دارد، سعی کنید آن را با فشار آب خارج کنید. در نهایت شلنگ را به جای خود بازگردانید و دستگاه را به حالت اصلی خود بازگردانید. علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب

وجود لباس بیش از حد

وجود لباس بیش از حد ظرفیت می تواند یکی دیگر از علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب باشد. ریختن لباس بیشتر از حد ظرفیت می تواند صداهای نامتعارفی را در هنگام شستشو از ماشین لباسشویی به وجود آورد. در صورتی که لباس های بسیار زیادی را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، به دلیل فشار بالای وارد شده، صداهای نامتعارفی نیز شنیده خواهد شد.

انسداد لوله فاضلاب

در این حالت خروج آب با مشکل همراه است و ممکن است مقداری از آب که داخل لباسشویی قرار دارد به بیرون ریخته شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از محلول لوله بازکن و یا فنر برقی استفاده کرد اما این دستگاه نیاز به تخصص دارد و بهتر است از یک تعمیرکار ماشین لباسشوییکمک گرفته شود. با رسوب زدایی و تمیز کردن منظم دستگاه، صدای ماشین لباسشویی نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. توصیه می ‌شود پارچه ‌های کوچک یا لباس‌ هایی که اشیا تزئینی کوچکیدارند را همراه با دیگر وسایل خود به لباسشویی نیندازید چرا که این موارد می توانند باعث خرابی دستگاه شما شوند.

در صورتی که با کمک این راهنما موفق نشدید تا مشکل صدای لباسشویی خود را هنگام تخلیه آب حل کنید، بهتر است تا از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید چرا که اگر تجربه کمی در این زمینه دارید، ممکن است علاوه بر قطعه مورد نظر، به دیگر قطعات نیز خسارات جبران ناپذیری وارد نمایید. همچنین برخی از مشکلات احتمالی را خود شما می توانید برطرف کنید که در این میان می توان به کثیفی و جرم گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی، مشکل در شلنگ تخلیه و وجود لباس بیش از حد اشاره کرد. در دیگر موارد پیشنهاد می شود از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *