کد فعال سازی رجیستری گوشی

5 دقیقه زمان مطالعه

پس از تصویب پیاده سازی طرح رجیستری گوشی، سامانه همتا ایجاد شد تا کاربران بتوانند گوشی های خود را بدون دردسر رجیستری کنند. اگر گوشی آکبند یا دسته دومی را خریده اید باید هر چه سریع تر این دستگاه را ررجیستری کنید. با این کار تمامی مسئولیت گوشی خود را به سیم کارت خودتان منتقل می کنید و مالکیت گوشی به نام شما می شود. در صورتی که ریجستری گوشی خود را فعال نکنید، ممکن است از دستگاه شما سواستفاده کنند.

همچنین اگر گوشی دسته دوم خریده باشید و نسبت به رجیستری اقدام نکرده باشید، ممکن است از گوشی شما به عنوان موبایل سرقتی شکایت شود. پس باید در اسرع وقت اقدام به فعال سازی کد رجیستری گوشی خود کنید تا مالکیت گوشی به شما منتقل شود.

یکی از خدماتی که در مرکز تعمیرات موبایل امدادکاران انجام می شود، ریجستری کردن انواع گوشی های هوشمند می باشد. اما در این مقاله سعی کردیم تا به صورت تصویری نحوه فعال سازی رجیستری گوشی را به شما آموزش دهیم تا خودتان این کار را انجام دهید.

نحوه دریافت کد فعال سازی رجیستری گوشی

هنگامی که یک گوشی آکبند را خریداری و راه اندازی می کنید، با این پیامک از سامانه همتا مواجه خواهید شد:

پیامک سامانه همتا

لازم به ذکر است که وقتی گوشی دسته دوم می خرید و سیم کارت خود را روی آن می اندازید، سامانه همتا پیامکی را به شما ارسال می کند و به شما اعلام می کند که مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است. در صورت دریافت همچین پیامک هایی از سامانه همتا، باید هر چه سریعتر گوشی را ریجستری کرده و اصطلاحا مالکیت گوشی را به سیم کارت خودتان انتقال دهید.

با توجه به اینکه گوشی را چگونه به دست آورده باشید، از روش های مختلفی باید کد رجیستری را دریافت کنید:

– اگر گوشی خود را از فروشگاه خریداری کرده اید و گوشی آکبند باشد، می توانید کد فعال سازی رجیستری را روی جعبه گوشی و یا کارت گارانتی آن پیدا کنید.

در صورتی که این کد روی جعبه یا کارت گارانتی موجود نباشد، باید با شرکت وارد کننده گوشی تماس بگیرید و از آن ها کد فعال سازی گوشی خود را دریافت نمایید.

– ممکن است گوشی خود را از فروشگاه نخریده باشید. در صورت خریداری گوشی دسته دوم پس از روشن کردن سیم کارت روی موبایل، یک کد از طرف سرشماره HAMTA برای شما ارسال می شود.

– حالت دیگری که می توانید گوشی خریده باشید، ثبت دستگاه ها به صورت مسافری می باشد. در این صورت کد فعال سازی از طریق پیامک در کارتابل مسافر وجود خواهد داشت. از این دستگاه ها فقط می توانید استفاده شخصی نمایید ولی نمی توانید آن ها را بفروشید و درآمد داشته باشید.

3 روش فعال سازی رجیستری گوشی

باید با وارد کردن شماره سیم کارت، شناسه IMEI و کد فعال سازی رجیستری گوشی در سامانه همتا وارد کنید. برای این منظور از سه طریق می توانید این فعال سازی رجیستری گوشی را انجام دهید:

  1. شماره گیری کد USSD یا *7777#
  2. نصب و ورود به اپلیکیشن همتا
  3. ورود به سایت https://hamta.ntsw.ir/Account/Login?ReturnUrl=%2F

فعال سازی رجیستری گوشی با کد USSD

– برای فعال سازی رجیستری گوشی از طریق کد *7777# باید پس از وارد کردن سیم کارت به داخل دستگاه و روشن کردن آن، این کد را شماره گیری کنید.

– در ادامه یک لیست برای شما به نمایش در خواهد آمد. شما باید گزینه 2 یعنی فعال سازی را انتخاب کنید.

مراحل ریجستری گوشی

– پس از آن باید IMEI را در کادر مربوطه وارد نمایید. شما نباید شناسه IMEI را با فاصله، خط تیره و غیره بنویسید؛ بلکه نوشتن ارقام به صورت پشت سر هم کافی است.

– شماره سیم کارتی را که می خواهید آن را روی گوشی استفاده نمایید، وارد نمایید.

– کد فعال سازی را در این مرحله باید به طور کامل بنویسید. کد فعال سازی یک کد 6 رقمی است و نباید با صفر شروع شده باشد. در غیر این صورت رجیستری گوشی شما به درستی انجام نخواهد شد.

– پس از انجام مراحل ذکر شده، یک پاپ آپ برای شما به نمایش در می آید که شامل شناسه IMEI و همچنین شماره موبایل شماست. در صورت تأیید اطلاعات، باید عدد 1 را بنویسید و ارسال نمایید.

در نهایت برای شما متن فعالسازی موفق که شامل شناسه دستگاه IMEI و همچنین شماره سیم کارت شما می باشد، به نمایش در خواهد آمد. پس از انتخاب گزینه تأیید، یعنی اطلاعات شما به طور کامل و صحیح ثبت شده است.

کد فعال سازی رجیستری گوشی با اپلیکیشن همتا

در صورتی که قصد دارید از اپلیکیشن همتا برای فعال کردن کد رجیستری گوشی خود استفاده نمایید، باید ابتدا آن را از سایت معتبر، گوگل پلی و غیره دانلود و سپس نصب نمایید.

پس از نصب برنامه، باید در آن ثبت نام کنید. دو روش برای ثبت نام در این نرم افزار وجود دارد: با کد ملی و شماره موبایل.

پس از ورود و ثبت نام در این نرم افزار، وارد پنل کاربری خود در اپلیکیشن همتا خواهید شد.

در ادامه با انتخاب گزینه فعال سازی تلفن همراه به مرحله بعد هدایت می شوید.

شماره موبایلی که می خواهید روی گوشی جدید از آن استفاده کنید، وارد نمایید.

در این مرحله باید IMEI گوشی را بنویسید و یا با استفاده از اسکن بارکد روی جعبه گوشی، به صورت اتوماتیک وارد برنامه خواهد شد.

سپس روی شناسه دستگاه من بزنید تا IMEI برای شما نشان داده شود، IMEI را انتخاب کنید.

در مرحله آخر باید کد فعال سازی را برای تکمیل رجیستری بنویسید تا یک پیام جدید را که شامل شماره سیم کارت و IMEI است، مشاهده کنید.

اگر اطلاعات صحیح باشند، آن ها را تأیید کنید تا گوشی برای سیم کارت شما فعال بماند.

فعال کردن رجیستری گوشی با ورود به سایت همتا

برای ثبت کردن گوشی خود در سامانه همتا با استفاده از سایت باید با کد ملی در این سامانه ثبت نام نمایید و سپس از شماره موبایل خود برای ورود به سایت استفاده کنید.

پس از وارد شدن به سایت روی فعال سازی تلفن همراه کلیک کنید تا کادرهای مربوط به اطلاعات شما به نمایش در آید. با وارد کردن شماره موبایل خود، شماره شناسه دستگاه IMEI و کد فعال سازی یک بار مصرف را که به شماره شما ارسال شده است، وارد نمایید. در انتها کد امنیتی را بنویسید و روی گزینه فعالسازی بزنید.

در ادامه اطلاعات وارد شده برای شما به نمایش در خواهد آمد که پس از تأیید، ثبت خواهند شد و رجیستری گوشی شما تکمیل می شود.

فعال سازی رجیستری گوشی

نکات مهم درباره رجیستری گوشی

– نکته مهمی که باید بدانید این است که اگر فروشنده و یا شرکت وارد کننده کد رجیستری را به شما ارائه ندهد و یا برای ارائه کد از شما هزینه ای دریافت شود، باید سریعاً موضوع را به سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مصرف کنندگان اطلاع داده و شکایت خود را ثبت نمایید.

– IMEI را می توانید روی جعبه گوشی مشاهده کنید و یا کد *#06# را شماره گیری کنید تا کد IMEI برای شما نمایش داده شود.

– برای فعال سازی گوشی هایی که دو سیم کارته هستند، یکی از دو محل سیم کارت های گوشی را فعال کرده و رجیستری گوشی را انجام دهید. در این صورت رجیستری محل سیم کارت دوم نیز به صورت خودکار انجام خواهد شد.

– اگر از موبایلی استفاده می کنید که پیش از اجرا شدن طرح رجیستری نیز فعال بوده و از آن استفاده می کردید، نیازی به فعال کردن رجیستری گوشی ندارید.

– رجیستری گوشی هایی که غیرفعال شده اند، امکانپذیر نیست و برای همیشه ارائه خدمات از شبکه های تلفن همراه به این گوشی ها قطع خواهد شد.

– برای رجیستری گوشی هایی که غیر قانونی وارد ایران شده باشند، هیچ راهی وجود ندارد. بر این اساس، 30 روز پس از فعال کردن گوشی، به صورت اتوماتیک گوشی از دسترس خارج می شود و حتی با قرار دادن سیم کارت روی موبایل، مشکل برطرف نخواهد شد.

– استفاده از قابلیت استعلام اصالت سامانه همتا بهترین روش برای جلوگیری از خرید گوشی های غیر قانونی است.

– افرادی که به دنبال رجیستری گوشی به صورت مسافری هستند، باید حتماً شناسه IMEI گوشی آن ها ثبت شود. در غیر این صورت گوشی آن ها غیر قانونی خواهد بود و پس از 30 روز از روشن کردن دستگاه، استفاده از آن غیر ممکن خواهد شد. بنابراین، در زمان ورود به ایران و برای رجیستری گوشی خریداری شده، باید در سامانه گمرک، گوشی را ثبت نمایید.

– در صورتی که در زمان تعمیر گوشی، به هر دلیلی شناسه IMEI موبایل تغییر کند، می توانید از تعمیرکار گوشیتان، شناسه IMEI قبلی را درخواست کنید. در صورتی که به تعمیرکار دسترسی ندارید، می توانید با ورود به سامانه همتا، ثبت تعمیری را ثبت نمایید و همچنین IMEI جدید را جایگزین IMEI قبلی کنید.

فعال سازی رجیستری گوشی اتباع افغان

رجیستری گوشی اتباع خارجی

اتباع خارجی به دلیل آن که کد ملی در ایران ندارند، نمی توانند برای رجیستری گوشی به نام خود اقدام نمایند. در این صورت می توانید از کد ملی ایرانی یک شخص مورد اعتماد خود و همچنین شماره موبایل او برای رجیستری گوشی خود اقدام نمایید. زمانی که مراحل انجام کد فعال سازی رجیستری گوشی تکمیل شد، می توانید با شماره تماس اصلی خود، مالکیت گوشی را تغییر دهید.

جمع بندی نهایی: رجیستری گوشی را جدی بگیرید!

در این مقاله از واحد تعمیر موبایل امدادکاران سعی کردیم شما را با صفر تا صد رجیستری کردن گوشی آشنا کنیم. با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع پیشنهاد می کنیم که حتما خودتان رجیستری موبایل را انجام دهید تا از روند کار مطمعن باشید. اگر از راهکار های گفته شده در این صفحه استفاده کنید، موبایل شما بدون هیچ دردسری ریجستری خواهد شد. همچنین اگر در انجام این فرایند به مشکل خوردید، حتما با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *