تنظیم بهترین دمای کولر گازی در روزهای فصل های تابستان و زمستان

5 دقیقه زمان مطالعه

دمای کولر گازی و تنظیم آن روی درجه مناسب می تواند در بهبود عملکرد دستگاه و بالا رفتن طول عمر آن تأثیر بسزائی داشته باشد. در صورتی که از کولر گازی به درستی استفاده نشود، موجب بالا رفتن میزان هدر رفت انرژي و افزایش مصرف برق دستگاه خواهد شد. برای بهتر شدن بازدهی کولر گازی خود و کاهش میزان مصرف برق آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم بهترین دما کولر گازی برای تابستان و زمستان را با هم بررسی کنیم.

اگر برای نصب یا تعمیرات کولر گازی خود دچار مشکل شده اید، با تعمیرکاران امدادکاران تماس بگیرید. متخصصین ما با ارائه توضیحاتی به شما کمک خواهند کرد تا مشکل دستگاه خود را رفع کنید. در غیر این صورت، نیروی حرفه ای برای انجام تعمیر کولر گازی در تهران به محل شما اعزام خواهد شد.

چرا باید بهترین دمای کولر گازی اسپلیت و پنجره ای را انتخاب نماییم؟

در گذشته کولرهای گازی پنجره ای و اسپلیت بیشتر در مناطق مرطوب کشور مانند خطه شمال و جنوب کاربرد داشتند. در چند سال اخیر در برخی استان های مرکزی مانند تهران نیز مورد استقبال قرار گرفته اند. اینکه چه دمایی برای دستگاه انتخاب شود، می تواند به میزان قابل توجهی در قبض برق شما نقش داشته باشد. در این مقاله برای افزایش صرفه جویی در مصرف برق کولر گازی دماهای مناسب برای زمستان و تابستان را ذکر کردیم.

همچنین رعایت برخی نکات ساده، می تواند موجب افزایش طول عمر دستگاه، بالا رفتن تمرکز افراد و بهبود کیفیت استراحت و خواب نیز شود. از موارد مهم دیگری که انتخاب دمای مناسب روی آن ها تأثیر مثبت خواهد داشت، تنظیم ریتم های شبانه روزی بدن و خواب، عدم احساس خستگی در طول روز، کاهش گرفتگی های عضلانی، جلوگیری از پرخوری در فصل زمستان و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی هستند.

انتخاب دمای مناسب کولر گازی

روش انتخاب دمای مناسب کولر گازی

انتخاب بهترین دمای کولر به عوامل زیادی وابسته است. با توجه به اینکه در چه زمانی از شبانه روز تصمیم دارید دمای کولر گازی را تنظیم کنید، دستگاه در چه متراژ فضایی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین محل قرارگیری واحد یا ساختمان شما نسبت به طبقات و ساختمان های دیگر، تنظیم دمای مناسب متغیر خواهد بود.

نکات مهمی که برای انتخاب دمای کولر گازی باید به یاد بدانید:

– دمای مناسب برای افرادی که بیمار هستند، کمی بالاتر از دمای نرمال برای سایر افراد می باشد.

– اگر نوزاد یا یک فرد سالمند با شما زندگی می کند، دمای سیستم تهویه مطبوع را کمی بالاتر انتخاب نمایید تا سلامت آن ها نیز به خطر نیفتد.

حتماً بخوانید: چرا باد کولر گازی کم است؟ علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی

بهترین دمای کولر گازی در تابستان چند درجه است؟

با توجه به اینکه در چه ساعتی از شبانه روز کولر را روشن می کنید، میزان مصرف برق دستگاه تغییر خواهد کرد. بر این اساس، روشن کردن کولر گازی در طول روز و در زمان تابش آفتاب باید مدت زمان بیشتری دستگاه روشن باشد و دمای کمتری برای دستگاه انتخاب شود تا هوای محیط متعادل و خنک شود. در فصل تابستان و در روز بهترین دمای کولر گازی حدود 22 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد.

بهترین دمای کولر گازی در تابستان برای خواب 18.3 درجه سانتی گراد است. با این وجود ممکن است این عدد در برخی افراد متفاوت باشد و دمایی بین 15.6 تا 19.3 درجه سانتی گراد برای آسایش در خوابیدن افراد تأثیر مناسب باشد. با توجه به اینکه چه دمایی برای خوابیدن شما بهتر است، دستگاه را روی دمای مناسب قرار دهید.

بهترین دمای کولر گازی در زمستان

دمای مناسب کولر گازی برای زمستان

دمایی که در زمستان برای استفاده از کولر گازی مناسب است، بین 20 تا 22 درجه سانتی گراد می باشد. در برخی دیگر از منابع بهترین دما برای کولر گازی در زمستان 18 تا 20 درجه سانتی گراد معرفی شده است. با این حال انتخاب دمای مناسب برای فضا در بین افراد، متفاوت می باشد.

حتماً بخوانید: آموزش نحوه ریست کردن کولر گازی و کنترل آن

انتخاب بهترین دمای کولر گازی با توجه به طبقات ساختمان در تابستان و زمستان

بهترین دمای کولر گازی اسپلیت در تابستان در طبقات مختلف

اگر واحد شما در بالاترین طبقه ساختمان قرار دارد، در تابستان باید دمای کولر گازی را دقیقاً روی دمایی تنظیم نمایید که می خواهید فضا آن دما را داشته باشد. به عنوان مثال اگر در آخرین طبقه ساختمان 4 طبقه ای می خواهید محیط دمای 18 درجه سانتی گراد را داشته باشد، باید دمای اسپلیت را نیز روی 18 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.

سپس به ازای هر طبقه پایین تر از آن، باید حدود 2 درجه سانتیگراد دمای کولر گازی را بیشتر کنید. یعنی در ساختمان 4 طبقه واحدهای طبقه 3 می توانند دمای دستگاه خود را روی 20 درجه سانتیگراد تنظیم نمایند. طبقه 2 در همان ساختمان دمای 22 درجه سانتی گراد و طبقه 1 نیز دمای 24 درجه سانتیگراد مطلوب است.

انتخاب دمای کولر در طبقات ساختمان

 

بهترین دمای کولر گازی در زمستان در هر یک از طبقات ساختمان

برای فصل زمستان این روند، معکوس خواهد شد؛ بدین صورت که طبقه 1 باید دمای سیستم تهویه مطبوع خود را روی دمایی که میخواهد فضا همان دما را داشته باشد، تنظیم کند.

در مثالی که در مورد فصل تابستان عنوان کردیم می توان گفت که فرضاً ساکنین طبقه اول این ساختمان دما را روی 24 درجه سانتیگراد قرار دهند، طبقه 2 باید روی 22، طبقه 3 همان ساختمان نیز باید دمای 20 درجه سانتیگراد را انتخاب کنند.

نکته مهمی که ساکنین ساختمان های بیش از سه طبقه باید مدنظر قرار دهند این است که از طبقات سه به بالا، دمایی که انتخاب می شود، تقریباً یکسان خواهد بود. با این وجود در صورت تمایل می توان بین طبقات 4 و بالاتر، 1 درجه تفاوت دمایی نسبت به دمای طبقه 3 درنظر گرفت. بر این اساس، دمای طبقه 4 این ساختمان نیز می تواند مانند دمای فضای طبقه 3 روی 20 و یا نهایتاً روی 19 درجه سانتی گراد قرار گیرد.

حتماً بخوانید: آموزش نحوه سیم کشی کولر گازی

دمای کولر گازی در طبقات ساختمان

نکاتی برای افزایش کیفیت دمای کولر گازی

– لباس مناسب فصل بپوشید.

– در تابستان از پنکه های سقفی استفاده کنید تا جریان هوای سرد محیط به بهبود خنک شدن فضا کمک کند. استفاده از پنکه به همراه کولر گازی می تواند دما را تا 4 درجه کاهش دهد.

– در تابستان در ساعت هایی که در محیط حضور ندارید، دمای اسپلیت را روی حدود 28-30 درجه قرار دهید تا دمای محیط مطبوع تر و متعادل تر شود. اگر کولر گازی را روزانه به مدت 8 ساعت روی دمای 30 درجه قرار دهید، می تواند حدود 5 تا 15 درصد از هزینه مصرف برق دستگاه بکاهد.

– استفاده از درهای مناسب و پنجره های عایق بندی شده می تواند از هدر رفتن هوای مطبوع به بیرون و همچنین ورود هوای نامتعادل به داخل فضا جلوگیری کند.

– از پرده های مناسب استفاده کنید تا از هدر رفتن انرژی و دمای مناسب در هر دو فصل زمستان و تابستان جلوگیری شود.

– از یک ترموستات قابل برنامه ریزی استفاده کنید تا بتوانید در ساعت هایی که قصد ورود به محیط و فضای ساختمان را دارید، دمای دستگاه مطابق شرایط و دمای مطبوع برای خود تنظیم شود. همچنین می توانید با استفاده از این ترموستات، در ساعت هایی که در محیط حضور ندارید، دمای آن را تغییر دهید و یا دستگاه را خاموش کنید تا هزینه مصرف انرژی برای شما کم شود.

یکی دیگر از کاربردهای ترموستات این است که می توانید دمای ساختمان را در برخی از مناطق ساختمان در ساعت های مختلف کمتر یا زیادتر کنید. به عنوان مثال در طول شب، بدون اینکه کل محیط خانه سرد شود، می توانید فقط دمای اتاق ها را خنک تر انتخاب کنید تا بتوانید خواب راحت تری داشته باشید.

– از یک دستگاه کولر گازی مناسب با فضا استفاده نمایید تا به منظور گرم یا سرد شدن دمای محیط، به روشن بودن طولانی مدت دستگاه نیاز نداشته باشید.

نکات مهم دمای کولر گازی

جمع بندی

برای بهبود کیفیت و کارایی سیستم تهویه مطبوع باید به طور مداوم سرویس های دوره ای را انجام دهید تا با کارکرد صحیح دستگاه و افزایش طول عمر آن، کمترین هزینه را برای شما داشته باشد. همچنین شستشوی فیلتر هوای کولر گازی در فواصل کوتاه مدت و شارژ گاز دستگاه از اقدامات ساده ای هستند که می توانند در میزان بازدهی دستگاه نقش زیادی داشته باشند. اگر برای تعمیر و یا سرویس کولر گازی خود نیاز به تعمیرکار حرفه ای دارید، می توانید با امدادکاران در تهران تماس بگیرید تا پس از راهنمایی های لازم، در صورت لزوم تکنسین ما در محل شما در هر نقطه از شهر تهران حاضر شود.

تعمیر کولر گازی را به تعمیرکار حرفه ای بسپارید

به منظور بررسی مشکلات مربوط به کولر گازی از یک تکنسین خبره کمک بگیرید. نادیده گرفتن چنین نشانه هایی سبب گسترش اختلال و ایجاد هزینه های بیشتر برای شما می شود. امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیرات کولر گازی در تهران است که به صورت تخصصی و زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای خدمات عیب یابی، سرویس و تعمیر کولر گازی ال جی، جنرال، سامسونگ، مدیا، هیتاچی و دیگر برندهای داخلی و خارجی را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *