4 روش شگفت انگیز برای بروزرسانی اندروید گوشی

5 دقیقه زمان مطالعه

اگر گوشی شما اندروید باشد، گاهی نیاز است اندروید گوشی خود را آپدیت کنید. گوشی ها به مرور زمان آپدیت جدید اندروید را در دسترس شما قرار می دهند تا با آپدیت اندروید خود، برخی از ایراد ها و هنگ های گوشی رفع شود. اگر بروزرسانی اندروید گوشی را جدی نگیرید، ممکن است سرعت گوشی شما پایین بیاید و اختلال زیادی در گوشی پیش بیاید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با 4 روش شگفت انگیز برای بروزرسانی اندروید گوشی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید و اگر نیاز به تعمیر گوشی خود دارید، با ما تماس بگیرید.

 

روش های آپدیت و بروزرسانی اندروید گوشی

گوگل هر ساله برای بهبود عملکرد اندروید آپدیت جدیدی از آن ارائه می دهد و در نسخه جدید اندروید مشکلات نسخه قبلی را رفع کرده و قابلیت ها و ویژگی های جدیدی به آن اضافه می کند. مثلا گاهی بروز مشکلاتی از قبیل زود خالی شدن باتری گوشی به آپدیت اندروید بر می گردد که این موضوع در نسخه های بعدی رفع می شود.

بنابراین برای آن که بتوانید از تمام ویژگی های و قابلیت های اندروید استفاده کنید لازم است اندروید گوشی را بروزرسانی کنید. اندروید 13 آخرین نسخه معرفی شده اندروید توسط شرکت گوگل است که برای رفع مشکلات اندروید 12 به بازار معرفی می شود.

به روز رسانی اندروید فرایند پیچیده ای نبوده و تنها کافیست مراحل ساده ای را انجام دهید. برای بروزرسانی اندروید گوشی روش های گوناگونی وجود دارد، در این مطلب شما را با 4 روش کاربردی برای آپدیت اندروید موبایل آشنا می کنیم.

بروزرسانی اندروید موبایل

روش اول: بروزرسانی اندروید به روش خودکار یا OTA

به روز رسانی خودکار، یکی از روش های کاربردی و موثر برای آپدیت اندروید گوشی هوشمند تلقی می گردد. این روش بروزرسانی کاملا قابل اعتماد و رسمی بوده و توسط شرکت گوگل قابل تایید است.

اگر بخواهید به این روش اندروید گوشی را بروزرسانی کنید باید کمی صبر کنید، چرا که شرکت تولید کننده گوشی بعد از معرفی اندروید آن را متناسب با رابط کاربری خود تغییر می دهد.

معمولا هنگامی که آپدیتی برای دستگاه شما ارائه شد باشد پیغامی برای شما ارسال خواهد شد که کافیست آن را دانلود و نصب کنید.

به منظور اجرای این روش:

در گام نخست می بایست به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید.

پس از باز شدن صفحه تنظیمات گزینه بروز رسانی نرم افزار یا Software Update را انتخاب کنید. با اسکرول کردن به سمت پایین صفحه می توان به این فیلد دسترسی پیدا کرد.

پس از لمس این گزینه صفحه ای با عنوان Auto download over wifi نمایان می شود.

با انتخاب گزینه مربوطه در این قسمت، به روز رسانی خودکار اندروید به حالت فعال تغییر وضعیت پیدا می کند. بنابراین، در صورت ارائه نسخه جدید، با اتصال دستگاه به وای فای می توان به روز رسانی سیستم عامل اندروید را انجام داد.

مزایا آپدیت اندروید به روش OTA :

1-قابل اعتماد بودن

2-رسمی بودن

3-عدم نیاز به اقدامات جانبی پس از بروزرسانی

 

بروز رسانی خودکار اندروید

روش دوم: بروزرسانی اندروید به صورت دستی

روش دیگر آپدیت اندروید به صورت دستی و از طریق منوی تنظیمات انجام می شود.

همانند روش قبلی ابتدا وارد بخش تنظیمات دستگاه اندرویدی خود شوید.

در مرحله بعد با اسکرول کردن به سمت پایین، گزینه About Phone را انتخاب کنید. (دارندگان دستگاه های گوشی های هوشمند سری Galaxy برند سامسونگ نیازی به انجام این مرحله ندارند.)

در مرحله بعدی منوی software update را انتخاب نمایید.

در صفحه باز شده عبارتی با عنوان download and install بر روی نمایشگر دستگاه نمایان می شود.

با انتخاب گزینه دانلود در این قسمت، فرآیند آپدیت شدن سیستم عامل اندروید آغاز می گردد.

پس از به اتمام رسیدن فرآیند دانلود، صفحه ای با عنوان Update ready to install به شما نشان داده می شود.

با انتخاب گزینه Install now، پروسه به روز رسانی سیستم عامل اندروید شروع می شود.

چنانچه قصد دارید فرآیند به روز رسانی را به زمان دیگری موکول کنید، می توانید از گزینه Schedule install استفاده نمایید. در صورت موجود نبودن نسخه جدید برای اندروید دستگاه، پیغامی با عنوان Your software is up to date نمایش داده می شود.

⭐ حتما بخوانید: آموزش روش های فلش کردن گوشی

آپدیت گوشی

روش سوم: بروزرسانی اندروید گوشی از طریق کامپیوتر و سایت سازندن گوشی

با استفاده از کامپیوتر هم می توان نسبت به Update Android اقدام نمود.

در این روش ابتدا می بایست از طریق مرورگر کامپیوتر وارد سایت سازنده دستگاه شوید.

سپس صفحه های مربوط به دانلود و لینک های پشتیبانی را جستجو کنید.

در ادامه نرم افزار مربوط به مدیریت دستگاه را یافته و سپس دانلود و نصب نمایید. همچنین، در سایت سازنده دستگاه اندروید می‌توان آپدیت های موجود سیستم عامل را جستجو و دانلود کرد.

سپس گوشی اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل نمایید.

برنامه مدیریت دانلود را باز کرده و گزینه مربوط به update را پیدا کنید.

گزینه آپدیت معمولا در بالای پنجره یا یک منوی کرکره ای قرار گرفته است. برای شروع شدن فرآیند به روز رسانی می بایست بر روی گزینه update کلیک نمایید. بدین ترتیب، پروسه آپدیت کردن اندروید از طریق کامپیوتر اجرایی می شود.

⭐ حتما بخوانید: آموزش نحوه ورود به تلگرام وب

روش چهارم: به روز رسانی اندروید از طریق نرم افزارهای مخصوص

نصب و دانلود نرم افزاری مخصوص، از دیگر روش های مناسب برای آپدیت اندروید به شمار می رود.

برنامه Odin، از برنامه های کاربردی برای انجام این فرآیند محسوب می شود. در اولین اقدام می بایست نسبت به دانلود رام رسمی گوشی خود از سایت های معتبر اقدام کنید. فایل های مربوط به دانلود روت دستگاه غالبا به صورت فایل زیپ به کاربران ارائه می گردد. در مرحله بعد باید نسبت به نصب جدیدترین نسخه برنامه Odin بر روی کامپیوتر خود اقدام کنید.

پس از مطمئن شدن از نصب درست برنامه، باید قابلیت Usb Debugging را در گوشی اندرویدی خود فعال نمایید. در مرحله آخر بایستی گوشی اندرویدی خود را در وضعیت fast boot قرار دهید. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، فرآیند به روز رسانی دستگاه آغاز می شود.

نکته: قبل از آغاز فرآیند Update Android به این روش، مناسب است که از اطلاعات گوشی هوشمند خود back up تهیه نمایید.

مزایای آپدیت گوشی

مزایای بروزرسانی اندروید گوشی

افزایش امنیت و رفع باگ های امنیتی را می توان از مهم ترین مزایای آپدیت اندروید برشمرد.

به روز رسانی گوشی های اندرویدی از مهم ترین قابلیت های ارائه شده توسط سیستم عامل اندروید به کاربران می باشد.

به روز رسانی های ماهانه دستگاه در رفع باگ های امنیتی و ارتقای امنیت دستگاه تاثیر مطلوب و بسزایی برجای می گذارد. به منظور سازگاری بهتر دستگاه و جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی، می بایست نسبت به آپدیت کردن دستگاه اندرویدی خود مبادرت ورزید. ضمنا، با ارتقای نسخه اندروید گوشی، ویژگی های جدیدی به دستگاه اضافه می شود. این ویژگی های جدید، عملکرد موثری را برای کاربران با خود به ارمغان می آورد.

برطرف کردن مشکلات پیش آمده در نسخه قبلی، از دیگر مزیت های آپدیت اندروید گوشی محسوب می شود.

افزایش سرعت گوشی و جلوگیری از هنگ کردن گوشی را می توان از دیگر مزایای بروز رسانی گوشی دانست.

به عبارت دیگر، نسخه جدید اندروید بسیاری از مشکلات و ایرادات نسخه قبلی را به خوبی برطرف می نماید. علاوه بر این، آپدیت کردن سیستم عامل اندروید، دستگاه را در برابر ویروس ها و انواع بد افزارها مقاوم تر می کند. کارایی و سرعت بهتر، افزایش عملکرد اتصال وای فای و بهبود عمر مفید باتری را می توان از دیگر مزایای آپدیت کردن اندروید گوشی به حساب آورد.

آپدیت اندروید

⭐ حتما بخوانید: تشخیص ال سی دی اصل از تقلبی

نکات مهم آپدیت اندروید گوشی

پیش از بروز رسانی اندروید گوشی می بایست از شارژ داشتن باتری دستگاه اطمینان حاصل نمود. برای تکمیل این فرآیند باید میزان شارژ گوشی بالاتر از 50 درصد باشد. عدم توجه به این مورد می تواند منجر به ایجاد اختلال در روند آپدیت دستگاه شود.

تهیه فایل پشتیبان، از دیگر اقدامات لازم و ضروری در این زمینه به شمار می رود. مناسب است که قبل از تغییر نسخه سیستم عامل اندروید، از محتواها و داده های گوشی خود back up تهیه نمایید.

بررسی اتصالات اینترنت و وای فای نیز از موارد حائز اهمیت برای تکمیل فرآیند آپدیت گوشی های اندرویدی تلقی می گردد. برخورداری از شبکه اینترنت از پیش نیازهای اصلی برای انجام پروسه به روز رسانی سیستم عامل اندروید می باشد. بروز هرگونه مشکل در شبکه اینترنت، از کامل شدن این پروسه جلوگیری به عمل می آورد.

تعمیر موبایل در محل با امدادکاران

تعمیر موبایل در امدادکاران در محل و منزل شما عزیزان و زیر نظر تعمیرکاران ماهر و حرفه ای موبایل صورت می گیرد. تعمیر و تعویض انواع قطعات گوشی، رفع مشکلات نرم افزاری از جمله خدماتی است که در امدادکاران ارائه می شود. کلیه خدمات تعمیر موبایل در این مرکز با گارانتی و ضمانت نامه معتبر به شما عزیزان ارائه می شود. تعمیر گوشی سامسونگ، آیفون، ال جی، اچ تی سی، شیائومی و دیگر برندها در این مرکز قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *