علت سرد و گرم شدن آب پکیج و نحوه رفع مشکل

5 دقیقه زمان مطالعه

آیا آب خانه شما سرد و گرم می شود؟ چرا آب پکیج ولرم نمی شود؟ سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری یکی از رایج ترین دلایل خرابی پکیج است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن این مشکل آشنا کنیم. البته گرم نشدن آب پکیج، مشکل دیگری است که ربطی به این موضوع ندارد.

پس با ما همراه باشید و اگر نیاز به تعمیر پکیج دیواری دارید با ما تماس بگیرید.

حتما بخوانید: راهنمای کامل عیب یابی پکیج در انواع برندها

علت سرد و گرم شدن آب پکیج و نحوه رفع مشکل

تنظیم نبودن پمپ آب ساختمان

اگر به لوله های آب ساختمان شما پمپ آب وصل باشد، ممکن است با مشکل نوسان آب مواجه باشید. نوسان آب ناشی از تنظیم نبودن و خرابی پمپ آب ساختمان است. هنگامی که آب مصرفی شما با نوسان وارد پکیج شود، پکیج دیواری با هر نوسان آب را سرد و گرم می کند. پس در صورتی که نوسان لحظه ای در فشار آب حس کردید، حتما اقدام به تعمیر پمپ آب ساختمان کنید.

کم بودن فشار آب ساختمان

کم بودن فشار آب در خیلی از ساختمان ها دیده می شود. این مشکل ممکن است به دلیل ارتفاع زیاد طبقه و یا لوله کشی غیر استاندارد ساختمان باشد و در نهایت منجر به افت فشار پکیج دیواری می شود. معمولا افرادی که در طبقات سوم و یا بالاتر زندگی می کنند این مشکل را دارند. هنگامی که آب با فشار کف وارد پکیج دیواری می شود، آب بلافاصله داغ می شود و ترموستات دستور خاموش شدن پکیج را می دهد. مجددا با سرد شدن آب پکیج، دستگاه روشن می شود و این توالی باعث سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری می شود.

جرم گرفتن مبدل ها

جرم گرفتن مبدل ها در اثر پایین بودن کیفیت آب شهری باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می شود. در اکثر پکیج ها مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج به دلیل رسوب گرفتن مبدل های پکیج دیواری است. رسوب گیری پکیج به دلیل کیفیت پایین آب و رسیدگی نکردن به پکیج اتفاق می افتد. رسوب و جرم معمولا در مسیر جریان آب شهری مبدل ها ایجاد می شوند. در پکیج های تک مبدل، رسوب در مبدل اصلی اتفاق می افتد و در پکیج های دو مبدل، رسوب و جرم در مبدل ثانویه انجام می شود. ولی برای جرم گیری مبدل بهتر است که هر دو مبدل را رسوب زدایی و اسید شویی کنید.

روش جرم گیری و رسوب گیری مبدل ها

جرم گیری مبدل ها و رسوب گیری پکیج دیواری به دو روش انجام می شود:

  • جرم گیری به روش سنتی با استفاده از مواد جرم گیر
  • جرم گیری به روش مدرن با استفاده از پمپ جرم گیر

هنگام جرم گیری حتما از دستکش و ماسک مناسب استفاده کنید تا مواد شیمیایی به پوست و ریه شما آسیب وارد نکند.

تنظیم نبودن شعله پکیج دیواری

یک باور غلط وجود دارد که هرچقدر شعله پکیج بیشتر باشد، آب گرم تر و مناسب تر می شود. در حالی که زیاد بودن شعله پکیج آسیب زیادی را به دستگاه وارد می کند. در صورتی که شعله پکیج زیاد باشد، آب زودتر به دمای مدنظر می رسد و پکیج دیواری خاموش می شود. همین خاموش و روشن شدن پکیج باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می شود. البته گاهی هم ممکن است شعله پکیج خاموش و روشن شود که باز هم باعث بروز این مشکل می شود.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج و نحوه رفع مشکل

خرابی سنسور آب گرم مصرفی ntc

سنسور آب گرم مصرفی یا همان سنسور ntc در پکیج دیواری دمای آب را با دمای تعیین شده مقایسه می کند و دستور روشن و خاموش شدن پکیج را به برد پکیج صادر می کند. در صورت خرابی این سنسور دستور های اشتباه وارد می شود و پکیج دیواری به اشتباه خاموش و روشن می شود. این خاموش و روشن شدن های اشتباه باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می شود و حتی ممکن است خسارات بیشتری را به پکیج وارد کند. در صورت مشاهده این خرابی در اسرع وقت سنسور آب مصرفی را تعویض کنید.

خرابی فلومتر دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج است

هنگام ورود آب به داخل پکیج دیواری، آب اول وارد فلومتر می شود. این قطعه که با عنوان فلوسوئیچ و فلورگلاتور نیز شناخته می شود، در متعادل کردن دمای آب تاثیر مستقیم دارد. یعنی هنگامی که آب داغ و سرد را با هم باز می کنید تا به آب ولرم برسید، اگر آب ولرم نشد و سرد شد نشانه خرابی فلومتر است. این قطعه معمولا بعد از شیر پرکن نصب می شود و برای تعویض آن باید از یک نمایندگی تعمیر پکیج مجاز کمک بگیرید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج و نحوه رفع مشکل

خرابی پرشر آب

خرابی پرشر آب می تواند دلیل سرد و گرم شدن آب پکبج دیواری باشد ولی این اتفاق به شدت نادر است. این قطعه آب پکیج را کنترل می کند و در صورت خرابی قطع و وصل می شود. در این صورت دستگاه خاموش روشن شده و باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می شود. در صورت بروز این مشکل باید به یک نمایندگی تعمیر پکیج دیواری مراجعه کنید تا تعمیرکار پکیج دیواری پرشر آب شما را تعویض کند.

حتما بخوانید: 10 علت خاموش شدن پکیج و نحوه رفع مشکل

تعمیر پکیج دیواری در نمایندگی امدادکاران

در این مقاله سعی کردیم تا راهکار های رفع مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج را به شما آموزش دهیم. اگر با این روش ها نتوانستید مشکل را رفع کنید، باید حتما به یک نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری مراجعه کنید تا دستگاه شما توسط تعمیرکار متخصص تعمیر شود.

امدادکاران به عنوان نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری آمادگی این را دارد که تعمیر پکیج دیواری شما را در محل و منزل شما انجام دهد. در امدادکاران تمامی خدمات تعمیر پکیج دیواری و تعویض قطعات با ضمانت نامه و گارانتی معتبر انجام می شود. پس با ما تماس بگیرید و یا درخواست خود را در صفحه تعمیر پکیج دیواری ثبت نمایید و منتظر تماس کارشناس امدادکاران بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *