علت روشن نشدن پکیج چیست و چگونه رفع می شود؟

5 دقیقه زمان مطالعه

روشن نشدن پکیج یکی از رایج ترین مشکلات پکیج است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. دلایل گوناگونی باعث بروز این مشکل در پکیج های دیواری می شوند. رسوب گرفتن لوله، هوا داشتن پکیج، قطع گاز، بروز ایراد در شمعک برخی از دلایلی است که باعث روشن نشدن پکیج دیواری می شود. ممکن است علت روشن نشدن پکیج ساده باشد و به سادگی خودتان بتوانید آن را رفع کنید. اگر چه در پاره ای از مواقع رفع مشکل روشن نشدن پکیج تخصصی بوده و برای رفع آن نیاز به کمک گرفتن از تعمیرکار پکیج دارید.

به طور کلی اگر تجربه و تخصص کافی در زمینه تعمیرات پکیج ندارید توصیه می کنیم از باز کردن این دستگاه خودداری کرده و تعمیر پکیج را به تعمیرکاری حرفه ای بسپارید.

مهم ترین علت روشن نشدن پکیج بوتان، ایران رادیاتور، ایساتیس و دیگر برندها

روشن نشدن پکیج دیواری از دلایل گوناگونی ناشی می شود. در صورتی که می خواهید بدانید چرا پکیج دیواری روشن نمی شود و چگونه مشکل روشن نشدن پکیج را رفع کنید در این بخش با ما همراه باشید.

معمولا علت روشن نشدن پکیج بوتان، ایران رادیاتور، ایساتیس و دیگر برندها با هم یکسان بوده و این راهنما به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید تعمیر پکیج ایران رادیاتور ، بوتان و دیگر برندها را در زمان بروز این مشکل انجام دهید.

روشن نشدن پکیج دیواری

علت اول: روشن نشدن پکیج به علت رسوب گرفتگی لوله ها

اولین علت روشن نشدن پکیج را باید در رسوب گرفتگی و تجمع رسوبات در لوله های دستگاه جستجو نمود.

وجود املاح و ناخالصی های موجود در آب، به تدریج زمینه مناسب برای ایجاد رسوب در لوله های پکیج را فراهم می آورد. به عبارت دیگر، ته نشینی عناصر آب و کلسیم در مبدل حرارتی دستگاه، در معنای رسوب تعبیر می گردد.

همچنین، جنس سختی آب نیز در ایجاد توده های رسوب در پکیج های شوفاژ دیواری بسیار تاثیرگذار است. عدم رسیدگی به این موضوع، علاوه بر کاهش بازدهی، خرابی و معیوب شدن قطعات پکیج را به دنبال دارد.

✅ راه حل رفع مشکل: رسوب زدایی پکیج و اسیدشویی، از بهترین اقدامات برای حل این مشکل به شمار می رود. با انجام اسیدشویی ضمن کاهش مصرف سوخت دستگاه، بازدهی پکیج گرمایشی بهبود پیدا می کند.

همچنین، برای رسوب زدایی پکیج دیواری می‌توان از مواد جرم گیر استفاده نمود. به منظور نتیجه گیری بهتر مناسب است این فرآیند توسط تعمیرکاران و متخصصان پکیج دیواری انجام شود.

حتما بخوانید: علت افت فشار پکیج چیست؟

علت دوم: هوا گرفتن لوله های پکیج

هوا گرفتن لوله های دستگاه را می توان دیگر علت روشن نشدن پکیج دیواری قلمداد نمود.

پکیج های دیواری از طریق گردش آب، فرآیند گرمایش آبگرم مصرفی و محیط را عملیاتی می سازند. به تدریج با نفوذ مقداری هوا در لوله های دستگاه، در انجام این فرایند اختلال ایجاد می شود.

سرد بودن جریان آب خروجی و خاموش شدن پکیج، از عواقب هوا گرفتن دستگاه به شمار می رود. همچنین، سروصدا پکیج ، گرفتگی مسیر جریان آب و خوردگی قطعات، حکایت از هوا گرفتگی پکیج دارد.

✅ راه حل رفع مشکل: برای رفع این مشکل می بایست به انجام هواگیری دستگاه مبادرت ورزید. در ساختار بسیاری از پکیج های دیواری غالبا یک شیر مخصوص جهت هواگیری دستگاه تعبیه شده است.

با باز کردن این شیر هوای موجود در لوله های پکیج تخلیه می شود. صرفه جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از آسیب قطعات و افزایش طول عمر مفید دستگاه، از مزایای هواگیری پکیج ها به شمار می رود.

علت سوم: مسدود شدن مسیر دودکش از دیگر دلایل روشن نشدن پکیج

در مواقعی، گرفتگی مسیر دودکش منجر به خاموش شدن ناگهانی پکیج دیواری می شود.

در این شرایط، به علت عدم تخلیه مناسب دود، پکیج دیواری روشن نمی شود. هنگامی که درون پکیج های دیواری دود جمع شود، سیستم پکیج به صورت اتوماتیک غیر فعال می گردد.

مجهز شدن پکیج به سنسورهای مخصوص، خاموش شدن سریع دستگاه در هنگام تجمع دود را در پی دارد.

✅ راه حل رفع مشکل: بررسی مسیر دودکش از راهکارهای موثر برای حل مشکلات پکیج تلقی می گردد. در صورت مسدود بودن مسیر دودکش می بایست نسبت به رفع این مشکل اقدام نمود. همچنین، نصب درست و اصولی دودکش، در رفع این مشکل بسیار کمک کننده می باشد. در هنگام نصب دودکش باید فاصله استاندارد دودکش از سقف رعایت شده باشد.

دلیل روشن نشدن پکیج

علت چهارم: قطع یا نوسان جریان گاز علت روشن نشدن پکیج

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن پکیج دیواری به کمبود یا قطع جریان گاز مربوط می شود. مکانیزم کارکرد پکیج های شوفاژ دیواری با استفاده از جریان گاز شهری صورت می گیرد.

بروز هرگونه مشکل در انتقال جریان گاز، خاموش شدن دستگاه را به دنبال خواهد داشت.

✅ راه حل رفع مشکل: بررسی اتصالات و شیلنگ های گاز دستگاه، از مهم ترین اقدامات در این زمینه به شمار می رود. در صورت مشاهده فرسودگی و تاخوردگی شیلنگ ها می بایست تعویض آنها را در دستور کار قرار داد.

همچنین، اطمینان حاصل کردن از وجود جریان گاز و باز بودن شیر یا دسته گاز در رفع این مشکل کمک شایانی می کند.

حتماً بخوانید: راهنمای کامل عیب یابی پکیج در انواع برندها

علت پنجم: معیوب شدن پمپ گردش آب

پنجمین علت روشن نشدن پکیج دیواری از خرابی پمپ آب دستگاه ناشی می شود.

به گردش درآوردن جریان آب در مدار گرمایشی از مهم ترین وظایف پمپ سیرکولاتور پکیج تلقی می گردد. در صورت خرابی این قطعه در گردش جریان آب اختلال ایجاد می شود.

برد دستگاه با تشخیص این ایراد فنی، دستورات لازم برای خاموش شدن پکیج را صادر می کند.

✅ راه حل رفع مشکل: بررسی تخصصی و مطمئن شدن از سلامت پمپ سیرکولاتور، از مناسب ترین راهکارها برای حل مشکل ایجاد شده می باشد.

با توجه به تخصصی بودن این فرآیند، برای عیب یابی و تعمیر یا تعویض پمپ آب، باید از خدمات تعمیرکاران باتجربه استفاده نمود.

علت ششم: بروز ایراد در شمعک دستگاه

خرابی شمعک را می توان از دیگر مشکلات رایج پکیج های دیواری برشمرد. بروز مشکل در سیستم گاز رسانی و جرقه زنی، از دلایل اصلی روشن نشدن شمعک دستگاه به حساب می آید.

به منظور اطمینان حاصل کردن از خراب بودن شمعک، ابتدا شیر آبگرم را باز کنید. سپس به صورت دستی و با کمک فندک، نسبت به روشن کردن شمعک اقدام نمایید. در صورت روشن شدن پکیج، به احتمال بسیار زیاد سیستم شمعک دستگاه دچار مشکل شده است.

✅ راه حل رفع مشکل: در صورت مطمئن شدن از خرابی شمعک پکیج، با تعویض این قطعه می تواند درصدد رفع مشکلات احتمالی برآمد. همچنین، تجمع آلودگی و گردوغبار در لوله تامین گاز شمعک، می تواند منجر به خاموش شدن آن شود.

با تمیز کردن آلودگی های لوله، احتمال روشن شدن شمعک پکیج افزایش پیدا می کند.

حتما بخوانید: علت نشتی آب پکیج

علت روشن نشدن پکیج چیست

 علت هفتم: روشن نشدن پکیج به علت خرابی الکترود تشخیص شعله

دیگر علت روشن نشدن پکیج دیواری با معیوب شدن الکترود تشخیص شعله دستگاه مرتبط است. یکی از اجزای قرار گرفته در مشعل پکیج، الکترود یون بوده که وظیفه آن تشخیص شعله دستگاه می باشد.

کثیف شدن یا عدم تنظیم فاصله الکترود با جرقه زن، می تواند منجر به خاموش شدن سیستم پکیج شود. بررسی و تمیز کردن الکترود یون، از راه حل های کاربردی برای رفع مشکل روشن نشدن دستگاه می باشد.

حتما بخوانید: علت سرد و گرم شدن آب پکیج

علت هشتم: خراب شدن برد الکترونیکی

معیوب شدن برد الکترونیکی را می توان آخرین علت روشن نشدن پکیج دیواری به حساب آورد.

کلیه عملکردها و کارکردهای دستگاه پکیج از طریق برد الکترونیکی سیستم اجرایی می شود. بروز ایراد در این قطعه، مختل شدن کارکرد قطعات و متعاقب آن، خاموش شدن پکیج را به همراه دارد. با تعمیر یا تعویض برد دستگاه می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

در این بخش به هشت علت رایجی که باعث روشن نشدن پکیج می شود پرداختیم. اگر در رابطه روشن نشدن پکیج و نحوه رفع این مشکل سوالی دارید می توانید سوال خود را در بخش دیدگاه ثبت کنید.

تعمیر پکیج را به تعمیرکار حرفه ای امدادکاران بسپارید

اگر پس از خواندن این مطلب نتواستید مشکل روشن نشدن پکیج را رفع کنید می توانید از طریق فرم زیر سفارش تعمیر پکیج را ثبت کنید. در امدادکاران تعمیر انواع برند پکیج از قبیل تعمیر پکیج بوتان، ایران رادیاتور، ایساتیس و دیگر برندها انجام می شود. تعمیرکار پکیج در این مرکز در تلاش است تا به سرعت مشکل دستگاه را شناسایی و آن را رفع نماید. کلیه خدمات عیب یابی و تعمیر پکیج در این مرکز با گارانتی و ضمانت نامه معتبر ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *