10 علت خاموش شدن پکیج و نحوه رفع مشکل

5 دقیقه زمان مطالعه

 در برخی از مواقع امکان دارد که پکیج کار نکند و خاموش شود. در این صورت باید به دنبال علت خاموش شدن پکیج باشید تا هرچه سریعتر مشکل را رفع کنید. مشکلاتی که برای پکیج های دیواری به وجود می ‌آید متفاوت است.  رفع مشکل خاموش شدن پکیج یکی از درخواست‌ هایی می باشد که بسیاری از مشتریان از امدادکاران دارند. دلایل زیادی موجب خاموش شدن پکیج بوتان، ایران رادیاتور و دیگر برندها می شوند. رایج ترین مشکلاتی که امکان دارد باعث خاموش شدن خود به خود پکیج باشد را در ادامه تعریف می‌ کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

در صورتی که برای تعمیر پکیج نیاز به تکنسین و تعمیرکار پکیج دارید کافیست از قسمت زیر سفارش خود را ثبت کنید و در غیر این صورت تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

چرا پکیج خاموش می شود؟

خاموش شدن پکیج یکی از مهم ترین مشکلات رایج پکیج است. دلایل گوناگونی باعث خاموش شدن پکیج در حالت زمستانه و تابستانه می شود. برخی از مهمترین دلایلی که باعث بروز این مشکل در پکیج های دیواری می شوند عبارتند از:

خاموش شدن پکیج

1- آب در مدار گرمایش پکیج وجود ندارد 

نبود آب کافی در مدار گرمایش پکیج یکی از دلایل خاموش شدن پکیج است.

این مسئله امکان دارد که به دلایل متفاوتی مانند نشتی پکیج و یا همچنین ایراد در قسمت انبساط پکیج به وجود بیاید. موارد دیگری مانند اختلال در قسمت گاز پکیج و همچنین ایرادات متنوع در تنظیمات پکیج، موجب به وجود آمدن این مشکل می گردد.

پکیج های دیواری میزان آب را به خوبی اندازه گیری می کنند و در صورتی که مقدار آب کمتر از نیاز باشد، روشن نمی شوند. توجه داشته باشید که اگر پکیج‌ دیواری شما روشن و خاموش می شود علت روشن نشدن آن تنها این مورد نمی ‌باشد.

2- هوا گرفتن مدار گرمایش علت خاموش شدن پکیج

هوا گرفتن مدار گرمایش یکی دیگر از دلایل خاموش شدن پکیج است.

این مسئله به دلایل متفاوت به وجود می‌ آید. به دنبال هوا گرفتن مدار گرمایش پکیج، به جای آب در برخی از مواقع هوا را وارد مدار می کنند. در این شرایط باید بدانید که پکیج دیواری به دلیل نداشتن آب کافی وارد مدار گرمایش نمی شود. وجود هوا در قسمت مدار گرمایش به دلیل بالا رفتن فشار پکیج است.

هواگیری پکیج برای رفع علت خاموش شدن پکیج یکی از مهمترین خدماتی می باشد که سرویس کاران به افراد ارائه می دهند. در واقع باید بدانید که هواگیری پکیج امر آسانی نیست و تنها به وسیله افراد متخصص انجام می‌ شود.

حتما بخوانید: راهنمای کامل عیب یابی پکیج در انواع برندها

3- گرفتگی مدار گرمایش

انسداد و همچنین گرفتگی مدار گرمایش به عنوان یکی دیگر از دلایل خاموش شدن پکیج شناخته می‌ شود.

به طور کلی هر نوع اختلال که در قسمت حرکت آب مدار گرمایش به وجود بیاید به عنوان دلیل خاموش شدن پکیج است.

امکان دارد که گرفتگی در لوله ها باعث بروز این مشکل شود. یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث گرفتگی در لوله ها و مدار گرمایش پکیج می شود، رسوب است. با نصب کردن سختی گیر روی پکیج می توانید این مشکل را در کمترین بازه زمانی حل کنید.

4- خرابی پمپ پکیج

خراب شدن پمپ سیرکولاتور پکیج به عنوان یکی دیگر از دلایل و علت مهم خاموش شدن پکیج شناخته می شود.

توجه داشته باشید که به طور معمول این نمونه پمپ ها به راحتی نمی سوزند. آنها اول ضعیف می شوند و بعد از مدتی سوخته می شوند. به این پروسه که طی می ‌شود می ‌گویند پمپ جام کرده است.

به همین دلیل باید سریعا با سرویس کار که متخصص این امر است تماس برقرار کنید. در صورتی که پمپ پکیج سوخته باشد پکیج به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. در این حالت امکان دارد که مدار گرمایش سرد شود، اما اگر پمپ ضعیف شود پکیج روشن و خاموش می گردد که باید جهت تعمیر آن اقدام کنید.

حتما بخوانید: علت روشن نشدن پکیج چیست و چگونه رفع می شود؟

دلیل خاموش شدن پکیج دیواری

5- جوش آوردن پکیج از دیگر دلایل خاموش شدن پکیج

جوش آوردن پکیج و حرارت بالا یکی دیگر از دلایل خاموشی پکیج است.

بالا رفتن بیش از اندازه دمای آب در پکیج دیواری باعث خاموش شدن پکیج می شود و زمانی که دمای آب به شدت پایین بیاید و به اندازه مناسب برسد پکیج یک بار دیگر روشن می شود.

علت جوش آوردن پکیج در دلایل متفاوت خلاصه می گردد. تنظیم نبودن شعله، گرفتگی مسیر آب، خرابی کلید های پکیج، بروز مشکلات زیاد در قطعات درونی مانند میکروسوئیچ و غیره از جمله دلایل جوش آوردن پکیج می باشد. جوش آوردن پکیج موجب کار نکردن پکیج و پمپ می شود.

جهت جلوگیری کردن از بروز این مشکل از تعمیرکاران بخواهید رسوب گیر بر روی پکیج نصب کنند.

حتما بخوانید: آموزش ساده ترین روش های رسوب گیری پکیج

6- فشار پایین گاز درون پکیج

فشار کم گاز در پکیج به عنوان یکی دیگر از دلایل مربوط به خاموش شدن پکیج شناخته می ‌شود.

شرط اصلی وجود گرما و شعله در پکیج های دیواری اندازه گاز است. بدون گاز در پکیج های دیواری گرما و شعله وجود نخواهد داشت. اگر فشار گاز ضعیف شود و یا شعله قدرتی نداشته باشد پکیج روشن و خاموش می گردد.

جهت تنظیم کردن فشار پکیج دیواری برای قسمت ورودی گاز، می توانید از افرادی که در این حوزه تخصص دارند کمک بگیرید. دقت داشته باشید که در مواردی امکان دارد علت خاموش شدن پکیج های دیواری، اشکال در قسمت شیر گاز و فشار گاز باشد.

7- تخلیه نشدن دود از درون پکیج

تخلیه نشدن دود پکیج های دیواری یکی دیگر از دلایل مربوط به خاموش شدن پکیج است.

به دلیل بالا رفتن امنیت پکیج هایی که امروزه تولید می شوند اگر دود به خوبی از پکیج تخلیه نگردد، خطری افراد خانواده را تهدید نخواهد کرد. در این صورت پکیج خاموش می‌ شود و به همین دلیل خطری از آن به وجود نمی ‌آید.

علت خاموش شدن هر یک از پکیج ها در این حالت بر اساس دلایل متفاوت می باشد. دلایلی مانن ارتفاع نامناسب دودکش، عدم نصب اصولی دودکش و یا در برخی از موارد سوختن فن پکیج امکان دارد این مشکل را به وجود بیاورد. پکیج ها به جز تخلیه دود،  نیاز است که بتوانند هوای ورودی را به طور موثر دریافت کنند و خاموش و روشن نشوند.

حتما بخوانید: علت انفجاری روشن شدن پکیج

8- خرابی الکترود یون درون پکیج

خراب شدن الکترود یون پکیج یکی دیگر از دلایل خاموش شدن پکیج است. وظیفه یون الکترود پکیج تشخیص دادن شعله می باشد. اگر ایرادی در این بخش به وجود بیاید شعله تشخیص داده نمی شود. به همین دلیل پکیج روشن خواهد شد. در این حالت سرویس کاران جهت رفع مشکل پکیج اقدام می‌ کنند.

چرا پکیج خاموش می شود

حتما بخوانید: علت افت فشار پکیج چیست؟

9- ترموستات معیوب شده است 

گاهی اوقات دیده می شود که خراب شدن ترموستات باعث خاموش شدن پکیج می شود. اگر دلیل بروز این مشکل خرابی ترموستات باشد باید ترموستات معیوب را با نمونه سالم تعویض کنید.

10- یخ زدن لوله میعانات علت خاموش شدن پکیج

در صورتی که لوله میعانات دچار یخ زدگی شده باشد شاهد خاموش شدن پکیج خواهیم شد. از رایج ترین نشانه های یخ زدن این لوله ها شنیده شدن سرو صدا از پکیج هستیم. برای جلوگیری از بروز این مشل لوله ها را عایق بندی کنید.

حتما بخوانید: آموزش تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور و بوتان

آیا علت خاموش شدن پکیج در برندهای گوناگون، متفاوت است؟ این سوالی است که بسیاری از افراد در زمان بروز این مشکل می پرسند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله علت خاموش شدن پکیج در برندهای گوناگون متفاوت بوده و در بسیاری از موارد  بروز این مشکل در مدل های گوناگون یک برند نیز متفاوت خواهد بود. مثلا خاموش شدن در مدل پارما پکیج بوتان با مدل اپتیما دلایل گوناگونی خواهد داشت.

برای همین بهتر است هنگام  تعمیر پکیج بوتان در زمان بروز این مشکل از تعمیرکار حرفه ای بخواهید تا مشکل را رفع کند و در صورت بروز مشکل در پکیج ایران رادیاتور از تعمیرکار حرفه ای بخواهید برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور به شما کمک کند.

تعمیر پکیج با امدادکاران

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر پکیج در تهران است.  این مرکز آماده خدمت رسانی در زمینه نصب و تعمیر انواع مدل و برند پکیج از قبیل تعمیر پکیج ایساتس، بوتان، ایران رادیاتور، بوش، گلدیران و . . . است . تعمیرکار پکیج امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد کافیست با امدادکاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *