علت نچرخیدن لباسشویی چیست و چگونه رفع می شود؟

5 دقیقه زمان مطالعه

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می تواند ناشی از عوامل گوناگونی باشد. تصور کنید که پس از فشردن دکمه استارت لباسشویی متوجه می شوید که ماشین روشن می‌ شود اما نشانه ای از چرخش دیگ لباسشویی نیست. مطمئناً مواجه شدن با چنین وضعیتی آزار دهنده خواهد بود. اما جای نگرانی نیست چرا که ما با راهکارهای این مقاله قرار است شما را با علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، دوو، بوش و دیگر برندها آشنا کنیم و راهکارهایی کاربردی برای رفع این اختلال بیان نماییم.

اگر قصد تعمیر سریع  این مشکل را دارید می توانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی امدادکاران استفاده کنید، تا تعمیرکار سیار برای تعمیر لباسشویی در محل شما اعزام شود.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش، پاکشوما و غیره

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی است و مشتریان بسیاری جهت رفع این مشکل با امدادکاران تماس می گیرند. دلایل گوناگونی باعث بروز این مشکل در ماشین های لباسشویی می شود که در این صورت بایستی برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ، بوش و دیگر برندها اقدام کنید. برخی از رایج ترین دلایلی که منجر به بروز این مشکل می شود عبارتند از:

1_ معیوب شدن میکروسوئیچ درب علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

اولین موردی که باید به عنوان دلیل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی به آن توجه کنید این حالت است. اول قفل درب را چک کنید بنا به هر دلیلی درب به درستی بسته نشده باشد روند شست و شو آغاز نخواهد شد.

میکروسوئیچ در حقیقت رابط بین قاب اصلی و کابین ماشین است. نقش این قطعه قفل ماندن درب مخزن در طول عملیات شستشو است. حتی اگر درب را درست نبسته باشید باز هم با این اختلال مواجه می شوید چرا که محصولات هوشمند حتی متوجه کوچک ترین ایرادات نیز می شوند و برای کاهش خطاهای احتمالی فعالیت را آغاز نمی کند.

برای رفع این مشکل، با توجه به توضیحات داده شده متوجه شده اید که می بایست در گام اول مطمئن شوید که درب را به درستی بسته اید یا خیر. سپس به سراغ ارزیابی میکروسوئیچ بروید تا در صورت معیوب بودن این قطعه آن را عوض کنید.

دلیل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

2_ کار نکردن چفت درب ماشین

در برخی از موارد میکروسوئیچ سالم است و اشکال از چفت آن است. در این حالت نیز برد الکتریکی از شروع پروسه شستشو و چرخش مخزن جلوگیری می کند.

برای رفع این مشکل، می بایست چفت مکانیکی و الکتریکی را چک کنید و متوجه شوید که ایراد از کجاست.

3_ نچرخیدن ماشین لباسشویی به علت عدم تعادل البسه

هنگامی که لباس ها را تنها در یک سمت مخزن لباسشویی قرار داده باشید به علت عدم ایجاد تعادل دستوری برای آغاز فعالیت و چرخش مخزن داده نمی شود.

برای رفع این مشکل تنها کافیست ماشین را خاموش کنید و سپس لباس ها را مجدداً به شکل متعادل درون مخزن جای دهید.

4_ نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی به دلیل خراب شدن تسمه

از دیگر قطعات کلیدی در پروسه چرخش مخزن لباسشویی تسمه است. این قطعه در حقیقت نواری پلاستیکی بوده که سبب چرخش طبلک می گردد. چنانچه این قطعه دچار پارگی، شل شدن و یا پوسیدگی شده باشد قادر به ایفای نقش خود نمی باشد. البته در محصولات مدرن تر دیگر خبری از تسمه نیست.

احتمالاً با مشاهده ظاهری تسمه متوجه سالم و یا معیوب بودن آن خواهید شد. این قطعه پس از طی شدن عمر مفید حتما باید با نمونه جدید تعویض گردد. البته این را به یاد داشته باشید که گاهی مشکل از تسمه نیست بلکه چرخ آن معیوب شده است. لذا شما باید تسمه و سایر قطعات مرتبط با آن را چک کنید.

5_ اختلال در استاتور یا روتور لباسشویی دلیل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

زمانی مخزن لباسشویی شروع به چرخش می‌ کند که میدان مغناطیسی در آن اعمال شده باشد. این میدان توسط قطعات استاتور و روتور تامین می شود. چنانچه این قطعات آسیب دیده باشند شاهد اختلال نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خواهید بود.

به منظور رفع این مشکل می بایست سیم پیچ های استاتور و همچنین آهنربای روتور بررسی شوند.

6_ اختلال در کوپلینگ موتور از دیگر دلایل نچرخیدن لباسشویی سامسونگ

نقش این قطعه اتصال موتور به مکانیسم انتقال نیرو است. هنگامی که بیش از ظرفیت ماشین لباس درون آن جای دهید مخزن سنگین می شود. در این وضعیت به جهت پیشگیری از سایش و استهلاک مکانیسم انتقال نیرو انجام نمی شود. در نهایت هیچگونه چرخشی نیز مشاهده نخواهد شد.

از سنگین کردن مخزن پرهیز کنید. لباس ها را خارج کنید و به میزان مجاز البسه را درون مخزن جای دهید.

چرا لباسشویی نمی چرخد

7_ خراب شدن کلاچ لباسشویی

ارتباط بین مخزن و مکانیسم انتقال نیرو توسط این قطعه برقرار می شود. در حقیقت نقش آن تنظیم سرعت چرخش مخزن در طول عملیات شست و شو است. خرابی این قطعه می ‌تواند موجب نچرخیدن دیگ شود.

علاوه بر بررسی کلاچ؛ کیت باند را نیز چک کنید. نقش این قطعه سرعت گرفتن گردونه در حین شروع است.

8_ اشکال در در بیرینگ و سبد محرک علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی

حال زمان بررسی سبد محرک و بیرینگ ماشین رسیده است. نقش بیرینگ چرخش نرم و پیوسته گردونه درونی است.

از سالم بودن این دو قطعه مطمئن شوید چرا که در صورت معیوب بودن بایستی تعویض گردند.

9_ عدم فعالیت قرقره دلیل دیگر نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش

اگر لباسشویی شما جزء نمونه های قدیمی تر است این احتمال وجود دارد که علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی مربوط به قرقره آن باشد. وظیفه این قطعه برقراری ارتباط بین موتور و مخزن ماشین است. چنانچه این قطعه دچار سایش و یا شکستگی شده باشد مخزن به درستی نمی چرخد.

برای رفع این مشکل، می بایست این قطعه را با نمونه جدید تعویض کنید.

حتما بخوانید: علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن لباسشویی

10_ نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی به دلیل اختلال در موتور

در آخرین مرحله به سراغ چکاپ موتور بروید. البته احتمال معیوب شدن موتور در قیاس با سایر قطعات کمتر است. چنانچه موتور تجهیز ایراد پیدا کرده باشد ماشین با یک کد اخطار به شما هشدار خواهد داد.

به منظور مطمئن شدن از اختلال این قطعه پیشنهاد می کنیم که برنامه انتخابی را تغییر دهید. اگر باز هم مخزن نچرخید و با همان کد پیشین مواجه شدید احتمالاً موتور مشکل پیدا کرده است.

اگر پس از فشردن دکمه استارت صدای غیر طبیعی از موتور شنیدید و مخزن نچرخید مطمئن می شوید که این قطعه ایراد پیدا کرده است.

به منظور بررسی موتور حتماً از یک تعمیرکار با تجربه و دور دیده کمک بگیرید. هنگامی که تکنسین موتور را بازرسی کند متوجه مشکل خواهد شد.

11_ معیوب شدن برد کنترلی موتور

این قطعه نیروی لازم برای حرکت را در اختیار موتور قرار می دهد. در حقیقت اغلب اختلال هایی که مربوط به موتور می ‌شوند به این قطعه برمی‌گردد. هنگامی که این قطعه معیوب شده باشد و یا عمر مفید خود را طی کرده باشد مخزن ماشین نمی ‌تواند به درستی بچرخد.

در حین بازرسی موتور این قطعه نیز باید از لحاظ سالم بودن چک شود. هر چند که احتمال پیش آمدن چنین اختلالی کم است اما در هر صورت باید در لیست بررسی قرار گیرد.

هزینه تعمیر مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چقدر است؟

هزینه تعمیر این مشکل مانند دیگر مشکلات لباسشویی وابسته به عوامل گوناگونی است. علت بروز مشکل یکی از مهم ترین موضوعاتی است که بر هزینه تعمیر لباسشویی در زمان بروز این مشکل تاثیر می گذارد. به طور مثال اگر بروز مشکل به دلیل خرابی تسمه باشد و با تعویض آن مشکل رفع شود هزینه تعمیرات در مقایسه با زمانی که موتور آسیب دیده بیشتر خواهد شد.

بنابراین برای استعلام قیمت تعمیر لباسشویی در زمان بروز این مشکل توصیه می کنیم با کارشناسان امدادکاران تماس بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل با امدادکاران 

در صورتی که راهکارهای ذکر شده در این مطلب برای رفع مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی کارساز نبود می توانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در منزل و محل امدادکاران استفاده کنید. برای استفاده از این خدمات تنها کافیست از طریق فرم زیر سفارش تعمیر لباسشویی را پر کرده و زمان و محل مورد نظر را برای اعزام تعمیرکار لباسشویی تعیین کنید. همچنین می توانید با این مجموعه تماس گرفتن و سفارش خود را ثبت نمایید. کلیه خدمات تعمیر لباسشوی در این مجموعه با گارانتی و ضمانت نامه معتبر ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *