آموزش تنظیم حالت زمستانه به تابستانه در انواع پکیج

5 دقیقه زمان مطالعه

تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج دیواری یکی از موضوعاتی است که با تغییر فصل و به دلیل استفاده مناسب تر از این دستگاه بایستی مورد توجه قرار گیرد. تنظیم پکیج روی حالت تابستانه کار آسانی بوده و تنها کافیست مراحل ساده ای که در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم را انجام دهید. اگر از پکیج دیواری بوتان یا پکیج دیواری ایران رادیاتور استفاده می کنید و قصد تغییر حالت زمستانه به تابستانه دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همچنین در صورتی که پکیج شما دچار مشکل شده و خوب کار نمی کند و قصد تعمیر یا سرویس آن را دارید می توانید از طریق صفحه تعمیر پکیج دیواری، با امدادکاران تماس بگیرید.

آموزش تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج

تغییر حالت زمستانه به تابستانه پکیج های دیواری مستلزم اعمال یک سری تنظیمات می باشد. اغلب مدل های پکیج دیواری متناسب با نوع کارایی از سه حالت تابستانه و زمستانه و پکیج خاموش برخوردار هستند.

این حالت ها بر اساس شرایط آب و هوایی و فصل سال مورد استفاده واقع می شوند. استفاده از حالت تابستانه در فصل گرم سال، با هدف تامین آبگرم مصرفی و مورد نیاز صورت می گیرد. در فصول سرد سال، به منظور تامین گرمایش محیط داخلی، پکیج های شوفاژ دیواری بر روی حالت زمستانه تنظیم می شوند. در نتیجه این فرآیند هوای گرم به صورت یکنواخت و یکپارچه در محیط توزیع می گردد.

تبدیل حالت زمستانه به تابستانه در پکیج بوتان

حتما بخوانید: علت نشتی آب از پکیج و چکه کردن آن چیست؟

حالت زمستانه پکیج دیواری

حالت زمستانه در پکیج دیواری به گونه ای است که پکیج دیواری علاوه بر اینکه آب مصرفی لوله کشی را گرم می کند، عملیات گرم کردن شوفاژ یا رادیاتور را نیز انجام می دهد. این کار باعث صرفه جویی در انرژی و همچنین رها شدن از هزینه های زیاد شوفاژ خانه می شود.

حالت تابستانه پکیج دیواری

در تابستان که هوا گرم است و نیاز به شوفاژ و رادیاتور نیست، کار پکیج دیواری راحت است؛ زیرا فقط آب مصرفی را گرم می کند و با شوفاژ و رادیاتور کاری ندارد.

تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج بوتان

پکیج های بوتان در سه حالت تابستانه، زمستانه و خاموش فعالیت می کنند. تنظیم پکیج بوتان روی حالت تابستانه کار آسانی است. برای انجام این کار لازم است:

1-فشار پکیج را بررسی کرده و آن را روی حالت استاندارد قرار دهید. فشار استاندارد برای پکیج های دیواری 1 تا 1.5 بار می باشد. اگر فشار استاندارد نبود از طریق شیر فشار بار آن را تنظیم کنید.

2-سپس پکیج را روی حالت خاموش قرار دهید.

3.بعد از آن کافیست پکیج را از حالت زمستانه به تابستانه تغییر دهید.

4.اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید چراغ پکیج روی حالت سبز ثابت قرار می گیرد. در صورت روشن نشدن این چراغ می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق صفحه تعمیر پکیج بوتان سفارش خود را ثبت کرده و با تعمیرکار پکیج ارتباط بگیرید.

تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج ایران رادیاتور

برای تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج های ایران رادیاتور کافیست مراحل ساده ای که در ادامه به آن می پردازیم را انجام دهید:

1-ابتدا پکیج را خاموش کنید. از طریق ولوم کوچکی که در سمت راست قرار دارد می توانید پکیج را خاموش کنید.

2-بعد از حاموش شدن دستگاه، دمای دستگاه را با توجه به سلیقه و محل سکونت از طریق ولوم وسطی دستگاه تعیین کنید. بهترین وضعیت دما قرار دادن روی حالت وسط است.

3-در آخرین گام بایستی ولوم سمت چپی که مربوط به شوفاژ است روی حالت صفر بگذارید.

با انجام این مراحل به راحتی می توانید وضعیت پکیج را از زمستانه به تابستانه تغییر دهید. اگر این تغییر صورت نگرفت می توانید برای رفع مشکل با نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور تماس بگیرید.

حتما بخوانید: علت سرد و گرم شدن آب پکیج

تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج ایران رادیاتور

آموزش تنظیم پکیج برای زمستان

تنظیم پکیج از حالت تابستانه به زمستانه مستلزم انجام مراحلی است. در این بخش به طور کامل به شما می گوییم چگونه پکیج را برای زمستان تنظیم کنید.

قدم اول: خاموش کردن دستگاه، اولین قدم برای تبدیل وضعیت تابستانه به زمستانه پکیج شوفاژ دیواری به شمار می رود. پس از غیر فعال یا خاموش کردن پکیج، می بایست نسبت به راه اندازی مجدد دستگاه اقدام نمود.

قدم دوم: پس از اطمینان حاصل کردن از راه اندازی پکیج، کنترل و تنظیم درجه فشار دستگاه در دستور کار قرار می گیرد. فشار مناسب و استاندارد پکیج گرمایشی باید در محدوده 1.5 بار قرار داشته باشد. در صورت کم بودن میزان فشار دستگاه، می توان از طریق شیر پرکن پکیج، درصدد تنظیم فشار سیستم برآمد. با باز کردن شیر پرکن، فشار پکیج به رنج استاندارد نزدیک می شود. به محض رسیدن فشار به بازه مورد نظر، شیر پرکن دستگاه را ببندید.

نکته: شیر پرکن، غالبا به صورت یک شیر کوچک آبی رنگ در قسمت زیر پکیج دیواری قرار گرفته است. تنظیم و کنترل فشار پکیج به وسیله این شیر انجام می شود.

قدم سوم: در این مرحله دودکش پکیج دیواری مورد بررسی قرار می گیرد. دودکش دستگاه تخلیه و انتقال دودها و گازهای ناشی از فرآیند احتراق به محیط بیرون را امکان پذیر می سازد. بر همین اساس، می بایست از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنید.

قدم چهارم: در این مرحله به باز کردن فلکه های متصل به شیلنگ های آب اقدام می شود. همچنین، در ادامه باید از باز بودن شیرهای ورودی و خروجی رادیاتورها مطمئن شوید.

قدم پنجم: فعال کردن حالت زمستانه پکیج، در این مرحله انجام می شود. تنظیم پکیج بر روی وضعیت زمستانه، متناسب با نوع و مدل دستگاه متفاوت می باشد. پس از اعمال این تنظیمات، درجه دمای پکیج را افزایش داده تا دستگاه روشن شود.

قدم ششم: انجام فرآیند هواگیری در این مرحله از تغییر حالت تابستانه به زمستانه پکیج صورت می گیرد. با انجام هواگیری، هوای موجود در لوله های پکیج تخلیه می شود. پس از این فرآیند و به منظور عملکرد مطلوب دستگاه، بار دیگر فشار پکیج تنظیم و کنترل می گردد.

حتما بخوانید: علت خاموش شدن پکیج چیست؟

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج ایران رادیاتور

حتما بخوانید: علت افت فشار پکیج چیست؟ راهکارهای طلایی جهت رفع

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج ایران رادیاتور

تغییر وضعیت پکیج های دیواری ایران رادیاتور از حالت تابستانی به زمستانی از طریق ولوم های طراحی شده بر روی پنل دستگاه صورت می گیرد. بر روی پنل کنترل سه ولوم مختلف تعبیه شده است. ولوم کوچک سمت راست پکیج برای خاموش و روشن کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. تنظیم دمای آبگرم مصرفی توسط ولوم وسطی دستگاه انجام می شود. ولوم سمت چپ پکیج نیز برای انتخاب وضعیت تابستانه یا زمستانه سیستم کاربرد دارد.

قرار داشتن ولوم بر روی بازه صفر، حکایت از فعال بودن حالت تابستانه پکیج ایران رادیاتور دارد. برای تغییر وضعیت پکیج از تابستانه به زمستانه، کافی است که ولوم آن بر روی عدد یک تنظیم گردد. بنابراین، قرار گرفتن ولوم بر روی عدد یک، خبر از فعال شدن وضعیت زمستانه پکیج می دهد. ضمنا، برای روشن شدن پکیج در این وضعیت می بایست فشار آن در محدود 1.5 بار قرار گرفته باشد.

در صورتی که بعد از انجام مراحل ذکر شده پکیج روشن نشد و روی این حالت قرار نگرفت می توانید از طریق صفحه تعمیر پکیج ایران رادیاتور با تعمیرکار پکیج ارتباط بگیرید.

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج بوتان

تغییر حالت تابستانه به زمستانه پکیج بوتان نیز با استفاده از پنل کنترل دستگاه صورت می گیرد.

در نخستین گام باید نسبت به کنترل و تنظیم فشار بار پکیج اقدام نمود. دقت شود که درجه دستگاه بر روی 1.5 بار تنظیم شده باشد. در صورت بالاتر بودن فشار دستگاه، با تخلیه آب اضافی پکیج می توان فشار سیستم را تنظیم نمود. مطمئن شدن از باز بودن شیر اطمینان، از موارد حائز اهمیت در این زمینه به شمار می رود. تنظیم حالت زمستانی پکیج بوتان با کمک دکمه تعبیه شده برو روی پنل کنترل اجرایی می شود. با قرار دادن کلید مربوطه بر روی وضعیت زمستانه، این امر صورت می گیرد.

بر روی نمایشگر پکیج شوفاژ دیواری بوتان چراغ های مختلفی به رنگ سبز، قرمز و زرد تعریف شده است. روشن بودن چراغ سبز، نمایانگر روشن بودن مشعل و کارکرد منظم دستگاه می باشد. ظاهر شدن چراغ قرمز رنگ، موید بروز مشکل در عملکرد پکیج است. در چنین شرایطی به منظور رفع مشکل ایجاد شده می بایست عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان را در دستور کار قرار داد. ضمنا، دمای مناسب و بهینه برای پکیج بوتان در فصل زمستان در رنج 22 تا 23 درجه اعلام شده است.


تعمیر پکیج بوتان 

تعمیر سریع و فوری پکیج بوتان در محل با گارانتی و ضمانت نامه معتبر در امدادکاران


حتما بخوانید: آموزش ساده ترین روش های رسوب گیری پکیج

نکات مهمی که قبل از تغییر حالت تابستانه به زمستانه پکیج باید بدانید:

پیش از اقدام به تغییر حالت تابستانه به زمستانه پکیج، می بایست یک سری نکات مد نظر قرار گیرد.

اطمینان حاصل کردن از سلامت دودکش، از موارد مهم و حائز اهمیت در این زمینه قلمداد می گردد. همچنین، هیچ مانعی نباید در مسیر دودکش وجود داشته باشد.

هواگیری رادیاتورها از دیگر موارد تاثیرگذار قبل از تغییر حالت پکیج به شمار می رود. جریان داشتن آبگرم در لوله ها، به تدریج منجر به ایجاد هوا و حباب در آن می شود. عدم رسیدگی به این موضوع کاهش عملکرد و بروز مشکل در پکیج گرمایشی را به دنبال خواهد داشت.ایجاد سروصدای زیاد در لوله ها، به ویژه در هنگام کارکرد پکیج، نمایانگر وجود هوا در لوله ها می باشد. انجام هواگیری پکیج علاوه بر رفع مشکلات احتمالی، در ارتقای عملکرد سیستم تاثیر بسزایی بر جای می گذارد.

تنظیم و کنترل فشار پکیج و مطمئن شدن از باز بودن شیرهای ورودی و خروجی نظیر شیر برگشت و شیر رفت رادیاتورها، از دیگر موارد قابل توجه در هنگام تغییر وضعیت پکیج های گرمایشی از حالت تابستانه به زمستانه می باشد.

علاوه بر این، رعایت نکات ایمنی و اطمینان حاصل کردن از خاموش بودن و قطع جریان برق و گاز پکیج، نباید مورد غفلت واقع شود.

امدادکاران، مرکز تخصصی تعمیر پکیج در تهران

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر پکیج در تهران است.  این مرکز آماده خدمت رسانی در زمینه نصب و تعمیر انواع مدل و برند پکیج از قبیل تعمیر پکیج ایساتس، بوتان، ایران رادیاتور، بوش، گلدیران و . . . است . تعمیرکار پکیج امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد کافیست با امدادکاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *