علت انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟

5 دقیقه زمان مطالعه

انفجاری روشن شدن پکیج در تمام برندهای تولید کننده پکیج مشاهده می شود و یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در زمان عیب یابی پکیج دیده می شود؛ اما این به معنی عادی بودن این موضوع نمی باشد. اگر متوجه انفجاری روشن شدن پکیج خود شده اید، باید دلایل آن را بدانید تا بتوانید آن ها را برطرف سازید در این مطلب شما را با علت انفجاری روشن شدن پکیج آشنا می کنیم. در صورتی که برای تعمیر پکیج خود به کمک احتیاج دارید، با امدادکاران تماس بگیرید. کارشناسان تعمیر پکیج به صورت تلفنی و از راه دور شما را راهنمایی می کنند تا در صورت امکان بتوانید خودتان مشکل را رفع کنید. در غیر این صورت تعمیرکار امدادکاران به محل اعزام می شود پکیج شما را تعمیر نماید.

روشن شدن پکیج به شکل انفجار نگران کننده است؟

از آنجایی که پکیج جزء پر مصرف ترین وسایل خانه به شمار می رود، احتمالاً همه افراد با مشکل روشن شدن پکیج با انفجار مواجه شده اند. اگر شما هم به این سوال فکر می کنید که در صورت انفجاری روشن شدن پکیج، آیا باید نگران بود یا نه؟ می توان گفت زمانی باید نگران این موضوع باشید که پکیج درست نصب نشده و موارد ایمنی آن رعایت نشده باشد. در غیر این صورت اگر نصب پکیج اصولی و صحیح انجام شود، انفجاری روشن شدن پکیج نمی تواند مشکل ساز باشد؛ علت آن نیز وجود سنسورهایی است که در دستگاه های پکیج تعبیه شده اند.

حتما بخوانید: علت صدا پکیج چیست؟

چرا پکیج انفجاری روشن می شود؟

به صورت معمول پس از باز کردن شیر آب گرم، سنسور گاز پکیج روشن می شود، همین موضوع باعث روشن شدن پکیج خواهد شد. منظور از روشن شدن انفجاری پکیج این است که در زمان روشن شدن فندک و پکیج، صدایی شبیه به انفجار و شعله ور شنیده شود. در این قسمت از مقاله سعی کرده ایم تا جامع ترین راهنمای علت انفجاری روشن شدن پکیج را ارائه دهیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

اگر فندک پکیج دیرتر روشن شود، شعله ی جرقه زن یا فندک با گازی که در محفظه جمع شده است، ترکیب شده و انفجار در دستگاه صورت می گیرد. دلایلی که موجب می شوند تا فندک پکیج دیرتر روشن شود، عبارتند از:

1. فشار گاز پکیج کم باشد

گاهی انفجاری روشن شدن پکیج به دلیل کم بودن فشار گاز ایجاد می شود. اگر فشار گاز دستگاه تنظیم نباشد، باید مقداری گاز در محفظه جمع شود تا بتواند به مشعل برسد و سپس شعله ور شود.

راهکار رفع انفجاری روشن شدن پکیج تنظیم میزان فشار گاز است. تنظیم کردن فشار گاز پکیج به دقت نیاز دارد، بنابراین توصیه می کنیم این کار را به تعمیرکار بسپارید و یا با استفاده از راهنمایی های تعمیرکار پکیج امدادکاران، خودتان فشار گاز را تنظیم کنید.

حتما بخوانید: آموزش ساده ترین روش های رسوب گیری پکیج

2. اگر اکسیژن کم باشد، می تواند باعث انفجاری روشن شدن پکیج شود

روشن شدن آتش به وجود اکسیژن به میزان کافی نیاز دارد. بر این اساس، در بسیاری از مواقع کم بودن میزان اکسیژن باعث روشن شدن انفجاری پکیج می شود. در صورت کم بودن میزان اکسیژن، پس از آن که گاز فضای محفظه را پر کند، پکیج با حالت انفجاری روشن خواهد شد.

در فصل های گرم سال باید دریچه هایی را که روی برخی از پکیج ها تعبیه شده اند، باز کنید تا اکسیژن در دستگاه به میزان مناسب در جریان باشد.

3. برق پکیج مشکل داشته باشد

پکیج با برق کار می کند، بنابراین هر گونه اختلال در سیستم برق رسانی به دستگاه به راحتی باعث ایجاد مشکل در عملکرد آن خواهد شد.

برای اطمینان از مشکلات برق پکیج باید سیستم برق آن از لحاظ برق دزدی و یا ضعیف بودن برق بررسی شود. در صورت عیب یابی و اثبات مشکلات برق پکیج، هر چه سریع تر این موضوع را برطرف نمایید.

روشن شدن پکیج به شکل انفجاری

4. فاصله فندک پکیج و شعله زیاد باشد

اگر مشعل پکیج از فندک فاصله زیادی باشد، در زمان باز کردن شیر آب، باید گاز در محفظه تجمع یابد تا به مشعل برسد و شعله ور شود. این مشکل در پکیج های تولید کنندگان معتبر وجود ندارد؛ بلکه اگر پکیج را باز کرده و آن را بسته باشید، ممکن است قطعات در مکان درست خود قرار نگرفته باشند.

فاصله مشعل و فندک به صورت استاندارد 3 تا 5 میلی متر است. اگر با این مشکل مواجه شده اید، این فاصله را بررسی کنید. در صورت نیاز باید این فاصله تنظیم شود تا اختلال در روشن شدن پکیج رفع شود.

5. انسداد حفره های مشعل پکیج

در صورت گرفتگی و انسداد سوراخ های مشعل، شاهد اتفاقاتی مانند انفجاری روشن شدن و یا در برخی از موارد روشن نشدن آن خواهید بود. باز کردن حفره های مشعل باید به صورت ماهرانه و صحیح انجام شود تا روشن شدن دستگاه به درستی انجام شود.

توصیه می کنیم افرادی که در این زمینه تخصص ندارند، از اقدام برای باز کردن انسدادهای مشعل پکیج جداً خودداری کنند.

حتما بخوانید: علت سرد و گرم شدن آب پکیج

6. دودکش پکیج مشکل داشته باشد

هر گونه مشکلاتی که مربوط به دودکشی پکیج باشد، اعم از گرفتگی و مسدود شدن می تواند موجب انفجاری روشن شدن پکیج شود. خراب شدن دودکش باعث عدم خروج کامل گازهایی می شود که باید از دستگاه خارج شوند. همین امر سبب می شود تا پکیج با انفجار شعله ور و روشن شود.

رفع مشکل دودکش پکیج، با بررسی و تنظیم آن قابل انجام است. در صورت لزوم باید با تعویض دودکش این مسئله را برطرف کنید.

چرا پکیج انفجاری روشن می شود

7. فندک اکسید شده باشد

یکی از مشکلات شایعی که در انفجاری روشن شدن پکیج تأثیر دارد، این است که نوک فندک پکیج اکسید شود. برای رفع این مشکل باید آن را تعویض نمایید. روش جلوگیری از ایجاد این مشکل تمیز کردن دستگاه و سر جرقه زن آن است.

8. فندک پکیج ضعیف باشد

زمانی که فندک دستگاه ضعیف شده باشد، شعله ور شدن دستگاه با تأخیر انجام خواهد شد. در این حالت نیز گاز درون محفظه دستگاه پر می شود تا بالاخره مشعل روشن شود. این اتفاق نیز مانند موارد قبلی که ذکر کردیم، به شکل انفجاری رخ خواهد داد. راه حل رفع این مشکل بررسی فندک پکیج است. اگر مشکلی در جرقه زن دستگاه مشاهده شود، باید آن را تعمیر کرد. در اکثر مواقع تعمیر فندک نتیجه بخش نیست و باید با تعویض قطعه مشکل دستگاه را برطرف کنید.

جمع بندی

تعمیر کردن و سرویس پکیج یکی از روش هایی است که مانند سایر وسایل مصرفی، برای نگهداری و افزایش طول عمر دستگاه بسیار مؤثر است. از آن جا که هنگام کار با پکیج و تعمیرات آن، رعایت نکات ایمنی الزامی است، توصیه می کنیم عیب یابی و تعمیرات آن را به دست متخصصین این حوزه بسپارید تا از ایجاد مشکلات بزرگ تر و خطرات جبران ناپذیر آن در امان بمانید.

تعمیر پکیج در محل با امدادکاران

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر پکیج در تهران است که زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای و در محل و منزل شما عزیزان کلیه خدمات عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور، تعمیر پکیج بوتان، تعمیر پکیج ایساتیس و دیگر برندها را ارائه می دهد. خدمات تعمیر پکیج در این مجموعه با گارانتی و ضمانت نامه معتبر در سراسر تهران ارائه می شود. برای استفاده از این خدمات تنها کافیست از طریق فرم زیر سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *