آشنایی با انواع پکیج سرمایشی و گرمایشی

5 دقیقه زمان مطالعه

زمانی که درباره اجزا تشکیل دهنده داخل ساختمان صحبت می‌کنیم، وجود پکیج سرمایشی و گرمایشی از مهم‌ترین، این اجزاء هستند، علت آن هم این است که، انرژی گرمایشی و سرمایشی که جزء اساسی‌ترین مولفه‌های آسایش هر خانه‌ای است، توسط این پکیج‌ها کنترل می‌شود. از طرفی دیگر داشتن اطلاعات کافی، برای کارکرد این سیستم‌ها لازم است، تا به وسیله آن بتوان به بهترین نحو از آنها استفاده کرد. البته برای داشتن این اطلاعات می‌توانید از کارشناسان ما در واحد تعمیر پکیج دیواری راهنمایی بگیرید.
قبل از یادگیری در مورد انواع پکیج سرمایشی و گرمایشی، لازم است که نگاهی به تاریخچه‌ کوتاه پکیج سرمایشی و گرمایشی بیاندازیم.

آشنایی با انواع پکیج سرمایشی و گرمایشی

تاریخچه پکیج سرمایشی و گرمایشی

از مهم‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در هر خانه‌ای، پکیج سرمایشی و گرمایشی آن است.
از زمان‌های قدیم روش‌های مختلف خنک‌سازی در دسترس همه بوده است. حتی می‌توان گفت که خنک کننده‌ها در دوران قبل از تاریخ اختراع شدند که در آن زمان مردم از برف و یخ برای خنک کردن خانه‌های خود استفاده می‌کردند. در نتیجه می‌توان گفت از مهم‌ترین نیاز هر ساختمانی پکیج سرمایشی و گرمایشی آن است.

آشنایی با انواع پکیج سرمایشی و گرمایشی
انرژی سرمایشی و گرمایشی چیست؟

انرژی سرمایشی، پیچیده‌تر از گرمایشی است. سرمایش به جای استفاده از انرژی برای ایجاد گرما، از انرژی برای از بین بردن گرما استفاده می‌کند.
به عنوان مثال خانه خود را مانند یک یخچال تصور کنید. یک کمپرسور (یک دستگاه مکانیکی است که از آن در صنایع بزرگ و کوچک امروزه استفاده می شود) در قسمت بیرونی وجود دارد که با مایع مخصوصی به نام مبرد پر شده است. این مایع می تواند بین مایع و گاز به عقب و جلو تغییر کند. همانطور که تغییر می کند، گرما را جذب یا آزاد می کند، بنابراین برای “حمل” گرما از یک مکان به مکان دیگر، مانند از داخل یخچال به بیرون استفاده می‌شود.
انرژی گرمایشی، به مقدار انرژی حرارتی مورد نیاز برای حفظ دما در محدوده مناسب اشاره دارد. از طرفی دیگر، انرژی سرمایشی به مقدار انرژی گرمایی اشاره دارد که باید از یک منطقه حذف شود تا دما در محدوده مناسب حفظ شود.

حتما بخوانید: آموزش تنظیم حالت زمستانه به تابستانه در انواع پکیج

انواع پکیج سرمایشی

  •  اسپیلت و کولرهای گازی
    اسپیلت‌ها، نوعی از کولرهای گازی هستند. آنها هوای گرم را از محیط اطراف می‌گیرند و آن را سرد به محیط برمی‌گردانند.

حتما بخوانید: جامع ترین راهنمای عیب یابی کولر گازی اسپیلت

  • سیستم‌های چیلر
    چیلرها برای هر تاسیسات صنعتی، تجاری و سازمانی انتخاب خوبی هستند. آنها در انواع مختلف خنک کننده از 5 کیلو وات تا 750 کیلووات در دسترس هستند. این چیلرهای بزرگ می‌توانند اهداف مختلفی را از تهویه مطبوع در مقیاس بزرگ تا خنک کردن آب آشامیدنی و حفظ دمای ماشین آلات انجام دهند. آنها اغلب در صنایع غذایی، نوشیدنی و شیمیایی برای خنک نگه داشتن محصولات یا به عنوان پشتیبان چیلرهای دائمی استفاده می‌شوند. علاوه بر اینکه گزینه‌ای عالی برای دفاتر و کارخانه‌های بزرگ هستند، می‌توانند برای رویدادهای موقت نیز استفاده شوند. آنها چگونه کار می کنند؟
    آنها از کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور تشکیل شده‌اند و به عنوان سیستم‌های تبرید فشرده‌سازی بخار شناخته می‌شوند. هدف چیلر این است که گرما را از جایی که نمی‌خواهد خارج کند، برای این کار با استفاده از مبرد، گرما را به داخل می‌کشد، سپس این گرما را به کندانسور می‌برد و از طریق هوا، تبخیر به جو فرستاده می‌شود. یا مبدل حرارتی خنک شده با آب پس از اینکه مبرد از کندانسور خارج شد، فشرده می‌شود که این به نوبه خود دما را کاهش می‌دهد و سپس برای شروع دوباره فرآیند برگردانده می‌شود.

آشنایی با انواع پکیج سرمایشی و گرمایشی

  • کولر آبی
    کولرهای آبی با واحدهای تهویه مطبوع استاندارد متفاوت هستند زیرا برای کار کردن نیازی به تهویه ندارند. بنابراین آنها برای هر دفتر، ساختمان، کارخانه یا انباری که پنجره های باز ندارند، گزینه‌ای عالی هستند. آنها در اندازه‌های مختلف برای مطابقت با نیازهای مختلف خنک کننده و محیط های فضای کاری وجود دارند. آنها چگونه کار می کنند؟
    کولرهای آبی با استفاده از فرآیند تبخیر برای خنک کردن هوا به جای فرآیند تبرید کار می‌کنند. آنها دارای یک فن در واحد هستند که هوای گرم را به یک رسانه خنک کننده فشار می‌دهد. همانطور که این اتفاق می‌افتد تبخیر شروع می‌شود و این فرآیند انتقال حرارت را آغاز می‌کند که هوا را خنک می کند و آن را به محیط بازگرداند.
    کولرهای آبی که کولرهای باتلاقی نیز نامیده می شوند، نسبت به کولرهای مبرد، کمتر رایج هستند. با این حال، آنها روشی کم هزینه و کم مصرف برای خنک کردن خانه هستند. کولرهای تبخیری یا آبی در آب و هوای گرم و خشک بهترین عملکرد را دارند. اما در مناطق مرطوب این نوع سیستم نمی‌تواند به طور موثر عمل کند. کولرهای تبخیری از یک فن برای کشیدن هوای بیرون استفاده می‌کنند و آن را از طریق پوشال های مرطوب می‌کشند، جایی که هوا توسط تبخیر خنک می‌شود و سپس در خانه به گردش در می‌آید. این فرآیند ساده هوای 20 تا 30 درجه خنک‌تر تولید می‌کند.

حتما بخوانید: آموزش صفر تا صد سیم کشی کولر آبی به صورت تصویری

  •  سیستم فن کویل
    اندازه‌های مختلفی در فن‌های خنک‌کننده وجود دارد، از فن‌های کوچک‌تر که برای ادارات عالی هستند تا فن‌های صنعتی بزرگ‌تر که می‌توان از آنها در انبارها و کارخانه‌ها استفاده کرد. آنها چگونه کار می کنند؟
    فن‌های خنک کننده را با عملکرد بالا در محیط های تجاری و صنعتی ارائه می دهند. علاوه بر خنک کردن هوا، می توان از آنها برای جابجایی بخار و گرد و غبار در کارخانه ها و انبارها نیز استفاده کرد که می تواند بسیار مفید باشد. آنها قابل حمل هستند و به همین دلیل راحت تر به راحتی می توانید در اطراف خود حرکت کنید.

آشنایی با انواع پکیج سرمایشی و گرمایشی

لازم به ذکر است که مجموعه امدادکاران با ارائه بهترین و مناسب ترین خدمات تعمیر کولر آبی، تعمیر کولر گازی و قیمتی به صرفه در اختیار شما مشتریان عزیز قرار گرفته است.

انواع پکیج گرمایشی بر اساس محل نصب آن

امروزه تعمیر آبگرمکن یکی از کاربردی ترین درخواست‌های مردم در زمینه سیستم گرمایشی است همچنین در بخش آموزش تعمیر پکیج دیواری با انواع پکیج ها و کاربرد آنها بیشتر آشنا شدید. در اینجا با انواع پکیج گرمایشی که به دو گروه دیواری و زمینی تقسیم می شوند آشنا می شویم:

1.پکیج دیواری

پکیج دیواری با روشن شدن مشعل آب را شروع به گرم کردن می کند. در واقع آنها مجهز به سنسوری خاص هستند که به محض باز شدن آب گرم، جریان آب را تشخیص می دهد و مشعل آن روشن می شود.
پکیج های دیواری شامل دو گروه هستند:

الف.دارای فن

در این نوع پکیج، هوای مورد استفاده برای احتراق از فضای بیرونی به دستگاه می‌رسد و دود‌های ناشی از سوختن توسط دودکشی دو جداره خارج می‌شود. این نوع پکیج در تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه کمک می‌کند، زیرا طبق استاندارد جهانی ساخته شده است. این دستگاه علاوه بر اینکه گرمایش منزل را انجام می‌دهد، آب گرم مصرفی را به سرعت به مصرف کننده به طور همزمان می‌دهد.

ب.بدون فن

پکیج‌های دیواری بدون فن، هوای مورد استفاده برای احتراق را از داخل خانه فراهم می‌‌کنند.
و گازهایی که بر اثر سوختن تولید می‌شوند، به دلیل نبودن هیچ دودکشی در فضای خانه پخش می‌شوند. به همین دلیل استفاده از آنها در آپارتمان طرفداری ندارد و تولیدشان هم کم است.

2.پکیج زمینی

پکیج های زمینی در دو نوع مختلف تولید می شوند. یکی از آنها به مبدل مجهز است و دیگری به مخزن.
نکته قابل توجه این است که پکیج‌های زمینی دارای مبدل، از حجم کمتری نسبت به پکیج‌های مخزن دار برخوردار هستند ومقدار آسیب پذیری آنها نیز بیشتر است، از این رو توصیه می‌شود که به هنگام خرید پکیج‌های زمینی نوع مخزن‌دار، آن را انتخاب کنند زیرا آنها از قابلیت‌های بیشتری برخوردار هستند.

انواع پکیج گرمایشی براساس سیستم مشعل و احتراق آن

 

1.سیستم مشعل دار

 

2.سیستم بدون مشعل

 

جمع بندی

از آنجا که پکیج‌های سرمایشی و گرمایشی در سیستم زندگی کردن ما نقش اساسی دارند و شناختن آنها، فواید قابل توجهی برای ما دارد، در این مقاله سعی کردیم در مورد آن‌ها توضیحات کامل‌تری بدهیم. همچنین اگر شما قصد خرید و نصب این پکیج‌ها را دارید، می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان ما در بخش تعمیر پکیج دیواری راهنمایی های کامل تری را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *