چگونه برد یخچال خود را تعمیر کنیم؟

5 دقیقه زمان مطالعه

تعمیر برد یخچال یکی از مهارت‌هایی است که به صورت حرفه‌ای در مجموعه امدادکاران قابل ارائه است. زمانی که یخچال شما دچار نقص فنی می‌شود در ابتدا، به فکر تعمیر برد الکترونیکی آن نباشید، زیرا مواردی مهم‌تر از آن هستند که باید زودتر، آن را چک کرد. از جمله این موارد: اندازه مقدار برقی که به سنسور رسیده است، دیگری خروجی جریانی که از سنسور به برد یخچال منتقل می‌شود. در ابتدا این موارد ذکر شده را بررسی می‌کنیم در صورت نبودن مشکل، بعد به سراغ برد دستگاه می‌رویم. معمولا بیشتر مشکل‌‌ها مربوط به سنسور دستگاه است.
در هر صورت به هنگام بروز مشکل چه در سنسور چه در برد یخچال، کافیست از متخصصین ما در واحد تعمیر برد‌ یخچال راهنمایی بخواهید، یا می‌توانید به طور آسان‌تر از طریق لینک ثبت سفارش زیر، در کمترین زمان ممکن مشکل تعمیر برد الکترونیکی دستگاه خودتان را با متخصصین ما در میان بگذارید تا به راحتی برطرف شود.
به طور مثال دو نوع سنسور در یخچال فریزر وجود دارد: سنسور NTC , و سنسور PTC
سنسور NTC بیشترین نوع سنسور، در یخچال هاست که وظیفه آن انتقال سرما است. و سنسور PTC وظیفه افزایش دما را بر عهده دارد. همچنین واحد اندازه‌گیری سنسور، کیلو اهم است. بنابراین برای اینکه یک دستگاه پردازش مناسب و گزارش صحیحی داشته باشد، یک سنسور فابریک باید روی آن نصب شود.

چگونه برد یخچال خود را تعمیر کنیم؟

تعمیر برد یخچال چگونه است؟

اگر برد یخچال شما دچار خرابی شد، اولین قدم این است که به هیچ عنوان شخصا آن را دستکاری نکنید، زیرا برد یخچال از مهم‌ترین قسمت‌های یخچال است.
بعد از مراجعه حضوری، تکنیسین تعمیر برد یخچال، خرابی برد یخچال و علت آن را تشخیص می‌دهد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره انواع برد الکترونیکی و کاربرد آنها

وظیفه برد یخچال چیست؟

به طور کلی پردازش تمامی اطلاعات، بر عهده برد یخچال است. عواملی مانند سرما، گرما، دما و فشار از طریق سنسور به برد اصلی منتقل می‌شوند، از این رو تمام وسایل‌هایی که دارای برد هستند دارای تعدادی سنسور نیز هستند.
در یخچال هم مانند بدن انسان، برد الکترونیکی نقش مغز را ایفا می‌کند. وظیفه برد یخچال، کنترل کردن اجزای اصلی یخچال مانند فن و کمپرسور است. مادربرد، نمونه‌ای از برد یخچال است که تقریبا همه چیز را تحت کنترل گرفته است.

وظیفه برد یخچال چیست؟

.

نحوه تعمیر برد یخچال

در ابتدا، برد یخچال باید جدا شود تا سلامت آن به طور کامل بررسی شود.
ممکن است روی برد یخچال را گرد و غباری پوشانده باشد، آن را به طور کامل تمیز می‌کنیم و سپس به بررسی اتصال پایه‌ها و قطعات به برد یخچال می‌پردازیم. حتما دقت داشته باشید که اگر جسم خارجی روی برد یخچال بود آن را بردارید. همچنین با استفاده از مولتی متر، تشخیص می‌دهیم که اگر قطعاتی از برد یخچال دچار سوختگی شده بودند آن‌ها را نیز برداشته و قطعه‌ای جدید و نو جایگزین آن می‌کنیم.
لازم به ذکر است که مولتی‌متر، از جمله ابزارهایی است که برای متوجه شدن از سوختن قطعه‌‌ای در برد یخچال، از آن استفاده می‌کنند.
و در آخر برد یخچال را مجدد روی دستگاه نصب می‌کنیم و آن را امتحان می‌کنیم تا از سالم بودن آن مطمئن شویم.

نحوه تعمیر برد یخچال

علائم خرابی برد یخچال چیست؟

در بعضی از یخچال‌ها زمانی که برد یخچال دچار مشکل می‌شود، کد خطایی، که این کد برای هر برندی متفاوت است نمایان می‌شود، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کدها می‌توان به دفترچه راهنمای آن‌ها مراجعه کرد.
در اینجا شما را با بعضی از این کد خطاهای مربوط به هر برندی آشنا خواهیم کرد:

  • یخچال‌های ال جی

کد خطاهای F ، Dh، Er و IF نمایان می‌شوند.

  • یخچال‌های سامسونگ

در یخچال های سامسونگ  D5 ، D، E23 و E40 کدهای خطا هستند.

  • یخچال‌های اسنوا

در یخچال اسنوا F6 ، F3، F5، F2 کدهای خطا هستند.

  • یخچال‌های امرسان

کدهای خطا شامل این موارد هستند: CD ، DS، D5 و FC 
همچنین ممکن است، یخچال شما به این سیستم مجهز نباشد در این صورت می‌توان با استفاده از علائمی به وجود مشکل در برد یخچال پی برد. این علائم عبارتند از:
کار کردن خوب و منظم فن‌ها در صورتی که کمپرسور خاموش شده باشد. در این صورت سیستم سرمایش در یخچال به وجود نمی‌آید، در نتیجه متوجه می‌شویم که برد یخچال خراب است یا اختلالی در رله استارت و کمپرسور وجود دارد.
برای اینکه متوجه شوید ایراد از رله استارت است یا خیر ، یخچال خود را از برق بکشید و رله استارت را خارج کنید و آ نرا تکان دهید اگر صدای تق تقی از آن شنیدید پس مشکل از رله استارت است اما اگر سالم بود، می فهمیم مشکل در برد یخچال است. و باید به فکر تعمیر برد یخچال خود باشید.

علائم خرابی برد یخچال چیست؟

علت خراب شدن برد یخچال ها چیست؟

از آنجا برد یخچال، جزء قطعات بسیار حساس آن است، باید بسیار مراقب آن بود. ما در اینجا به بررسی 3 عامل مهم که باعث ایجاد خرابی در برد یخچال می شوند می پردازیم.

  • ایجاد نوسانات برقی

پایین، بالا شدن ولتاژ برق و وجود نوسانات برقی موجود در لوازم، از جمله عوامل خرابی آن‌ها می‌باشد. به همین علت برای محافظت بیشتر و بهتر از برد یخچال نباید مستقیما آن را به پریز وصل کنیم. بهتر است از محافظ برق استفاده کنیم، تا مشکلی برای برد یخچال به وجود نیاید.

  • برخورد کردن آب با برد یخچال

برای بعضی از خانم‌ها ممکن است پیش آمده باشد که به هنگام خانه تکانی عید یا شست و شوی یخچال، این نکته را رعایت نکرده باشند. بنابراین به هنگام استفاده کردن از آب، در اطراف یخچال باید حواسمان باشد که آب، به برد یخچال نخورد و داخل آن نفوذ نکند. این عامل آخرین علت خرابی برد یخچال‌هاست.

  • وجود داشتن اختلال در قطعات یخچال

هیچ وقت نسبت به کد خطاهایی که یخچال نشان می‌‎دهد بی تفاوت نباشید، زیرا اگر در همان ابتدا مشکل اولیه را حل کنید دیگر به برد یخچال ممکن است آسیبی نرسد.

هزینه تعمیر برد یخچال چقدر است؟

هزینه تعمیر برد یخچال، با توجه به مدل و برند یخچال و همچنین نوع مشکل برد یخچال و قطعاتی که می‌خواهیم تعمیر یا تعویض کنیم متغیر است.
در نتیجه تا زمانی که تکنیسین تعمیرات برد یخچال آن را بررسی نکرده است و مشکل آن را تشخیص نداده است نمی‌توان هزینه را برآورد کرد، ولی به طور کلی هزینه تعمیر برد یخچال با بررسی برد دستگاه قابل تخمین زدن است.
تعمیر برد یخچال، از دیگر خدمات ما در امدادکاران است. این خدمت، زیر نظر حرفه‌ای ترین تعمیرکاران در زمینه برد لوازم الکترونیکی و همچنین داشتن گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر، قابل ارائه است. به همین جهت است که شما می‌توانید با خیالی آسوده، اگر در زمینه‌های دیگری از تعمیرات برد لوازم خانگی مانند تعمیر برد ماشین ظرفشویی و تعمیر برد ماشین لباسشویی و غیره کاری داشتید به امدادکاران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *