دلایل داغی بیش از حد کولر گازی

5 دقیقه زمان مطالعه

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که می تواند برای کولر گازی شما رخ دهد، داغی بیش از حد آن می باشد. این مشکل یک داغی ساده نخواهد بود بلکه این داغی می تواند به بخش های مختلف دستگاه شما ضربه جدی وارد کند. همچنین ما در این مطلب دلایل داغی بیش از حد کولر گازی را معرفی خواهیم کرد و پس از مطالعه این مطلب، پیشنهاد می شود تا در صورتی که قادر به برطرف کردن مشکل هستید، آن را برطرف نموده و در غیر این صورت حتما از یک تعمیرکار کولر گازی سامسونگ کمک گرفته شود.

برخی از مشکلات احتمالی که جلوتر ذکر خواهند شد، تعمیر آن ها نیاز به تخصص بالا دارند و برخی دیگر نیز می توانند به دستان شما برطرف شوند. در صورتی که کولر گازی شما دچار مشکل شده است، بهتر است تا این مشکل به دست یک تعمیرکار حرفه ای برطرف شود چرا که بروز هر گونه خطایی ممکن است به دیگر بخش ها آسیب جدی وارد کند. همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، بهتر است هر چه سریع تر برای متوقف کردن داغی بیش از حد دستگاه خود اقدام کنید در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی به دستگاه شما وارد شود.

مشکل در کمپرسور کولر گازی

یکی از دلایل داغی بیش از حد کولر گازی مربوط به مشکل در کمپرسور کولر گازی می شود. همچنین گرمای بیش از حد کمپرسور یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازی می باشد که باید هر چه سریع تر مشکل آن را برطرف کرد. قطع سیم های موتور را می توان از دلایل داغی بیش از حد کولر گازی معرفی کرد. اتصال برق و آمپر کشیدن بیش از اندازه کمپرسور اصلی ترین دلیل داغ شدن و در نهایت سوختن می باشد. دلایل داغ شدن کمپرسور می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که در این میان می توان به خراب شدن فن کولر گازی و کثیفی بیش از حد کندانسور کولر گازی و … اشاره مستقیم کرد.

مشکل در فیلتر هوای کولر گازی

یکی از دلایل داغی بیش از حد کولر گازی مربوط به مشکل در فیلتر هوای کولر گازی خواهد شد. پنل خارجی دستگاه در قسمت بیرونی قرار دارد در نتیجه عوامل و ذرات خارجی می توانند وارد پنل شوند. وظیفه فیلتر هوا، تصفیه و پاکسازی هوای ورودی به کولر گازی از ذرات خارجی و آلودگی است. فیلتر هوا منجر به تمیز شدن هوای خروجی یخچال می شود که به محیط خانه می رسد. پس از گذشت زمان، فیلترهای تهویه مطبوع پر از گرد و غبار یا خاک می شوند و باید سریعا تعویض شوند.

دلایل داغی بیش از حد کولر گازی

حتما بخوانید: عدم خاموش شدن کولر گازی

در صورتی که کولر گازی شما به چنین مشکلی برخورده است، بهتر است تا تعمیر و یا تعویض فیلتر را به یک فرد حرفه ای بسپارید. تعمیر و یا تعویض اشتباه توسط یک تعمیرکار تازه کار و بدون تجربه، موجب خواهد شد تا مشکل برطرف شده در مدت زمان کوتاهی بازگردد و یا به اشتباه قطعه سالم به جای قطعه خراب تعویض شود. در صورتی که مرکز تعمیرات خوب سراغ ندارید، مرکز تعمیرات امدادکاران با داشتن تعمیرکار کولر گازی حرفه ای، آموزش دیده و البته با تجربه همراه شما است.

بالا بودن ولتاژ برق

از دیگر دلایل داغی بیش از حد کولر گازی می توان به بالا بودن ولتاژ برق و یا نوسان برق اشاره کرد. در فصل تابستان به دلیل این که میزان استفاده از برق زیاد می ‌شود، برق بیشتری به وسایل برقی وارد خواهد شد و در نتیجه احتمال خرابی بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد. در صورتی که ولتاژ برق بالا باشد، موجب خواهد شد تا علاوه بر فشار بیش از حد به کولر گازی، به دیگر وسایل برقی شما نیز فشار بالایی وارد شود. جدا از تمامی این موارد، ولتاژ بالای برق می تواند منجر به سوختن خازن ‌ها و در نتیجه داغ شدن و سوختن کمپرسور کولر گازی شود.

در صورتی که کولر گازی شما به دلیل بالا بودن ولتاژ برق دچار مشکل شده است، پیشنهاد می شود تا آن را به یک تعمیرکار کولر گازی بسپارید. در صورتی که کولر گازی شما هنوز خراب نشده اما همچنان ولتاژ بالای برق و یا نوسان آن وجود دارد، بهتر است تا هر چه سریع تر اقدام به خرید یک محافظ خوب کنید. در صورت ادامه دار بودن این مشکل، ممکن است باعث آسیب بسیاری به بخش های مختلف دستگاه شما شود.

کثیفی کویل های کندانسور

کار اصلی کویل های کندانسور، گرفتن هوای گرم از محیط داخل و منتقل کردن آن به بیرون می ‌باشد، در صورتی که کثیفی کویل های کندانسور را بپوشانند، در کار آن ها اختلال ایجاد کرده و به مرور زمان باعث مشکل در این قسمت خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است تا کولر گازی شما هر چند وقت یک بار، توسط تعمیرکار کولر گازی سرویس شود. در این زمان به کمپرسور فشار زیادی وارد خواهد شد و می‌ تواند به داغ شدن کمپرسور کولر گازی ختم شود. در صورتی که این بخش از دستگاه شما به مشکل خورده است، پیشنهاد می شود حتما توسط یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه تعمیر شود. همچنین همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، در صورتی که کولر گازی شما به مشکل نخورده است، سعی کنید در هر دوره از تعمیرکار برای سرویس کولر گازی خود کمک بگیرید.

دلایل داغی بیش از حد کولر گازی

حتما بخوانید: علت کار نکردن فن کولر گازی و راهکارهای رفع آن

کم شدن گاز در کولر گازی

همان طور که از نام کولر گازی مشخص است، با گاز کار می کند. در صورتی که گاز موجود در این دستگاه کم شود، فشار بسیار زیادی به دیگر بخش ها وارد خواهد شد. کمپرسور به عنوان بخش اصلی در کولر گازی، در صورتی که یکی از بخش ها دچار نقص شوند، فشار زیادی به آن وارد خواهند کرد و همین فشار حداکثری باعث داغی دستگاه می شود. همچنین لازم به ذکر است که برای برطرف کردن این مشکل نیاز به تخصص می باشد و اگر در گذشته اقدام به تعمیر کولر گازی نکرده اید، بهتر است تا شخصا دست به تعمیر آن نزنید.

عایق کاری نامناسب کولر گازی

یکی از مشکلاتی که معمولا به دلیل توجه نکردن به آن پیش می آید، مربوط به عایق کاری نامناسب کولر گازی می شود. یکی از دلایلی که عایق کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است مربوط به وزش باد، آفتاب، باران و برف می باشد که موجب خواهد شد به مرور زمان شاهد پوسیدگی باشیم. در صورتی که عایق پوسیده شده تعویض و یا ترمیم نشود، ممکن است تا به بخش های مختلف از جمله کمپرسور فشار بالایی آورد. عایق کاری یکی از مواردی است که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و همین موضوع باعث شده تا احتمال خرابی این بخش بیش از پیش افزایش یابد.

در نهایت می توان گفت داغ شدن بیش از حد کولر گازی یکی از عوامل خرابی آن است. معمولا اکثر وسایل برقی با گرما و یا سرمای بیش از حد خراب خواهند شد. گرما می تواند علاوه بر آسیب به کمپرسور، به دیگر بخش های کولر گازی شما نیز آسیب جدی وارد کند. همچنین عواملی که ذکر شد از اصلی ترین و رایج ترین دلایل داغی کولر گازی هستند که معمولا مشکل از آن ها خواهد بود. اما در برخی از موارد ممکن است مشکل توسط شما قادر به شناسایی نباشد و بهتر باشد تا یک تعمیرکار برای شناسایی و تعمیر اقدام کند.

همان طور که اطلاع دارید، کمپرسور دلیل اصلی داغی بیش از حد کولر گازی می باشد. در صورتی که این بخش بسیار مهم دچار نقص گردد، کولر گازی شما دیگر بازدهی قبلی را نخواهد داشت. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، بهتر است در حال حاضر از کولر گازی خود استفاده نکنید تا تعمیرکار پس از برطرف کردن مشکل، بدون هیچ گونه نگرانی شاهد کارایی بهتر آن باشید. لازم به ذکر است در صورتی که هیچ گونه تخصص و یا تجربه ای در تعمیر کولر های گازی ندارید، شخصا اقدام به تعمیر آن نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *