دلیل کار نکردن دوربین گوشی

5 دقیقه زمان مطالعه

دلایل کار نکردن دوربین تلفن می تواند ناشی از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری باشد. این مشکل به شکل های گوناگون خود را نشان می دهد. به عنوان مثال، هنگام اجرای برنامه دوربین یا تصویربرداری، صفحه گوشی ناگهان سیاه می شود و چیزی دیده نمی شود. بسیاری از کاربران هستند که با مشکل باز نشدن دوربین گوشی هوشمند خود مواجه می شوند و این سوال برایشان پیش می آید که دلایل کار نکردن دوربین گوشی چیست؟ این مشکل می تواند یک مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد اما اگر مشکل از کار افتادن گوشی شما ناشی از نرم افزار باشد، می توانید به راحتی آن را برطرف کنید.

اگر هنگام دسترسی به دوربین گوشی اندرویدی خود با پیغام خطا مواجه شدید، این پیام نشان می دهد که نرم افزار یا قطعه سخت افزاری دستگاه شما مشکل دارد. در بیشتر موارد، مشکل مربوط به نرم افزار است و قابل رفع می باشد. وقتی مستقیماً از برنامه دوربین می خواهید راه‌ اندازی کنید و با مشکلاتی رو به رو می شوید، احتمال مشکل از سخت افزار بالا خواهد بود

اما در صورتی که قصد ارید تا از دوربین برنامه خود در اپلیکیشن های دیگری مانند واتس اپ استفاده کنید اما با خطاهایی مانند can’t connect to camera on Android و camera stopped برخورد می کنید، مشکل به احتمال بسیار زیاد نرم افزاری خواهد بود و با انجام یک سری کارهای ساده مشکل برطرف خواهد شد. اما اگر مشکل از سخت افزار بود، پیشنهاد می شود حتما توسط تعمیرکار گوشی بررسی شود.

راه اندازی مجدد دستگاه

ارورهای دوربین معمولا با راه اندازی مجدد گوشی برطرف می شود. البته اگر به ندرت دچار این مشکل می شوید باید به سراغ این راه حل بروید. اگر هر بار این خطا را مشاهده کردید، نباید هر بار گوشی را ریستارت کنید. همچنین قبل از راه اندازی مجدد گوشی، پیشنهاد می شود ابتدا دوربین را خاموش کرده و پس از 1 دقیقه دوباره دوربین را روشن کنید. این اساسی ترین راه برای هر مشکلی برای هر نسخه از اندروید است.

این ساده ترین راه برای رفع مشکلات جزئی در گوشی اندروید است. راه اندازی مجدد می تواند برخی از مشکلات خطا را در دستگاه برطرف کند. راه اندازی مجدد مشکل فنی دستگاه را در صورت وجود برطرف می کند. این روش می‌تواند با از بین بردن برنامه های پس زمینه که کاری جز مصرف رم در پس زمینه انجام نمی دهند، به آزاد کردن فضای رم کمک کند. بنابراین آزادی بیشتری برای کار با دوربین به شما می دهد.

دلیل کار نکردن دوربین گوشی

باتری را خارج کنید

بیرون کشیدن مستقیم باتری در حالی که دستگاه روشن است نیز یک روش است. این یک بازنشانی نرم افزاری است که می تواند به دوربین شما کمک کند دوباره کار کند. این ترفند ممکن است در همه دستگاه ها کار نکند زیرا ممکن است باتری گوشی اندرویدی شما داخلی باشد (معمولاً در گوشی های جدیدتر این گونه است). به طور کلی، این روزها روی اکثر گوشی ها کار نمی کند، اما اگر دستگاه اندرویدی شما قدیمی است، آن را امتحان کنید. این کار یکی از بهترین روش هایی است که باعث خواهد شد تا در صورتی که مشکلات جزئی در باتری وجود دارد، برطرف شود و دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

پاک کردن حافظه کش دوربین

گاهی اوقات پاک نشدن حافظه کش برنامه های مختلف باعث بروز مشکلاتی مانند خراب شدن همان برنامه در حین اجرا می شود. با پاک کردن حافظه کش هر برنامه، به آن برنامه فرصت نفس کشیدن می دهید. برای رفع خطای خرابی دوربین نیز می توانید از تنظیمات گوشی به قسمت برنامه ها رفته و پس از انتخاب اپلیکیشن دوربین گزینه ذخیره سازی را انتخاب کنید و سپس پاک کردن کش را بزنید.

قبل از اینکه برای رفع مشکل کار نکردن دوربین گوشی این کار را انجام دهید، به یاد داشته باشید که پس از حذف اطلاعات نرم افزار دوربین، می توانید عکس هایی که در گوشی و گالری خود گرفته اید را حذف کنید. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع این فرآیند از گوشی و عکس های گالری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حذف برنامه های مخرب

پس از اجرای گوشی در حالت سیف مود و رفع مشکل کار نکردن دوربین در این حالت، برنامه هایی را که به تازگی نصب کرده اید حذف کنید. یکی دیگر از راه های شناسایی برنامه های مخرب و ویروسی استفاده از آنتی ویروس های مختلف است که برنامه های مخرب گوشی را شناسایی کرده و درخواست حذف آن ها را می دهند.

اگر برنامه دوربین دستگاه خود را راه اندازی کردید و پیام خطایی دریافت کردید که می گوید “برنامه دیگری از دوربین استفاده می کند”، روی نماد برنامه های اخیر روی تلفن خود ضربه بزنید یا بکشید و همه برنامه های باز را ببندید. در این مرحله باید هر گونه برنامه مخرب را شناسایی کرده و از گوشی خود حذف کنید. در این صورت دوربین شما کار می کند و دیگه شاهد تاری آن نخواهیم بود. آنتی ویروس ها در این راه کمک زیادی به شما می کنند.

دلیل کار نکردن دوربین گوشی

بروزرسانی سیستم را بررسی کنید

به روز رسانی سیستم برای افزایش عملکرد دستگاه های تلفن همراه ارسال می شود. همین موضوع برنامه های اصلی گوشی اندرویدی شما را به روز می کند. اگر دوربین اندروید شما خراب است، می توانید این را امتحان کنید. برای بررسی به روز رسانی، به تنظیمات سیستم > به روز رسانی سیستم > به روز رسانی آنلاین بروید و در صورت وجود، به سرعت آن را دانلود و اجرا کنید تا مشکل دوربین برطرف شود. بروزرسانی سیستم گوشی را می توان یکی از  مهم ترین موارد در عملکرد گوشی شما نام برد.

بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه

آخرین راه حلی که برای مشکل کار نکردن دوربین گوشی باید انجام دهید این است که تلفن همراه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. به یاد داشته باشید که پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، اطلاعات گوشی شما حذف خواهد شد. بنابراین حتما یک نسخه پشتیبان تهیه کنید یا اطلاعات را روی کارت حافظه ذخیره کنید. یکی از راه های حل این مشکل بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه است. از طریق تنظیمات، دستورالعمل مراحل بازنشانی تنظیمات را دنبال کنید، به جای گزینه ریست تنظیمات، گزینه ریست فکتوری داده را انتخاب کنید.

در نهایت می توان گفت در صورتی که چنین مشکلی برای شما رخ داده است، بهتر است تا ابتدا موارد بالا را تست کنید. موارد ذکر شده مربوط به بخش نرم افزاری خواهد شد و می توان باجرات گفت در اکثر مواقع با انجام موارد ذکر شده، مشکل برطرف خواهد شد. در صورتی که مشکل همچنان وجود داشت، مرحله آخر یعنی بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه را امتحان کنید. در صورتی که با انجام هر یک از این موارد همچنان مشکل وجود داشت، حتما از یک تعمیرکار گوشی کمک گرفته شود. چرا که به احتمال بسیار زیاد مشکل از سخت افزار خواهد بود و نیاز به تخصص بالا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *