عیب یابی تلویزیون سامسونگ و نحوه رفع مشکلات

5 دقیقه زمان مطالعه

سامسونگ یکی از بهترین و باکیفیت ترین دستگاه های تلویزیون در دنیا است. تلویزیون های سامسونگ مانند دیگر لوازم با مشکلات و خرابی های گوناگونی روبه رو می شوند. تلویزیون ها دستگاه های حساسی بوده و تعمیر آنها بسیار تخصصی است. اگر تلویزیون شما دچار مشکلاتی از قبیل خاموش و روشن شدن، پرش تصویر، دیر روشن شدن، صدا نداشتن و غیره روبه رو است و قصد عیب یابی تلویزیون سامسونگ را دارید توصیه می کنیم از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید، تعمیر تلویزیون کاربلد بخواهید تا دستگاه را عیب یابی و تعمیر نماید.

در این مقاله امدادکاران، قصد داریم انواع مشکلات تلویزیون سامسونگ و نحوه عیب یابی و تعمیر تلویزیون سامسونگ را به شما عزیزان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: دلیل لرزش و پرش تصویر تلویزیون چیست؟

خاموش و روشن شدن تلویزیون

چرا تلویزیون سامسونگ خاموش و روشن می شود؟

خاموش و روشن شدن پیاپی دستگاه، یکی از شایع ترین مشکلات تلویزیون سامسونگ محسوب می شود. در این حالت، تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش و بار دیگر روشن می شود. بسیاری از دارندگان ال ای دی های سامسونگ با این مشکل به نوعی سروکار داشته اند.

علت اصلی بروز این مشکل خرابی برد پاور تلویزیون خواهد بود. وظیفه روشن و فعال شدن تلویزیون بر عهده برد پاور می باشد. همچنین، فرآیند ولت رسانی به اجزای مختلف دستگاه از طریق این قطعه صورت می گیرد. بروز هرگونه مشکل در بخش برد پاور، خاموش شدن و از کار افتادن تلویزیون را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از کابل HDMI بی کیفیت و غیر استاندارد، نوسانات جریان برق، خرابی IC برد پاور و خرابی مین برد (Main Board)، از دیگر دلایلی است که باعث بروز مشکل در این دستگاه می شود.

راهکار: در صورت اطمینان حاصل کردن از خرابی برد پاور، بهترین راهکار در تعویض کامل این قطعه خلاصه می شود. عیب یابی و تعمیر تلویزیون سامسونگ می بایست توسط سرویسکار باتجربه و متخصص انجام شود. همچنین، تعویض IC یا تعویض بخش نرم افزار دستگاه، در رفع این مشکل تاثیرگذار است.

علاوه بر این استفاده از کابل ارائه شده مخصوص تلویزیون، استفاده از محافظ برق و جلوگیری از اتصال مستقیم دستگاه به پریز برق، در رفع این مشکل کمک شایانی می نماید.

حتما بخوانید: علت برفک تلویزیون چیست و چگونه رفع می شود؟

چرا تصویر صفحه نمایش تلویزیون سیاه می شود؟

سیاه شدن صفحه نمایشگر، از دیگر مشکلات متداول تلویزیون های شرکت سامسونگ به شمار می رود. در این حالت عموما بر روی بخشی جزئی یا کل تصاویر دریافتی یک هاله سیاه رنگ ایجاد می شود. در نتیجه این امر، کاربر با یک صفحه نمایش کاملا تیره مواجه می گردد.

خرابی پنل تلویزیون و خرابی بک لایت تلویزیون، از مهم ترین دلایل بروز این مشکل تلقی می گردد.

راهکار: در صورت خرابی Backlight تلویزیون، با تعویض کامل یا بخشی از رشته LEDهای بک لایت، به احتمال زیاد مشکل سیاه شدن تصویر دستگاه برطرف می گردد. منبع نور تعبیه شده بر روی پنل تلویزیون به عنوان بک لایت شناخته می شود. بر این اساس، نمایش تصاویر بر روی نمایشگر دستگاه در پرتو وجود قطعه بک لایت محقق می گردد.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون

چرا تلویزیون سامسونگ با تاخیر روشن می شود؟

دیر روشن شدن دستگاه را می توان از دیگر مواردی است که هنگام عیب یابی تلویزیون سامسونگ دیده می شود. در مواقعی، کاربر علی رغم فشار دادن دکمه پاور، شاهد با تاخیر روشن شدن تلویزیون می باشد. ریشه اصلی بروز این مشکل را باید در خرابی و معیوب شدن برد پاور دستگاه جستجو نمود. ضمنا، عدم توجه و رسیدگی به این مشکل، به تدریج موجب آسیب دیدن جدی برد پاور و متعاقب آن، خاموش شدن کامل تلویزیون سامسونگ می شود.

راهکار: بررسی برد پاور ال ای دی توسط تکنسین های حرفه ای، از مناسب ترین راهکارها در این زمینه محسوب می شود.

چرا چراغ پاور تلویزیون سامسونگ چشمک می زند؟

چشمک زدن چراغ مربوط به پاور، از دیگر مشکلات تلویزیون سامسونگ به شمار می رود. در این شرایط علی رغم روشن شدن دکمه پاور، تلویزیون روشن نمی شود. خرابی مین برد و برد پاور، از علل اصلی بروز این مشکل تلقی می گردند. معیوب شدن مین برد، می تواند عملکرد سایر قطعات تلویزیون را تحت شعاع قرار دهد. چرا که ارسال فرمان های لازم به قطعات مختلف دستگاه توسط این قطعه صورت می گیرد.

راهکار: با توجه به تخصصی بودن عیب یابی و تعمیر تلویزیون، استفاده از خدمات تخصصی تعمیرکاران در این زمینه بسیار کمک کننده است. با تعمیر یا تعویض مین برد یا پاور برد، به احتمال قوی این مشکل برطرف می گردد.

چرا تلویزیون سامسونگ پرش تصویر دارد؟

در هنگام پرش تصویر، تصاویر دریافتی از تلویزیون سامسونگ از شفافیت و وضوح لازم برخوردار نیستند. به همین جهت، تصاویر پخش شده از دستگاه به صورت کامل و با جزئیات نمایش داده نمی شود. این مشکل با عناوینی نظیر سو سو زدن یا لرزش تصویر تلویزیون نیز نام برده می شود.

راهکار: غیر فعال کردن قابلیت motion interpolation، از راهکارهای موثر در جهت رفع مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ به حساب می آید. این قابلیت در افزایش فریم و تاری تصاویر بسیار تاثیرگذار می باشد.

حتما بخوانید: علت برفک تلویزیون چیست؟

علت پرش تصویر تلویزیون

چرا تلویزیون سامسونگ صدا و تصویر ندارد؟

در مواقعی، تلویزیون علی رغم داشتن صدا، هیچگونه تصویری نشان نمی دهد. این مشکل حکایت از سوختن بک لایت دستگاه دارد. بک لایت مجموعه ای از لامپ‌های LED بوده که در داخل پنل تلویزیون قرار می گیرد. خراب شدن هر کدام از لامپ ها موجب آسیب دیدن دیگر LED ها و عدم نمایش تصاویر بر روی نمایشگر می شود. در مواردی، تلویزیون با وجود داشتن تصویر، فاقد صدا می باشد. ممکن است عدم پخش صدا از بروز مشکل در بلندگوهای دستگاه نشات گرفته باشد.

راهکار: به منظور رفع مشکلات صدا یا تصویر نداشتن تلویزیون بهتر است که از خدمات تخصصی تکنسین های مجرب بهره گرفت. خرابی بک لایت ها عدم نمایش تصویر را به دنبال دارد. همچنین، در صورت معیوب شدن مین برد یا بلندگوها، با وجود داشتن تصویر، صدایی از دستگاه تولید نمی گردد.

چرا تمایز رنگ ها در تلویزیون دیده نمی شود؟

یکی از راهکارهای مناسب برای حل این مشکل، افزایش میزان Brightness تلویزیون می باشد. همچنین، انتخاب گزینه Color Temperature، افزایش تنظیمات Color و استفاده از حالت تصویر Dynamic، از روش های موثر در رفع این مشکل تلقی می گردد.

چرا تصاویر تلویزیون سامسونگ تاریک و روشن می شود؟

از رایج ترین موارد در عیب یابی سامسونگ می توان روشن و تاریک شدن تصاویر در قسمت بالای صفحه نمایش را عنوان نمود. بروز این ایراد با نمایشگر یا پنل تلویزیون مرتبط است.

راهکار: بررسی اتصالات آنتن و کابل، از نخستین اقدامات در جهت حل این مشکل می باشد. در صورت مطمئن شدن از سالم بودن اتصالات دستگاه، علت اصلی تاریک و روشن شدن تصاویر دریافتی به پنل نمایشگر تلویزیون ارتباط پیدا می کند.

امدادکاران، مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر تلویزیون در تهران است.  این مرکز آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر انواع برند داخلی و خارجی تلویزیون از قبیل تعمیر تلویزیون الجی، سامسونگ، اسنوا، ایکس ویژن و . . . می باشد. تعمیرکار تلویزیون امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد کافیست با امدادکاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *