مهم ترین نشانه های هک شدن گوشی [رفع هک گوشی]

5 دقیقه زمان مطالعه

نشانه های هک شدن گوشی از ساده ترین تا پیچیده ترین تغییرات را در گوشی شامل می شوند. بسیاری از افراد با تصور اینکه موارد امنیتی را در گوشی خود رعایت می کنند، پس هرگز ممکن نیست گیر هکرها و کلاهبرداران بیفتند، به نشانه هایی که در گوشی آن ها مشاهده می شوند، بی توجهی می کنند. هک موبایل می تواند برای ردیابی موقعیت مکانی و یا نظارت بر فعالیت های آنلاین شما باشد. به شما توصیه می کنیم حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با تمامی علائم هک شدن گوشی سامسونگ، شیائومی و دیگر برندها آشنا شوید تا از حریم شخصی و خصوصی خود محافظت کنید.

همچنین در صورتی که با هر یک از این نشانه ها روبرو شده اید، می توانید با تعمیرکار موبایل امدادکاران کمک بخواهید. متخصصین تعمیرات موبایل امدادکاران ابتدا به صورت تلفنی راهنمایی های را به شما ارائه می دهند تا خودتان برای رفع ایراد گوشی اقدام کنید. اگر مشکل گوشی را نتوانید برطرف سازید، تعمیرکار موبایل در محل حاضر شده و گوشی را تعمیر خواهد کرد.

هکرها از چه روش هایی برای هک گوشی شما استفاده می کنند؟

هک شدن گوشی یکی از مشکلات رایج موبایل نرم افزاری بوده و هنگام مشاهده آن نیاز به تعمیرات نرم افزاری موبایل دارید. پس از این که به بررسی نشانه های هک شدن گوشی بپردازیم اجازه دهید شما را با روش هایی که هکرها برای ورود به گوشی استفاده می کنند آشنا کنیم.

1- فیشینگ گوشی

بسیاری از موارد هک شدن گوشی از طریق فیشینگ انجام می شود. فیشینگ با ارسال لینک های مخرب در ایمیل و یا متن مسیج و پیامک انجام می شود. افراد ناآگاه با کلیک کردن روی این لینک ها، به تکمیل عملیات فیشینگ کمک می کنند و اطلاعات فرد در گوشی او در اختیار افراد سودجو قرار خواهد گرفت.

نکته: برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در گوشی به هیچ وجه بر روی لینک های ارسال شده کلیک نکنید.

2- نفوذ به بلوتوث و وای فای عمومی

در صورتی که هکرها در انتظار متصل شدن گوشی به وای فای رایگان و عمومی باشند، پس از اتصال گوشی شما به وای فای عمومی در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت. اگر قصد دارید از وای فای عمومی استفاده نمایید، بهتر است یک فیلترشکن معتبر را روشن نمایید.

استفاده کردن از بلوتوث و روشن بودن آن نیز از عواملی است که می تواند دست هکرها را برای دسترسی داشتن به اطلاعات گوشی شما باز بگذارد. بنابراین، توصیه می کنیم تا در مواقعی که به بلوتوث گوشی احتیاجی ندارید، آن را خاموش کنید.

3- استفاده از بدافزارها

هک کردن گوشی با بدافزارها بسیار رایج است. بسیاری از برنامه های ساده ای که ممکن است هیچ گاه فردی به آن ها شک نکند، می توانند به عنوان یک نرم افزار برای جاسوسی کردن از گوشی شما به کار برده شوند. توصیه می کنیم از نصب برنامه ها از سایت های نامعتبر و فروشگاه هایی غیر از اپ استور و پلی استور خودداری کنید.

نشانه های هک گوشی با سیم کارت

4- هک و عوض کردن سیم کارت

برخی از هکرها با استفاده از یک سیم کارت، می توانند شماره شما را به سیم کارت خود منتقل کنند. این روش خیلی رایج نیست اما می تواند برای دسترسی به اکانت ها و اطلاعات شما مورد استفاده قرار گیرد.

5- استفاده از ایستگاه های شارژ USB عمومی

اگر از ایستگاه های شارژ گوشی استفاده می کنید، باید این نکته را بدانید که ممکن است با اتصال USB برای شارژ شدن، بدافزارهایی روی گوشی شما نصب شوند و دسترسی به اطلاعات شما برای هکرها امکانپذیر شود. همچنین این روش یکی از راه های کنترل کردن گوشی شما توسط افراد سودجو به شمار می رود.

10 نشانه هک شدن گوشی موبایل

اما معمولا هک شدن گوشی خود را با علائمی نشان می دهد. شناخت این علائم به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر متوجه هک شدن گوشی شوید و از بروز مشکلات جدی تری در گوشی جلوگیری کنید.

1. داغ شدن بیش از موبایل؛ یکی از شایع ترین نشانه های هک شدن گوشی

اگر بدون تغییر در استفاده از گوشی، با بیش از حد داغ شدن گوشی روبرو شوید احتمالاً مشکل بدافزار سبب ایجاد این اتفاق شده است.

در صورتی که از برنامه یا بازی های سنگین بازی نمی کنید و یا در حال دانلود کردن فایل های حجیم نیستید اما باز هم موبایل شما خیلی داغ شود، باید گوشی خود را برای یافتن علت و بدافزار بررسی کنید.

اگر گوشی موبایل شما بیش از اندازه داغ می شود نگران نشوید، می توانید از خدمات امدادکاران برای رفع مشکل داغ شدن گوشی استفاده کنید.

2. مشاهده برنامه های جدید

اگر برنامه ای روی گوشی شما نصب شده باشد و خودتان آن را نصب نکرده اید، احتمالاً کار هکرهاست. اگر برنامه مشکوکی روی گوشیتان نصب شده است، آن را پاک کنید.

3. زیاد شدن قبض موبایل؛ از نشانه های هک شدن گوشی

اگر قبض موبایل شما زیادتر از حد معمول شود، گوشی خود را با دقت بررسی کنید. ممکن است پیام ها و تماس های ناشناخته سبب زیاد شدن قبض شما شده باشند. با پاسخ ندادن به مسیج ها و تماس های نامعتبر و ناشناخته، از هک شدن گوشی و زیاد شدن مبلغ قبض خود جلوگیری کنید. همچنین توصیه می شود این شماره ها را مسدود یا Block نمایید تا دسترسی آن ها به سیم کارت و گوشی شما از بین برود.

4. بالا رفتن میزان استفاده از دیتای گوشی

اگر مصرف اینترنت گوشی شما به میزان قابل توجهی زیاد شود، باید به هک شدن گوشی خود شک کنید. اگر بدون تغییری در نحوه استفاده از اینترنت و برنامه های نصب شده روی گوشی خود، با مصرف زیاد اینترنت مواجه شوید، یک علت دقیق برای اثبات هک شدن گوشی شماست.

برای اطمینان از این موضوع باید داده های مصرف شده تمام برنامه های خود را چک کنید. اگر برنامه جدیدی را روی گوشی نصب کرده اید، احتمالاً دلیل استفاده تصاعدی از اینترنت شما اجرا شدن همین نرم افزار در حالت پس زمینه می باشد. در این صورت باید هر چه سریع تر برنامه را از روی گوشی خود حذف کنید.

خالی شدن باتری گوشی

5. باتری گوشی شما سریعاً شارژ از دست بدهید

در صورتی که با خالی شدن باتری گوشی مواجه شوید، ممکن است به دلیل ورود بدافزارها به گوشی و هک شدن آن باشد. اگر گوشی شما خیلی قدیمی شده باشد، مسلماً عمر باتری کمتر شده و میزان نگهداشتن شارژ در آن کاهش می یابد.

هنگامی که ناگهانی با مشکل از دست رفتن شارژ و تخلیه ناگهانی باتری روبرو شوید، احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد. این مشکل می تواند از طریق برافزارها و برنامه های نصب شده روی گوشی به وجود بیاید که با حذف کردن آن ها می توانید مشکل را رفع کنید.

حتما بخوانید: علت زود خالی شدن باتری گوشی

6. یکی از نشانه های هک شدن گوشی مشاهده پاپ آپ ها می باشد

پاپ آپ هایی که تبلیغاتی هستند و روی صفحه نمایش ظاهر می شوند، می توانند به دلیل هک شدن گوشی باشند. بسیاری از اطلاعات شما از طریق پاپ آپ ها قابل دسترسی برای افراد سودجو هستند. برای بسیاری از برنامه هایی که رایگان می باشند، این پاپ آپ ها تنها راه درآمد هستند. روی پاپ آپ ها کلیک نکنید تا مشکلات شما بیشتر نشوند.

برای جلوگیری از این مشکل، مرتباً تنظیمات گوشی خود را بررسی نمایید و همچنین گزینه دریافت نوتیفیکشن ها را غیرفعال نمایید.

7. ایجاد اختلال و تغییرات در عملکرد گوشی

اگر در عملکردهای گوشی خود تغییرات محسوسی مشاهده کرده باشید، می تواند به دلیل هک شدن دستگاه شما این اتفاق رخ داده باشد. به عنوان مثال زمانی که پیام های شما به گیرنده، نمی رسند؛ تماس های شما قطع می شوند و یا با هنگ کردن موبایل و از کار افتادن گوشی مواجهید، نشانه های هک شدن گوشی هستند.

راهکار رفع مشکل هنگ کردن گوشی حذف کردن بد افزارهای موبایل است. هر برنامه ای را که نسبت به آن شک دارید و فکر می کنید شاید نرم افزار هک گوشی شما باشد، آن را به کلی از گوشی خود پاک کنید.

8. تغییر تنظیمات گوشی

اگر فرد هکر به صورت دستی و فیزیکی بتواند به گوشی شما دسترسی داشته باشد، ممکن است تغییراتی را در گوشی شما اعمال کند تا بتواند به مقاصد خود دست پیدا کند. مثلاً اگر بدون اینکه خودتان اقدامی نسبت به روشن کردن بلوتوث گوشی کرده باشید و متوجه روشن ماندن بلوتوث شوید، احتمال وجود بدافزار روی گوشی وجود دارد. افراد سودجو از این طریق می توانند به اطلاعات شما و یا سایر دستگاه های دیگر دسترسی پیدا کنند و مشکلات زیادی را ایجاد نمایند.

هک گوشی

 

9. تغییرات در عملکرد حساب های کاربری اجتماعی شما

اگر در پروفایل های شما در شبکه های اجتماعی تغییراتی مشاهده شود و یا ایمیل های شما در Spam وارد شوند، می تواند به دلیل دخالت یک هکر و یا بدافزار این اتفاقات رخ داده باشد. همچنین ارسال و دریافت ایمیل های مشکوک و غیرمعمول نیز دلیلی برای وجود بدافزارها روی گوشی شما خواهد بود.

در این صورت باید با تغییر رمز عبور اکانت های خود در نرم افزارها، مشکل را رفع کنید.

10. وبگردی های عجیب روی گوشی نیز می تواند از نشانه های هک شدن گوشی باشد

اگر در زمان وبگردی، بی دلیل به سایت ها و لینک های دیگر هدایت شوید یا هر تغییراتی که در زمان استفاده از مرورگرهای خود احساس و مشاهده کنید، می تواند بیانگر هک شدن گوشی شما باشد.

جمع بندی

در این مقاله روش هایی را که افراد سودجو و هکرها برای هک کردن گوشی و نفوذ به اطلاعات شما استافده می کنند، بیان کردیم. در ادامه نیز علائم و نشانه های هک شدن گوشی و راه های تشخیص آن را عنوان کردیم. همچنین راهکارهایی را که برای رفع هر یک از مشکلات می توانید انجام دهید تا هک شدن گوشیتان را برطرف سازید، ارائه دادیم. اگر با مشکلاتی که ذکر کردیم، روبرو شده اید، حتماً با امدادکاران تماس بگیرید تا در صورت نیاز تعمیرکار به محل شما اعزام شود. تعمیرکاران امداکارن در زمینه  و تعمیرات نرم افزار موبایل و  همچنین سخت افزار برندهای مختلف موبایل مانند تعمیرات گوشی آیفون، تعمیرات گوشی سامسونگ و همچنین تعمیرات گوشی های شیائومی تخصص دارند؛ بنابراین، در صورتی که گوشی شما با ایراداتی روبرو شده است، با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *