علائم خرابی ترموستات پکیج دیواری

5 دقیقه زمان مطالعه

وقتی خانه در یک روز گرم تابستانی خنک نمی‌شود یا در یک شب سرد زمستانی گرم نمی‌شود، اغلب سیستم HVAC مقصر است. اما مشکل می‌تواند در مقیاس بسیار کوچکتر نیز شروع شود مثل، خرابی ترموستات پکیج دیواری که نمونه‌ای از آن است. در این مقاله در مورد چگونگی تشخیص علائم خرابی ترموستات پکیج دیواری مانند کمبود نیرو یا پاسخ به دستورات شما صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در زمینه آموزش تعمیر پکیج دیواری افزایش دهید در این مقاله با ما همراه باشید.
شاید از خود بپرسید که سیستم HVAC چیست؟ این سیستم، مخفف حروف Heating Ventilating and Air Conditioning است. سیستم تهویه مطبوع HVAC، مجموعه‌ای از فن‌آوری هاست که در ارتباط با تهویه، گرمایش و تهویه مطبوع می‌باشد. همچنین چرخه کوتاه سیستم HVAC زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم HVAC شما خیلی زود خاموش شود و یک چرخه کامل گرمایش یا سرمایش انجام نشود. که این موضوع باعث می‌شود گرمایش و سرمایش بی اثر بماند.
تقریباً تهویه مطبوع در اکثر خانه‌ها وجود دارد. به راحتی می‌توان فهمید که چرا تهویه مطبوع جزو محبوب‌ترین تجهیزات هستند. یک سیستم تهویه مطبوع کارآمد می‌تواند خانه شما را در گرمای طاقت فرسا تابستان خنک نگه دارد و وقتی زمستان فرا می‌رسد خانواده شما را گرم نگه دارد.
برای اینکه تهویه مطبوع شما به طور موثر کار کند، تمام قسمت‌های مختلف قطعات باید به خوبی کار کنند. یکی از این قطعات، ترموستات است که خط ارتباطی شما با سیستم است. به همین دلیل است که باید در لحظه‌ای که ترموستات پکیج دیواری شما معیوب شد، آن را تعویض کنید.
همچنین با نزدیک شدن به فصل زمستان، می‌خواهید مطمئن شوید که ترموستات پکیج دیواری، از لحاظ تهویه مطبوع، در وضعیت خوبی قرار دارد. مشکل این است که اکثر مردم تا زمانی که خیلی دیر نشده، نمی‌دانند چه زمانی باید یک ترموستات پکیج دیواری جدید تهیه کنند.

علائم خرابی ترموستات پکیج دیواری

به همین دلیل ما این مقاله را نوشتیم تا شما با برخی از مهمترین نشانه‌های مبنی بر زمان تعویض ترموستات پکیج دیواری خود آشنا شوید.
اگر با سیستم گرمایشی یا سرمایشی تاسیسات خودتان مشکل دارید اولین چیزی که باید آن را بررسی کنید ترموستات پکیج دیواری است. وظیفه ترموستات پکیج دیواری، کنترل کردن عملکرد سیستم تهویه مطبوع است و زمانی که در عملکرد ترموستات پکیج دیواری اختلال به وجود می آید، ما در سیستم گرمایشی و سرمایشی خود احساس وجود مشکل می کنیم. همانطور که در مقاله آشنایی با انواع پکیج سرمایشی و گرمایشی گفتیم از مهم‌ترین مولف‌ های ایجاد آسایش برای هر منزلی سیستم گرمایش و سرمایش آن است بنابراین اگر این مولفه دچار مشکل شود اولین موردی که باید بررسی شود عملکرد ترموستات پکیج دیواری است. علت آن هم در دسترس بودن آسان ترموستات پکیج دیواری و ارزان بودن آن است.
برای تعیین اینکه آیا نیاز به تعویض ترموستات پکیج دیواری دارید یا خیر؟ باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

علائم خرابی ترموستات پکیج دیواری

شاید شما بتوانید از ترموستات معیوب هم خدمات دریافت کنید، اما اگر ترموستات پکیج دیواری به درستی کار نکرد، باید فورا آن را تعویض کنید.
برخی از علائم مشکلات ترموستات پکیج دیواری عبارتند از:

  • یکی از واضح ترین نشانه‌های اختلال در ترموستات پکیج دیواری روشن نشدن سیستم تهویه مطبوع است. شما باید بتوانید سیستم گرمایشی و سرمایشی خود را از ترموستات پکیج دیواری روشن کنید یا عملکرد را، از گرمایش به سرمایش تغییر دهید. زمانی که شما تغییراتی در ترموستات پکیج دیواری ایجاد کردید و پاسخ و جوابی از طرف آن دریافت نکردید ممکن است به این معنی باشد که ترموستات پکیج دیواری شما خراب باشد.
  • علائم بعدی این است که ترموستات پکیج دیواری به تنظیمات تغییریافته پاسخ نمی‌دهد، این بدان معناست که وقتی شما تنظیمات دما را در ترموستات پکیج دیواری خود انجام می دهید باید بلافاصله به این تغییرات پاسخ دهد. در بیشتر موارد، ترموستات پکیج دیواری با ایجاد تغییرات، صدای کلیک کوچکی تولید می‌کند، سپس تجهیزات گرمایش یا سرمایش شروع به کار کردن می‌کنند. اگر این صدای کلیک رخ ندهد، یا اگر سیستم مدت کوتاهی پس از انجام تغییرات روشن نشود، ممکن است ترموستات پکیج دیواری نیاز به تعویض داشته باشد.
  • زمانی که ترموستات پکیج دیواری شروع به ثبت دماهای نادرست می‌کند، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به فکر تهیه یک ترموستات جدید باشید.
    برای بررسی صحت دما، مقدار آن را با یک دماسنج داخلی قابل حمل تست کنید. اگر عددها اشتباه باشد، ممکن است سنسور ترموستات پکیج دیواری دچار مشکل شده باشد. البته مشکل می‌تواند از پیری، نقص تولید یا استفاده نادرست از آن هم باشد.
  • یکی دیگر از نشانه های خرابی ترموستات پکیج دیواری این است که ترموستات تنظیمات برنامه ریزی شده را از دست می‌دهد. در واقع ترموستات معیوب معمولاً در حفظ تنظیمات مشکل دارد و ممکن است به طور مداوم تنظیمات دما را بدون هشدار تغییر دهد.
    ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی، برای حفظ تنظیمات دستگاه در مدت زمان طولانی طراحی شده‌اند. اگر ترموستات پکیج دیواری شما مدام این تنظیمات را از دست می‌دهد، می تواند نشان دهنده معیوب بودن ترموستات باشد.
    تنظیمات ترموستات پکیج دیواری را به طور آزمایشی پایین بیاورید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. در صورت بروز مشکل می توانید با تکنسین ما در امدادکاران تماس بگیرید تا ترموستات شما را را بررسی کنند.
  • مورد دیگر بررسی کردن صفحه نمایش ترموستات پکیج دیواری است. صفحه نمایش ترموستات را حتما بررسی کنید و از روشن بودن آن مطمئن شوید. یک صفحه خالی یا روشن نمی تواند نشان دهنده خرابی ترموستات باشد.
  • باتری ها را بررسی کنید: بسیاری از ترموستات‌های مدرن برای کار کردن به انرژی باتری وابسته هستند. اگر مشکل ترموستات پکیج دیواری از صفحه نمایش نبود احتمالا تعویض آن بتواند مشکل را حل کند.
    سایر خرابی‌های ترموستات پکیج دیواری نیز می‌تواند نتیجه باتری خراب باشد. باتری‌ها را عوض کنید و عملکرد سیستم گرمایش یا سرمایش خود را دوباره بررسی کنید.
  • تنظیمات ترموستات پکیج دیواری را بررسی کنید : تغییرات ایجاد شده در تنظیمات ممکن است به دلیل ضعیف بودن باتری یا خرابی ترموستات باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که ترموستات پکیج دیواری برای تامین گرمایش یا سرمایش، تنظیم شده است و نقاط تنظیم برنامه ریزی شده صحیح هستند. همچنین مطمئن شوید که تنظیمات دما برای فصل مناسب است. به عنوان مثال، اگر تنظیمات در تابستان خیلی بالا باشد، سیستم خنک کننده روشن نمی‌شود و همانطور که انتظار می رود کار نمی کند.
  • کلیدهای مدار را بررسی کنید : کلیدهای مدار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاموش نشده‌اند.
  • مکان ترموستات پکیج دیواری را بررسی کنید: مکان ترموستات شما می‌تواند بر نحوه عملکرد آن تأثیر بگذارد. به طور مثال، یک ترموستات در نور مستقیم خورشید، دمای گرم‌تر را حس می‌کند و به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد که گویی دمای داخل خانه داغ‌تر از آنچه هست، می باشد. سوراخ‌ها یا منافذ بزرگ پشت ترموستات‌ها نیز می‌توانند باعث نشان دادن دمای نادرست شوند. باید مطمئن شوید که ترموستات پکیج دیواری در مکانی نصب شده است که خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد.
    مانند سایر سیستم‌ها، ترموستات پکیج دیواری شما در نهایت قدیمی می‌شود. طول عمر بیشتر ترموستات‌های خانگی 10 سال است. با این حال، با ورود ترموستات‌های جدیدتر و کارآمدتر به بازار، ممکن است نیاز داشته باشید که ترموستات خود را زودتر تعویض کنید.
    به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک ترموستات غیرقابل برنامه ریزی را با یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی جایگزین کنید. نوع دوم ترموستات به طور قابل ملاحظه‌ای بهتر از ترموستات غیرقابل برنامه‌ریزی منسوخ کار می کند. ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی دارای فناوری پیشرفته‌ای هستند که گزینه‌های برنامه‌نویسی بسیار بیشتری دارند.
    وظیفه اصلی ترموستات، برقراری ارتباط با HVAC شما است. ترموستات پکیج دیواری سیگنال هایی را به تهویه مطبوع شما ارسال می‌کند تا دما را افزایش یا کاهش دهد. اگر تهویه مطبوع شما از دریافت درخواست ترموستات متوقف شده است، به احتمال زیاد ترموستات مشکل دارد.
  • معمولاً سیم کشی داخل ترموستات پکیج دیواری شما ممکن است آسیب دیده یا فرسوده شود. این امر اتصال آن به HVAC را به خطر می‌اندازد. متخصصان ما در واحد تعمیر انواع پکیج دیواری که شامل تعمیر پکیج بوتان، ایران رادیاتور و دیگر برندها هستند به راحتی می توانند مشکل را تشخیص دهند و به شما بگویند که آیا ترموستات جدید باید جایگزین شود یا خیر.
  • مانند بسیاری از مردم، ممکن است شما هم به دنبال راه‌هایی برای کاهش قبض انرژی خود باشید. اگر تهویه مطبوع شما ناکارآمد باشد می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. در اینجاست که باید قبض انرژی بالاتر از حد معمول بپردازید.
    بسیاری از اوقات، ترموستات پکیج دیواری مقصر است. ترموستاتی که دما را به درستی نمی‌خواند، معمولاً باعث می‌شود تهویه مطبوع شما بیش از حد کار کند. هرچه تعداد دفعات چرخه واحد در ساعت بیشتر باشد، توان مصرفی آن بیشتر است.
    در طول تنظیم حرفه‌ای HVAC، تکنسین به شما اطلاع می‌دهد که آیا برای رفع مشکل به ترموستات جدید نیاز دارید یا خیر.
    صاحبان خانه برای انتخاب نوع ترموستات پکیج دیواری گزینه‌های مختلفی دارند. هر کدام از این گزینه‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند. در زیر تعدادی از برترین انواع ترموستات پکیج دیواری موجود در بازار امروزی آورده شده است:
    آ. یادگیری یا ترموستات هوشمند: این ترموستات ها قابل برنامه ریزی هستند اما نیازی به انجام برنامه ریزی از شما ندارند. همانطور که از آنها استفاده می کنید، این ترموستات ها ترجیحات شما را یاد می گیرند و برنامه زمانی ایجاد می کنند که با آن اولویت ها هماهنگ باشد.
    ب ترموستات های مدیریت انرژی از راه دور: با یک ترموستات مدیریت انرژی از راه دور، می توانید با استفاده از تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه، سیستم HVAC خود را تنظیم، برنامه ریزی یا نظارت کنید.
    ج ترموستات های قابل برنامه ریزی: ترموستات های قابل برنامه ریزی به طور خودکار دمای تنظیم شده را در طول روز تنظیم می کنند. با انجام این کار، آنها به بهترین شکل از HVAC استفاده می کنند.
    د ترموستات های دیجیتال غیر قابل برنامه ریزی: این ترموستات ها دارای بازخوان دیجیتال (DRO) هستند. آنها برای افرادی که تنظیمات کنترل دستی را دوست دارند اما راحتی صفحه نمایش LCD را می خواهند ایده آل هستند.
    ه. ترموستات های مکانیکی یا دستی: یک ترموستات مکانیکی به شما امکان می دهد تنظیمات دما را به صورت دستی کنترل کنید. آنها برای صاحبان خانه هایی که دمای ثابت را ترجیح می دهند و اغلب در خانه هستند ایده آل هستند..
    همانطور که ترموستات ها به طور فزاینده ای پیشرفته می شوند، مدل های جدیدتر دارای توانایی های منحصر به فردی هستند. برخی از ویژگی های مورد علاقه اکثر مشتریان عبارتند از:
  • کنترل برنامه
  • تغییر خودکار
  • تغییرات خودکار دما
  • یادآوری های مفید
  • کنترل های آسان برای استفاده
    این ویژگی ها هزینه ترموستات های جدید را تعیین می‌کند. هر چه یک ترموستات دارای ویژگی های بیشتری باشد، ممکن است مجبور باشید برای آن هزینه بیشتری بپردازید.

علائم خرابی ترموستات پکیج دیواری

حتما بخوانید : راهنمای کامل عیب یابی پکیج در انواع برندها

راه کارهای کلی تشخیص خرابی ترموستات پکیج دیواری

  1. ترموستات برق ندارد
  2. جریان متناوب یا کوره روشن نمی شود
  3. بخاری یا AC خاموش نمی شود
  4. ترموستات با دمای اتاق همخوانی ندارد
  5.  ترموستات پاسخ نمی دهد
  6. ترموستات تنظیمات برنامه ریزی شده را فراموش می کند.

علائم خرابی ترموستات پکیج دیواری
  

 خدمات تعویض ترموستات

ترموستات پکیج دیواری نقشی ضروری در آسایش خانه شما ایفا می‌کند. اگر ترموستات شما آسیب دیده یا غیرقابل اعتماد باشد، با انواع مشکلات، از جمله افزایش سرسام آور قبوض انرژی گرفته تا تعمیرات مکرر، مواجه خواهید شد. خوشبختانه، برای تعمیر یا تعویض ترموستات خود می توانید به کارشناسان تیم امدادکاران اعتماد کنید و همچنین اگر مشکلی در زمینه تعمیر پکیج دیواری خود دارید می‌توانید به راحتی از طریق زیر ثبت سفارش کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. از زمان تأسیس مجموعه امدادکاران، ما به مشتریان خود کمک کرده ایم تا با ارائه خدمات تاسیساتی با کیفیت بالا، آسایش و کارایی خانه‌های خود را بازگردانند.
ما همچنین مفتخریم که خدماتی دیگر شامل: تعمیر کولر گازی، تعمیر کولر آبی، تعمیر آبگرم کن را در مجموعه امدادکاران ارائه دهیم. و با خدمات تمیز کردن کانال و سایر راه‌حل‌های اثبات‌شده، کیفیت هوای داخل خانه‌ ها را بیشتر بهینه کنیم. علاوه بر این، ما همچنین می‌توانیم تمام نیازهای لوله کشی شما را نیز برطرف کنیم.
تیم امدادکاران با افتخار متعلق به مشتریان است! این بدان معناست که وقتی به شما خدمت می کنیم، از خانواده خود نیز مراقبت می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، ما متعهد هستیم که کار را به درستی انجام دهیم. تنها هدف ما برطرف کردن نیازهای مشتریان است.
آیا اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه می توانید ترموستات پکیج دیواری خود را بهینه کنید؟ امروز با ما تماس بگیرید تا با یک تکنسین خبره در امدادکاران صحبت کنید تا مشکلتان را در زمینه تعمیر انواع پکیج دیواری، مانند (تعمیر پکیج بوتان، تعمیر پکیج ایران رادیاتور ) برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *