علت یخ زدگی لوله های پکیج دیواری

5 دقیقه زمان مطالعه

پکیج دیواری جایگزین مناسبی برای آبگرمکن و موتورخانه است که می تواند آب گرم برای خانه شما تولید کند. یکی از مشکلات رایج پکیج دیواری، احتمال یخ زدن لوله های آن در فصل زمستان است. در زمستان، پکیج های دیواری خانه شما را به راحتی گرم می کنند. بسیاری از پکیج ها و وسایل گرمایشی ممکن است در زمستان دچار مشکل یخ زدگی شوند. در نتیجه در پاییز و زمستان یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم یخ زدن پکیج و لوله آن است. هنگامی که برای مدت طولانی از پکیج خود استفاده نمی کنید، لوله ها و رابط های پکیج یخ می زنند. یخ زدن پکیج دلایل مختلفی دارد که در این مطلب قصد داریم به علت یخ زدگی لوله های پکیج دیواری بپردازیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل ارائه دهیم. اگرچه یخ زدن پکیج ها هزینه های مالی زیادی را به افراد تحمیل می کند، اما باید بدانید که راه کارهای بسیار ساده ای وجود دارد که می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. بهترین کار قبل از انجام هر گونه کاری که می تواند پکیج شما را نجات دهد، استفاده از تعمیرکار پکیج می باشد.

تخلیه کامل آب پکیج

اگر قبل از خروج از منزل برای مدت طولانی شیر اصلی گاز را جدا کنید، بهتر است سیستم گرمایش و لوله های پکیج را به طور کامل تخلیه کنید، در این صورت با مشکل یخ زدگی آب در لوله ها مواجه نخواهید شد. شیر ورودی آب سرد را حتما ببندید و شیر آب گرم را باز کنید، در این صورت آب کاملا تخلیه می شود و عقربه ی فشار پکیج عدد صفر را نشان می دهد. یکی از بهترین راه‌ ها برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها، تخلیه آب لوله ها و سیستم گرمایش قبل از خروج از خانه است. اگر می خواهید از خانه خارج شوید، بهتر است قبل از خروج از خانه، شیر اصلی گاز را ببندید.

علت یخ زدگی لوله های پکیج دیواری

بستن شیر آب سرد

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، اگر قصد دارید برای مدت طولانی از خانه خارج شوید، می توانید برای جلوگیری از یخ زدن پکیج، شیر آب سرد را ببندید. با باز کردن شیر آب گرم، معمولاً می توانید سیستم پکیج را تخلیه کنید. وقتی عقربه فشار پکیج روی عدد 30 باشد به این معنی است که تمام آب سیستم پکیج تخلیه شده است. در این صورت می توانید با خیالی آسوده منزل خود را ترک کنید.

مطالعه دفترچه راهنما

بسیاری از پکیج ها که مدل های جدیدتر هستند، یک سیستم ضد یخ خودکار پیش فرض دارند که کار با آن بسیار آسان تر است. برای استفاده از این روش کافی است دفترچه راهنمای بسته خریداری شده خود را مطالعه کنید. به طور کلی روش کار به این صورت است که باید برق پکیج را وصل کنید و سپس شیر گاز ورودی را باز کنید. هنگام انجام این کار یکی از رادیاتورهای ساختمان باید باز باشد. در مرحله بعد کافی است دمای بسته را در کمترین مقدار ممکن قرار دهید تا بسته شما به طور خودکار در بازه های زمانی مشخص شده شیر آب را باز کند. توجه داشته باشید که در پکیج دیجیتال پس از بازکردن شیر گاز باید برق را به پکیج وصل کنید و صبر کنید تا فشار بین 1 تا 1 و نیم افزایش یابد. در پکیج های آنالوگ پس از توقف عقربه در فشار عدد یک به یک و نیم، باید کلید بسته دستگاه را روشن کرده و کلیدهای گرمایش و آب گرم را روی عدد صفر قرار دهید.

علت یخ زدگی لوله های پکیج دیواری

چگونه مشکل یخ زدگی را برطرف کنیم؟

ابتدا پس از لمس و بررسی لوله ها، باید لوله های یخ زده را پیدا کنید. در مرحله بعد بهتر است بررسی کنید که لوله های یخ زده شکسته یا سوراخ نشده باشند. اگر متوجه شدید که لوله ها ترک دارند، باید از یک تعمیرکار پکیج بخواهید تا پکیج یخ زده شما را تعمیر کند. با استفاده از سشوار و آب داغ می توانید یخ روی لوله ها را آب کنید. در این مرحله باید تا حد امکان از سشوار برای از بین بردن یخ استفاده کنید. در استفاده از آب گرم برای انجماد سیستم پکیج باید بسیار مراقب باشید که آب گرم روی قطعات برقی پکیج نریزد.

اگر هیچ یک از اجزای پکیج نشتی نداشت، می توانید فشار پکیج را روی یک و نیم تنظیم کنید و سپس پکیج خود را روشن کنید. در نهایت می توان گفت اگر از آن دسته افرادی هستید که قبل خروج از منزل شیر اصلی گاز را می‌ بندید، یکی از ساده‌ ترین راه‌ ها برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج، تخلیه تمام آب لوله‌ ها و سیستم گرمایشی است. در سیستم گرمایشی منزل شما آب وجود ندارد و بنابراین هنگام بازگشت به خانه با مشکل یخ زدگی پکیج دیواری مواجه نخواهید شد.

این موضوع کوچک را می توان یکی از مهم ترین موارد معرفی کرد که می تواند نقش بسیار پررنگی در عدم یخ زدن پکیج داشته باشد. کاربردی ترین استفاده از پکیج ها مربوط به فصل زمستان است که هوا سرد است و به گرمای محیط و مصرف آب نیاز دارید. اما یکی از بزرگترین دغدغه های خریداران پکیج دیواری در فصل سرد زمستان به خصوص پکیج های نصب شده در خارج از منزل، یخ زدن پکیج و رابط های آن است. زیرا همانطور که متوجه شده اید این مشکل علاوه بر جلوگیری از درست کارکردن سیستم می تواند آسیب جدی به مشتری وارد کند. بنابراین در صورتی که چنین اتفاقی برای شما رخ داده است، بهتر است تا هر چه سریع تر اقدام به تعمیر دستگاه خود توسط تعمیرکار پکیج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *