چرا پکیج صدا می دهد؟ علت صدا بوق، شر شر آب، سوت از پکیج

5 دقیقه زمان مطالعه

شنیده شدن صدا از پکیج یکی از شایع ترین مواردی است که مصرف کنندگان به آن اشاره می کنند. دقت داشته باشید که این دستگاه کاملا بدون سر و صدا نیست و ممکن است صدایی مثل فعالیت پمپ، موتور و یا حتی روشن و خاموش شدن شمعک را بشنوید اما صداهای دیگری مثل کوبیده شدن، ضربه، شرشر آب و یا موارد این چنینی اصلاً طبیعی نیستند و بایستی سریعاً علت صدا پکیج را شناسایی و آن را رفع کنید.

اگر شما هم با این مشکل روبه رو هستید و می خواهید هر چه سریعتر آن را رفع نمایید سفارش تعمیر پکیج را از طریق پر کردن فرم زیر ثبت کنید.

چرا پکیج صدا می دهد؟

صدا دادن پکیج از رایج ترین مشکلاتی است که در زمان عیب یابی پکیج دیده می شود. دلایل گوناگونی باعث سر و صدای پکیج می شوند. معمولا علت صدا پکیج ایران رادیاتور، ایساتیس، بوتان و دیگر برندها با هم یکسان است. اگر پکیج شما نیز هنگام کار کردن یا در زمان روشن شدن صداهای بسیاری دارد با ما در این بخش همراه باشید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی تر در پکیج در صورت مشاهده این مشکل هر چه سریعتر برای تعمیر پکیج بوتان، ایران رادیاتور و دیگر برندها اقدام کنید.

برخی از رایج ترین دلایلی که باعث سر و صدا پکیج می شوند عبارتند از:

  1. محل نصب پکیج تراز نیست.
  2. فن پکیج آسیب دیده است.
  3. سوپاپ ها خراب شده اند.
  4. مبدل اصلی پکیج آسیب دیده است.
  5. پکیج نیاز به هواگیری دارد.
  6. آب ورودی پکیج کم فشار است.
  7. لوله کشی پکیج نامناسب است.
  8. آب ورودی پکیج بیش از اندازه سرد است.

چرا پکیج صدا می دهد

علت صدا پکیج به شکل شرشر آب

اولین موردی که به عنوان صدای غیر طبیعی پکیج گزارش شده است شنیدن صدای آب (شرشر آب) است.  هنگامی که هوا در لوله وجود داشته باشد احتمالاً شما چنین صدایی را خواهید شنید.
تجمع هوا در بین اتصالات و لوله ها ضمن ایجاد صداهای ناخوشایند، راندمان دستگاه را به طرز چشمگیری کم می کند. ممکن است با گذر زمان و عدم سرویس، هوا در بین مدار گرمایشی نفوذ کند.

برای رفع مشکل صدا شرشر آب در پکیج های بوتان و ایران رادیاتور تنها راه حل رفع هواگیری توسط یک تکنسین ماهر است. چنانچه شما هم در این زمینه دانش لازم را داشته باشید می توانید به طور شخصی اقدام کنید. بدین منظور لازم است شیر هواگیری نصب شده در قسمت تحتانی دستگاه را باز کنید. بهترین فصل برای هواگیری این تجهیزات پیش از شروع سرما و زمستان است.

علت شنیده شدن صدای بوق از پکیج بوتان

نیمی از قطعات به کار رفته در پکیج ها مصرفی هستند به عبارتی هنگامی که عمر مفید خود را طی کند ‌بایستی تعویض شوند. از جمله این قطعات می ‌توان به واشر ها و رینگ ها اشاره کرد. به علاوه ممکن است به دلیل جایگیری اشتباه قطعات بر روی برد نیز چنین صدایی را بشنوید.
هنگامی که از تجهیزات غیر اصل و بی کیفیت استفاده کنید این قطعات پیش از فرا رسیدن زمان موعد خراب می شوند. ضمن آنکه ممکن است صداهای متفرقه نیز در حین فعالیت آنها بشنوید.

واشر، اورینگ و اتصالات را چک کنید و در صورت خراب شدن آنها را با نمونه جدید تعویض نمایید. تنها از قطعات و اتصالات اورجینال استفاده کنید.

علت صدا سوت از پکیج ایران رادیاتور

گاهی استفاده کنندگان این تجهیزات مشکل را این گونه توصیف می کنند که: وقتی دستگاه در حال فعالیت است صدایی مثل سوت و یا زوزه کشیدن از آن می شنویم. علل مختلفی می تواند سبب این حالت شود. به طور مثال، تجمع رسوب در مبدل حرارتی ثانویه می تواند سبب تولید این صدا شود.

در برخی از مناطق، آب شهری دارای رسوب بسیار زیادی است. این موضوع سبب می ‌شود تا با گذر زمان رسوب و جرم درون مبدل انباشته شود و در نتیجه کاربر ضمن شنیدن صدای سوت از افت بازدهی پکیج نیز شکایت می کند.

به علاوه گاهی هم به علت نفوذ هوا در لوله ها و معیوب شدن فن چنین صدایی شنیده می شود.

در سرویس های دوره ای جرم گیری اتصالات و رسوب گیری پکیج فراموش نشود.

علت سر و صدا پکیج

دلیل صدای ضربه یا چکش پکیج

از دیگر صداهایی که ممکن است از پکیج‌ شنیده شود صدایی مثل ضربه یا برخورد یک قطعه است. شنیدن چنین صدایی به شما این اخطار را می ‌دهد که پمپ آب معیوب شده است.

پمپ سیرکولاتور وظیفه دارد تا حجم مشخصی از آب را با شدت و سرعت تنظیم شده در مدار به گردش درآورد. در حقیقت با حضور این پمپ دیگر شاهد افت فشار آب در بخش‌ های مختلف خانه نخواهیم بود. هنگامی که این پمپ معیوب شود ضمن افت فشار آب، صداهای گوش خراشی را از سوی پکیج خواهید شنید.

البته عوامل دیگری مثل لوله کشی و پایپینگ غیر استاندارد نیز می تواند موجب چنین اختلالی شوند.

اول به سراغ پمپ سیرکولاتور بروید و از سلامت آن مطمئن شوید و در گام بعدی لوله کشی و اتصالات را چک کنید.

حتما بخوانید: علت افت فشار پکیج چیست؟

علت صدا تق تق پکیج بوتان، ایران رادیاتور و غیره

چنانچه صداهایی مثل ضربه و یا تق تق از این تجهیزات می شنوید نباید از آن ساده عبور کنید. چنین صداهایی به شما اخطار می دهند که مبدل حرارتی دستگاه نیاز به جرمگیری دارد. این اختلال در پکیج های شوفاژ دیواری به کرات دیده می شود.

از دیگر دلایلی که سبب تولید چنین صدایی می ‌شود میتوان به معیوب شدن پمپ گردش آب و سرد بودن جریان آب ورودی اشاره نمود.

از سلامت مبدل حرارتی مطمئن شوید.

دلیل انفجاری روشن شدن پکیج

گاهی پکیج انفجاری روشن می شود و این حالت زمانی دیده می‌ شود که مصرف کننده شیر آب گرم را باز می کند. در حین باز شدن شیر آب داغ، حسگر تشخیص جریان آب فعال شده و شیر گاز را باز می کند. در مرحله بعد گاز وارد می شود اما به دلیل تاخیر در روشن شدن شعله، صدای انفجار مانندی را می شنوید. در حقیقت هنگامی که پروسه جرقه زدن با تاخیر اتفاق بیفتد به علت جمع شدن گاز در محفظه این صدا تولید می شود.

علت انفجاری روشن شدن پکیج مسدود و یا کثیف بودن سر الکترود جرقه زن است. گاهی هم مواردی مثل استاندارد نبودن فاصله بین مشعل و جرقه زن و عدم تنظیم فشار گاز دلیل چنین واقعه ای هستند.

در ابتدا به سراغ  الکترودهای جرقه زن بروید و آنها را چک کنید. سپس فشار گاز و مشعل را نیز بررسی کنید و از استاندارد بودن آنها مطمئن شوید.

حتما بخوانید: علت روشن نشدن پکیج چیست؟

علت صدا دادن پکیج

علت صدا پکیج در حین روشن شدن

گاهی بلافاصله پس از روشن شدن دستگاه صداهای غیرطبیعی و ناهنجاری از آن شنیده می شود علت چیست؟ عموما هنگامی که آب ورودی بسیار سرد باشد و یا شیر اطمینان معیوب شده باشد چنین صدایی شنیده می شود. موارد دیگری مثل استاندارد نبودن لوله کشی رادیاتور، معیوب شدن سوئیچ فشار، تجمع جرم در مبدل، حضور هوا در لوله ها و خراب بودن پمپ اصلی نیز جزء سایر عوامل موثر هستند.

تمامی قطعات ذکر شده بایستی ارزیابی شوند تا قطعه معیوب تعویض گردد.

تعمیر پکیج در محل با امدادکاران

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر پکیج در تهران است که زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای و در محل و منزل شما عزیزان کلیه خدمات عیب یابی، تعمیر پکیج ایران رادیاتور، بوتان، ایساتیس و دیگر برندها را ارائه می دهد. خدمات تعمیر پکیج در این مجموعه با گارانتی و ضمانت نامه معتبر در سراسر تهران ارائه می شود. برای استفاده از این خدمات تنها کافیست از طریق فرم زیر سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *