علت تخلیه نشدن لباسشویی و راهنمای رفع مشکل

5 دقیقه زمان مطالعه

 لباسشویی یکی از لوازم برقی کلیدی در هر خانه ای به شمار میرود. این وسیله در کنار تمامی فواید و مزایای بسیار می تواند چالش های خود را نیز به همراه داشته باشد. تخلیه نشدن آب لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلات لباسشویی است که بسیاری از افراد از امدادکاران این سوال را می پرسند که چرا لباسشویی تخلیه نمی کند؟. دلایل گوناگونی باعث بروز این مشکل در ماشین های لباسشویی می شود در این مطلب به بررسی علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ال جی ، سامسونگ، دوو، بوش و دیگر برندها پرداخته و به شما می گوییم چگونه این مشکل را رفع کنید.

در صورتی که می خواهید به کمک تعمیرکار حرفه ای،  تعمیر لباسشویی را انجام دهید. می توانید از طریق فرم زیر سفارش تعمیر لباسشویی را ثبت کنید.

دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی و راه حل های رفع این مشکل

دلایل گوناگونی باعث بروز مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین های لباسشویی می شود. در ادامه شما را با رایج ترین آنها آشنا می کنیم .

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، اسنوا و دیگر برندها با هم یکسان بوده و تفاوتی ندارد.

البته توصیه می کنیم پیش از بررسی علل تخلیه نشدن آب لباسشویی ‌بایستی یک سری اقدامات اولیه را انجام دهید :

  • مطمئن شوید که ماشین به برق متصل نباشد.
  • اگر در آشپزخانه خود از فرش استفاده کرده ‌اید پیش از تخلیه آب موجود در ماشین؛ آن را جمع کنید.
  • لباس ها را از درون مخزن بیرون بکشید.
  • آب موجود در مخزن را خالی کرده و سپس آن را خشک نمایید.
  • راه آب کف آشپزخانه را باز کنید و مطمئن شوید که آب درون آشپزخانه جمع نشده است.
  • دریچه فیلتر را برداشته و فرصت دهید تا آب اضافی از ماشین خارج گردد.

زمانی که مطمئن شدید هیچگونه آبی درون ماشین وجود ندارد حال می توانید به دنبال علل ایجاد این اختلال بگردید. در ادامه به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

⭐ کدخطا لباسشویی سامسونگ 5E SE nd و ارور OE لباسشویی الجی خبر از بروز این مشکل می دهند. 

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

1.معیوب شدن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

پیشنهاد ما این است که بررسی این قطعه را در اولویت ارزیابی قرار دهید. میکروسوئیچ نقش بسته نگه داشتن درب لباسشویی را در طول روند شست و شو بر عهده دارد. اگر شما درب ماشین را به درستی نبسته باشید و یا این قطعه بنا به هر دلیلی معیوب شده باشد در روند شستشو اختلال ایجاد خواهد شد که یکی از نشانه های آن تخلیه نشدن آب درون مخزن است.
پیش از آنکه به بررسی قطعات جزئی‌ تر بپردازید از سالم بودن قفل درب مطمئن شوید. چنانچه این قطعه خراب شده باشد تکنسین آن را با نمونه جدید عوض خواهد کرد.

2.گرفتگی فیلتر پمپ لباسشویی

چنانچه در هنگام جای دادن البسه درون ماشین آنها را به خوبی وارسی نکنید این احتمال وجود دارد که یکسری اشیا مثل دستمال کاغذ، پول و یا سکه درون آنها جا بماند. حتی ممکن است دکمه لباس در حین عملیات شستشو کنده شود. در هر صورت هنگامی که این وسایل در مخزن حضور داشته باشند احتمال گیر کردن آنها در پمپ زیاد است. البته گاهی هم به مرور زمان کرک های لباس ها بر روی یکدیگر انباشته شده و سبب گرفتگی فیلتر می‌ شوند.
فیلتر را از جای خود در آورده و آن را شست و شو دهید. البته این احتمال نیز وجود دارد که با گذر زمان فیلتر معیوب شده باشد که در چنین حالتی تنها باید اقدام به تعویض آن نمایید.

دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی

3.تخلیه نشدن آب لباسشویی به دلیل خراب شدن تسمه

یکی از قطعات درگیر و موثر در روند تخلیه آب لباسشویی تسمه است. حرکت تسمه سبب فعالیت پمپ می گردد و در صورت عدم فعالیت پمپ پروسه تخلیه انجام نخواهد شد. هنگامی که عمر این قطعه به پایان برسد شما باید آن را با نمونه جدیدتر عوض کنید.
چنانچه به امور تعمیر این تجهیزات آشنا هستید می توانید به طور شخصی اقدام کنید و تسمه را تعویض کنید.  در غیر این صورت تنها از یک تعمیرکار ماهر کمک بخواهید.

4.گرفتگی مسیر تخلیه آب لباسشویی

گاهی تمامی قطعات در ماشین لباسشویی به درستی کار می کنند اما پس از بررسی متوجه می شوید که لوله تخلیه آب مسدود شده است. گاهی به علت گیر کردن یک دستمال و یا یک تکه لباس این مشکل پیش می آید.
پس از آنکه لباس های خیس را از مخزن تخلیه کردید مسیر خروج آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که چیزی سد راه آن نیست.

5.تخلیه نشدن آب لباسشویی به علت گرفتگی لوله تخلیه

پس از آنکه مسیر تخلیه را چک کردید حالا نوبت به بررسی لوله ها می رسد. چنانچه لوله خروجی لباسشویی بنا به هر دلیلی نتواند آب را به سمت فاضلاب هدایت کند شما شاهده سرریز شدن آب از درون مخزن خواهید بود.
شلنگ تخلیه را باز کرده و مطمئن شوید که چیزی راه آن را نبسته باشد. در گام بعدی چک کنید که شلنگ دچار خمیدگی و یا تا شدگی نشده باشد، چون دیگر نمی تواند پروسه انتقال آب را انجام دهد.

⭐ نکته: توصیه می ‌شود که طول شلنگ بیشتر از هشت متر نباشد. استفاده از شلنگ طولانی ‌تر احتمال تخلیه نشدن آب لباسشویی را به شدت افزایش خواهد داد. ضمناً شلنگ باید در حدی ارتفاع داشته باشد که آب راحتی از درون مخزن به فاضلاب انتقال داده شود.

چرا لباسشویی تخلیه نمی کند

6.معیوب شدن  تایمر و یا برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکتریکی نقش مغز هر تجهیزی را بازی می کند. کاربر توسط کلید ها برنامه درخواستی را انتخاب می کند سپس تمامی فرامین صادره توسط برد اعمال شده و لباسشویی شروع به فعالیت می‌ کند. حال چنانچه این قطعه و یا تایمر بنا به هر دلیلی معیوب شده باشند پروسه شست و شو و تخلیه مختل خواهد شد.
چنانچه تکنسین تشخیص دهد که برد مشکل پیدا کرده بایستی قطعه سوخته بر روی آن شناسایی و تعویض شود. برای اینکار می توانید از خدمات تعمیر برد لباسشویی امدادکاران استفاده کنید.
اگر علت عدم تخلیه مشکل تایمر بود این قطعه باید تعمیر گردد.
(تنها در صورت دانش کافی و مهارت لازم به طور شخصی اقدام به تعمیر این تجهیزات کنید.)

7.تخلیه نشدن آب لباسشویی به علت استفاده از مواد شوینده اشتباه

برخی از مصرف کنندگان بر این باور هستند که وقتی لباس های آنها بیش از حد کثیف است باید از ترکیبات شوینده بسیار بیشتری استفاده کنند. گاهی هم میزان لباس های ریخته شده در ماشین از حداقل مجاز کمتر است. وقتی در استفاده مواد شوینده افراط کنید این امر موجب تولید کف به مقدار بسیار زیاد خواهد شد.  نتیجه آن اختلال در روند لباسشویی، ایجاد ارور و عدم تخلیه آب است.
به منظور برطرف نمودن این معضل با یک تکنسین خبره تماس بگیرید. البته در چنین مواقعی بر روی صفحه نمایشگر ماشین یک ارور ظاهر می شود. کد ظاهر شده نشان دهنده اختلال به وجود آمده است یعنی می تواند شما را برای رفع مشکل راهنمایی کند لذا نسبت به آن بی ‌توجه نباشید.

تعمیر لباسشویی را به امدادکاران بسپارید

اگر بعد مطالعه این مطلب نتوانستید مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی را رفع کنید کافیست با امدادکاران تماس بگیرید. تعمیر ماشین لباسشویی در امدادکاران زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای، با گارانتی و ضمانت نامه معتبر انجام می شود. اگر ماشین لباسشویی شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد کافیست از طریق فرم زیر سفارش خود را ثبت نمایید. کارشناسان امدادکاران در تلاش اند تا مشکلات لباسشویی را به سرعت با بهترین و کم هزینه ترین راهکارها رفع  نمایند. تعمیر ماشین لباسشویی بوش، سامسونگ، دوو، ال جی و دیگر برندها از جمله خدمات امدادکاران در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *