عیب یابی و تعمیر پمپ پکیج دیواری

5 دقیقه زمان مطالعه

پمپ پکیج دیواری چیست؟ چگونه پمپ پکیج دیواری را تعمیر کنیم؟ امروزه در اکثر منازل و ساختمان‌ها به جای آبگرمکن‌های قدیمی و زمینی از پکیج دیواری استفاده می‌شود. این سیستم به دلیل بصرفه بودن و کیفیت فوق العاده خود، به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار دارد. اما یکی از مهمترین قطعات پکیج دیواری که نقش مهمی در عملکرد این سیستم دارد، پمپ پکیج دیواری است که اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

اما این قطعه به دلیل اهمیت و حساسیت بالایی که دارد، ممکن است دچار آسیب شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. ما در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با این قطعه آشنا کنیم و سپس به عیب یابی و تعمیر پمپ پکیج دیواری بپردازیم. پس با ما همراه باشید و اگر نیاز به تعمیر پکیج دیواری خود دارید، با ما تماس بگیرید.

پمپ پکیج دیواری چیست؟

در پکیج دیواری آب در رادیاتور و لوله‌های کف در حال جریان است. این پمپ است که جریان آب گرم را وارد رادیاتور می‌کند و سپس از رادیاتور به لوله‌ها منتقل می‌کند. این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است و دقیقا همان آب گرم مورد نیاز ما را تامین می‌کند. پس با ما همراه باشید تا این قطعه را دقیق‌تر بررسی کنیم و برای تعمیرات پکیج دیواری خود با ما تماس بگیرید:

قطعات پمپ پکیج دیواری

پمپ پکیج دیواری شامل قطعات جزئی و کلی زیادی است که مهمترین قطعاتش شامل موارد زیر است:

  • یاتاقان
  • روتور یا شفت
  • پیچ تنظیم یا پیچ بازدید
  • هوزینگ housing
  • رینگ سایشی کیسینگ
  • رینگ سایشی ایمپلر
  • استاتور یا سیم پیچ
  • پروانه یا توربین

انواع پمپ پکیج دیواری

پمپ پکیج دیواری انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارت است از: پمپ گراندفوس، پمپ ویلو و پمپ داب. در ادامه به معرفی این سه پمپ می‌پردازیم:

پمپ سیرکولاتور گراندفوس

این پمپ که محصول کشور دانمارک است، مدل‌های مختلفی دارد که سری UPS مخصوص استفاده در پکیج دیواری است. این پمپ شامل دو دور 1400 و 3000 است. مصرف پایین، تعمیر آسان، مقاوم در برابر ضربه، عملکرد مطلوب و… همگی از ویژگی‌های این پمپ می‌باشد.

عیب یابی و تعمیر پمپ پکیج دیواری

پمپ سیرکولاتور ویلو

ویلو یکی از بهترین برندهای آلمانی است که سال‌ها در صنعت تولید پمپ فعالیت می‌کند. این پمپ توانایی گردش آب تا دمای 140 درجه سلیسیوس را دارد و در پکیج دیواری، استخر، جکوزی و… استفاده می‌شود.

عیب یابی و تعمیر پمپ پکیج دیواری

پمپ سیرکولاتور داب

پمپ سیرکولاتور داب یک پمپ ایتالیایی است که برای مصارف زیادی از جمله گردش آب در پکیج دیواری استفاده می‌شود. این پمپ چدنی امکان گردش آب در پکیج دیواری را تا 120 درجه سانتی گراد فراهم می‌سازد.

عیب یابی و تعمیر پمپ پکیج دیواری

نشانه‌های خرابی پمپ پکیج دیواری

خرابی پمپ پکیج دیواری نشانه و علائم مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها عبارت است از:

  • روشن نشدن پمپ پکیج دیواری
  • خاموش نشدن پمپ پکیج
  • نشتی پکیج دیواری و صدای بیش از حد پمپ پکیج دیواری
  • نرسیدن آب گرم به رادیاتور

چرا پمپ پکیج دیواری خراب می‌شود؟

پکیج دیواری دستورالعمل‌های زیادی دارد که اگر حین استفاده رعایتشان نکنید، به قطعات پکیج از جمله پمپ پکیج دیواری آسیب می‌رساند. خرابی پمپ پکیج دیواری دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها عبارت است از:

  • کار کردن پمپ پکیج بدون آب
  • نصب پکیج بدون فیلتر مغناطیسی و صافی
  • فرسوده شدن پمپ پکیج
  • متفرقه و ضعیف بودن برند پمپ پکیج دیواری
  • خرابی سیستم ایمنی پمپ پکیج دیواری
  • از تنظیم خارج شدن قطعات پمپ پکیج
  • رسوب گرفتگی در پمپ پکیج دیواری
  • عدم سرویس دوره‌ای پکیج دیواری

عیب یابی و تعمیر پمپ پکیج دیواری

پمپ پکیج دیواری به دلیل وظایف مهمی که دارد، تحت فشار است و ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند. در صورت خرابی پمپ پکیج دیواری، عملکرد پکیج دیواری مختل می‌شود و باید هر چه سریعتر اقدام به تعمیر پمپ پکیج دیواری کنید. اما ابتدا بهتر است تا عیب یابی پمپ پکیج دیواری را بررسی کنیم تا مطمعن شوید مشکل از پمپ پکیج است. همچنین اگر توانایی و دانش فنی لازم برای تعمیر پمپ پکیج را ندارید، حتما با یک نمایندگی تعمیر پکیج دیواری تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما را رفع کنند.

عدم اتصال برد به پمپ پکیج دیواری

اگر پمپ پکیج شما روشن نمی‌شود، ابتدا پمپ را توسط یک سیم به صورت یکسره به برق متصل کنید. اگر باز هم پمپ کار نکرد، ایراد از خود پمپ است و باید توسط یک تعمیرکار پکیج دیواری تعمیر شود. ولی اگر روتور پمپ چرخید، پمپ پکیج سالم است و ایراد از برد پکیج دیواری است که فرمان و برق را به پمپ نمی‌رساند.

گیرپاچ بودن پمپ

برای بررسی گیرپاچ بودن پمپ پکیج دیواری، پیچ بازدید را باز کنید. با باز کردن این پیچ، به محور روتور دسترسی خواهید داشت و با چرخاندن آن می‌توانید مشکل گیرپاچ پمپ پکیج دیواری را رفع نمایید. اگر با این کار مشکل گیرپاچ بودن پمپ رفع نشد، حتما پمپ را به یک تعمیرکار پکیج دیواری بسپارید تا به صورت تخصصی این مشکل را رفع کند.

تست خازن پمپ پکیج دیواری

پمپ پکیج دیواری یک خازن دارد که ممکن است به مرور زمان یا با ایجاد نوسان برق دچار مشکل شود. در صورت از کار افتادن خازن پمپ، عملکرد پمپ دچار مشکل می‌شود. برای بررسی خازن پمپ پکیج دیواری می‌توانید از دستگاه مولتی متر استفاده کنید. این دستگاه را روی حالت تست ظرفیت بگذارید و به خازن وصل کنید. اگر عددی که نشان می‌دهد با عدد روی خازن یکی نباشد، باید اقدام به تعویض خازن پمپ خود کنید.

هواگیری پمپ پکیج

پمپ پکیج دیواری به مرور زمان ممکن است صدایش بیشتر شود و کیفیت عملکردش کاهش یابد. در این صورت باید اقدام به هواگیری پمپ کنید. این کار توسط پیچ هواگیری که روی پمپ قرار دارد انجام می‌شود و کار خیلی خطرناکی است. برای هواگیری پمپ پکیج دیواری حتما به یک نمایندگی تعمیر پکیج دیواری مراجعه کنید؛ زیرا اگر تخصص کافی نداشته باشید ممکن است آسیب شدیدی به پوست دست و صورت خود وارد کنید.

خرابی استاتور یا سیم پیچ

ممکن است متوجه این شوید که بوی نامطبوعی مانند بوی سوختگی از پمپ پکیج دیواری بلند شده است. در این صورت احتمالا آب وارد سیم پیچ یا استاتور شده است و باید همان لحظه دستگاه را از برق بکشید. برای تعمیر و تعویض سیم پیچ باید پمپ پکیج خود را به تعمیرکار پکیج دیواری بسپارید تا با بهترین کیفیت این کار را انجام دهد.

تعویض پمپ پکیج دیواری

تعویض پمپ پکیج دیواری به دو بخش تقسیم می‌شود: خرید پمپ و یافتن تعمیرکار مناسب برای تعویض. معمولا برخی از مراکز تعمیر پکیج دیواری، پمپ را خودشان تهیه می‌کنند و شما اطلاعی از کیفیت پمپ بسته شده نخواهید داشت. اما در نمایندگی تعمیر پکیج دیواری امدادکاران این امکان وجود دارد که پمپ پکیج دیواری را یا خود شما بخرید و یا تعمیرکار پکیج دیواری با تایید شما خریداری کند. در نهایت پس از تعویض پمپ پکیج دیواری، به شما یک ضمانت نامه معتبر و گارانتی اصالت کالای تعویض شده داده می‌شود.

پس اگر قصد تعمیر پکیج دیواری خود را دارید با ما تماس بگیرید تا تعمیرکار پکیج دیواری را به محل شما اعزام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *