آشنایی با تفاوت موتور ساید و توبلار و انواع موتور کرکره برقی

5 دقیقه زمان مطالعه

نوع موتور یکی از مهم ترین موضوعاتی است که هنگام نصب کرکره برقی بایستی مورد توجه قرار گیرد. ساید و توبلار از پرکاربردترین انواع موتور کرکره برقی هستند که با توجه محل نصب کرکره برقی مورد استفاده قرار می گیرند. موتورهای ساید و توبلار تفاوت هایی با هم داشته و هر یک برای نصب در محل مشخصی مناسب هستند. بنابراین شناخت ویژگی های این دو موتور و تفاوت های موتور ساید و توبلار موضوع مهمی است که پیش از نصب کرکره برقی باید به آن توجه داشته باشید.

با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب قصد داریم شما را با این دو موتور کرکره برقی، ویژگی های آنها و تفاوت های آنها با یکدیگر آشنا کنیم. بنابراین اگر قصد نصب کرکره برقی دارید پیش از نصب این مطلب را تا انتها بخوانید.

انواع موتور کرکره برقی

اگر در حال خرید کرکره های برقی باشید احتمالاً یکی از دغدغه های فکری شما انتخاب موتور خواهد بود. از این رو سعی بر آن داریم در ادامه شما را انواع موتور کرکره برقی و تفاوت های موتور ساید و توبلار بپردازیم. شاید موتورهای دیگری نیز برای این تجهیزات استفاده شوند اما این دو؛جز معروف ترین و رایج ترین موتورها در این حوزه هستند.

به طور کلی موتور در کرکره برقی می تواند کیفیت عملکرد کلیه تجهیزات را تعیین کند. پس کاملا حق دارید که در انتخاب آنها حساس باشید. برای آنکه بتوانیم تفاوت بین این دو را به خوبی درک کنیم می بایست در ابتدا با این محصولات آشنا شویم.

انواع موتور کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از آنکه به بررسی تفاوت موتور ساید و توبلار بپردازیم اجازه دهید شما را با هر یک از این دو موتور و ویژگی های آنها آشنا کنیم. در این بخش به بررسی موتور ساید و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

هنگامی که تجهیزات مربوطه (کرکره های برقی) از نوع سنگین باشند عموما موتور ساید می‌تواند گزینه معقول تری به شمار برود.

این مدل ها اغلب برای درب هایی با تردد بالا یا مکان‌های عمومی نصب می گردند.

مکانیسم عملکردی آنها سیستم فنر و کاسه فنر نیست چرا که در این حالت جوابگویی تردد بالا نخواهد بود.در نظر گرفتن چنین مکانیسمی سبب ارتقاء عملکردی این موتور ها خواهد شد.البته کاربران هم دیگر در مورد تعمیرات گاه و بیگاه آنها نگرانی نخواهد داشت.

از اسم این محصول میتوان دریافت که محل نصب آن در مجاور roll و یا در کنار کرکره ها است.

ضمن آنکه به علت نصب موتور در بیرون رول دسترسی برای تعمیر آن راحت تر خواهد بود.

این موتور به شکل کاملاً هدفمندی تولید شده است به طوری که واجد توان و عملکرد بالایی می باشد. از آنجایی که سایز موتور بزرگتر از حالت معمول است عموماً در بیرون از محور و شفت جای داده می شود.

پس اینطور می توان استنباط کرد که از لحاظ فضایی محیط بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. پس اگر کاربر محدودیت فضایی داشته باشد لازم است تا موتور را در بخش بیرونی درب نصب کند. توجه کنید که در این حالت باید تمهیدات لازم به منظور عدم سرقت و پیشگیری از نفوذ برف و باران برای آن اندیشیده شود.

سیستم عملکردی این موتور بر اساس دوران چرخ دنده و زنجیر انجام می پذیرد. یعنی موتور به شکل جرثقیل زنجیری کرکره را جمع و یا باز میکند. پس هنگامی که برق شهری قطع شده باشد نیز کاربر می تواند درب را به شکل دستی باز و یا بسته نماید.

موتور ساید کرکره برقی

مزایاو معایب موتور ساید کرکره برقی

مزایای موتور ساید کرکره برقی

ایجاد آلودگی صوتی کمتر

عدم محدودیت وزنی

نصب، تعمیر و نگهداری آسان

در صورت قطع برق امکان استفاده به شکل دستی وجود دارد.

معایب موتور ساید کرکره برقی

از لحاظ فضایی برای محیط های کوچک مناسب نیستند چرا که اشغال فضایی زیادی دارند.

از نظر قیمتی گران تر از مدل های دیگر به شمار می روند.

حتما بخوانید: آموزش ست کردن ریموت درب اتوماتیک

موتور توبلارکرکره برقی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

موتور توبلار در دو گروه اصلی سبک و سنگین تولید می شود. اما وجه تشابه هر دو آنها این است که به شکل  استوانه و یا لوله ای طراحی شده اند. به علت دیزاین خاص و هدفمند فضای کمتری را به خود اختصاص خواهد داد،این قطعه درون رول جای داده می شود (برعکس نمونه قبلی).

از لحاظ ظاهری این نمونه ها شیک تر و جذاب تر هستند از این رو برای فضاهای شخصی و کوچک گزینه مناسبی محسوب می شوند.

البته می بایست به این مسئله نیز واقف بود که این موتورها توانایی و قدرت موتور های قبلی را ندارند.

همان طور که انتظار می رود به علت تعبیه موتور درون رول؛ دسترسی به آن به جهت تعمیر سخت تر خواهد بود. تکنسین می‌تواند موتور را در قسمت درونی یا بیرونی دهانه ورودی تعبیه کند (بسته به شرایطیا تمایل کارفرما).

وجه اشتراک این نمونه با موتور قبلی این است که واجد خلاص کن دستی می باشد.یعنی در حین قطع برق شهری نیز کاربر توانایی جمع نمودن کرکره را به شکل دستی خواهد داشت.

کاربران عزیز توجه داشته باشید که به جهت عدم ایجاد مشکل در این موتورها توصیه می شود هر سه ماه یکبار از سلامت تیغه ها و ریل اطمینان حاصل نمایید چرا که در صورت اختلال در این دو قطعه به موتور فشار مضاعفی وارد می گردد.

از آن جایی که این موتور ها از لحاظ قدرتی متوسط هستند پس اگر برای ارتفاع هایی با اندازه m 4 از آنها استفاده می نمایید پس از هر بار استفاده به مدت یک ربع کرکره را جابجا نکنید تا کمی استراحت کند.

لازم به ذکر است که برای عملکرد این نمونه ها برق تکفاز کفایت می کند.

موتور توبلار کرکره برقی

مزایا و معایب موتور توبلار کرکره برقی

مزایای موتور ساید کرکره برقی

  • به علت حجم کوچک و تعبیه درون رول فضای کمتری از محیط را اشغال می نمایند.
  • از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه تر از موتور های side هستند.
  • به علت ظاهر جمع و جور برای محیط های کوچک و یا فضاهای شخصی بسیار مناسب اند.

معایب موتور توبلار کرکره برقی

  • به علت موتور ضعیف تر واجد محدودیت وزنی می باشند (برای استفاده در درب های سنگین و آهنی گزینه مناسبی نخواهند بود)
  • تعمیر این مدل ها کمی مشکل تر از نمونه دیگر است چرا که موتور درون Roll قرار دارد

تفاوت موتور ساید و توبلار در چیست؟

همانطور که در قسمت مزایا و معایب هر موتور اشاره شد به راحتی میتوان به تفاوتموتور ساید و توبلار پی برد. اما به منظور جمع بندی نهایی این طور می‌توان عنوان نمود که :

موتورهای ساید قادرند انواع درب ها را با هر وزنی جابجا کنند اما موتورهای توبلار برای درب های سبک بهتر هستند و عموماً برای مصارف شخصی نصب می گردند.

توجه داشته باشید که این جمله بدان معنا نیست که لزوماً موتورهای ساید همیشه گزینه بهتری هستند. بلکه کاربر باید بر اساس فضای مورد استفاده موتور را برگزیند.

به طور مثال اگر قرار است برای یک فضای وسیع مثل پارکینگ های عمومی،بیمارستان ها، رستوران‌ها و یا موارد این چنینی این سیستم ها نصب شوند موتورهای ساید بهتر خواهند بود. اما اگر فضا متراژ کوچکی دارد یا برای منزل شخصی در نظر گرفته شده است موتور توبلار نیز می‌تواند کفایت کند. پس دیگر نیازی نیست کاربر هزینه بیشتری متحمل شود.

از نظر قیمتی موتورهای side گرانتر هستند اما در عوض امنیت بیشتری را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند.

نصب و تعمیر کرکره برقی با امدادکاران

امدادکاران یکی از بهترین مراکز نصب و تعمیر کرکره برقی در تهران است. اگر قصد نصب کرکره را دارید یا کرکره برقی شما دچار مشکل شده و به تعمیرکار نیاز دارید تنها کافیست از بخش زیر سفارش خود را ثبت کنید. در این مرکز نصب و تعمیر کرکره برقی زیر نظر افراد حرفه ای و متخصص صورت می گیرد کلیه خدمات در امدادکاران با گارانتی و ضمانت نامه معتبر ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *