داغی بیش از حد پکیج

5 دقیقه زمان مطالعه

دلایل مختلفی می توانند باعث داغی بیش از حد پکیج شوند. داغی بیش از حد پکیج می تواند به بخش های مختلف نیز آسیب جدی وارد کند. علاوه بر تمامی این موارد، در صورتی که پکیج شما قدیمی است، خطرات جدی می تواند داغی بیش از حد به همراه داشته باشد. در صورتی که چنین اتفاقی برای پکیج شما رخ داده است، سریعا اقدام به تعمیر آن توسط تعمیرکار پکیج کنید. پکیج یکی از حساس ترین وسایل است که تعمیر آن نیاز به دانش و تجربه بسیاری دارد. در صورتی که دانش و تجربه ای در تعمیر پکیج ندارید، بهتر است تا شخصا اقدام به تعمیر آن نکنید. جدا از تمامی این موارد، داغی بیش از حد پکیج می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این میان می توان به عدم وجود آب در پکیج و یا انسداد مسیر آب اشاره کرد.

عدم وجود آب در پکیج

در صورتی که داخل پکیج و لوله های آن آب وجود نداشته باشد، روشن کردن آن می تواند منجر به آسیب و حتی سوختن پکیج شود. به همین دلیل توصیه می شود همیشه از وجود آب در پکیج مطمئن شوید و سپس آن را روشن کنید. عدم وجود آب در پکیج باعث خواهد شد تا به پکیج فشار بالایی وارد شود و همین موضوع موجب داغی و خرابی آن شود. در صورت عدم وجود آب در پکیج، این دستگاه سعی خواهد کرد تا آب مورد نیاز خود را پیدا کرده و همین موضوع باعث داغی آن خواهد شد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد، از عواملی که منجر به داغی پکیج خواهد شد جلوگیری کنید چرا که احتمال خرابی قطعات مختلف آن بالا خواهد رفت.

انسداد مسیر آب

یکی از دلایل افزایش دمای پکیج، نامناسب و کم بودن آب در محیط است. اگر مشکل مسیریابی وجود داشته باشد یا پمپ به درستی کار نکند، دما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. پس از مدتی ممکن است مسیر آب تا حدی مسدود شود که فشار لازم را ایجاد نمی کند و پکیج به درستی کار نخواهد کرد. اولین کار بررسی توری صافی در مسیر آب و پاک کردن آن از جرم و آشغال های احتمالی است حتی گاهی اوقات پمپ دچار خرابی (ارتعاش) می شود که با تمیز کردن (استفاده از ابزار مخصوص) می توان آن را برطرف کرد. برای این کار از یک متخصص استفاده کنید زیرا تنظیمات در هر نوع پکیج متفاوت خواهد بود. باید بدانید که وجود رسوب در کانال های آب باعث باریک شدن آن و افزایش فشار آب و کاهش سرعت آن می شود و چون فشار آب بر عملکرد سیستم تاثیر می گذارد، وجود مشکل در آن باعث وقفه در کار می شود.

داغی بیش از حد پکیج

هوا گرفتن پکیج

جدای از موارد فوق، وجود هوا در مدار گردش می تواند در فرآیند گرمایش اختلال ایجاد کند. از آن جایی که مدار جریان آب بسته است، پس از تعمیر یا بازکردن آن به هر دلیلی، لازم است هوای محبوس شده (تهویه مناسب) آب را از طریقی که مناسب است خارج کرد. برای این کار ابتدا باید سیستم را خاموش کنید و پیچ هواکش را باز کرده تا هوا کاملاً خارج شود و آن را سفت کنید. با آزاد شدن هوا ممکن است مقداری آب جوش یا بخار آب خارج شود، در این صورت باید مراقب باشید و در صورت لزوم یک ظرف مناسب زیر آن قرار دهید. بهتر است پکیج را مرتب هواگیری کنید. به طور معمول، پمپ یک یا دو بار در سال تخلیه می شود. تخلیه هوا از پمپ نیز یک کار تقریباً ساده است. برای هواگیری ابتدا باید شیر آب را باز کرده و در حالت آب گرم قرار دهید تا شیر آب روشن شود. سپس باید پیچ ​​هواکش را که معمولا بزرگتر از پیچ های دیگر است بچرخانید تا هوا از پمپ پکیج خارج شود. هواگیری پمپ پکیج معمولا با صدایی همراه است و صدای خروج هوای پرفشار از پمپ را خواهید شنید.

حتما بخوانید: علت گرم نشدن آب پکیج

عدم استفاده از فیلتر مناسب

یک فیلتر مناسب در مسیر آب، کثیفی های موجود در آب را گرفته و میکروب ها و انواع سنگ های موجود در آب را جدا می کند. اگر فیلتر مناسبی در مسیر جریان آب وجود نداشته باشد یا در فیلتر مشکلی ایجاد شود، انواع مواد و ذرات وارد پکیج شده و با پمپ خارج می شوند و باعث خرابی در طولانی مدت می شود. به همین دلیل پمپ پکیج بلافاصله کار نمی کند. برای رفع و جلوگیری از این مشکل، بهتر است فیلتر پکیج خود را بررسی کنید یا در فواصل زمانی مشخص شده در راهنمای بسته آن را تعویض کنید. فیلتر را می توان یکی از مهم ترین بخش ها در وسایل برقی معرفی کرد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. فیلتر به دلیل این که از ورود آلودگی ها به پکیج جلوگیری می کند، از دیگر قطعات بیشتر در معرض آسیب خواهد بود.

حتما بخوانید: معرفی علت های آمپر کشیدن کولر گازی

رسوب در پمپ

وجود رسوبات در پمپ باعث خرابی آن می شود و پمپ نمی تواند آب را جابجا کند. زمانی که پمپ برای مدت طولانی استفاده نمی شود، رسوب در پمپ قرار می گیرد. در این صورت املاح های موجود در آب شروع به ته نشین شدن و در نهایت تبدیل به رسوب می شوند. به همین دلیل بهتر است تا هر چند وقت یک بار اقدام به سرویس دستگاه خود کنید. در این صورت رسوب ها تمیز خواهند شد و به موتور فشار وارد نخواهد کرد. رسوب گرفتگی در اکثر دستگاه های برقی اختلالاتی را به همراه خواهد آورد و بهتر است تا در صورت بروز چنین مشکلی، حتما از تعمیرکار پکیج کمک گرفته شود.

داغی بیش از حد پکیج

عدم سرویس به موقع

سرویس پکیج کاری است که همیشه باید انجام شود و نسبت به آن بی تفاوت نباشید. در حین تعمیر و نگهداری تمامی ایرادات جزئی پکیج و پمپ اصلاح می شود و به مرور زمان آسیبی وارد نمی کند. بزرگ ترین دلیلی که موجب خواهد شد تا پکیج شما در طول زمان دچار آسیب و خرابی شود، عدم سرویس به موقع خواهد بود. اکثر افراد پکیج خود را سرویس نمی کنند و پس از خرابی اقدام به تعمیر می کنند. در صورتی که این کار کاملا اشتباه بوده و علاوه بر آسیب به بخش های دیگر، می تواند هزینه بیشتری نیز برروی دست شما بگذارد. سرویس پکیج بسیار مهم است و در صورتی که تاکنون اقدام به سرویس نکرده اید، پیشنهاد می شود در هر دوره به انجام این کار بپردازید.

در نهایت می توان گفت در صورتی که پکیج شما دچار مشکل شده است، سریعا اقدام به تعمیر آن کنید، در غیر این صورت ممکن است به بخش های مختلف دستگاه شما آسیب جدی وارد کند. همچنین لازم به ذکر است که تعمیر پکیج نیاز تخصص بالا دارد چرا که بروز هر گونه خطایی ممکن است علاوه بر خسارات مالی، خسارات جانی نیز اتفاق افتد. در صورتی که در تعمیر پکیج تخصصی ندارید، بهتر است تا شخصا اقدام به تعمیر آن نکنید و هر چه سریع تر از تعمیرکار پکیج کمک بگیرید. همچنین مهم ترین بخش که اکثر افراد به آن توجه نمی کنند، مربوط به سرویس به موقع خواهد شد. سرویس به موقع باعث خواهد شد تا بخش های مختلف دستگاه شما به طور کحامل بررسی شوند و از کوچک ترین جزئیات که به مرور باعث خرابی خواهد شد جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *