آموزش استفاده از تلگرام وب

5 دقیقه زمان مطالعه

مجموعه تلگرام برای راحتی کاربران خود اقدام به فعال سازی نسخه وب یا تلگرام وب نموده است. به این صورت که کاربران تلگرام می توانند از طریق وبسایت تلگرام وارد اکانت خود شوند. نسخه تلگرام وب کاربران زیادی را به خود جذب کرده است و حالا کاربران می توانند با هر سیستمی مانند لپ تاپ و کامپوتر نیز وارد اکانت تلگرام خود شوند. آموزش تعمیرات موبایل

در این مقاله از مرکز تعمیر موبایل امدادکاران قصد داریم شما را با نحوه ورود و استفاده از تلگرام وب آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

ورود به تلگرام وب

تلگرام وب چیست؟

تلگرام وب نسخه دیگر پیام رسان Telegram است که تحت وب در اختیار کاربران فضای مجازی قرار می گیرد. عملکرد نسخه تحت وب تلگرام مبتنی بر مرورگر سرویس این پیام رسان محبوب صورت می پذیرد. نسخه وب telegram تقریبا عملکردهایی شبیه به نسخه موبایل را به کاربران ارائه می نماید. بر این اساس، کاربر می تواند از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود و با استفاده از نسخه تحت وب تلگرام، فایل های رسانه ای و پیام ها را ارسال و دریافت کند.

تلگرام وب به عنوان یک برنامه کاربردی و مفید به وسیله بسیاری از سیستم عامل های محبوب پشتیبانی می شود. ضمنا، برای استفاده از نسخه تحت وب این پیام رسان و ورود به تلگرام وب کاربر نیازی به نصب و دانلود اپلیکیشن خاصی بر روی دستگاه خود ندارد. در مواقع عدم پشتیبانی دستگاه موردنظر از تلگرام و نداشتن فضای کافی در کامپیوتر، نسخه تحت وب می تواند به کاربر کمک شایانی نماید.

نکته: برخورداری از شبکه اینترنت و یک مرورگر، از پیش نیازهای اصلی برای استفاده از نسخه تحت وب telegram می باشد.

حتما بخوانید: آموزش نحوه ساخت شماره مجازی تلگرام

ورود به تلگرام وب

نحوه نصب و ورود وب Telegram

ورود به تلگرام وب و استفاده از قابلیت های این پیام رسان آسان بوده و کافیست مراحلی که در ادامه به آن می پردازیم را انجام دهید:

1-برای استفاده از نرم افزار Telegram Web در ابتدا می بایست با استفاده از مرورگر خود وارد سایت گوگل شوید.

2-سپس برای دسترسی به برنامه، آدرس https://web.telegram.org را وارد کنید.

3-پس از باز شدن این صفحه، به قسمت ثبت نام (Sign in) رفته و اطلاعات مورد نیاز را در این بخش وارد نمایید.

4-در قسمت sign in دو گزینه کشور (Country) و شماره تماس همراه با کد (Code/Phone number) وجود دارد. برای بخش country، کشور ایران را انتخاب نمایید. در قسمت phone number بایستی شماره تلفنی که با آن حساب تلگرام را ایجاد نموده اید، وارد کنید.

شماره تلفن مورد نظر باید به صورت بدون عدد صفر (0) درج شود. در ادامه، گزینه next و سپس گزینه OK را انتخاب کنید.

5-پس از طی این مرحله، یک کد فعال سازی از طریق تلگرام به شماره تلفن شما ارسال می شود. به محض دریافت کد فعال سازی می بایست آن را در فیلد مورد نظر (Enter your code) وارد کنید.

6-با وارد نمودن کد فعال سازی، نسخه تحت وب telegram بر روی دستگاه شما اجرا می گردد. در این حالت، کاربر به حساب و اطلاعات تلگرام خود دسترسی پیدا می کند.

نحوه خروج از نرم افزار Telegram Web

برای خارج شدن از محیط تلگرام وب می بایست از گزینه Log out استفاده کنید.

بر این اساس، پس از اتمام کارهایتان، با استفاده از این گزینه می توان از حساب کاربری تلگرام خود خارج شوید. این امر در مواقعی که از دستگاه یا کامپیوتر فرد دیگری استفاده می کنید، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. چرا که در صورت خارج نشدن از حساب کاربری خود، امکان دسترسی فرد به کلیه اطلاعات حساب تلگرام شما وجود دارد.

1-برای خارج شدن از محیط نرم افزار در وهله نخست بر روی سه نقطه موجود در گوشه بالا و در سمت چپ کلیک کنید.

2-سپس، در صفحه باز شده گزینه setting را انتخاب نمایید.

3-پس از این فرآیند، در بخش پایین صفحه بر روی گزینه Log out کلیک کرده و سپس آن را تایید کنید.

4-با انجام این مراحل شما به راحتی از حساب تلگرام خود خارج می شوید.

حتما بخوانید: آموزش نحوه ورود به واتساپ وب

خروج از تلگرام وب

حتما بخوانید: مشکل وارد نشدن به تلگرام

مزایا و معایب تلگرام WEB

مزایای استفاده از تلگرام وب:

در صورت نداشتن حافظه کافی در سیستم، با استفاده از تلگرام web به راحتی و بدون نیاز به نصب نرم افزار خاصی می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

همچنین، در مواقع عدم دسترسی به سیستم، با استفاده از دستگاه دیگری می توان کارهای مورد نظر خود را انجام داد.

با استفاده از شبکه اینترنت و نسخه تحت وب تلگرام، بدون محدودیت می توان به حساب تلگرام اصلی خود دسترسی پیدا کرد.

علاوه بر این، در مواقع حذف اپلیکیشن از گوشی اندرویدی، با استفاده از تلگرام تحت وب به راحتی می توان وارد اکانت خود شوید.

معایب نسخه تحت وب تلگرام

امنیت پایین را می توان از مهم ترین معایب web telegram قلمداد نمود.

روش رمزگذاری پیام ها در نسخه وب، متفاوت از نسخه اپلیکیشن می باشد. این امر منجر به امنیت ضعیف نسخه تحت وب در مقایسه با نسخه نصبی تلگرام می شود.

در نسخه تحت وب، امکان ایجاد چت مخفی (Secret chat) برای کاربران وجود ندارد.

عدم پشتیبانی از قابلیت های نسخه تلگرام اپلیکیشن، از دیگر معایب پیام رسان تحت وب تلگرام محسوب می شود. به عنوان نمونه، قابلیت استفاده از dark theme یا استیکرهای متحرک، در نسخه تحت وب امکان پذیر نمی باشد.

در تلگرام وب امکان برقراری تماس تصویری برای کاربران لحاظ نشده است. همچنین، در صورت باز کردن یک فایل در نسخه وب، فایل مورد نظر در نسخه نصب شده بر روی گوشی ذخیره نمی شود. بر این اساس، برای مشاهده فایل می بایست به حساب کاربری تلگرام تحت وب خود وارد شوید. لود نشدن فایل های ویدئویی، از دیگر معایب قابل توجه تلگرام تحت وب به شمار می آید.

حتما بخوانید: آموزش نصب پروکسی تلگرام دسکتاپ

راه اندازی تلگرام وب

نکاتی که هنگام استفاده از تلگرام وب باید بدانید:

تلگرام وب برخلاف نسخه نصبی، قابلیت به روز رسانی ندارد. از این جهت، اغلب به روز رسانی ها بر روی نسخه اپلیکیشن این پیام رسان اعمال می گردد. تلگرام تحت وب غالبا به عنوان یک ابزار کاربردی در مواقع اضطراری مورد استفاده واقع می شود. در صورت دانلود یک فایل از نسخه تحت وب، فایل دانلود شده تنها در مرورگر کامپیوتر یا لپ تاپ در دسترس است. به همین جهت، امکان دسترسی به فایل های دانلود شده با نسخه تحت وب، در ورژن نصبی وجود ندارد.

با توجه به فیلتر بودن پیام رسان تلگرام، برای استفاده از این پیام رسان می بایست به وی پی ان دسترسی داشت. از لحاظ فیلتر بودن، هیچ تفاوتی میان تلگرام تحت وب و نسخه اپلیکیشن و نصبی وجود ندارد. ضمنا، در مواقعی، کاربر با خطای انتظار برای اتصال (waiting for connection) مواجه می شود. این مشکل در برخی مرورگرها به وضوح پیش می آید.

برای رفع خطای عدم اتصال، می توان کلید F5 را فشار داد. با فشردن این کلید، صفحه مورد نظر رفرش شده و مشکل ایجاد شده به احتمال قوی برطرف می گردد. در غیر این صورت، مشکل ایجاد شده به وجود نقص فنی در نرم افزار تلگرام مربوط می شود.

حتما بخوانید : روش افزایش سرعت اینترنت گوشی

سوالات متداول کاربران

آیا برای استفاده از تلگرام وب باید از فیلترشکن استفاده کنیم؟

بله تلگرام وب نیز مانند اپلیکیشن تلگرام نیاز به فیلترشکن دارد.

از چه سایتی می توان وارد تلگرام وب شد؟

برای ورود به تلگرام وب فقط و فقط از سایت رسمی تلگرام اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *