دلیل لرزش و پرش تصویر تلویزیون چیست؟

5 دقیقه زمان مطالعه

چرا تصویر تلویزیون دچار لرزش و پرش می شود؟ حتما برای شما نیز پیش آمده که هنگام تماشای تلویزیون، تصویر تلویزیون بپرد و یا دچار لرزش شود. این اتفاق خیلی کلافه کننده خواهد بود و عملا امکان تماشای تلویزیون را نخواهید داشت. اما چطور لرزش و پرش تصویر تلویزیون را رفع کنیم؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با راه حل های رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون آشنا کنیم. لطفا این مقاله را کامل مطالعه کنید تا مشکل تصویر تلویزیون شما رفع شود و نیاز به هزینه های سنگین تعمیر تلویزیون نباشد.

همچنین اگر نیاز به تعمیر تلویزیون خود دارید با ما تماس بگیرید.

دلیل لرزش و پرش تصویر تلویزیون چیست؟

پرش تصویر تلویزیون به چه شکل است؟

پرش تصویر تلویزیون به شکل های مختلفی انجام می شود و بستگی به نوع ایراد تلویزیون دارد. ممکن است تصویر در سر جای خود شروع به لرزش کند و یا ممکن است تصویر تلویزیون به بالا و پایین بپرد. در هر صورت اگر این مشکل را جدی نگیرید، ممکن است متحمل هزینه های بسیار زیاد شوید. این اختلال ممکن است در برندهای مختلفی مانند تلویزیون سامسونگ، تلویزیون ال جی، تلویزیون دوو و… اتفاق بیفتد. پس با ما همراه باشید تا مشکل تصویر تلویزیون شما را رفع نماییم.

چگونه پرش تصویر تلویزیون را از بین ببریم؟

در تلویزیون میزان روشنایی و کیفیت تصویر بر اساس Image Flicker بررسی می شود. به این صورت که الگوهای نوری و روشنایی در ایمیج فلیکر برای ارائه یک تصویر مطلوب مدام نور تلویزیون را کم و زیاد می کند. اگر به هر دلیل این عمل به درستی انجام نشد، پرش تصویر تلویزیون اتفاق خواهد افتاد. حالا در ادامه روش های رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون را بررسی می کنیم:

ریست کردن تلویزیون

اولین کاری که می توان برای رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون انجام داد این است که تلویزیون را ریست کنید؛ زیرا بهتر است ابتدا کار های ساده و پیش پا افتاده را امتحان کرد. این کار می تواند مشکلات کوچکی که ممکن است در سیستم به وجود آمده باشد را رفع کند و تصویر درست را به شما ارائه دهد. برای ریست کردن تلویزیون باید وارد منو تنظیمات تلویزیون شوید و گزینه ریست تلویزیون یا حالت کارخانه را فعال کنید. همچنین می توانید تلویزیون را برای 5 دقیقه خاموش کنید و مجدد روشن کنید.

حتما بخوانید: عیب یابی تلویزیون سامسونگ و نحوه رفع مشکلات

خرابی اتصالات تلویزیون و گیرنده

اگر از دستگاه گیرنده استفاده می کنید، ممکن است کابل اتصال تصویر گیرنده یا سوکت های اتصال تلویزیون دچار مشکل شده باشد. در ادامه هر دو حالت را برای شما بررسی خواهیم کرد:

قطع بودن کابل و سیم های اتصال گیرنده

اگر از گیرنده دیجیتال استفاده می کنید، تلویزیون و گیرنده با یک کابل سه فیش یا یک HDMI به یکدیگر متصل هستند. اگر این کابل خراب شده باشد و قطع و وصلی داشته باشد، ممکن است باعث پرش تصویر تلویزیون شود.

خرابی سوکت تلویزیون یا گیرنده

ممکن است سوکت تصویر تلویزیون یا گیرنده دچار مشکل شده باشد. در این صورت دستگاهی که مشکل دارد باید باز شود و تعمیر شود. این کار نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارد و باید به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

دلیل لرزش و پرش تصویر تلویزیون چیست؟

اختلال در فرستنده دلیل پرش تصویر تلویزیون

اگر تصویر تلویزیون شما پرید، کانال را عوض کنید و ببینید در کانال های دیگر نیز پرش تصویر تلویزیون وجود دارد یا خیر. اگر فقط در یکی دو کانال این اتفاق افتاد، تلویزیون و گیرنده شما هیچ مشکلی ندارد و اختلال از سیگنال فرستنده است. در این صورت کاری نمی توان کرد و فقط باید صبر کرد تا اختلال فرستنده رفع شود.

بروز رسانی سیستم عامل تلویزیون

یکی دیگر از کار هایی که اختلال های جزئی تلویزیون را رفع می کند، آپدیت کردن یا بروز رسانی سیستم عامل تلویزیون است. این کار باعث می شود تا باگ ها و نواقصی که به چشم نمی آیند، رفع شوند. برای اینکار می توانید از فایل های آماده و از پیش دانلود شده استفاده کنید.

سوختن بک لایت تلویزیون باعث پرش تصویر تلویزیون می شود

سوختن بک لایت تلویزیون تاثیر مستقیم روی تصویر تلویزیون خواهد داشت. خرابی بک لایت تلویزیون باعث می شود صفحه تلویزیون کاملا خاموش یا نیمه خاموش شود. همچنین ممکن است منجر به لرزش یا پرش تصویر تلویزیون شود. در صورت خرابی بک لایت تلویزیون باید به یک نمایندگی تعمیر تلویزیون مجاز مراجعه کنید تا تعمیرکار متخصص و ماهر این ایراد را رفع کند.

خرابی یا سوختگی پنل تلویزیون

پنل مهمترین قطعه یک تلویزیون و عامل اصلی نمایش تصویر است. هنگامی که تلویزیون را روشن می کنید، تصویر تلویزیون روی پنل منتقل می شود. در صورت سوختن یا خرابی پنل تلویزیون، در تصویر تلویزیون شما پرش و لرزش ایجاد خواهد شد. تعمیر و تعویض پنل تلویزیون هزینه بالایی خواهد داشت؛ طوری که خود پنل بخش اعظمی از قیمت تلویزیون را شامل می شود. بنابراین برای تعمیر یا تعویض پنل تلویزیون با نمایندگی تعمیر تلویزیون در امدادکاران تماس بگیرید تا این کار توسط یک تعمیرکار متخصص انجام شود.

دلیل لرزش و پرش تصویر تلویزیون چیست؟

خرابی منبع تغذیه یا برد پاور تلویزیون

منبع تغذیه در تلویزیون انرژی الکتریکی مورد نیاز را به قطعات مختلف می رساند. در صورت خرابی برد پاور و نرسیدن انرژی الکتریکی کافی به بک لایت و پنل، لرزش و پرش در تصویر تلویزیون ایجاد خواهد شد. این قطعه نیز یکی از قطعات برقی و حساس در تلویزیون است و برای تعمیر و تعویض آن باید از یک تعمیرکار تلویزیون کمک بگیرید.

خرابی مین برد یا مادربرد تلویزیون

مین برد یا مادربرد یکی از برد های اصلی در تلویزیون است که قطعات مختلف تلویزیون به آن وصل هستند. این قطعه وظیفه پردازش اطلاعات و هماهنگی قطعات با یکدیگر را دارد. تمامی دستورها به قطعات تلویزیون از طریق مین برد انجام می شود و در صورت خرابی آن ممکن است لرزش و پرش در تصویر تلویزیون ایجاد شود. تعمیر و تعویض مادربرد تلویزیون باید در یک تعمیرگاه مجهز انجام شود تا اصولی و با کیفیت انجام شود.

تعمیر تلویزیون در نمایندگی امدادکاران

همانطور که توضیح دادیم، پرش تصویر تلویزیون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در برخی موارد نیاز به تعمیرکار تلویزیون است. برای تعمیر تلویزیون خود می توانید با ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون امدادکاران تماس بگیرید. امدادکاران به عنوان نمایندگی تعمیرات تلویزیون با کادر متخصص و تعمیرکار خود، آمادگی این را دارد که تلویزیون شما را در محل و منزل شما با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *