علت گرم نشدن آب پکیج

5 دقیقه زمان مطالعه

ارائه آب گرم در سریع ترین زمان ممکن یکی از مهم ترین دلایل استفاده از پکیج های دیواری است. با این حال، گاهی اوقات این فرآیند با مشکلاتی روبرو می شود. در چنین شرایطی پکیج دیواری قادر به تولید گرمای لازم نخواهد بود و در نتیجه شاهد گرمایش آب نخواهیم بود. گرم نکردن آب پکیج به خصوص در فصل سرما مشکلات و معضلات زیادی را برای افراد ایجاد می کند. هیچ چیز نمی تواند خلق و خوی ما را به اندازه یک دوش آب سرد در یک صبح سرد زمستانی خراب کند. اگر با این مشکل مواجه شده اید که آب پکیج گرم نمی شود و آب سرد همیشه سرد است، بهتر است به فکر تعمیر دستگاه خود باشید. در صورت بروز چنین مشکلی بهتر است تا هر هچه سریع تر از تعمیرکار پکیج کمک گرفته شود.

خرابی سنسور دما

حسگر دما NTC همان طور که از نامش پیداست وظیفه تشخیص دما را بر عهده دارد. اگر این قطعه ایراد داشته باشد دمای اشتباه به برد گزارش می شود. برای بررسی صحت یا خرابی سنسور دما، کارشناسان پس از برداشتن بسته بندی، دمای سنسور را افزایش داده و مقاومت را اندازه گیری می کنند. مقاومت در 25 درجه 10 کیلو اهم است، با افزایش دما، مقاومت کاهش می یابد. وقتی فردی شیر آب را باز می کند، سنسور فلوسوئیچ باز شدن آب را تشخیص می دهد و با دادن این اطلاعات به سنسور دما، این قسمت دمای آب را در صورتی که آن دما کمتر از دمای درخواستی کاربر باشد، تشخیص می دهد.

پایین بودن فشار آب

دلیل اصلی دیگر گرم نشدن آب پکیج دیواری، نوسانات و کاهش فشار آب است. افت فشار آب باعث داغ نشدن آب می شود. وقتی آب به جوش آمد، پک خاموش می شود و در نتیجه آب مصرفی سرد و گرم می شود. به عبارت دیگر با گرم شدن آب، سنسور دستگاه دستور خاموش شدن شعله را به برد ارسال می کند و برد پکیج دستور قطع شعله را صادر می کند. اگر فشار آب ورودی کم است، می توانید فشار آب را با پمپ افزایش دهید. همچنین وجود نشتی در پکیج نیز می تواند بر افت فشار آب تاثیر بگذارد. علت گرم نشدن آب پکیج

خرابی شیر سه طرفه

ابتدا توجه داشته باشید که پکیج تک مبدل فاقد شیر سه طرفه موتوری می باشد. معمولا در پکیج دو مبدل اگر شیر سه طرفه معیوب باشد و به درستی باز و بسته نشود. چون آب گرم وارد مبدل ثانویه نمی شود، در نتیجه آب داغ نمی شود. راه حلی برای تشخیص خرابی شیر سه طرفه موتوری وجود دارد. قبل از شروع، حتما منبع تغذیه 220 ولت AC شیر سه طرفه موتوری را بررسی کنید. برای شروع بسته را در حالت زمستانی قرار دهید سپس محرک سوپاپ موتور را باز کرده و آب گرم را روشن کنید. مطمئن شوید که زبانه های آن به درستی حرکت می کنند. در صورت لزوم، آن را باز کرده و بشویید تا رسوبات پاک شود.

خرابی سوپاپ بای پاس

اگر عملکرد سوپاپ بای پاس را بدانید، به راحتی می توانید آن را حل کنید. این قطعه در شرایط خاص استفاده می شود. در مواردی که مسیر گرمایش با افت فشار زیاد مواجه می شود و یا کلا مسدود می شود، برای اینکه پمپ پکیج بیش از حد تحت فشار قرار نگیرد، سوپاپ بای پاس در مدار تعبیه می شود تا مسیر برگشت مدار گرمایش و فرآیند را به هم متصل کند. گردش آب می تواند آسان تر باشد. اما خرابی سوپاپ بای پاس چگونه می تواند باعث گرم نشدن آب پک شود؟ هنگامی که شیر بای پس وضعیت خود را از دست می دهد و باز می ماند، بخشی از آب مدار گرمایش همیشه در مسیر شیر اطمینان گردش می کند که باعث می شود آبگرمکن دمای مطلوبی داشته باشد و منجر به خنک شدن آب داخل پکیج شود.

خرابی فلوسوئیچ

در اکثر پکیج ها، آب گرم را که استفاده می کنید، همراه با آن نشانگر شروع به چشمک زدن می کند یا در برخی از مدل ها، نمادی مانند شیر آب روی نمایشگر چشمک می زند. اگر مشاهده کردید که این نشانگر به درستی کار نمی کند، ممکن است به دلیل خرابی فلوسوئیچ یا فلومتر آب پکیج گرم نشود. یکی از بخش هایی که در صورت خرابی باعث خواهد شد تا شاهد گرم نشدن آب پکیج باشیم، خرابی فلوسوئیچ می باشد. وظیفه اصلی فلوسوئیچ پکیج یا فلومتر تشخیص باز و بسته شدن آب گرم مصرفی پکیج می باشد. اگر علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج به دلیل خرابی این قطعه باشد، روشی برای بررسی آن وجود دارد. علت گرم نشدن آب پکیج

افت یا نوسان فشار گاز

افت یا نوسان فشار گاز یکی از مهم ترین عوامل گرم نشدن آب در پکیج محسوب می شود. فشار کم گاز مانع از رسیدن انرژی مورد نیاز برای رسیدن به پکیج و شروع فرآیند گرمایش می شود. این امر منجر به کاهش طول شعله و متعاقباً کاهش دما یا گرم نشدن آب می شود. به طور معمول، این مشکل در شهرهای بزرگ، به ویژه در شروع فصل سرد رخ می دهد. در زمستان مصرف گاز با افزایش قابل توجهی همراه است. این امر منجر به کاهش فشار آب در شهرهای پرجمعیت می شود. در صورتی که فشار گاز دچار اختلال شود، آب به درستی گرم نشده و در نتیجه پکیج شما دچار مشکل شده است.

عدم سرویس پکیج

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند از خرابی دستگاه شما جلوگیری کند، مربوط به سرویس پکیج می باشد. در صورت عدم سرویس پکیج بخش های مختلف به مشکل برخورد خواهند کرد و شاهد به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل گرم نشدن آب پکیج خواهیم بود. معمولا علت گرم نشدن آب پکیج مربوط به موارد ذکر شده خواهد شد و در صورتی که شامل هیچ یک از این موارد نباشد، تعمیرکار در زمان سرویس و یا تعمیر تشخیص خواهد داد. عدم سرویس باعث خواهد شد تا قطعات مختلف دستگاه شما دچار مشکلات متعددی شود که در این میان می توان به گرم نشدن آب پکیج اشاره کرد. عدم سرویس های دوره ای، وصل یا قطع برق دستگاه، اختلال در تنظیمات پمپ، خرابی دریچه های پکیج دیواری، خرابی دودکش، لوله کشی نامناسب، بروز خرابی پتانسیومتر و گرفتگی شیر آب می تواند از دیگر دلایل مختلف گرم نکردن آب پکیج باشد. گرم نشدن آب پکیج می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در اکثر مواقع نیز به دلیل عدم سرویس به موقع رخ خواهد داد. در نهایت می توان گفت عیب یابی مشکل در پکیج بسیار تخصصی بوده و نیاز به مهارت و تجربه می باشد. در صورتی که در گذشته چنین کاری را انجام نداده اید، پیشنهاد می شود اقدام به انجام آن نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *