چرا و چطور می‌توان درب پکیج را باز کرد؟

5 دقیقه زمان مطالعه

باز کردن درب پکیج دیواری یا به عبارتی باز کردن کاور پکیج دیواری جزء چالش‌هایی است که کاربران در هنگام حل مشکلات ساده با آن مواجه می‌شوند.

اگر قصد سرویس یا عیب‌یابی پکیج و تعمیر پکیج دیواری را داشته باشید، ابتدا باید بتوانید قاب یا درب پکیج را باز کنید. در این مقاله قصد داریم طریقه باز کردن قاب پکیج را آموزش دهیم.

مراحل باز کردن درب پکیج

  1. ابتدا خم شوید و به زیر پکیج نگاه کنید. پیچ‌های چهارسو را می‌بینید که کاور را به بدنه متصل می‌کند. همه پیچ‌ها را باز کنید.

نکته: در برخی از مدل‌های پکیج فریم جلو با دو پیچ، وصل می‌شود، آنها را جداگانه چک کنید، در صورت وجود این پیچ‌ها را نیز باز کنید.

  1. پیچ‌ها را که باز کردید زیر کاور را بگیرید و به سمت خود بکشید.
  2. بعد، قاب یا درب پکیج را به سمت بالا فشار دهید. با این فشار درب پکیج کاملا از بدنه پکیج جدا خواهد شد.

چرا و چطور می‌توان درب پکیج را باز کرد؟

بهتر است بخوانید: آشنایی با برد پکیج دیواری

در برخی از مدل‌های پکیج درب برد به صورت جداگانه وصل شده است و امکان بازکردن قاب را به شما نمی‌دهد. در این مدل‌ها ابتدا می‌بایست درب برد پکیج را باز کرده و سپس می‌بینید که قاب پکیج به راحتی باز می‌شود.

یک نکته مهم در مورد دستگاه‌های شامل گارانتی وجود دارد. در صورتی که پکیج دیواری تحت گارانتی باشد نباید درب پکیج را باز کنید زیرا در این صورت از گارانتی شرکت خارج می‌شود.

اگر درب پکیج را باز کردید و دوباره نمی‌توانید آن را ببندید یا اگر کاری برای شما پیش آمد و آن را موقتاً باز گذاشتید، اصلا نگران نباشید. بسته نشدن قاب پکیج از نظر کارایی به پکیج آسیبی نمی‌رساند و برای شما نیز خطرناک نیست. قاب پکیج تزئینی می‌باشد.

چگونه درب پکیج را ببندیم؟

تمام مراحل ذکر شده بابت باز کردن درب پکیج را به صورت مرحله به مرحله اجرا کنید، تا  با قرار دادن قاب پکیج به صورت از بالا به پایین و بستن پیچ‌های زیر پکیج می‌توانید به راحتی قاب را در جای خود ثابت کنید.

اصولا برای دسترسی به محفظه احتراق می‌بایست درب پکیج را باز کنید. ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم که نیاز باشد درب محفظه احتراق را باز کنیم.

برخی از عیوبی که نیاز به باز کردن درب پکیج دارند به شرح زیر است:

  • پکیج روشن نمی‌شود و ارور می‌دهد، که پس از بررسی ارور در بانک خطای پکیج، لازم است کاورآن بابت رفع ارورپکیج دیواری باز شود.
  • پکیج تا مرحله جرقه کار می‌کند و بعد از آن چراغ قرمز می‌شود.
  • فن پکیج روشن نمی‌شود که ممکن است تیغه فن گیر کرده باشد.
  • فن روشن می‌شود اما چراغ قرمز می‌شود.
  • شعله به طور مکرر روشن و خاموش می‌شود و در نهایت چراغ قرمز می‌شود. (یون تنظیم نشده یا کثیف است و شعله تنظیم نشده است و مشعل کثیف است و فاصله یونی تنظیم نیست و غیره)
  • پکیج به صورت انفجاری روشن می‌شود. (فاصله بین جرقه‌زن و مشعل تنظیم نمی‌باشد و شعله تنظیم نیست)
  • شعله روشن می‌شود و بعد از چند ثانیه با خطا خاموش می‌شود.
  • آب گرم مصرفی به خوبی گرم نمی‌شود یا آب در حمام سرد و گرم می‌شود. (وجود رسوب در مبدل ثانویه یا بایپس یا شعله بلند و کوتاه می‌شود)
  • پکیج در حین کار صدا ایجاد می‌کند. (پروانه فن کثیف است یا روتور پمپ آسیب دیده است)

باز کردن درب پکیج برای انواع برندها کمی متفاوت است اما ما سعی کردیم اصول کلی را به شما آموزش دهیم.

چرا و چطور می‌توان درب پکیج را باز کرد؟

بهتر است بخوانید: آشنایی با قطعات پکیج و نحوه تست سلامت هر یک از آن‌ها

باز شدن درب پکیج ایران رادیاتور

اگر پکیج دیواری شما مدل آنالوگ برند ایران رادیاتور (E-M-ECO-B-BM) است، پکیج آنالوگ دارای چراغ سبز روی پنل پکیج است. برای بازکردن درب این پکیج چهار پیچ اتوماتیک در زیر پکیج تعبیه شده است که درب را به بدنه متصل می‌کند.

بعد از باز کردن این چهار پیچ باید قاب را کمی به سمت خود بکشید و سپس آن را به بالا بکشید تا ابتدا دو خار بالای کاور آزاد شده آنگاه می‌توانید به راحتی درب پکیج را جدا کنید.

بازکردن قاب پکیج ایران رادیاتور مدل دیجیتال

پکیج دیجیتال ایران رادیاتور پکیجی است که دارای نمایشگر است، ابتدا باید دو پیچ چهار طرف پنل را باز کنید (وقتی جلوی پکیج می‌ایستید، درست جلوی شما در سمت راست و چپ)، بعد روی چهار‌پایه بروید، و دو خاری که بالای قاب پکیج می‌باشد را آزاد کنید و سپس پایین بیایید و خیلی راحت بخش بالای قاب را باز کنید و کنار بگذارید و بخش پایین به طور خودکار رها می‌شود و شما به درون پکیج دسترسی خواهید داشت. (در موارد نادری لازم است هر دو درب جانبی باز شوند که با بازکردن چهار پیچ متصل به بدنه و دو پیچ بالایی که به محفظه احتراق متصل شده اند، به راحتی باز می‌شوند)

باز کردن قاب پکیج بوتان

برای بازکردن قاب پکیج بوتان کالداونزیا باید با سه پیچ که به صورت مثلث زیر پکیج به بدنه متصل می‌شود این کار را انجام دهید. برای باز کردن کاور پکیج اپتیما بوتان به غیر از این سه پیچ، چهار پیچ نیز درست بالای دایره پلاستیکی روی پنل وجود دارد که در برخی از مدل‌ها باید این دایره پلاستیکی را بردارید، سپس چهار پیچ نمایان می‌شود.

لازم به ذکر است که بعد از باز کردن قاب پکیج بوتان، برای پایین آوردن قاب برد، یا صفحه‌ای در سمت راست مقابل یک پیچ وصل است و یا این قاب با دو خار فشاری  که در اطراف آن می‌باشد پایین می‌آید.

باز کردن کاور سایر مدل های بوتان تقریباً به همین صورت است.

چرا و چطور می‌توان درب پکیج را باز کرد؟

بهتر است بخوانید: ایمنی + نصب دودکش پکیج و محل قرارگیری آن

باز کردن قاب پکیج ایساتیس، گلدیران

برای باز کردن درب این پکیج‌ها در ابتدا می‌بایست دو پیچی که در زیر سمت راست و چپ پکیج قرار گرفته‌اند را باز کنید تا قاب برد خارج شود یا به عبارتی درب پایین پکیج باز بشود و در نهایت بابت باز کردن کامل قاب پکیج، باید چهار پیچی را که ​​در زیر پکیج می‌باشد و قاب را به بدنه پکیج متصل می‌کند را باز کنید و در برخی مدل‌ها در قسمت بالا هم چند عدد پیچ وجود دارد.

عیوبی دیگر که نیاز به باز کردن درب پکیج دارد:

  • کنترل گیرپاژ بودن پمپ و تعمیر پمپ پکیج
  • شستشوی مبدل ثانویه ( رسوب زدایی از مبدل ثانویه )
  • تعمیر برد پکیج دیواری (تعویض رله‌های برد و تعمیر خود برد پکیج دیواری)
  • بررسی مشکل روشن نشدن پکیج در وضعیت آب گرم مصرفی و تست سلامت فلوسوئیچ یا فلومتر
  • بررسی مشکل گرم نشدن رادیاتورها در صورت گرم بودن آب مصرفی (تعمیر فلوسوئیچ پکیج دیواری و بررسی اینکه فلوسوئیچ یا فلوراگلاتور آسیبی ندیده و یکسره نبودن آن
  • تعویض سنسورهای حرارتی (سنسور آب مصرفی و سنسور رادیاتور) سنسور NTC پکیج دیواری
  • تعویض پرشر سوئیچ هوا یا دو شلنگه کردن آن
  • تعویض یا تعمیر شیر پرکن پکیج (رسوب گرفتن شیر پرکن و عدم بالا آمدن فشار بار)

جمع بندی

هدف ما در این مقاله این بود که بتوانید با نحوه باز و بسته کردن کاور پکیج دیواری آشنائی پیدا کنید. برای این کار لازم است دقت لازم را بعمل آورید زیرا ممکن است با عمل اشتباه به بعضی از قطعات پکیج آسیب بزنید، در صورتی که با آموزش‌های مورد نظر نتوانستید کاور پکیج را جدا کنید بهتر است با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر پکیج امدادکاران تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *