3 روش کابردی برای رفع قطع شدن ویبره گوشی سامسونگ

5 دقیقه زمان مطالعه

یکی از مشکلات بارز در گوشی‌های سامسونگ قطع شدن ویبره می‌باشد که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند. دلایل ایجاد این مشکل می‌تواند به علت خاموش بودن قابلیت ویبره در گوشی، از کار افتادن ویبره در اثر بروز رسانی سیستم عامل دستگاه، و مشکلات سخت افزاری مانند از کار افتادن موتور ویبره در گوشی باشد. با این حال به وسیله روش‌هایی می‌توانید مشکل قطع شدن ویبره گوشی سامسونگ را رفع کنید.

با این مقاله از نمایندگی امدادکاران همراه باشید تا با دلایل قطع شدن ویبره گوشی و همچنین برخی از راهکارهای رفع این مشکل بپردازیم.

اقدامات اولیه برای رفع قطع شدن ویبره گوشی

انجام بعضی از کار های کوچک می‌توانند به آسانی مشکل قطع شدن ویبره گوشی را برطرف کنند.

  • به تنظیمات گوشی خود رفته و ویبره یا vibration را خاموش کنید. برای مدت زمانی صبر کرده و سپس آن را روشن کنید.
  • گوشی خود را خاموش روشن یا ریستارت کنید.
  • با رفتن به قسمت About device در تنظیمات و تاچ روی Software update، سیستم عامل گوشی را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.

علت قطع شدن ویبره گوشی ‌های سامسونگ

دلایل قطع شدن ویبره گوشی و راهکارهای رفع آن

1-تست موتور ویبره گوشی ساموسنگ با کد #۷۳۵۳#* یا #*۰#*

در اولین قدم می‌توانید با شماره گیری کد #۷۳۵۳#* و #*۰#*به صفحه تست گوشی وارد شوید و با انتخاب کردن گزینه ویبره، از سالم بودن عملکرد موتور ویبره گوشی اطلاع پیدا کنید. در صورتی که ویبره در این صفحه کار نکند به احتمال خیلی زیاد گوشی موبایل شما دچار مشکلات سخت افزاری شده است.

خاموش شدن خودکار ویبره گوشی

ممکن است که بعضی از برنامه‌ها، قسمت‌های مختلف گوشی را دستخشوش تغییراتی کند و اختلالات متفاوتی در روند عملکرد گوشی ایجاد کنند. برای مثال می‌توانید کد #۹۹۰۰#* را در گوشی‌های سامسونگ وارد کنید و گزینه low Battery Dump را روشن کنید.

البته باید مطمئن باشید که حالت ویبره در اپلیکیشن‌های مخلتف خاموش نباشد. معمولا کاربران گوشی‌های آیفون که از نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های مخلتف را از قسمت تنظیمات خود گوشی، انجام می‌دهند با مشکل قطع شدن ویبره روبه رو نخواهند شد، اما گاهی اوقات خود کاربر بدون اینکه متوجه باشد حالت ویبره گوشی خود را خاموش می‌کند.  برای مثال فعال بودن حالت Do Not Disturb  باعث قطع شدن ویبره گوشی خواهد شد.

3 روش کابردی برای رفع قطع شدن ویبره گوشی سامسونگ

2-پاک کردن کش گوشی موبایل

روش بعدی که برای رفع مشکل قطع شدن ویبره گوشی می‌توانیم استفاده کنیم، پاک کردن پارتیشن کش موبایل می‌باشد. برای انجام این کار کافیست ابتدا گوشی موبایل خود را خاموش کنید. پس از خاموش شدن گوشی، دکمه‌های کاهش صدا،  Homeو پاور را به صورت همزمان نگه دارید.

پس از انجام این کار، لوگو مختص گوشی ظاهر خواهد شد که بعد از مشاهده لوگو باید دکمه پاور را رها کنید. در منوی ظاهر شده باید گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تاچ صفحه گوشی در این قسمت فعال نیست و برای انتخاب این گزینه یا هر گزینه‌ی دیگر در منو ظاهر شده، از دکمه‌های ولوم استفاده کنید.

بنابراین بوسیله‌ی دکمه‌های ولوم، روی گزینه Wipe Cache Partition بروید و برای انتخاب کردن آن دکمه پاور را بزنید. به این ترتیب پارتیشن گوشی موبایل خالی می‌شود و بعد از آن برای راه اندازی مجدد گوشی یا ریستارت آن باید گزینه Reboot System Now را انتخاب کنید.

3-ریست فکتوری کردن گوشی

با ریست فکتوری کردن گوشی تمام اطلاعات گوشی شما پاک می‌شود به همین دلیل بهتر است از  تمام داده‌ها و اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید. برای انجام ریست فکتوری مراحل زبر را دنبال کنید:

  1. به قسمت تنظیمات وارد شوید.
  2. گزینه Generalرا انتخاب کنید.
  3. روی گزینه Erase all content and settingsضربه بزنید.
  4. در پنجره باز شده روی Erase iPhoneکلیک کنید.
  5. زمانی که همه چیز در گوشی پاک شود,گوشی شما دوباره راه اندازی مجدد خواهد شد.
  6. با پیروی از مراحل روی صفحه، دستگاه خود را به عنوان یک گوشی جدید تنظیم کنید.

3 روش کابردی برای رفع قطع شدن ویبره گوشی سامسونگ

تعمیرات موبایل در امدادکاران

شما در هر نقطه از شهر تهران که هستید (شمال،جنوب،شرق،غرب) می‌توانید درخواست و مشکلات گوشی خود مانند قطع شدن ویبره گوشی و غیره را در نمایندگی تعمیرات موبایل در تهران ثبت کنید.

همچنین می‌توانید تعمیرات انواع برند‌های موبایل اعم از تعمیر گوشی سامسونگ، آیفون ، هواویی، و شیائومی و غیره را به تیم متخصص وحرفه‌ای امدادکاران بسپارید تا در کمترین زمان ممکن موبایل شما را تعمیر کنند.

سوالات متداول کاربران

چگونه مشکل قطع شدن ویبره موبایل سامسونگ را خودمان رفع کنیم؟

برای رفع این مشکل می توانید از طریق روش های گفته شده در این مقاله اقدام نمایید.

برای تعمیر این مشکل به کدام تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

شما می توانید با مجموعه امدادکاران تماس بگیرید تا در اسرع وقت موبایل شما را تعمیر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *