روش ساختن پروکسی رایگان برای تلگرام

5 دقیقه زمان مطالعه

چرا پروکسی تلگرام کار نمی کند؟ چگونه یک پروکسی قوی برای تلگرام بسازیم؟ تلگرام یکی از کاربردی ترین و پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی در ایران است. بعد از فیلتر شدن تلگرام در ایران، کاربران برای وصل شدن به این برنامه دچار مشکلات زیادی شدند. در نهایت مدیران تلگرام قابلیت استفاده از پروکسی را در تلگرام فعال کردند تا دیگر برای کار با این برنامه به فیلتر شکن نیاز نداشته باشید. اما اکثر پروکسی ها یا ضعیف هستند و یا اصلا وصل نمی شوند. در این مقاله می خواهیم روش ساختن پروکسی قوی در تلگرام را به شما آموزش دهیم.

پس با ما همراه باشید و اگر قصد تعمیر موبایل خود را دارید، با امدادکاران تماس بگیرید. آموزش تعمیرات موبایل

همچین اگر از دسکتاپ استفاده می کنید، بهتر است ابتدا مقاله نصب پروکسی تلگرام در دسکتاپ را مطالعه نمایید.

پروکسی تلگرام چیست؟

همانطور که گفته شد، مجموعه تلگرام برای رفع مشکل فیلترینگ این برنامه، پروتکل  MTProto را فعال کردند. با این پروتکل کاربران تلگرام می توانند به کمک پروکسی های امن و قوی از این برنامه استفاده کنند. قدرت و سرعت پروکسی ها با نماد ping و واحد اندازه گیری ms نشان داده می شود. در صورتی که از یک پروکسی با ping حداکثر 400 استفاده کنید، از سرعت دانلود و آپلود بالایی برخوردار خواهید شد.

روش ساختن پروکسی رایگان برای تلگرام

چرا پروکسی های تلگرام وصل نمی شوند؟

چرا پروکسی های تلگرام وصل نمی شوند؟ حتما برای شما پیش آمده که پروکسی تلگرام کار نکند و تلگرام شما روی حالت connecting to proxy بماند. کانال های تلگرامی زیادی هستند که پروکسی های متعدد را در اختیار شما قرار می دهند. اما این پروکسی ها به مرور زمان از کار می افتند. دلیل وصل نشدن پروکسی تلگرام می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • در صورتی که فیلتر شکن شما فعال باشد، ممکن است روی عملکرد پروکسی تاثیر منفی بگذارد و آن را متوقف کند. پس حتما قبل از استفاده از پروکسی، فیلترشکن خود را خاموش کنید.
  • اگر کاربران زیادی از یک پروکسی استفاده کنند، آن پروکسی ضعیف شده و به مرور از کار می افتد.
  • اگر ping یک پروکسی بیشتر از 400 باشد، آن پروکسی ضعیف خواهد بود.
  • همچنین در صورتی که اینترنت گوشی شما ضعیف باشد، پروکسی شما نیز ضعیف می شود. برای رفع این مشکل حتما مقاله روش افزایش سرعت اینترنت گوشی را بخوانید.

روش ساخت پروکسی رایگان و قوی برای تلگرام

با مطالعه مقاله متوجه شدید که یک پروکسی در اثر استفاده افراد زیاد، ضعیف می شود و از کار می افتد. پس چه بهتر اگر بتوانید یک پروکسی جدا و مستقل برای خودتان بسازید تا فقط خودتان بتوانید از آن استفاده کنید. در این مطلب سعی می کنیم تا روش ساختن یک پروکسی امن و قوی را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

مرحله اول: نصب برنامه ترموکس

در اصل برای ساختن پروکسی باید از سیستم عامل لینوکس کمک بگیرید اما برنامه Termux یک نسخه شبیه سازی شده از لینوکس است که ما می خواهیم از این طریق پروکسی خود را بسازیم. پس با خیال راحت این برنامه را از اینجا دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از این برنامه باید فیلتر شکن خود را روشن کنید.

حتما بخوانید: مشکل وارد نشدن به تلگرام

روش ساختن پروکسی رایگان برای تلگرام

مرحله دوم: وارد کردن کد ها

وقتی وارد ترموکس می شوید، با محیط زیر روبرو خواهید شد.

حالا کد های زیر را به ترتیب وارد کنید و بعد از تایپ هر کد، اینتر را بزنید تا به خط بعدی برود و کد را اجرا کند.

  1. Apt update -y
  2. Apt upgrade -y
  3. Pkg install tor -y
  4. Tor

مرحله سوم: وارد کردن اطلاعات در تنظیمات پروکسی تلگرام

پس از اجرای کد های بالا در ترموکس، فیلترشکن خود را خاموش کنید و وارد برنامه تلگرام شوید. ابتدا وارد setting شوید و بعد گزینه data and storage را انتخاب کنید. در این بخش از انتهای صفحه گزینه proxy settings را پیدا کنید و وارد تنظیمات پروکسی شوید. در این صفحه حالت پروکسی را روی socks5 proxy بگذارید، در بخش server کد 127.0.0.1 را وارد کنید و در نهایت در بخش درگاه یا port کد 9050 را بزنید.

روش ساختن پروکسی رایگان برای تلگرام

مرحله آخر: ذخیره پروکسی و تمام !

حالا با ذخیره یا save کردن این پروکسی، می توانید از آن با خیال راحت استفاده کنید. به همین شکل شما یک پروکسی رایگان ساختید که سرعت دانلود و آپلود مطلوبی را دارد.

حتما بخوانید: 4 روش شگفت انگیز برای ساخت شماره مجازی تلگرام

آیا روش های دیگری برای ساختن پروکسی تلگرام وجود دارد؟

آیا روش های دیگری برای ساختن پروکسی تلگرام وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله شما با کمک ویندوز هم می توانید پروکسی های با کیفیت و مطلوبی را بسازید. ما در ادامه سعی می کنیم تا روش های ساخت پروکسی با ویندوز رو هم به شما آموزش دهیم. با ورود به سایت امدادکاران در بخش مقالات می توانید سایر مقالات ما در زمینه ساختن پروکسی تلگرام را بخوانید.

همچنین امدادکاران تمامی خدمات تعمیر موبایل شما را با گارانتی معتبر انجام خواهد داد. فقط کافیست با ما تماس بگیرید و یا درخواست خود را در صفحه تعمیرات موبایل امدادکاران ثبت کنید.

سوالات متداول کاربران

آیا پروکسی تلگرام امنیت دارد؟

بله طبق اطلاعیه شرکت تلگرام، تمامی دیتا ها توسط پروکسی به صورت رمز گذاری شده ارسال می شوند.

آیا با گوشی می توان پروکسی تلگرام ساخت؟

بله در این مقاله شما را با شیوه ساخت پروکسی تلگرام با کمک گوشی آشنا می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *