7 روش کاربردی برای رفع مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه

5 دقیقه زمان مطالعه

یکی از موضوعات نگران کننده برای بسیاری از کاربران، بیرون پریدن گوشی از برنامه در سیستم‌عامل اندروید می‌باشد که گاهی اوقات این مشکل می‌تواند هشداری برای موبایل شما باشد. این هشدار نشان دهنده وجود اختلال در عملکرد سخت‌افزارهای پردازشی می‌باشد که می‌تواند باعث خرابی آن شود. البته بیرون پریدن گوشی از برنامه همیشه به علت مشکلات سخت افزاری نیست و ممکن است به علت ایرادات نرم افزاری این مشکل ایجاد شده باشد و نیازی به نگرانی نیست. در هر صورت برای این که متوجه شوید که مشکل بیرون پریدن گوشی به علت وجود ایرادات سخت‌افزاری است و یا نرم‌افزاری باید ابتدا دلایل اصلی آن را در گوشی هوشمند خود پیدا کنید.

در این مقاله سعی کردیم به دلایل سخت‌افزاری مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه بپردازیم، تا بتوانید با مطالعه‌ی آن‌ها از ایجاد مشکلات پر هزینه‌تر جلوگیری کنید. پس تا آخر مقاله با نمایندگی تعمیرات موبایل امدادکاران همراه باشید:

دلایل بیرون پریدن برنامه از اندروید

دلایل زیاد و متفاوتی موجب بیرون پریدن گوشی از برنامه در گوشی‌های اندروید می‌شود، که در ادامه‌ این مقاله به برخی از مهم ترین دلایل بروز این مشکل می‌پردازیم:

  1. برنامه‌ی مورد نظر از نسخه اندروید گوشی شما پشتیبانی نمی‌کند.
  2. نسخه نصب شده برنامه قدیمی می‌باشد.
  3. اپلیکیشن موردنظر نیاز به شبکه اینترنت پرسرعت یا اتصال پایدارتر و مناسب تری دارد.
  4. فضای ذخیره‌سازی گوشی (RAM) شما پر شده و اپلیکیشن به حافظه کافی برای اجرا دسترسی ندارد.
  5. وجود داشتن ایرادات و مشکلات سخت افزاری در گوشی‌ها و ناهماهنگ بودن سخت افزار گوشی با اپلیکیشن دانلود در حال اجرا.
  6. همیشه برنامه‌های مورد نظر خود را از اپ استورهای مطمئن و امن مانند گوگل پلی استور دانلود کنید. هنگامیکه اپلیکیشن‌ها را از منابع نامعتبر دانلود کرده باشید نیز با مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه روبه رو خواهید شد.

چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید هر یک از این مشکلات را رفع کنید.

7 روش کاربردی برای رفع مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه

رفع مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه

برای رفع مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه، راهکارهای مختلفی وجود دارد. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید.

۱-آپدیت کردن یا بروزرسانی برنامه‌ها

بسیاری از کاربران که با مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامهها روبه‌رو بودند، با نصب کردن جدیدترین و به روزترین نسخه‌های اپلیکیشن‌ها مشکلشان برطرف شد.

برای آپدیت کردن اپلیکیشن‌های خود کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید:
1-وارد برنامه Google play شوید.
2-به قسمت برنامه‌های خود(My App and Games) برود.
3-قسمت مربوط به Update را انتخاب کنید.
4-در این حالت می‌توانید با انتخاب کردن گزینه Update All همه برنامه‌های گوشی خود را بروزرسانی کنید، همچنین می‌توانید به صورت تک تک هر برنامه‌ای که می‌خواهید را آپدیت کنید.

2-بررسی میزان حافظه RAM گوشی

بسیاری از کاربران از کارایی رم گوشی اطلاع چندانی ندارند، در واقع این رم گوشی است که اجازه پردازش برنامه‌ها را می‌دهد و درصورتیکه ظرفیت کافی و لازم را نداشته باشد اجازه‌ی اجرای برنامه‌ها را نمی‌دهد. بنابراین در صورت بروز مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه حتما از میزان حافظه رم خود اطلاع حاصل کنید و چنانچه حافظه پر بود آن را خالی کنید.
نکته: برای بررسی میزان حافظه رم اشغال شده کافیست در تنظیمات گوشی خود گزینه Storage را برسی کنید. حافظه رم همان حافظه داخلی گوشی شما می‌باشد.

7 روش کاربردی برای رفع مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه

3-حذف نصب و مجدد نصب برنامه

یک راهکار ساده برای رفع مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه، این است که اپلیکیشنی که این مشکل برایش داده است را حذف نصب کنید و مجدد آن را نصب کنید. گاهی اوقات مشکل ایجاد شده ناشی از خود برنامه دانلود شده است، به همین خاطر می‌توانید با پاک کردن اپلیکیشن مورد نظر و نصب مجدد آن این مشکل را حل کنید.

نکته: برای نصب مجدد برنامه‌ها کافیست به برنامه Google play یا Bazaar مراجعه کنید و اپلیکیشن‌های معتبر را از آنجا دانلود کنید.

4-بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری گوشی

گاهی اوقات مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه، با انجام هیچکدام از روش‌هایی که پیش‌تر ذکر شد برطرف نمی‌شود، در این صورت تنها راهکار فلش کردن گوشی و یا ریست فکتوری کردن گوشی یا بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه است. برای این کار می‌توانید به یکی از فروشگاه‌های تعمیر موبایل مراجعه کنید یا خودتان به ترتیب زیر عمل کنید:
1-به قسمت تنظیمات(Setting) گوشی خود بروید.
2-گزینه Backup and Reset را انتخاب کنید.
3-گزینه‌ی Factory Data Reset را انتخاب کرده و به آن وارد شوید.
4-گزینه Reset Device را انتخاب کنید. در این شرایط برای امنیت بیشتر از شما رمز گوشی خواسته می‌شود که پس از وارد کردن این رمز گوشی شما به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.

به این نکته توجه کنید که با  ریست فکتوری گوشی و فلش کردن آن تمام داده‌ها و اطلاعات شما در حافظه داخلی پاک می‌شود. بنابراین قبل از انجام اینکار حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

7 روش کاربردی برای رفع مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه

حتما بخوانید: 3 روش کابردی برای رفع قطع شدن ویبره گوشی سامسونگ

5-متوقف کردن بازی در گوشی با سیستم عامل اندروید

مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه‌هایی مانند بازی‌ها نیز یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. شما برای حل این مشکل می‌توانید روش‌های ذکر شده در بالا را امتحان کنید، درصورتیکه مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه برطرف نشد، روش‌های زیر را هم امتحان کنید. چنانچه با انجام روش‌های بالا مشکل گوشی شما حل نشد، پیشنهاد می‌کنیم توقف اجباری بازی را امتحان کنید.
1-به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید.
2-به بخش App بروید.
3-اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.
4-گزینه Force Stop را لمس کنید.
5-دوباره وارد بازی موردنظر شوید و ببینید آیا مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه‌ حل شده است یا خیر؟

6-ریستارت کردن گوشی یا راه اندازی گوشی

یک روش دیگر که برای رفع مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه به شما پیشنهاد می‌کنیم، راه اندازی مجدد یا ریستارت کردن گوشی می‌باشد. با راه اندازی مجدد گوشی بسیاری از مشکلات موجود در موبایل حل می‌شود. برای انجام این کار دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید و گزینه‌ی Restart را انتخاب کنید.

7-ریبوت کردن گوشی اندرویدی

ریبوت کردن راهکار بسیار ساده و کاربردی است که اکثر مشکلات گوشی‌های اندروید را برطرف می‌کند. اغلب با گذشت زمان، وب‌گردی و پر شدن کش برنامه‌ها موجب پر شدن حافظه گوشی می‌شود. هنگامیکه گوشی برای مدتی طولانی روشن باشد، استفاده از حافظه موجب کندی گوشی می‌شود یا ممکن است هنگام کار کردن با آن با مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه در اندروید شود. ریستارت کردن و ریبوت کردن گوشی، موجب پاک شدن حافظه نهان را می‌شود و حافظه را آزاد می‌کند.

تعمیرات موبایل در امدادکاران

شما در هر نقطه از شهر تهران که هستید (شمال،جنوب،شرق،غرب) می‌توانید درخواست و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی خود مانند بیرون پریدن گوشی از برنامه و غیره را در نمایندگی تعمیرات موبایل در تهران ثبت کنید.

همچنین می‌توانید تعمیرات انواع برند‌های موبایل اعم از تعمیر گوشی هواویی،  آیفون، سامسونگ و شیائومی و غیره را به تیم متخصص وحرفه‌ای امدادکاران بسپارید تا در کمترین زمان ممکن موبایل شما را تعمیر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *