چگونه از ال سی دی گوشی خود مراقبت کنیم

5 دقیقه زمان مطالعه

یکی از مشکلاتی که معمولا برای گوشی های هوشمند رخ خواهد داد، شکستن صفحه نمایش یا ال سی دی آن ها می باشد. تعویض تاچ و ال سی دی گوشی در حال حاضر متداول ‌ترین تعمیری است که روی گوشی ‌های موبایل انجام می‌ شود. شکست صفحه نمایش را می توان یکی از بدترین بلاهایی نام برد که شما می توانید بر سر گوشی خود بیاورید. متاسفانه تعویض و یا تعمیر ال سی دی گوشی یک کار کاملا تخصصی می باشد و پیشنهاد می شود در صورتی که چنین اتفاقی برای شما رخ داد، اگر تجربه ای در تعمیر ال سی دی گوشی های هوشمند ندارید، اقدام به تعمیر نکنید و برطرف کردن این مشکل را به یک تعمیرکار گوشی بسپارید. 

اما جدا از تمامی موارد ذکر شده، چندین راه برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی وجود دارد که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت. راه های متداولی برای کاهش خسارت و یا کاهش احتمال شکستن صفحه نمایش وجود دارد اما یکی از مهم ترین آن ها، رعایت اصول نگهداری از سوی شما می باشد. مراقبت از این که گوشی پرتاپ نشود و احتیاط حرف اول و آخر را می زند. اما راه هایی نیز وجود دارد که آسیب های این اتفاقات را کم تر کند که در این میان می توان به استفاده از قاب و کاور گوشی اشاره مستقیم کرد. در صورتی که نکات ذکر شده در این مطلب را به طور کامل رعایت فرمایید، احتمال آسیب به دستگاه شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. 

مراقبت از گوشی

لازم به ذکر است تمامی نکاتی که در این مطلب قرار است از سوی شما خوانده شود، تنها جلوی بخشی از آسیب را گرفته و اگر گوشی شما از ارتفاع زیادی پرتاپ شود و یا فشار ناگهانی بسیاری به آن وارد شود، مطمئنا به صفحه نمایش ان آسیب وارد خواهد شد و گلس، کاور و … توانایی جلوگیری از آن را نخواهند داشت. سعی کنید تا جایی که امکان دارد، مانع افتادن گوشی خود از ارتفاع زیاد شوید و یا از طرفی دیگر از فشار بیش از حد به آن جلوگیری کنید. چگونه از ال سی دی گوشی خود مراقبت کنیم تمامی این موارد می تواند باعث شوند تا گلس و کاور گوشی عملکرد مناسب از خود نشان نداده و شاهد آسیب به ال سی دی گوشی باشیم. برای مثال کودکان می توانند آسیب های جدی را به گوشی شما وارد کنند، بهتر است تا قبل از انجام هر گونه اقدامی برای خرید گلس، کاور و …، از گوشی خود به درستی مراقبت کنید چرا که بسیاری از افراد حتی بدون استفاده از گلس و کاور، از آسیب به گوشی خود جلوگیری می کنند.

استفاده از گلس گوشی

دوام و طول عمر گوشی شما به نحوه محافظت از آن بستگی دارد. تقریباً اولین چیزی که باید بعد از خرید یک گوشی خریداری شود، گلس مناسب است. صفحه نمایش گوشی بسیار حساس و آسیب پذیر است و با یک ضربه کوچک، ممکن است آسیب زیادی به صفحه نمایش وارد شود یا حتی مانع روشن شدن آن شود. هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی هوشمند نیز بسیار بالا است و احتمالاً نمی خواهید چنین هزینه ای متحمل شوید. البته بحث فقط هزینه نیست، صفحه نمایش تعویض شده معمولا کیفیت اصلی را ندارد و هم حساسیت لمسی و هم کیفیت صفحه هرگز مانند روز اول نخواهد بود. گلس محافظ ال سی دی علاوه بر جلوگیری از خط و خش روی صفحه نمایش گوشی، در بسیاری از موارد مانند زمانی که گوشی از دست شما می افتد، مقداری از انرژی حاصل از ضربه به صفحه را نیز جذب می کند و یا باعث آسیب بسیار کمتری می شود. بنابراین همیشه از گلس محافظ LCD روی گوشی خود استفاده کنید.

استفاده از کاور گوشی

کاور گوشی یکی دیگر از لوازم جانبی برای محافظت از گوشی به حساب می آید که می تواند علاوه بر جلوگیری از آسیب به بدنه، از خط و خش و یا شکستن نیز کمک ویژه ای کند. همچنین قاب با کیفیت می تواند از آسیب های احتمالی به طور چشم گیری جلوگیری کند. نصب محافظ یا کاورهای محافظ روی تلفن های همراه تا حد زیادی زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار داده و از بین می برد، اما استفاده از این ابزارها یکی از اصلی ترین راه های مراقبت از گوشی و افزایش طول عمر آن است. استفاده از کاور گوشی را می توان یکی از ضرروی ترین کارها پس از خرید معرفی کرد. پیشنهاد می شود زمانی که گوشی خود را خریداری کردید، اولین کاری که انجام دهید این باشد که یک گلس مناسب و کاور گوشی تهیه کنید. یک اشتباه از سوی شما ممکن است باعث شود گوشی به زمین بیفتد و صفحه نمایش آن به طور کامل شکسته شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا هر چه سریع تر اقدام به خرید کاور گوشی کنید. چگونه از ال سی دی گوشی خود مراقبت کنیم

تمیز کردن گوشی

در برخی از موارد دیده شده است که عدم تمیز کردن گوشی عامل خرابی صفحه نمایش و مخصوصا دیگر قطعات گوشی بوده است. گرد و غبار می تواند برروی قطعات سخت افزاری و صفحه نمایش گوشی، تاثیر منفی بگذارد و با گذشت زمان شاهد کارایی قبلی از آن ها نباشیم. پیشنهاد می شود هر چند وقت یک بار وقت خود را به تمیز کردن کامل گوشی خود اختصاص دهید. تمیز کردن وسایل الکتریکی یکی از مهم ترین بخش های مراقبت از آن ها به حساب می آیند. همچنین اگر ال سی دی گوشی شما تمیز نباشد ممکن است زمانی که قصد دارید تا با گوشی خود کار کنید، صفحه نمایش به درستی کار نکند.

قرار ندادن اجسام تیز و سخت در کنار گوشی

یکی از دلایلی که ممکن است باعث شود تا برروی صفحه نمایش گوشی شما خط و خش دیده شود، قرار دادن اجسام تیز و سخت در کنار آن می باشد. اجسام تیز و سخت مانند کلید می توانند باعث شوند تا ال سی دی گوشی خط و خش پیدا کند. این موارد بیشتر برروی گوشی های با ال سی دی مقاومت پایین دیده شده است و بهتر است تا اجسامی مانند کلید را در داخل جیب خود همراه با گوشی قرار ندهید. انجام چنین کارهایی باعث خواهند شد تا کارایی صفحه نمایش پایین آمده و دیگر شاهد کارایی قبلی نباشیم.

همچنین جدا از تمامی این موارد، اگر گوشی شما دارای صفحه نمایش با مقاومت کم می باشد و خط و خش به سادگی برروی آن باقی خواهد ماند، بهتر است تا حتما از کاور و گلس استفاده کنید. در نهایت می توان گفت مراقبت از گوشی بیشتر به این که از چه نوع گلس و کاوری استفاده می کنید، به خود شما بستگی دارد، در صورتی که به خوبی از گوشی خود مراقبت کنید و از خطرات احتمالی، آن را دور نگه دارید، احتمال مشکل در صفحه نمایش به طور چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

جدا از تمامی موارد ذکر شده، در صورتی که ال سی دی گوشی شما دچار مشکل شده است، بهتر است قبل از انجام هر گونه اقدامی، ابتدا آن را به یک تعمیرکار گوشی بسپارید چرا که برطرف کردن مشکلات صفحه نمایش نیاز به تخصص دارد و در صورت هر گونه اشتباهی، ممکن است علاوه بر وارد کردن صدمه به آن بخش، به دیگر بخش های گوشی نیز صدمه جدی وارد شود. در صورتی که صفحه ال سی دی گوشی شما دچار مشکل شده است، به احتمال بسیار زیاد باید تعویض شود. در صورتی که آسیب بسیار جزئی باشد، در حد خط و خش را شاید بتوان با تکنیک هایی آن را تعمیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *