باز كردن قفل گوشي بدون از دست دادن اطلاعات

5 دقیقه زمان مطالعه

حتما برای شما هم پیش آمده که رمز گوشی خود را فراموش کنید و دیگر نتوانید قفل آن را باز کنید. در این صورت عملا گوشی شما کارایی ای نخواهد داشت و باید به هر نحوی که شده ابتدا قفل گوشی را باز کنید. اما در صورت فراموشی رمز، چگونه اقدام به باز کردن قفل گوشی کنیم؟

در این مقاله از واحد تعمیر موبایل امدادکاران قصد داریم شما را با راهکار های طلایی برای باز کردن قفل انواع گوشی های سامسونگ، آیفون، شیائومی و غیره آشنا کنیم. متاسفانه در برخی از سایت ها شیوه های خطرناکی برای باز کردن قفل گوشی آموزش داده اند اما در این مطلب تمامی روش های اصولی که توسط کارشناسان تعمیرات موبایل تست شده را به شما آموزش خواهیم داد تا در صورت فراموش کردن رمز گوشی خود، بتوانید بدون از دست دادن اطلاعات مشکل را رفع کنید. آموزش تعمیرات موبایل

باز کردن قفل گوشی

1. باز کردن قفل گوشی با استفاده از قابلیت Android Device Manager

یکی از روش های کاربردی برای باز کردن قفل گوشی استفاده از قابلیت ADM یا Android Device Manager می باشد. برای اجرایی شدن این روش می بایست در گوشی هوشمند خود یک اکانت Google فعال داشته باشید. همچنین، قابلیت مدیر دستگاه اندروید نیز بر روی دستگاه مورد نظر فعال باشد. ضمنا، به خاطر داشتن آدرس و رمز عبور ایمیل نیز از دیگر موارد مهم در این زمینه محسوب می شود.

در وهله نخست آدرس اینترنتی google.com/android/device manager را تایپ کرده و مشخصات اکانت فعال را وارد نموده تا لاگین (Login) شوید.

در مرحله بعد دستگاه قفل شده را مشخص نموده و گزینه Lock را انتخاب نمایید. در لیست مورد نظر تمامی تبلت ها و گوشی های اندرویدی در ارتباط با اکانت گوگل کاربر نمایش داده می شوند.

در ادامه یک رمز موقت وارد کرده و بار دیگر گزینه قفل یا Lock را انتخاب کنید.

سپس بر روی گزینه Erase کلیک نموده تا فرمان پاک کردن اطلاعات و انجام ریست فکتوری گوشی دستگاه مورد نظر صادر گردد.

با وارد کردن رمز موقت انتخاب شده به احتمال بسیار قوی قفل گوشی هوشمند باز خواهد شد.

روش باز کردن قفل گوشی با Android Device Manager

 

2. باز کردن قفل گوشی سامسونگ با استفاده از Find My Mobile

ابزار Find my mobile از دیگر روش های موثر برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی به شمار می رود.

این روش غالبا برای گوشی های اندرویدی برند سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت فعال بودن اکانت سامسونگ در گوشی مورد نظر، به سرویس تحت وب Find My Mobile مراجعه کنید.

با وارد شدن به این صفحه، تلفن ثبت شده در این سیستم در سمت چپ، قابل مشاهده می باشد. همچنین، در این صفحه گزینه ای با عنوان Unlock my screen به چشم می خورد.

گزینه Unlock را انتخاب نموده تا فرآیند باز کردن قفل دستگاه مورد نظر انجام شود. دریافت یک Notification، حکایت از باز شدن قفل گوشی مورد نظر دارد.

 

3. باز کردن قفل گوشی با جیمیل

با کمک حساب جیمیل (Gmail) نیز می توانید اقدام به باز کردن قفل موبایل اندرویدی نمایید.

برای استفاده از این روش ابتدا گوشی خود را روشن نموده تا صفحه الگوی قفل آن قابل مشاهده باشد. سپس یک الگوی نادرست شامل چند نقطه یا چهار حرف را وارد کرده و سپس گزینه Try Again را تاچ کنید. در ادامه، الگوی نادرست را برای چهار مرتبه دیگر وارد کرده تا گزینه Forgot Pattern نمایش داده شود. با ضربه زدن بر روی گزینه forgot pattern، عبارت enter Google account detail ظاهر می گردد.

در مرحله بعد، ضمن تاچ کردن این عبارت، بر روی گزینه Next ضربه بزنید.

سپس آدرس و رمز عبور مربوط به حساب Gmail خود را وارد کرده و سپس گزینه بعدی را انتخاب کنید. در این مرحله یک الگو و رمز جدید جهت باز کردن اسکرین گوشی خود تعریف کنید. الگوی انتخاب شده باید شامل حداقل چهار حرف باشد. پس از انجام این فرآیند، گزینه Continue را تاچ نموده و پس از ترسیم الگو برای بار دوم، گزینه Confirm را انتخاب نمایید. در مرحله آخر، ضمن وارد کردن یک پین پشتیبان چهار رقمی، گزینه ادامه را انتخاب نموده و پس از وارد کردن مجدد پین، گزینه Ok را تاچ کنید.

نکته 1: این روش برای باز کردن قفل موبایل های مجهز به سیستم عامل اندروید 4.4 یا پایین تر کاربرد دارد.

روش باز کردن قفل گوشی با جیمیل

4. استفاده از قابلیت Smart Lock برای باز کردن قفل گوشی

کمک گرفتن از قابلیت قفل هوشمند را می توان از دیگر روش های مناسب برای باز کردن قفل گوشی برشمرد.

قفل هوشمند این امکان را به کاربر می دهد تا برای گوشی هوشمند خود شرایط منحصر به فرد و خاصی را لحاظ نماید. با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند فعال نشدن قفل و آنلاک باقی ماندن نمایشگر گوشی هوشمند خود را در محدوده های قابل اعتماد تعریف نماید. با فعال شدن قابلیت smart Lock، حتی در صورت فراموشی رمز عبور، امکان قفل گشایی و استفاده از امکانات گوشی اندرویدی برای کاربر فراهم می گردد.

نکته 2: قابلیت قفل هوشمند برای گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید 5 به بالا اجرایی می شود.

5. ریست فکتوری و فلش آخرین روش برای باز کردن قفل گوشی

در صورت جواب نگرفتن از روش های عنوان شده، ریست فکتوری و فلش کردن گوشی آخرین روش برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی به شمار می رود. اعمال این روش موجب حذف کلیه داده‌ها و اطلاعات موجود بر روی دستگاه مورد نظر می شود. بر همین اساس، قبل از انجام این فرآیند بهتر است نسبت به تهیه یک نسخه پشتیبان یا بک آپ اقدام نمود. چرا که پس از اعمال این روش، امکان بازیابی اطلاعات دستگاه وجود ندارد.

برای ریست فکتوری ابتدا گوشی خود را خاموش نمایید. سپس دکمه های مربوط به کاهش صدا و پاور دستگاه را به صورت همزمان فشار داده تا صفحه بوت لودر اندروید نمایان گردد. در صفحه ظاهر شده می بایست گزینه Recovery mode را انتخاب کنید. برای رفتن میان گزینه ها از دکمه صدا و برای انتخاب گزینه مورد نظر از دکمه پاور استفاده می گردد. در مرحله بعد، دکمه پاور را نگه داشته و پس از آن دکمه کاهش صدا را فشار داده تا گوشی وارد حالت بازیابی شود. در ادامه، با کمک دکمه های مربوط به تنظیم صدا، گزینه Wipe data/factory reset را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه فرآیند ریست فکتوری دستگاه آغاز می شود.

روش باز کردن قفل گوشی با فلش کردن

جمع بندی نهایی

در این مقاله سعی کردیم روش های باز کردن قفل گوشی را به طور کامل بررسی کنیم و تقاضا داریم در صورت فراموش کردن رمز گوشی، فقط از روش های گفته شده اقدام کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم ابتدا 5 روش اول را امتحان کنید و اگر با هیچ کدام از این روش ها به نتیجه نرسیدید، سراغ روش آخر یعنی فلش کردن گوشی بروید. همچنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *