نحوه ساخت اپل آیدی

5 دقیقه زمان مطالعه

شرکت اپل با تولید گوشی های آیفون توانسته کاربران و مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد. گوشی های آیفون ویژگی هایی دارند که باعث خاص شدن آن ها شده است. یکی از شاخص ترین ویژگی های گوشی های آیفون، اپل آیدی است که کاربرد و نقش زیادی در این گوشی ها دارد.

در حقیقت هویت و شناسنامه محصولات اپل، اپل آیدی می‌باشد که اهمیت امنیتی بسیار زیادی برای اپل دارد، در صورتی که اگر رمز عبور و اطلاعات مربوط به آن را فراموش کنید، آن دستگاه عملا برای شما بلااستفاده خواهد شد، و نمی‌توانید با آن کار کنید. بنابراین دقت کنید که درهنگام ساخت اپل آیدی، هیچ مرحله‌ای را سرسری رد نکنید، زیرا ساخت هر مرحله نکته‌ای دارد که باید به آن توجه کنید یا آن را به طور دقیق به خاطر بسپارید.

از آن جایی که اپل آیدی امنیت بسیار بالایی دارد، ساخت آن هم مقداری مشکل خواهد بود که اگر اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشید، موجب می‌شود دستگاه شما برای همیشه قفل شود. بنابراین سعی کنید بدون تجربه و آموزش ساخت اپل آیدی را امتحان نکنید. در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل امدادکاران سعی کرده‌ایم صفر تا صد ساخت اپل ایدی را به شما آموزش دهیم تا هیچ ضرر و زیانی به گوشی اپل شما وارد نشود.

برای ساختن اپل آیدی به چه چیزهایی نیاز داریم ؟

تفاوتی ندارد که قصد ساخت اپل آیدی با گوشی داشته باشید و یا بخواهید با کامپیوتر برای ساخت آن اقدام کنید، در هر صورت، برای اینکار به یک ایمیل معتبر احتیاج دارید.

برای استفاده کردن از اپلیکیشن اپ استور(App Store) نیز، به یک آدرس واقعی نیاز دارید. اگر بخواهید از طریق سایت اصلی اپل هم اکانتتان را بسازید، به یک شماره موبایل احتیاج دارید. در واقع وارد کردن شماره موبایل معتبر یکی از شرایط نسبتاً جدید برای ساخت در سایت است، که به تازگی برای احراز هویت به مابقی مراحل آن اضافه شده است، البته روش دیگری برای ساخت اپل ایدی بدون شماره نیز وجود دارد، که توضیحات مربوط به آن را در مقاله‌ای دیگر ذکر خواهیم کرد.

شرکت اپل نیز کشور ما را تحریم کرده، و متأسفانه ایران جزء آن چند کشوری می‌باشد که در لیست پیش شماره‌های آیفون وجود ندارد، بنابراین ساخت اپل آیدی با شماره ایران امکان‌پذیر نیست و باید برای ساخت اپل آیدی، از روش‌‌ها و ترفندهای جایگزین برای عبور از این مانع استفاده کرد.

البته این محدودیت فقط در مورد شماره تلفن وجود ندارد، بلکه آدرس منزل شما نیز توسط اپل نامعتبر در نظر گرفته می‌شود، بنابراین باید یک آدرس فیک اپل آیدی را بکار ببرید، که به طور اختصاصی و ویژه روش صحیح استفاده از آن را در مقاله‌ای دیگر توضیح خواهیم داد.

نحوه ساخت اپل آیدی

حتما بخوانید: دلایل از کار افتادن حسگر اثر انگشت چیست؟

پیش نیازهای ساخت اپل آیدی

به علت محدودیت‌های بسیار زیادی که در مورد ساخت اپل آیدی از طرف شرکت اپل ارائه شده است، کابران این گوشی‌ها باید یکسری پیش نیازهای مشخص را مدنظر قرار داده و از همان ابتدای شروع روند، آنها را رعایت کنند.

پیش نیازهای ساخت اپل آیدی عبارت است از:

  • باید برای ساخت اپل آیدی بوسیله‌ی کامپویتر، اپلیکیشن آیتونز را روی مک بود یا ویندوز خود نصب کنید.
  • به این نکته توجه کنید که به علت تحریم بودن کشور ایران، در همه‌ی مراحل باید از ابزار تغییر IP یا وی‌پی‌ان استفاده کنید تا iTunes متوجه ایرانی بودن شما نشود.
  • موضوع قابل توجه این است که آی پی شما در تمام مراحل ساخت باید ثابت باشد، بنابراین هرگز وی پی ان را خاموش نکرده و همچنین سرور کشور را تغییر ندهید.
  • آدرسی که برای ساخت اپل آیدی خود انتخاب می‌‌کنید، باید با آدرس آی پی شما هماهنگ باشد.
  • درنظر داشته باشید که هیچ نیازی به وارد کردن اطلاعات بانکی در زمان ساخت اپل آیدی نیست.

۳ راهکار پیشنهادی برای رفع ایراد محدودیت شماره

در مجموع می‌توانید از سه راهکار مشکل محدودیت شماره تلفن برای ساخت اپل آیدی را حل کنید:

۱-بهترین و قابل اطمینان ترین راهکار، استفاده از شماره فردی از آشنایان شما که در خارج از ایران زندگی می‌کند.

۲-دومین راهکار که آسان اما هزینه‌بر است، ساخت شماره مجازی می‌باشد.

۳-راهکار ساده اما غیراصولی، استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک می‌باشد.

راهکار اول که واضح می‌باشد، اما در مورد راهکار دوم و سوم که استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک و شماره مجازی برای اپل آیدی است،این دو روش پیچیدگی‌های خاص خود را دارند که در مقاله‌ی دیگری به آن‌ها خواهیم پرداخت.

طریقه ساخت اپل آیدی

همانگونه که پیش تر ذکر شد ساخت apple id با استفاده از روش‌های مختلفی امکان‌پذیرست، برای مثال می‌توانید برای ساخت اپل آیدی از گوشی استفاده کنید، در واقع حتی با استفاده از گوشی اندروید نیز می‌توانید اقدام به ساخت اپل آیدی کنید. همچنین می‌توانید از سایت اپل آیدی نیز برای ساخت اپل آیدی بهره بگیرید، و یا اینکه حتی با ایتونز استفاده کنید.

به طور کلی انواع روش‌های ساخت اپل آیدی را می‌توانیم به صورت زیر دسته‌بندی کنیم:

  • از طریق سایت applied
  • از طریق سایت icloud
  • از طریق itunes
  • از طریق آیفون یا ایپد
  • از طریق مک
  • به وسیله‌ وب‌سایت apple music
  • به وسیله‌ برنامه‌ی apple music

این موضوع را در نظر داشته باشید که تمام خدمات ذکر شده کاملاً رایگان است و شما نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای برای ساختن اپل آیدی ندارید.

اگر هم قبلاً یک اکانت داشته‌اید و در حال حاضر اطلاعات آن را معتبر نمی‌دانید می‌توانید در مقاله‌ی راهکارهای حذف اپل ایدی فراموش شده آن را آموزش ببینید و یک اکانت جدید و قابل اطمینان بسازید.

در این مقاله به معمول‌ترین روش آن یعنی استفاده از سایت این شرکت، که امکان درست کردن اپل آیدی در آن نیز وجود دارد می‌پردازیم. با ما در آموزش ساخت اپل آیدی همراه باشید.

نحوه ساخت اپل آیدی

ساخت اپل آیدی از طریق سایت

برای اینکه بخواهید از طریق سایت اقدام به ساخت اپل آیدی کنید، می‌توانید در سایت این شرکت اقدام به ساخت و دریافت کد اپل ایدی کنید. درنتیجه می‌توان گفت که ساخت اپل آیدی بدون آیتونز هم امکان‌پذیراست. به این منظور مراحلی در ادامه مطلب ذکر می‌شود را دنبال کنید:

1-وارد سایت ساخت اپل آیدی شوید.

2-در بخش بالای سایت گزینه‌ی “Create Your Apple ID” را انتخاب کنید.

3-در این بخش می‌بایست اطلاعات خود را وارد کنید.

4-درقسمت اول نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. در بخش بعدی کشور را United States و یا نام کشوری که قصد استفاده از پیش شماره آن را دارید انتخاب کنید. البته امکان تغییر کشور اپل آیدی نیز وجود دارد که در مقاله‌ای جداگانه به آن خواهیم پرداخته‌ایم. بعد از پر کردن موارد بالا از، تاریخ تولدتان را به میلادی تبدیل کرده و آن را وارد کنید.

5-دربخش دوم آدرس ایمیل معتبری که به آن دسترسی دارید، و می‌خواهید عنوان اپل آیدی شما باشد را وارد کنید (در واقع نام کاربری اپل آیدی شما همین آدرس ایمیلی است که در این بخش می‌نویسید). پسورد و تکرار پسورد خود را نیز در قسمت‌های بعدی وارد کنید. رمز عبور شما حتماٌ باید ترکیبی از حداقل ۸ کاراکتر شامل حروف بزرگ، کوچک و همچنین عدد باشد.

6-در انتخاب پسورد نهایت دقت را داشته باشید و آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که در آینده بتوانید آن را به خاطر بیاورید و هرگز آن را فراموش نکنید و همچنین رمز عبورتان را در جای مطمعنی نگه دارید. به دلیل اینکه اگر این رمز را اشتباه وارد کنید ممکن است اکانت شما قفل شود و مجبور به باز کردن قفل آن و در واقع آنلاک اپل آیدی شوید.

7-در بخش سوم پیش شماره ایالات متحده وارد شده، درصورتیکه تصمیم به استفاده از پیش شماره‌ی کشور دیگری را دارید باید علامت کنار آن را بزنید و کشور مد نظرتان را انتخاب کنید. در فیلد بعدی نیز شماره موبایل را وارد کنید. در انتها دو گزینه‌ی “Text message” و “Phone call” برای تأیید شماره موبایل قرار گرفته که اگر می‌خواهید کد از طریق پیامک برای شما ارسال شود گزینه Text message و اگر می‌خواهید از طریق تماس برای شما ارسال شود Phone call را بزنید.

8-قسمت بعد به ارسال خبرنامه و تبلیغات مربوط می‌شود. اگر تمایلی به دریافت تبلیغات و اخبار اپل ندارید، تیک همه‌ی گزینه‌ها را بردارید.

9-کد امنیتی را وارد کرده و در آخر روی گزینه‌ی “Continue” بزنید.

10-پس از تکمیل فرم، وارد ایمیلی شوید که برای ساخت اپل ایدی استفاده کرده‌اید تا بتوانید آن را تأیید کنید.

11-ایمیلی حاوی یک کد ۶ رقمی برای شما ارسال می‌شود. این رمز عبور را حفظ کنید، به صفحه‌‌ی مربوط به ساخت اپل آیدی بازگردید. رمز را وارد کنید و Continue بزنید.

سپس از شما می‌خواهد که شماره‌ی خود را تأیید کنید.

12-به شماره‌ای که ثبت کرده‌اید کدی SMS می‌شود، آن را در قسمت مربوطه وارد کرده و سپس Continue را انتخاب کنید تا شماره تلفنتان هم تأیید شود.

تکمیل اطلاعات اپل آیدی

کار ساخت اپل ایدی در این‌جا تمام می‌شود، اما با این حال وقتی تصمیم به استفاده از آن برای دانلود از اپ استور و یا برخی عملیات‌های دیگر دارید با پیغامی برای تکمیل اطلاعات مواجه می‌شوید.

اگر می‌خواهید این مشکل رفع شود باید “review” را انتخاب کنید، تا به تنظیمات اپل آیدی خود بروید و اطلاعاتتان را کامل کنید (که در قسمت مرحله دوم ساخت اپل آیدی با گوشی آیفون روش اینکار را به صورت مرحله مرحله توضیح داده‌ایم) و یا اینکه از طریق سایت برای ورود به اپل ایدی که ساخته‌اید اقدام کنید، به سوالات امنیتی پاسخ دهید و آدرستان را به آن اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که در قسمت “payment method” هم گزینه‌ی “None” را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل حساب اپل آیدی شما رسماً ثبت شد، و قابل استفاده است، حال می‌توانید از آیدی خود برای دستگاه‌های اپل مختلفی که دارید بهره ببرید.

نحوه ساخت اپل آیدی

ساخت اپل ایدی به وسیله‌ی مک

اگر به تازگی به جمع کاربران مک پیوسته‌اید و از قبل اپل آیدی نداشتید، جای نگرانی نیست. توسط مک هم قادر خواهید بود یک اکانت جدید بسازید.

کافیست به Apple menu وارد شوید، System Preferences و پس از آن Sign In را انتخاب کنید.

گزینه‌ی “Create Apple ID” را انتخاب کنید و دقیقاً همانگونه که در بخش‌های قبلی آموزش دادیم یک آی دی جدید بسازید.

تعمیرات موبایل در امدادکاران

شما در هر نقطه از شهر تهران که هستید (شمال،جنوب،شرق،غرب) می‌توانید در خواست خود را برای تعمیرات نرم افزاری موبایل خود در تهران ثبت کنید.

همچنین می‌توانید تعمیرات انواع برند‌های موبایل اعم از تعمیر گوشی آیفون، سامسونگ، شیائومی و هواوی و… را به تیم متخصص وحرفه‌ای امدادکاران بسپارید تا در کمترین زمان ممکن موبایل شما را تعمیر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *