مشکل وارد نشدن به تلگرام

5 دقیقه زمان مطالعه

مشکل وارد نشدن به تلگرام به دلیل اتصال ناپایدار اینترنت است و گاهی اوقات، ممکن است بیشتر از این باشد. به هر حال در این مقاله گروه آموزشی امدادکاران روش‌های مختلفی درخصوص حل کردن مشکل وارد نشدن به تلگرام ارائه داده‌اند.

تلگرام یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فوری و پلتفرم‌های اجتماعی همه کاره است که روزانه افراد زیادی برای برقراری ارتباط با آشنایان و دوستان خود و یا دریافت و ارسال تصاویر و فیلم از آن استفاده می‌کنند. همان طور که تلگرام برنامه‌ای کاربردی و مفید می‌باشد گاهی ممکن است مشکلات مختلفی برای آن پیش بیاید در واقع هیچ برنامه‌ای بی نقص نیست.
ریپورت در تلگرام و دریافت نکردن کد تلگرام، از جمله مواردی در مشکل وارد نشدن به تلگرام هستند.
هر کاربر تلگرام ممکن است تا به حال چندین بار اقدام به حذف اکانت تلگرام کرده باشد و هنگام ورود مجدد به تلگرام با ارورهایی از قبیل phone number flood و too many attempts مواجه شده باشد. برای حل مشکل وارد نشدن به تلگرام چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پاسخ به سوالات بیشتر در زمینه تعمیرات موبایل با امدادکاران همراه باشید.

نحوه رفع مشکل وارد نشدن به تلگرام

مشکل وارد نشدن به تلگرام از مشکلات رایج نرم افزاری موبایل بوده و هنگام مشاهده کردن آن نیاز به تعمیرات نرم افزاری موبایل دارید.

1. بررسی اتصال اینترنت

اولین راه حل برای عدم اتصال تلگرام به دستگاه شما این است که اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. همانطور که می دانید، تلگرام برای ارسال و دریافت پیام، به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز دارد.
برای رفع عدم کارکرد تلگرام، ابتدا بررسی کنید که آیا اینترنت شما برای سایر برنامه‌ها کار می‌کند یا خیر. می‌توانید یک صفحه وب را در مرورگر خود باز کنید، یک متن در واتساپ بفرستید یا یک ویدیو را در YouTube تماشا کنید.
اگر متوجه شدید که سایر برنامه‌ها نیز کار نمی‌کنند، باید اینترنت خود را عیب یابی کنید.
برای عیب یابی اینترنت موبایل خود می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • حالت هواپیما را به مدت 30 ثانیه روشن کنید و دوباره آن را خاموش کنید.
  • اگر به شبکه Wi-Fi متصل هستید، روتر Wi-Fi خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • اگر از داده تلفن همراه استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا اشتراک شما هنوز فعال است یا خیر.

با این حال، اگر اینترنت در سایر برنامه‌ها به خوبی کار می‌کند اما تلگرام همچنان وصل نمی‌شود،
باید راه حل دیگری به جز بررسی وصل بودن اینترنت، برای مشکل واردنشدن به تلگرام پیدا کنید.

مشکل وارد نشدن به تلگرام

2. بررسی کنید که تلگرام قطع است یا خیر

در صورت قطع بودن سرورهای تلگرام، ممکن است با «مشکل اتصال تلگرام» مواجه شوید. مانند سایر سرویس‌های دیگر، اگر سرورهای تلگرام از کار بیفتد کار نمی‌کند، بنابراین مشکلی را ایجاد می‌کند که اکنون با آن مواجه هستید.
البته فقط احتمال این مورد وجود دارد، ممکن است تلگرام در حال حاضر قطع نباشد. در این صورت، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا وصل شود. می‌توانید عبارت Telegram – Downdetector را در گوگل جستجو کنید تا بدانید تلگرام قطع شده است یا خیر.
اگر سایت نشان داد که تلگرام راه‌اندازی شده است، به این معنی است که مشکل همچنان از دستگاه شماست. عیب یابی را با راه حل‌های دیگر ادامه دهید.

مشکل وارد نشدن به تلگرام

حتما بخوانید: 4 روش کاربردی و سریع ساخت شماره مجازی تلگرام

3. دستگاه‌های خود را مجددا راه اندازی کنید

وصل نشدن تلگرام ممکن است یک مشکل موقتی سیستم باشد. گاهی با راه اندازی مجدد دستگاه خود مشکل وارد نشدن به تلگرام به راحتی برطرف می‌شود.
گوشی خود را ریستارت کنید و بگذارید با یک حافظه تازه شروع شود. ظاهراً، با این کار اشکالات شبکه و برخی از خطاهایی که مانع اتصال دستگاه شما می‌شوند، برطرف می‌شود.
با نگه داشتن دکمه پاور به مدت 10 ثانیه می‌توانید اکثر دستگاه‌های اندرویدی را مجددا راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد دستگاه خود، دوباره از تلگرام استفاده کنید تا ببینید کار می‌کند یا خیر. اگر مشکل به همین شکل باقی ماند، راه حل بعدی را امتحان کنید.

مشکل وارد نشدن به تلگرام

بیشتر بخوانید: آموزش نصب اسنپ چت در گوشی‌های اندروید و آیفون

4. کش تلگرام را پاک کنید

تلگرام در واقع یکی از اپلیکیشن‌هایی است که بیشترین حافظه کش را روی گوشی ذخیره می‌کند. از هر تصویر کوچکی که مشاهده می‌شود تا بزرگترین ویدیوهای تماشا شده، تلگرام آنها را در حافظه دستگاه شما ذخیره می‌کند.
با این حال، همانطور که احتمالاً می‌دانید، داده های کش بیش از حد، ممکن است بر عملکرد یک برنامه تأثیر بگذارد، همین امر در مورد عدم کارکرد تلگرام روی گوشی شما نیز صدق می‌کند. برای رفع این مشکل، توصیه می‌کنیم اطلاعات کش تلگرام خود را آزاد کنید.
برای پاک کردن کش تلگرام مراحل زیر را انجام دهید:

  • اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی خود روشن کنید.
  • روی دکمه 3-dash در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.
  • ضربه زدن
  • استفاده از داده و ذخیره سازی را انتخاب کنید.
  • روی Clear cache ضربه بزنید

به همین ترتیب، اگر از تلگرام در یک مرورگر وب استفاده می‌کنید، سعی کنید اطلاعات مرورگر خود را پاک کنید و مرورگر یا رایانه را مجددا راه اندازی کنید.

مشکل وارد نشدن به تلگرام

حتما بخوانید: آموزش نحوه ورود و استفاده از تلگرام وب

5. پروکسی تلگرام را خاموش کنید

استفاده از پروکسی تلگرام گاهی اوقات می‌تواند مفید باشد، مانند کمک به دور زدن محدودیت‌های تلگرام در منطقه خود. با این حال، برخی از سرورهای پروکسی ممکن است اتصال تلگرام شما را کاملاً مختل کنند یا باعث شوند برخی از عملکردها مانند تماس‌های تلگرام کار نکنند.
در این صورت توصیه می‌کنیم فعلاً پروکسی تلگرام خود را خاموش کنید تا مطمئن شویم مشکل وارد نشدن به تلگرام از پروکسی نیست.
برای بررسی پروکسی مراحل زیر را انجام می دهیم:

  • تلگرام را راه اندازی کنید
  • -منوی کناری را باز کرده و ضربه بزنید
  • Proxy را بزنید

از آنجا، بررسی کنید که آیا تلگرام شما به یک سرور پروکسی متصل است یا خیر و آن را خاموش کنید.
پس از خاموش کردن پروکسی تلگرام را مجددا راه اندازی کنید تا بررسی کنید که آیا اکنون به خوبی کار می کند یا خیر. اگر کار نمی کند، راه حل دیگری را امتحان کنید.

مشکل وارد نشدن به تلگرام

6. VPN خود را غیرفعال کنید

اتصال به برخی از سرورهای VPN ممکن است باعث شود تلگرام در دستگاه شما کار نکند. به عنوان مثال، اگر VPN شما به یک سرور روسی متصل است که تلگرام در آن ممنوع است، نمی توانید از تلگرام استفاده کنید و با مشکل وارد نشدن به تلگرام روبه رو می شوید.
برای رفع آن، می‌توانید مکان VPN خود را تغییر دهید یا آن را قطع کنید، تا زمانی که برای استفاده از تلگرام نیاز دارید.
اگر پس از غیرفعال کردن VPN/پراکسی، تلگرام وصل نشد، راه حل دیگری را امتحان کنید.

مشکل وارد نشدن به تلگرام

حتما بخوانید: آموزش نصب پروکسی برای تلگرام دسکتاپ 

7. تلگرام را آپدیت کنید

فراتر از مشکلات شبکه و سرور، کار نکردن تلگرام می تواند در نتیجه باگ های برنامه باشد. اگر بعد از اینکه اخیراً برنامه را از پلی استور آپدیت کردید، متوجه مشکل وصل نشدن تلگرام شدید، ممکن است لازم باشد دوباره آن را به روز کنید.
تلگرام در به روز رسانی بسیار سریع عمل کرده است و ممکن است این مشکل در آخرین مورد برطرف شده باشد. به پلی استور مراجعه کنید تا تلگرام خود را دوباره آپدیت کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.
بنابراین، ممکن است لازم باشد یک یا دو روز صبر کنید تا آنها مشکل را برطرف کنند. در این صورت می توانید به نسخه قبل بازگردید.

مشکل وارد نشدن به تلگرام

8. ذخیره‌کننده داده را خاموش کنید

برای رفع مشکل وارد نشدن به تلگرام، یا عدم کارکرد کامل تلگرام در هنگام استفاده، توصیه می‌کنیم حالت ذخیره داده را در گوشی خود خاموش کنید.
از آنجایی که حالت ذخیره داده برای کمک به کاهش مصرف داده تلفن همراه مفید است، گاهی اوقات می تواند مانع از اتصال تلگرام و سایر برنامه ها به اینترنت شود.
ذخیره‌کننده داده را خاموش کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از دستگاه خود ببرید.
برای خاموش کردن ذخیره کننده داده مراحل زیر را انجام دهید:

  • تنظیمات را باز کنید
  • روی Network & Internet ضربه بزنید.
  • روی Data Saver کلیک کنید و آن را خاموش کنید.

اگر نمی‌خواهید ذخیره‌کننده داده را در دستگاه خود غیرفعال کنید، می‌توانید تلگرام را از این ویژگی در لیست سفید قرار دهید تا همیشه به اینترنت متصل شود. برای این کار:

  • نماد تلگرام را در لانچر خود بیابید و طولانی فشار دهید
  • روی App info ضربه بزنید.
  • از آنجا، Data usage را انتخاب کنید
  • در نهایت، Unrestricted data usage را فعال کنید.

مشکل وارد نشدن به تلگرام

حتما بخوانید: کد فعالسازی رجیستری گوشی

9. تلگرام را دوباره نصب کنید

خب، آخرین راه حل برای رفع ناکارآمدی تلگرام و حل مشکل وارد نشدن به تلگرام، نصب مجدد اپلیکیشن است. اگر هیچ یک از راه حل های ذکر شده در بالا برای شما کار نمی‌کند، این آخرین کاری است که باید انجام دهید.
به سادگی برنامه را از دستگاه خود حذف کنید، سپس برای نصب مجدد به فروشگاه  Play stor مراجعه کنید. انجام این کار داده‌های برنامه را پاک می کند و تمام اشکالات احتمالی مرتبط با آن را در دستگاه شما پاک می کند. اما چت های شما در تلگرام پاک نمی شود زیرا از چت ها و پیام های شما در سرورهای تلگرام نسخه پشتیبان تهیه می شود.

تعمیرات موبایل در محل با امدادکاران

اگر در هنگام نصب مجدد تلگرام به مشکل برخورد کردید و با Connecting مواجه شدید، نگران نباشید زیرا امدادکاران با راهنمایی های خود در این مقاله کار شما را راحت کرده است.
گروه آموزشی امدادکاران که یکی از قابل اعتمادترین مجموعه ها در زمینه آموزش و تعمیرات موبایل و انواع تعمیر گوشی سامسونگ و دیگر برندها هستند، 24 ساعته در خدمت شما دوستان عزیز هستند و آماده پاسخ گویی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *