روش افزایش سرعت اینترنت گوشی

5 دقیقه زمان مطالعه

بهترین روش افزایش سرعت اینترنت گوشی چیست؟ امروزه اینترنت یکی از اصلی ترین نیاز های روزمره مردم است و اکثر کار های خود را با آن انجام می دهند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سرعت اینترنت کاهش یابد و نتوانید از خدمات و برنامه های اینترنتی به خوبی استفاده کنید. ما در این مقاله اقداماتی را به شما آموزش می دهیم تا به کمک آن بتوانید سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهید. این مقاله وقت زیادی را از شما نمی گیرد و به راحتی مشکل شما را رفع خواهد کرد. پس با ما همراه باشید و اگر نیاز به تعمیر موبایل خود دارید، با نمایندگی تعمیرات موبایل امدادکاران تماس بگیرید.

حتما بخوانید : آموزش نصب پروکسی برای تلگرام دسکتاپ

سرعت اینترنت گوشی ما چقدر است؟

مقدار سرعت اینترنت در گوشی ها و مکان های مختلف، متفاوت است. این تفاوت دلایل مختلفی دارد که جلوتر آن را بررسی می کنیم. برای اطلاع از سرعت اینترنت گوشی ها معمولا می توان از سایت تست سرعت اینترنت اقدام کرد ولی اگر گوشی شما شیائومی باشد با از روش زیر می توانید سرعت اینترنت خود را روی نوار بالای صفحه به صورت لحظه ای چک کنید و مشاهده نمایید:

برای نمایش سرعت اینترنت در گوشی شیائومی ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس گزینه اعلان ها و مرکز کنترل را انتخاب کنید. حالا با انتخاب گزینه نوار وضعیت و فعال کردن نمایش سرعت اتصال می توانید در نوار بالای صفحه گوشی خود به صورت لحظه ای سرعت اینترنت گوشی خود را مشاهده کنید.

سرعت اینترنت در اپراتورهای مختلف

در حال حاضر سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل در ایران رقابت شدیدی برای ارائه اینترنت دارند. این سه اپراتور تحت شرایطی ممکن است با دستور وزارت ارتباطات یا مقامات دیگر ضعیف و یا قطع شوند ولی در شرایط عادی هر کدام سرعت و قدرت متفاوتی دارند که با هم بررسی می کنیم:

حتما بخوانید : مشکل وارد نشدن به تلگرام

روش افزایش سرعت اینترنت گوشی

سرعت اینترنت اپراتور همراه اول

شرکت همراه اول در مقایسه با سایر رقبا، پرسرعت ترین اینترنت را ارائه می دهد. این اپراتور که اینترنت خود را در اکثر مناطق ایران پوشش می دهد، سرعت دانلود 60 تا 80 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد و سرعت آپلود اینترنتش چیزی حدود 30 مگبایت بر ثانیه است. همچنین این اپراتور از پینگ 150 تا 200 میلی ثانیه برخوردار است.

سرعت اینترنت اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل در رقابت با سایر اپراتور ها نسل های مختلف اینترنت از 3G تا 5G را ارائه داده است. سرعت دانلود اینترنت ایرانسل از 15 تا 30 مگابیت بر ثانیه است و سرعت آپلودش چیزی حدود 10 مگابیت بر ثانیه است. همچنین این اپراتور از پینگ 200 تا 250 میلی ثانیه برخوردار است.

سرعت اینترنت اپراتور رایتل

اپراتور رایتل ابتدا با قابلیت تماس تصویری به شدت محبوب شد ولی وقتی این قابلیت کنار گذاشته شد، به یک اپراتور معمولی تبدیل شد. این اپراتور سرعت دانلود اینترنتش حدودا 15 مگابیت بر ثانیه است و سرعت آپلود 5 مگابیت بر ثانیه را دارد. همچنین پینگ اپراتور رایتل بین 150 تا 250 میلی ثانیه تغییر می کند.

چرا سرعت اینترنت گوشی ضعیف می شود؟

چرا سرعت اینترنت گوشی ضعیف می شود؟ برای پاسخ به این سوال جوانب مختلفی را باید بررسی کنیم. اینترنت گوشی به دلایل مختلفی مثل: طوفان، قطع شدن برق، اختلال در سرور، مسائل امنیتی، تنظیمات گوشی، مدل گوشی و… ضعیف می شود. در این حالت همیشه نمی توانیم سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهیم ولی با راه حل های زیر می توانیم وضعیت را بهتر و گاهی مشکل سرعت اینترنت را به صورت کامل رفع کنیم.

1. تماس با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده اینترنت

در صورتی که با ضعیف بودن سرعت اینترنت گوشی مواجه شدید، ابتدا با پشتیبانی اپراتور خود تماس بگیرید. گاهی ممکن است اختلالی از طرف شرکت ارائه دهنده اینترنت موچب کندی و کاهش سرعت اینترنت شود. بنابراین در قدم اول حتما مطمعن شوید که مشکلی از طرف اپراتور ارائه دهنده اینترنت وجود ندارد.

2. حذف برنامه های بلااستفاده از گوشی

هنگاهی که اینترنت گوشی شما روشن است، حتی اگر از گوشی استفاده هم نکنید باز هم بعضی از برنامه ها مانند تلگرام، اینستاگرام و.. از اینترنت گوشی شما استفاده می کنند. همین موضوع باعث می شود تا پهنای باند در گوشی شما کاهش یابد و هنگام استفاده از برنامه ای مانند گوگل کروم و… سرعت اینترنت موبایل شما کاهش یابد. برای جلوگیری از بروز این اتفاق می توانید از راه های زیر اقدام کنید:

  • برنامه هایی که استفاده می کنید را باز نگذارید و بعد از اتمام کار ببندید
  • برنامه های خود را از صفحه اصلی یا home گوشی پاک کنید
  • برنامه هایی که استفاده نمی کنید را برای همیشه از گوشی خود حذف کنید.

حتما بخوانید : آموزش نحوه ورود و استفاده از تلگرام وب

روش افزایش سرعت اینترنت گوشی

3. قرار دادن گوشی روی حالت هواپیما

گاهی ممکن است وارد مکانی شوید که اینترنت آنجا ضعیف است و یا گاهی ممکن است خود به خود اینترنت شما از 4G  به 3G تبدیل شود و یا انتن برای مدت از گوشی شما برود. در این صورت اگر بخواهید صبر کنید تا اینترنت به حالت قبلی خود برگردد، باید زمان نسبتا زیادی را صرف کنید. شما می توانید با گذاشتن گوشی روی حالت هواپیما و غیر فعال کردن این حالت بعد از چند ثانیه، مجددا اینترنت گوشی خود را راه اندازی کنید و دیگر نیاز نیست مدتی را صبر کنید.

توجه داشته باشید اگر با این کار هم اینترنت گوشی شما برنگشت، بهتر است گوشی را خاموش روشن کنید.

4. پاک کردن حافظه پنهان یا کش برنامه ها

گاهی ممکن است حافظه پنهان یا کش برنامه ای پر باشد و سرعت اینترنت در آن برنامه کاهش یابد . برای رفع این مشکل کافی است که وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه برنامه ها یا Apps را انتخاب کنید. حالا برنامه مد نظر خود را انتخاب می کنید و روی گزینه Storage می زنید تا در پایین صفحه گزینه پاک کردن حافظه پنهان یا Clear Cache نمایان شود.

5. فعال کردن Data Saver در گوگل کروم

حالت Data Saver در گوگل کروم وظیفه فشرده کردن صفحات را دارد تا با این کار هم باعث افزایش سرعت اینترنت و هم باعث کاهش مصرف اینترنت شود. برای فعال کردن این حالت وارد تنظیمات گوگل کروم شوید و گزینه Data Server را فعال کنید.

6. نصب برنامه مرورگر قوی روی گوشی

اگر مرورگری که استفاده می کنید سرعت کافی را ندارد و یا هنگ می کند، مشکل از اینترنت گوشی شما نیست و باید برنامه مرورگر گوشی خود را عوض کنید. در حال حاضر برنامه هایی مثل Google Chrome یا Firefox از قدرت و سرعت بالایی برخوردار هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

روش افزایش سرعت اینترنت گوشی

7. استفاده از برنامه افزایش سرعت اینترنت

برای افزایش سرعت اینترنت گوشی خود می توانید از برنامه های تقویت کننده استفاده کنید ولی ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم؛ زیرا بعضی از این برنامه ها ممکن است ویروسی باشد و یا داده های شما را تهدید کند. بعضی از این برنامه ها نیز هیچ تاثیری بر سرعت اینترنت ندارند و حتی ممکن است سرعت اینترنت گوشی شما را کمتر کنند.

8. غیر فعال کردن فیلتر شکن VPN

فیلتر شکن ها معمولا سرعت اینترنت گوشی شما را کاهش می دهد و در عوض باعث افزایش مصرف اینترنت گوشی می شوند. پس اگر به فیلترشکن وصل هستید ولی نیازی به آن ندارید، حتما غیرفعالش کنید تا هم سرعت اینترنت گوشی افزایش یابد و هم در مصرف اینترنت صرفه جویی شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین روش افزایش سرعت اینترنت در گوشی را به شما معرفی کنیم. قطعا راه های دیگری هم هست که ممکن است از قلم افتاده باشد. اگر شما هم روش های مفیدی برای افزایش سرعت اینترنت بلد هستید، با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران هم استفاده بکنند. تقاضا داریم که از دانلود برنامه های غیرمجاز و بدافزار برای افزایش سرعت اینترنت خودداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *