آموزش طریقه ریست پسورد NVR و DVR دوربین مدار بسته

5 دقیقه زمان مطالعه

ریست کردن پسورد NVR  و DVR یکی از راهکارهای کاربردی برای افرادی است که رمز دوربین مدار بسته را فراموش کرده اند. اگر شما هم پسورد NVR  و DVR را فراموش کرده اید و می خواهید آن را ریست کنید با ما تا پایان این مطلب همراه باشید. در این مطلب به آموزش نحوه ریست پسورد دوربین مدار بسته را ریست کنید.

در صورتی که برای رفع مشکلات ایجاد شده در دوربین مدار بسته نیاز به کمک گرفتن از نصاب دوربین مدار بسته دارید می توانید از خدمات نصب دوربین مدار بسته امدادکاران استفاده کنید. برای اینکار تنها کافیست سفارش خود را از طریق فرم زیر ثبت کنید یا با این مجموعه تماس بگیرید.

رمز پیش فرض دستگاه DVR و NVR چیست؟

تمامی این تجهیزات در حین راه اندازی از کاربر درخواست می کنند تا یک یوزرنیم و پسورد را انتخاب نماید.

البته اغلب محصولات با تنظیمات فابریک واجد یک پسورد از پیش تعیین کننده هستند.

رمز هایی که به شکل پیش فرض برای این تجهیزات در نظر گرفته شده عموماً رمز های متداول و یا شماره سریال دستگاه است. به دفترچه تجهیز مراجعه کنید و بخش یوزرنیم و پسورد را چک کنید. رایج ترین پسورد ها اعداد 1 تا 4 ، ADMIN/ PASSWORD و یا موارد این چنینی هستند.

اغلب کاربران با مراجعه به دفترچه راهنما و استفاده از رمزهای پیش فرض مشکلشان حل می‌ شود. اما در برخی موارد کاربر از حالت پیش فرض استفاده نکرده و به شکل دستی رمز را وارد کرده است و پس از مدتی نیز رمز ست شده را فراموش کرده است. اگر شما نیز با این مسئله درگیر هستید می‌ توانید از راهکارهای ذکر شده در ادامه کمک بگیرید.

حتما بخوانید: مشکلات دوربین مدار بسته و نحوه عیب یابی

آموزش ریست پسورد دوربین مدار بسته

طریقه ریست پسورد NVR و  DVR در انواع دوربین مدار بسته

اگر به این مرحله رسیده اید که نیاز به ریست پسورد NVR و DVR دارید پیشنهاد می‌کنیم تا به منظور تعویض رمز از پشتیبانی فنی و یا یک تکنسین خوب دوربین مدار بسته کمک بگیرید.

دقت داشته باشید که جزئیات تنظیمات در این تجهیزات بر اساس برند تولیدی متفاوت است. چنانچه ابزار شما واجد گارانتی باشد سازندگان موظف هستند تا پسورد را برای شما بازیابی کنند. به منظور این کار شما نیاز به سریال نامبر دستگاه ضبط کننده دارید. سریال نامبر را می توانید از روی برچسب و یا اتیکت چسبانده شده در پشت دستگاه پیدا کنید. هنگامی که سریال را پیدا کردید به پشتیبانی ایمیل بزنید. در نهایت آنها رمز جدید را برای شما ارسال خواهند کرد.

اما حالت دیگری که وجود دارد این است که ضمانت نامه دستگاه شما تمام شده و یا به علت قدیمی شدن، دستگاه دیگر پشتیبانی نمی شود. در چنین شرایطی کار کمی سخت تر خواهد شد.

در ادامه سعی می کنیم نحوه بازیابی رمز عبور دوربین مدار بسته توضیح دهیم.

حتما بخوانید: چرا تصویر دوربین مدار بسته سیاه سفید است؟

1- تغییر رمز پسورد دوربین مدار بسته در برند هایک ویژن

یکی از برندهای رایجی که اغلب استفاده کنندگان برای نصب دوربین آن را انتخاب می کنند برند هایک ویژن است. با توجه به نیاز بیشتر برای افزایش امنیت؛ سازندگان این برند نیز سطح امنیت محصولات تولیدی را بالاتر برده اند.

توجه داشته باشید که اگر از نسخه های قدیمی این محصولات استفاده می کنید رمز های پیشفرض دوربین مدار بسته هایک ویژن 1234 هستند. اگر شما تمایل دارید تا امنیت را بالا ببرید پیشنهاد می کنیم که رمز را تغییر دهید و حتماً آن را در جایی یادداشت کنید.

برای ریست پسورد دوربین مدار بسته هایک ویژن مراحل زیر را گام به گام انجام دهید :

  1. به سایت اصلی یعنی Hikvision.com مراجعه کنید.
  2. اپلیکیشن SADP را از سایت دانلود کنید.
  3. دستگاه ضبط کننده را با کمک کابل لن به لپ تاپ و یا تبلتی که نرم افزار را بر روی آن اجرا کرده اید وصل کنید.
  4. پس از اجرای برنامه به قسمت فراموشی رمز ( Forget password) بروید. هنگامی که فراموشی رمز را انتخاب کنید سیستم یک فایل با پسوند xml  را در اختیار شما خواهد گذاشت.
  5. سپس باید فایل ارسال شده را به پشتیبانی یا نمایندگی های اصلی ایمیل کنید تا پسورد جدید برای شما ارسال گردد.

آموزش ریست پسورد هایک ویژن

2- تغییر پسورد دوربین مدار بسته سامسونگ

برای این برند در ابتدا شانس خود را با رمز فابریک 4321 امتحان کنید.

یکی از آپشن هایی که این برند برای مصرف کنندگان خود قرار داده این است که در مدل‌ های قدیمی تنها با فشردن دکمه های Mode + PTZ به مدت پنج ثانیه تنظیمات دستگاه ریست می گردد در نهایت کاربر می‌ تواند رمز جدید درخواستی را تنظیم نماید. البته در کنار راحتی، این قابلیت سبب شد تا امنیت این برند کمتر از سایر محصولات باشد.

اما چنانچه به شکل دستی نتوانستید این مشکل را برطرف کنید می توانید به نمایندگی اصلی ایمیل بزنید.

چنانچه امکان این امر نیز نبود حتما با یک تکنسین دوربین مدار بسته ماهر تماس بگیرید.

حتما بخوانید: بهترین محل نصب دوربین مدار بسته کجاست؟

3- تغییر رمز NVR و DVR در دوربین مدار بسته داهوا

به منظور ریست پسورد NVR و DVR در این محصولات چندین حالت وجود دارد. چنانچه پسورد ورود را از یاد برده باشید اما در حین راه اندازی به یکی از سوالات امنیتی پاسخ داده باشید و یا اطلاعات ایمیل خود را ثبت کرده باشید به راحتی می توانید پروسه بازیابی رمز را انجام دهید.

  1. در ابتدا یک الگو (pattern) برای شما نمایش داده می شود. گزینه Forgot Pattern را انتخاب کنید.
  2. حال کادری در صفحه باز می شود که باید گزینه forget password را برگزینید.
  3. در مرحله بعد به منظور ریست شدن پسورد دو راه پیش روی شما گذاشته می شود. یا باید ایمیل را وارد کنید و یا به سوال امنیتی از قبل پاسخ داده شده جواب دهید.
  4. اگر سوال پرسیده شده را به یاد دارید می توانید این گزینه را انتخاب کنید و جواب درخواستی را در کادر مربوطه بنویسید. در نهایت با درج جواب صحیح از شما درخواست می شود تا رمز جدیدی را برای بازیابی  بنویسید. در این مرحله کار شما به اتمام رسیده است.
  5. اما در صورتی که از حالت “سوال امنیتی” در حین راه اندازی استفاده نکرده‌ اید مجبورید تا مراحل را با ایمیل پیش بگیرید. به علت پیچیدگی این مرحله اکیداً توصیه می‌ کنیم تا از یک تکنسین ماهر کمک بخواهید. چرا که این قسمت برای افرادی که تجربه لازم در این زمینه را ندارند مشکل است.

خدمات دوربین مدار بسته در امدادکاران 

امدادکاران یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات دوربین مدار بسته در تهران است. در این مراکز انواع خدمات نصب و عیب یابی دوربین مدار بسته برای برندها و مدل های گوناگون دوربین مدار بسته ارائه می شود. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته را دارید یا مشکلی برای این دستگاه پیش آمده و می خواهید آن را رفع کنید کافیست با این مجموعه تماس بگیرید یا سفارش آنلاین خود را ثبت کنید. در این مجموعه علاوه بر خدمات نصب دوربین مدار بسته خدمات دیگری در زمینه نصب کرکره برقی، نصب درب اتوماتیک، برقکاری ساختمان و غیره ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *