بهترین محل نصب دوربین مدار بسته کجاست؟

5 دقیقه زمان مطالعه

نقش اصلی و کلیدی دوربین مدار بسته افزایش امنیت یک مکان است لذا انتظار می‌ رود که بتواند این نقش را به خوبی ایفا کند. اما لازمه این کار نصب صحیح و تنظیم اصولی این تجهیزات است. به علت اهمیت این مسئله موضوع این مقاله را در خصوص بهترین محل نصب دوربین مدار بسته اختصاص داده ایم. اگر شما هم تمایل دارید تا بدانید با نصب این تجهیزات در چه فضاهایی بهترین تصاویر را دریافت خواهید کرد تنها کافیست با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید و با بهترین محل جانمایی دوربین مدار بسته آشنا شوید.

در صورتی که برای نصب دوربین مدار بسته به دنبال نصابی ماهر و حرفه ای هستید می توانید از طریق فرم زیر سفارش نصب دوربین مدار بسته را ثبت کنید.

محل نصب دوربین مدار بسته

بهترین محل برای نصب و جانمایی دوربین مدار بسته

مکان و چگونگی جانمایی دوربین مدار بسته بر روی عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد به طور مثال نصب دوربین مدار بسته در مکانی نامناسب می توانید مشکلاتی از قبیل سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته را به دنبال داشته باشد. برای انجام اصولی این امر بایستی بدانید که رفت و آمد در چه بخش هایی از فضا بیشتر صورت می پذیرد. همچنین شما باید نقاط کور فضا را به خوبی بشناسید. البته تمامی این نکات را یک نصاب حرفه ای می داند.

یک نصاب ماهر باید بتواند دوربین را در یک فضای دور از دید تعبیه کند. با این ترفند فرد نفوذی چنانچه یکی از دوربین ها را از کار بیندازد سایر دوربین ها می توانند تصاویر را پنهانی ضبط کنند. در ادامه به شرح عالی ترین نقاط برای نصب این تجهیزات می پردازیم:

1. درب جلویی خانه از مکان های مناسب برای نصب دوربین مدار بسته

بر اساس آمار گرفته شده در خصوص نقاط مستعد برای نفوذ سارقان؛ کارشناسان متوجه شده اند که حدود 35  درصد از دزدان از طریق درب اصلی وارد می شوند. برای آنکه مطمئن باشید دوربین نصب شده دور از دسترس است و کسی نمی تواند به راحتی آن را بشکند توصیه می ‌کنیم تا آن را در طبقات بالاتر مثلاً طبقه دوم تعبیه کنید. البته باید مرکز توجه دوربین را بر روی درب جلویی قرار دهید.

چنانچه منزل شما تنها یک طبقه دارد بهتر است دوربین را در یک قاب مشبک فلزی جای دهید؛ با این کار از سالم ماندن آن مطمئن خواهید شد.

بر اساس توصیه کارشناسان بهتر است از یک دوربین روزنه ای نیز در هر فضایی استفاده کنید. با این کار قبل از ورود سارق و پیش از انجام هر کاری او را خواهید دید.

حتما بخوانید: مشکلات دوربین مدار بسته

جانمایی دوربین مدار بسته

2. درب پشتی محلی مناسب برای نصب دوربین مدار بسته

کارشناسان بر این عقیده هستند که بیش از بیست درصد دزدی های انجام شده به واسطه درب عقبی یا جانبی انجام گرفته است. بنابراین یکی از محل های مناسب برای نصب دوربین این قسمت ها هستند. سعی کنید تمامی ورودی ها واجد یک دوربین جداگانه باشند.

در این حالت نیز توصیه کلیدی این است که این تجهیزات را در فضای دور از دید و دسترس قرار دهید. این کار ضمن افزایش امنیت از آسیب تجهیز نیز پیشگیری می کند.

بهتر است از تجهیزاتی استفاده کنید که نسبت به نفوذ آب مقاوم باشند. توانایی ضبط تصاویر در شب نیز یکی از قابلیت های مفید و کلیدی در این تجهیزات شما می رود. چنانچه قصد نصب دوربین را در فضاهای باز و عمومی دارید می توانید از مدل های SUNBA استفاده کنید. این مدل ها میتوانند در شب تا 250 متر با زوم بیست برابری تصاویر را سیو کنند. از دیگر آپشن های آنها قابلیت چرخش در تمامی زوایا می باشد. در نتیجه یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شوند.

حتما بخوانید: آموزش طریقه ریست پسورد NVR و DVR دوربین مدار بسته

3. پنجره ‌های داخل کوچه از محل های مناسب برای جانمایی دوربین مدار بسته

احتمال اینکه سارق از پنجره‌ های رو به خیابان وارد منزل شود کم است. غالبا افراد کمتری از کوچه (در قیاس با خیابان) عبور می کنند پس احتمال دستگیری دزدان در کوچه های کناری کمتر است. با این تفاسیر پنجره های داخل کوچه مکانی مناسب و امن برای نفوذ به داخل خانه محسوب می شوند. هرگز از این نقاط ساده عبور نکنید.

برای این قسمت بهترین حالت بهره گیری از دوربین مدار بسته وایرلس دار است. این محصولات به علت وجود تکنولوژی کنترل از راه دور گزینه فوق العاده ای به شمار می روند.

هنگامی که تجهیز خریداری شده واجد چنین قابلیتی باشد به راحتی می ‌توانید از طریق موبایل و یا لپ تاپ فضای اطراف خانه را رصد کنید. مدل های HD Uniden واجد چنین قابلیت هایی هستند ضمن آنکه می توانند میدان دید قابل توجهی را برای کاربران فراهم کنند.

4. نصب دوربین مدار بسته در ورودی حیاط خلوت

برخی از نقاط شهر واجد کوچه ‌های فرعی و یا بن بست هستند. عموما افراد از چنین فضاهایی به عنوان محلی برای پارک ماشین استفاده می‌ کنند. به عبارتی این مکان ها نیاز به تامین امنیت دارند. از طرفی ممکن است فرزندان شما در حال بازی در کوچه بن بست باشند و شما نیاز داشته باشید تا از عدم مزاحمت افراد مطمئن شوید.

در فضاهایی مثل باغ و یا ویلاهای شخصی نیز گاهی به جای دیوار از حصار استفاده می شود. شما باید مطمئن شوید که علاوه بر درب ورودی؛ درب پشتی نیز توسط دوربین پوشش داده می‌ شود.

پیشنهاد می‌ شود که برای افزایش امنیت، یک دوربین را در دید عموم نصب کنید. در حقیقت حضور دوربین خود عاملی برای فراری دادن سارقان است. اما در کنار آن حتما از یک دوربین دور از دید و دسترس نیز کمک بگیرید.

نکته: اگر فضای مد نظر شما یک فضای عمومی می باشد و نیاز است تا درجه امنیت آن را بالا ببرید پیشنهاد می کنیم که در کنار دوربین های امنیتی از حسگرهای حرکتی نیز کمک بگیرید.

حتما بخوانید: آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

مکان نصب دوربین مدار بسته

5. راه پله های زیرزمین از محل های جانمایی دوربین مدار بسته

از دیگر فضاهایی که به عنوان نقطه مناسب برای نصب دوربین مدار بسته توصیه می شود راه پله ها هستند. اغلب فضاهایی که واجد زیر زمین می باشند حداقل یک درب کوچک، پنجره و یا یک دریچه را برای ورود نور تعبیه کرده اند. همین دریچه ها می توانند محل نفوذ سارقان باشند. در واقع بدون استفاده از پنجره و یا درب اصلی؛ افراد تنها با خزیدن در دریچه ها به داخل نفوذ پیدا می کنند. با این تفاسیر پیشنهاد می ‌کنیم تا یک دوربین را نیز بر روی پله های زیر زمین جای دهید.

برای افزایش امنیت می توانید از گزینه هایی مثل دید در شب و یا حسگرهای حرکتی نیز بهره بگیرید. البته چنین محصولاتی برای مکان هایی استفاده می شوند که نیازمند امنیت بسیار بالایی هستند.

به طور کلی شما می توانید از انواع محصولات سیمی، وایرلس دار، مادون قرمز و … استفاده کنید. از آنجایی که تنوع دوربین مدار بسته زیاد است پیشنهاد می کنیم که در حین خرید از کارشناسان کمک بگیرید.

علاوه بر محل های ذکر شده داخل آسانسور، اتاق، گاراژها و انبار، گاو صندوق، پارکینگ های خارج ساختمانی و به طور کلی هر مکانی که برای شما حائز اهمیت است و قصد دارید وضعیت آن مورد بررسی قرار بگیرد.

حتما بخوانید: منبع تغذیه دوربین مدار بسته چیست؟

نصب دوربین مدار بسته را به نصاب حرفه ای بسپارید

امدادکاران یکی از بهترین مراکز نصب دوربین مدار بسته در تهران است.  این مرکز آماده خدمت رسانی در زمینه انواع دوربین مدار بسته در انواع ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و . . . می باشد. نصاب دوربین مدار بسته در امدادکاران، از تخصص و مهارت بالایی برخوردار بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن دوربین مدار بسته را برای شما عزیزان نصب و تنظیمات لازم را بر روی آن اعمال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *