عواملی که موجب سوختن ال سی دی گوشی می‌شود چیست؟

5 دقیقه زمان مطالعه

یکی از بارز‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برای گوشی‌های مختلف ایجاد شود، آسیب دیدن و سوختن ال سی دی آن‌هاست. این قطعه یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین قطعات مربوط به گوشی‌ها است، زیرا با استفاده از آن می‌توانیم کارهای روزمره خود را انجام دهیم و همچنین به اطلاعات خود دسترسی داشته باشیم. بنابراین ایجاد کوچک‌ترین اختلال یا مشکل در ال سی دی گوشی، کار کردن با آن را برای ما دشوار و گاه غیرممکن می‌کند.

اکثر کاربرانی که به مرکز تعمیر موبایل امدادکاران مراجعه می‌کنند، برای تعویض تاچ و ال سی دی موبایل می‌باشد. آسیب دیدن و سوختن تاچ و ال سی دی گوشی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، که در این مقاله از امدادکاران به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

ساختار صفحه نمایش گوشی

صفحه نمایش گوشی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است:

گلس یا شیشه ال سی دی

اولین بخش همان گلس یا شیشه ال سی دی می‌باشد، که روی صفحه نمایش گوشی نصب شده است. مورد ذکر شده با گلس پلاستیکی که برای محافظت و جلوگیری از ایجاد خط و خش روی صفحه گوشی نصب می‌شود متفاوت است و جزئی از ساختار اصلی گوشی هنگام ساخت آن می باشد.

فریم ال سی دی

قطعه دیگری که در ساختار صفحه نمایش گوشی به کار رفته است،فریم ال سی دی می‌باشد که نقش قاب را در گوشی ایفا می‌کند و اجزای صفحه نمایش را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

تاچ

اگر پس از وارد آمدن ضربه به گوشی و یا آب خوردگی صفحه‌ نمایش آن، تصاویر به ما نشان داده می‌شود اما در برابر لمس کردن عکس العملی نشان نمی‌دهد، به این معنی است که تاچ آسیب دیده و به تعمیر و یا تعویض نیاز دارد.

ال سی دی

ال سی دی قسمت دیگری از صفحه نمایش می‌باشد، که متن، تصاویر و به طور کلی همه چیز را به ما نشان می‌دهد و در صورت آسیب دیدن و بروز مشکل به تعمیر فوری نیاز دارد.

ال سی دی مهم‌ترین قسمت نمایش گوشی است و همچنین بارزترین نوع نمایشگر در گوشی‌ها می‌باشد. اگر این قسمت آسیب ببیند، نمایش دادن تصویر در صفحه گوشی شما با مشکل مواجه خواهد شد.

عواملی که موجب سوختن ال سی دی گوشی می‌شود چیست؟

نشانه‌های خراب شدن و یا سوختن ال سی دی گوشی

  1. روشن نشدن صفحه نمایش گوشی
  2. از کار افتادن تاچ گوشی
  3. ترک خوردن ال سی دی گوشی
  4. سوسو زدن یا پرش ال سی دی گوشی
  5.  سیاه شدن قسمتی از ال سی دی گوشی
  6.  بنفش شدن ال سی دی گوشی بر اثر ضربه
  7.  به وجود آمدن هاله و یا خطوط رنگی روی ال سی دی گوشی
  8.  زرد شدن گوشه ال سی دی گوشی
  9.  بلند شدن ال سی دی گوشی

1- روشن نشدن صفحه نمایش گوشی

یکی دیگر از علائم خرابی ال سی دی گوشی، روشن نشدن ال سی دی یا صفحه نمایش می‌باشد. البته  به این نکته توجه کنید که همیشه روشن نشدن صفحه نمایش گوشی دلیل محکمی برای خراب شدن تاچ و ال سی دی نیست و گاهی اوقات ممکن است ناشی از بروز اختلال در عملکرد قطعات برد گوشی و مدارهای آن، مدار پاور و شارژ، باتری و غیره نیز باشد. از طرفی دیگر هم روشن نشدن صفحه نمایش ممکن است به دلیل سوختن ال سی دی گوشی هم باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای تشخیص ایراد اصلی گوشی خود، آن را به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید.

2- از کار افتادن تاچ گوشی

یکی از اصلی ترین علائم آسیب دیدن و خراب شدن ال سی دی گوشی‌های موبایل، از کار افتادن تاچ گوشی و یا ایجاد اختلال و تاخیر در عملکرد تاچ گوشی می‌باشد.

گاهی از کار افتادن تاچ گوشی مربوط به مشکلات سخت افزاری است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تعویض تاچ و ال سی دی گوشی خود یک بار گوشی خود را هارد ریست یا حتی ریست فکتوری کنید.

3- ترک خوردن ال سی دی گوشی

گاهی اوقات بر اثر ضربه و یا عوامل مختلف دیگر روی صفحه نمایش گوشی شما ترک ایجاد می‌شود. اگر ترک ایجاد شده مربوط به گلس نیست و خود صفحه نمایش آسیب دیده باشد، حتما قبل از آسیب بیشتر و یا سوختن ال سی دی گوشی خود، به تعمیرکار موبایل مراجعه کنید تا نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنند.

4- سوسو زدن یا پرش ال سی دی

از دیگر نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی، سوسو زدن یا پرش ال سی دی گوشی می‌باشد.

سوسو زدن ال سی دی ممکن است در عملکرد و استفاده شما از گوشی اختلال و مشکلی ایجاد نکند، اما یکی از اصلی ترین علائم آسیب دیدن ال سی دی گوشی می باشد.

نکته: هنگامی که متوجه سوسو زدن صفحه نمایش گوشی خود شدید، سریعا به یک تعمیرکار گوشی مراجعه کنید، چون ممکن است این مشکل جزئی موجب سوختن ال سی دی گوشی شما بشود.

5- سیاه شدن قسمتی از ال سی دی گوشی

یکی دیگر از علائم سوختن ال سی دی گوشی، سیاه شدن قسمتی از صفحه نمایش آن می‌باشد. بنابراین در چنین شرایطی باید تاچ و ال سی دی گوشی خود را تعویض کنید.

6- بنفش شدن ال سی دی گوشی بر اثر ضربه

گاهی اوقات ال سی دی گوشی، بر اثر ضربه یا فشار بیش از حد به آن بنفش میشود.این مشکل به دلیل خراب شدن پیکسل‌های صفحه از داخل ایجاد می‌شود. تنها دلیل بنفش شدن ال سی دی گوشی آسیب دیدگی فیزیکی آن می‌باشد.

عواملی که موجب سوختن ال سی دی گوشی می‌شود چیست؟

حتما بخوانید: دلایل فریز شدن گوشی چیست؟

7- به وجود آمدن هاله و یا خطوط رنگی روی ال سی دی گوشی

متاسفانه این مشکل بیشتر درگوشی‌های شرکت سامسونگ رخ می‌دهد. به دلیل وجود این مشکل، هاله‌های رنگی یا خطوط رنگی مختلفی روی صفحه نمایش گوشی ایجاد می‌شود، که متاسفانه به هیچ عنوان قابل از بین بردن نیست. در این شرایط تنها راه حل برای از بین بردن این خطوط رنگی تعویض کامل تاچ و ال سی دی گوشی می‌باشد. 

8- زرد شدن گوشه‌ی ال سی دی گوشی

به علت بالا بودن و گرمای زیاد از حد گوشی، ممکن است گوشه‌ی ال سی دی زرد شود.

نکته: هنگامی که برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده می‌کنید و یا مدام در شارژ باشد، به مرور زمان دستگاه شما داغ می‌کند.

 9- بلند شدن ال سی دی گوشی

در بعضی از مدل‌های گوشی، گاهی شاهد شل شدن صفحه نمایش، لق شدن ال سی دی، و همچنین باد کردن آن هستیم.

آسیب دیدن و خراب شدن باتری گوشی، تعویض ال سی دی، ضربه خوردن گوشی، و همچنین بالا بودن دمای گوشی، از مهم ترین عوامل بلند شدن ال سی دی گوشی‌ها می‌باشند.

عواملی که سبب آسیب و یا سوختن ال سی دی گوشی می‌شود

1)ضربه خوردن و وارد آمدن فشار شدید به گوشی

2)آب خوردگی و خیس شدن گوشی

3)خراب شدن خود به خودی گوشی با گذر زمان

4)سیاه شدن ال سی دی گوشی به علت مشکلات بوردی

1-ضربه خوردن و وارد آمدن فشار شدید به گوشی

ضربه خوردن و وارد آمدن فشار به صفحه نمایش گوشی، رایج ترین دلیل خرابی و یا گاهی سوختن ال سی دی گوشی می‌باشد. توجه کنید که منظور از فشار، فشارخارجی می‌باشد. افتادن گوشی از دست کاربران آن‌ها نقش بسیار مهمی در خرابی تاچ ال سی دی گوشی دارد.

عواملی که موجب سوختن ال سی دی گوشی می‌شود چیست؟

2-آب خوردگی و خیس شدن گوشی

عامل دیگری که موجب خراب شدن و یا سوختن ال سی دی گوشی می‌شود، آب خوردگی و نفوذ مایعات به داخل آن‌هاست. برای پیشگیری از آسیب دیدن گوشی خود، هیچ گاه با دست خیس از آن استفاده نکنید و گوشی را در تماس با مایعات قرار ندهید.

3-خراب شدن خود به خودی گوشی با گذر زمان

گاهی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی، ال سی دی گوشی آسیب می‌بیند و گاهی می‌سوزد. در این شرایط برای تعمیر گوشی خود،حتما به تعمیرکار موبایل مراجعه کنید تا پس از بررسی‌های لازم به طور دقیق عیب یابی کنید.

4-سیاه شدن ال سی دی گوشی به علت مشکلات بردی

گاهی اوقات ممکن است به علت مشکلات بردی، صفحه نمایش گوشی سیاه شود، که در این شرایط باید ال سی دی تعویض شود.

راه حل هایی برای جلوگیری از آسیب دیدن و سوختن ال سی دی گوشی

  • استفاده از گلس محافظت کننده‌ی ال سی دی
  • دقت و توجه در مراقبت از گوشی
  • استفاده نکردن از گوشی با دست خیس
  • استفاده از کاور و قاب مناسب و با کیفیت

تعمیرات موبایل در امدادکاران

شما در هر نقطه از شهر تهران که هستید (شمال،جنوب،شرق،غرب) می‌توانید در خواست خود را برای تعمیر تاچ ال سی دی گوشی موبایل خود در تهران ثبت کنید.

همچنین می‌توانید تعمیرات انواع برند‌های موبایل اعم از تعمیر گوشی آیفون، سامسونگ، شیائومی، هووایی و… را به تیم متخصص وحرفه‌ای امدادکاران بسپارید تا در کمترین زمان ممکن موبایل شما را تعمیر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *