مهم ترین مشکلات گوشی شیائومی

5 دقیقه زمان مطالعه

گوشی شیائومی یکی از محبوب ترین برندهای گوشی در کشور است و طرفداران بسیاری دارد. این مدل از گوشی با گذشت زمان با مشکلات گوناگونی روبه رو می شود. در این مطلب قصد داریم برخی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی را بررسی کنیم و شما را با نحوه رفع آن آشنا کنیم. بررسی مشکلات آپدیت جدید شیائومی، مشکل قفل شدن گوشی شیائومی، مشکل حذف نشدن مخاطبین در گوشی شیائومی و غیره از موضوعاتی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.  اگر به دنبال مشاهده مشکلات در گوشی شیائومی خود قصد تعویض آن را دارید، پیشنهاد می کنیم پیش از تعویض گوشی برای تعمیر گوشی شیائومی از یک فرد حرفه ای و مطمئن یا نمایندگی معتبر تعمیرات شیائومی کمک بگیرید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی و نحوه رفع آنها

مشکلات گوشی شیائومی متفاوت است. در این بخش برخی از رایج ترین مشکلات و خرابی های این برند از گوشی را بررسی می کنیم.

مشکل گوشی شیائومی

1.مشکل داغ کردن گوشی شیائومی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که گوشی شیائومی بعد از آپدیت جدید با آن روبه رو شده اند، مشکلات مربوط به داغ شدن گوشی است.  این مشکل به خصوص در گوشی های ردمی نوت 5 و 7 پرو دیده می شود.

اگر گوشی شیائومی شما با چنین مشکلی روبه رو است توصیه می کنیم پس از داغ شدن حداقل به مدت 40 دقیقه از مکالمه دست بردارید و گوشی را روی حالت پرواز بگذارید.

به طور کلی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی از بازی کردن برای مدت زمان طولانی، فعال کردن تصاویر زنده برای پشت زمینه گوشی، پخش ویدئو برای مدت زمان طولانی و غیره خودداری کنید.

2.مشکل تخلیه سریع باتری از مشکلات آپدیت شیائومی

زود خالی شدن باتری گوشی، از شایع ترین مشکلات گوشی شیائومی محسوب می شود. باتری گوشی های شیائومی علی رغم کارایی مطلوب، در برخی موارد بسیار زود خالی می شود.

یکی از دلایل بروز این مشکل، عدم انجام بهینه سازی نرم افزاری بر روی باتری دستگاه توسط کمپانی شیائومی می باشد. به همین جهت، باتری دستگاه پس از مدت زمان کوتاهی خالی شده و مشکلاتی را برای کاربران با خود به همراه می آورد.

راهکار رفع مشکل تخلیه سریع باتری گوشی شیائومی

به روز رسانی گوشی، یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکل خالی شدن باتری دستگاه به شمار می رود. همچنین، غیر فعال کردن قابلیت Face unlock و اپلیکیشن های غیر ضروری در رفع این مشکل کمک شایانی می کند.

برای غیر فعال کردن برنامه های بلا استفاده وارد بخش تنظیمات دستگاه شده و سپس به ترتیب گزینه های Apps و Manage apps را انتخاب کنید.

در ادامه قابلیت Auto start on apps را غیر فعال نمایید. ضمنا، غیر فعال کردن حالت Auto brightness (روشنایی خودکار صفحه نمایش) و حالت Vibration یا لرزش در افزایش طول عمر باتری بسیار تاثیرگذار است.

حتما بخوانید: علت کم نشدن صدای مکالمه گوشی

3. فعال نشدن اینترنت گوشی شیائومی

عدم اتصال به اینترنت، از دیگر مشکلات گوشی شیائومی به شمار می رود. در این شرایط علی رغم فعال کردن اینترنت گوشی، امکان وبگردی و استفاده از شبکه های اجتماعی برای کاربر فراهم نمی گردد.

همچنین، کاربران قادر به استفاده از مرورگرهای نصب شده بر روی گوشی هوشمند خود نمی باشند. در بسیاری مواقع، ریشه این مشکل را باید در تنظیمات مربوط به سیم کارت دستگاه جستجو نمود.

راهکار رفع مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی

برای رفع این مشکل ابتدا به قسمت تنظیمات یا setting دستگاه خود بروید.

سپس گزینه SIM cars and mobile network را تاچ کنید. با لمس کردن این گزینه وارد صفحه ای با عنوان Access point names می شوید.

در این بخش سیم کارت های استفاده شده بر روی گوشی قابل مشاهده است.

در ادامه و از بخش General سیم کارت مورد نظر برای اتصال به شبکه اینترنت را انتخاب نمایید. سپس بخش های مربوط به port/proxy را پاک کرده تا تنظیمات مربوط به not set اعمال گردد.

مشکل تاچ گوشی شیائومی

4.مشکلات مربوط به تاچ نمایشگر گوشی شیائومی

عملکرد ضعیف یا با تاخیر تاچ صفحه نمایش، از جمله مشکلات رایج گوشی شیائومیبه حساب می آید. در برخی مواقع، کاربران این گجت هوشمند از تاچ ضعیف دستگاه گله و شکایت دارند. کثیف بودن یا آثار به جا مانده از رطوبت و چربی دست، می تواند عملکرد صفحه نمایش لمسی گوشی را تحت شعاع قرار دهد.

راهکار رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی شیائومی

تمیز کردن نمایشگر و دست خود، نخستین اقدام مفید در جهت رفع این مشکل می باشد. در مرحله بعد، گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید. همچنین، در مواقعی، بروز این مشکل با اختلال در برنامه های نصب شده بر روی گوشی در ارتباط است.

در این حالت، با قرار دادن گوشی خود بر روی حالت safe mode، می‌توان نسبت به رفع این مشکل اقدام نمود. در صورت عدم حل مشکل، می بایست گوشی اندرویدی خود را هارد ریست کنید.

برای انجام این فرآیند باید کلیدهای مربوط به دکمه پاور و کم کردن صدا را به صورت همزمان فشار دهید. بهتر است که قبل از انجام این کار از اطلاعات مهم خود بک آپ تهیه کنید.


تعمیر تاچ گوشی در محل 

با گارانتی و ضمانت نامه معتبر


5.عدم دریافت اعلان ها در گوشی شیائومی

از دیگر مشکلات گوشی شیائومی می توان به عدم نمایش اعلان ها، اشاره نمود. در این مواقع، کاربران غالبا Notifications مربوط به برنامه ها را دریافت نمی کنند. این مشکل علاوه بر گوشی های شیائومی، در سایر برندهای گوشی های هوشمند نیز گزارش شده است.

راهکار رفع مشکل: به بخش تنظیمات دستگاه رفته و گزینه های Apps و سپس Manage apps را تاچ کنید.

در این قسمت برنامه هایی که با مشکل عدم دریافت اعلان مواجه هستند را انتخاب نمایید. در ادامه گزینه Notifications را تاچ کنید. در مرحله بعدی به بخش تنظیمات وارد شده و فیلد مربوط به Display and status را باز نمایید. به منظور اعمال تنظیمات، از فعال بودن گزینه Show notification icons اطمینان حاصل کنید. در مرحله آخر دستگاه خود را restart کنید.

مشکل باتری گوشی شیائومی

 6.مشکلات مربوط به دوربین گوشی شیائومی

در پاره ای مواقع، کاربران گوشی های هوشمند شیائومی با مشکلاتی مانند تار شدن عکس ها و افت کیفیت تصاویر دوربین مواجه می شوند. بدون تردید، دوربین از بخش های حائز اهمیت گوشی های هوشمند، به ویژه برای کاربران تلقی می گردد.

راهکار رفع مشکل دوربین گوشی شیائومی

نخستین قدم برای رفع مشکلات گوشی هوشمند شیائومی، به روز رسانی دستگاه می باشد.

با مراجعه به قسمت تنظیمات و بخش About the phone و system updates، می توان به روز رسانی دستگاه را انجام داد. تمیز کردن لنزهای دوربین می تواند علت اصلی تار بودن عکس های ثبت شده باشد.

همچنین، کار نکردن فوکوس خودکار نیز در این زمینه تاثیرگذار است. ضمنا، افزایش GCam دوربین، در افزایش کیفیت عکس ها کمک شایانی می نماید.

وارد بخش تنظیمات گوشی شده و ابتدا گزینه Additional setting و سپس فیلدهای Privacy و Active unknown sources را تاچ کنید. در ادامه گزینه مربوط به Unknown sources را فعال نمایید. سپس نسخه جدید GCam را دانلود و نصب کنید.

اگر راهکارهای ذکر شده برای تعمیر دوربین گوشی کارساز نبود به راحتی می‌توانید در امدادکاران درخواست تعمیر باتری گوشی را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.

7.علت روشن نشدن موبایل شیائومی

روشن نشدن موبایل شیائومی را می توان از دیگر مشکلات شایع این دستگاه قلمداد نمود. بروز مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری از اصلی ترین دلایل ایجاد این ایراد می باشد.

راهکار رفع مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی

بررسی میزان شارژ باتری، از اولین اقدامات در این زمینه محسوب می شود. در مرحله بعد ریستارت کردن دستگاه می تواند برای حل این مشکل راهگشا باشد. نگه داشتن دکمه پاور دستگاه برای 15 ثانیه و قرار دادن گوشی در حالت ریکاوری، از دیگر راهکارهای موثر برای حل این مشکل است.

8.مشکل نصب نشدن اپلیکیشن ها در گوشی شیائومی

نصب نشدن برنامه ها، دیگر مشکلات گوشی شیائومی را در بر می گیرد.

بررسی فضای ذخیره سازی و پاک کردن عکس ها و برنامه های غیر ضروری، از راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل است.

همچنین، با مراجعه به قسمت تنظیمات، وارد بخش Additional settings شوید. سپس گزینه های privacy و Allow installation from unknown sources انتخاب کنید. همچنین، روت کردن گوشی نیز می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

تعمیرات موبایل را تعمیرکار حرفه ای بسپارید

اگر بعد از خواندن این مطلب نتوانستید مشکلات گوشی شیائومی را رفع کنید از طریق فرم زیر سفارش خود را ثبت کنید یا با کارشناسان ما در امدادکاران تماس بگیرید. امدادکاران مرکز تخصصی تعمیرات موبایل در تهران است که به صورت حرفه ای و زیر نظر کادری متخصص انواع سفارشات عیب یابی و تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری گوشی را ارائه می دهد. کلیه خدمات تعمیرات موبایل در این مرکز زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای و با گارانتی و ضمانت نامه معتبر ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *