آموزش نحوه ست کردن و تنظیم ریموت درب پارکینگ

5 دقیقه زمان مطالعه

 امروزه به علت افزایش خانه های آپارتمانی و ساخت مجتمع های مسکونی از درب های اتوماتیک بسیار استفاده می شود، ست کردن ریموت درب پارکینگ یکی از الزامات کلیدی هنگام استفاده از این درب ها است. انجام این کار مستلزم رعایت اصولی است که در این مطلب قصد داریم به طور کامل به بررسی آن بپردازیم . اگر شما هم از درب های اتوماتیک استفاده می کنید و قصد تنظیم ریموت آن را دارید تا پایان این مطلب با امدادکاران همراه باشید.

همچنین در صورتی که قصد نصب و راه اندازی درب های اتوماتیک را دارید تنها کافیست از طریق صفحه نصب درب اتوماتیک سفارش خود را ثبت کنید.

آنچه پیش از ست کردن ریموت درب پارکینگ باید بدانید

برای اینکه ریموت و گیرنده قادر باشند تا با یکدیگر کانکت شوند می بایست بر روی فرکانس مشابهی تنظیم شده باشند. این فرکانس ها عموما شامل 433 ، 868 و 315 مگاهرتز می شوند.
این ابزارها بر طبق معرفی و نوع ارتباطشان با گیرنده به 3 گروه اصلی ریموت های کد لرنینگ، هاپینگ و کد فیکس طبقه بندی میگردند.
اما چنانچه بنا به هر دلیلی این ابزارها معیوب شوند یا نیاز داشته باشید تا نمونه جدید را با گیرنده تنظیم کنید می بایست مراحل آن را بدانید.

کرکره های برقی و جک های پارکینگی در انواع مختلفی تولید می شوند، از این رو ریموت های آنها نیز متنوع خواهند بود. اما پیش از مچ کردن؛ می بایست به شرح یک مسئله کلیدی پرداخته شود:
اغلب جک های پارکینگی تنها با ریموت های کارخانه ای خود مچ می شوند. این احتمال هم وجود دارد که شما نتوانید نمونه های غیر فابریک را با آنها ست کنید. پس باید بتوانید در وهله اول تشخیص دهید که آیا این امکان وجود دارد که درب پارکینگ را با ریموت های غیر کارخانه ای تنظیم نمود یا خیر و سپس دست به کار شوید.

آموزش ست کردن ریموت درب پارکینگ

چگونه متوجه شویم ریموت غیر فابریک امکان مچ شدن با درب پارکینگ را دارد ؟

چنانچه درب های پارکینگی تنها از ریموت های کارخانه ای بهره بگیرند عموماً تعمیرکاران از راهکار دیگری برای حل این موضوع استفاده می‌کنند. در چنین وضعیتی بر روی مدار مدیریت (کنترل) این درب ها یک گیرنده تعبیه می گردد. حال کاربر می تواند از مدل های غیر فابریکی نیز استفاده کند. برای آنکه بفهمید ریموت غیر کارخانه ‌ای نیز میتواند روی درب پارکینگ شما نصب شود یا خیر از دو راه زیر کمک می گیرید:

در مسیر اول به شکل ظاهری ریموت های پیشین توجه کنید، ببینید که آیا بر روی آنها چهار دکمه تعبیه شده است یا خیر. چنانچه ریموت خریداری شده شبیه به نمونه‌ های پیشین باشد یعنی درب شما امکان مچ شدن با نمونه های غیر فابریک را نیز دارا می باشد.
در مسیر دوم می توانید جعبه مدار مدیریت را باز نمایید و به محتویات آن توجه کنید. چنانچه بر روی برد آن یک قطعه به فرم مستطیل و یا مربع مشاهده کردید یعنی گیرنده بر روی آن نصب شده است. پس با این تفاسیر شما می توانید از ریموت های غیر کارخانه نیز بهره بگیرید.

حتما بخوانید: تفاوت موتور ساید و توبلار کرکره برقی

آموزش ست کردن ریموت درب پارکینگ ( مدل جک دار و کرکره ای)

برای شروع این پروسه اولین قدم این است که فرکانس ریموت اصلی که در حال حاضر فعال است را بدانید.

البته اغلب نمونه ها بر روی فرکانس 433 مگاهرتز تنظیم شده اند. اما برای اینکه مطمئن شوید می بایست از یک ابزار تشخیص فرکانس استفاده کنید. اما چنانچه امکان چنین کاری نبود می توانید ریموت را باز کنید و عدد کریستال درج شده ریموت را ببینید.
پس از آن که متوجه فرکانس عملکردی ریموت خود شدید حال باید از یک ریموت بلوتوثی کمک بگیرید. برای این کار باید ریموت بلوتوثی دقیقاً با همان طول موج ریموت قبلی خریداری کنید. الان شما می توانید پروسه ست کردن ریموت درب پارکینگ را آغاز کنید. اما لازم است تا در گام نخست ریموت بلوتوثی خود را برای انجام عملیات مچ نمودن آماده کنید.

نحوه ست کردن ریموت درب پارکینگ

1-آماده نمودن ریموت بلوتوثی (خام کردن ریموت)

این پروسه بدین شکل انجام می پذیرد که کاربر باید کلیدهای A و B را به طور همزمان بفشارد. تا مادامی که چراغ بالای ریموت چشمک نزده دست خود را نگه دارد.
در مرحله بعد در زمانی که هنوز هم در حال فشردن کلید B (باز نمودن درب) هستید؛ کلید A (بسته شدن) را آزاد نمایید.
سپس سه مرتبه به صورت متوالی کلید A را فشار دهید تا مجدداً چراغ بالای ریموت به حالت چشمک زدن برسد.
پس از طی نمودن تمامی این مراحل ریموت بلوتوثی شما آماده است. نشانه آمادگی آن هم این است که با فشار دادن دکمه ها؛ دیگر چراغ بالای ریموت چشمک نمی زند. حال زمان آن رسیده است که ریموت خود را کددهی کنید.

2- پروسه تعریف نمودن کد برای ریموت

پس از آن که ریموت خریداری شده را آماده سازی کردید می توانید مرحله اصلی ست کردن ریموت درب پارکینگ را آغاز کنید.

حال باید آن را در مقابل ریموت فابریک جای دهید.
در مرحله بعد کلید A را بر روی هر دو ریموت به طور همزمان فشار داده و 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. هنگامی که چراغ روی ریموت چندین مرتبه آهسته و همچنین چندین بار سریع چشمک زد یعنی کلید مربوطه ست شده است. برای کلید B و سایر کلید ها هم دقیقا همین پروسه را تکرار کنید.
نکته: در برخی از مواقع آنتن های گیرنده در قسمت تحتانی ریموت ها جای گرفته است. لذا چنانچه آنها را در مقابل یکدیگر قرار دادید و با فشردن کلید ها چشمک زدن چراغ را مشاهده نکردید؛ پشت آنها را به یکدیگر بچسبانید و پروسه را تکرار کنید.

ریکاور نمودن کد پاک شده از Remote :

این احتمال وجود دارد که به صورت اتفاقی کلیدها را بفشارید و ریموت شما به حالت خام در بیاید. در چنین حالتی باید کد های ست شده قبل را ریکاوری کنید. تنها کافیست تمامی کلید ها ( مثلاً A، B، C و D) را به صورت همزمان چند ثانیه نگه دارید.

چگونگی پاک نمودن کدهای سیو شده ریموت درب پارکینگ

اگر بنا به هر دلیلی قصد داشته باشید تا ریموت های ست شده را از حافظه گیرنده درب Remove کنید از این روش کمک بگیرید.
بر روی گیرنده یک کلید به نام learn تعبیه شده است. شما می بایست آن کلید را به مدت ده ثانیه فشار داده و نگه دارید. حال تمامی ریموت های سیو شده از حافظه گیرنده پاک خواهند شد. در حال حاضر شما می توانید ریموت های جدید را با آن تنظیم نمایید.

نصب و تعمیر درب های اتوماتیک با امدادکاران

امدادکاران یکی از بهترین مراکز نصب و تعمیرات درب اتوماتیک در تهران است. کلیه خدمات نصب درب اتوماتیک و تعمیرات درب اتوماتیک در این مرکز با گارانتی و ضمانت نامه معتبر ارائه می شود. برای استفاده از این خدمات تنها کافیست سفارش خود را از طریق صفحه درب اتوماتیک ثبت کنید و منتظر اعزام نصاب و تعمیرکار درب اتوماتیک باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *