رفع ارور پکیج دیواری

5 دقیقه زمان مطالعه

ارور پکیج دیواری چیست؟ آیا پکیج دیواری شما کد ارور نشان می‌دهد؟ چگونه ارور پکیج دیواری را رفع کنیم؟ اگر این سوال‌ها برای شما پیش آمده با ما همراه باشید تا در این مقاله مشکل شما را برای همیشه رفع بکنیم.

پکیج دیواری یکی از بهترین تاسیسات ساختمانی است که به دلیل کیفیت بالا و مقرون به صرفه بودن، طرفداران زیادی دارد. اگر شما نصب پکیج دیواری را به درستی انجام دهید و آموزش‌های لازم برای استفاده از آن را بلد باشید، می توانید سال‌های سال بدون نیاز به تعمیر پکیج دیواری از دستگاه خود استفاده کنید. ولی گاهی برخی ارور‌ها در پکیج دیواری ایجاد می‌شود که باید در اسرع وقت عیب یابی کنید تا ارور پکیج دیواری رفع شود. برای این کار ما روش رفع ارور پکیج‌های مختلف را در این مقاله بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید و اگر نیاز به تعمیر پمیج دیواری دارید با ما تماس بگیرید.

ارور پکیج دیواری چیست؟

ارور پکیج دیواری چیست؟ پکیج دیواری شامل قطعات مختلفی است که در صورت خرابی، عملکرد پکیج را مختل می‌کند. گاهی ممکن قطعات برقی دچار اختلال شوند که در این شرایط باید هرچه سریع تر ارور پکیج دیواری را رفع کرد تا به قطعات دیگر آسیب وارد نشود. به همین دلیل برای رفع برخی ارورها در پکیج دیواری نیاز به تعمیرکار پکیج دیواری است. در ادامه به معرفی ارورهای پکیج دیواری می‌پردازیم:

ارور A01  یا E01 یا  E1در پکیج دیواری

ممکن است مشعل پکیج دیواری شما روشن نشود. در این صورت شما با ارور A01 مواجه خواهید شد. برای رفع این ارور ابتدا جریان گاز را چک کنید و مطمعن شوید که گاز وارد پکیج می‌شود. سپس فندک یا جرقه زن پکیج دیواری را چک کنید تا سالم باشد. اگر تمام این موارد چک شد ولی همچنان ارور وجود داشت، احتمالا مشکل از مشعل پکیج دیواری است و باید با یک نمایندگی تعمیر پکیج دیواری معتبر تماس بگیرید تا در اسرع وقت این مشکل حل شده و این ارور برطرف شود.

ارور A02 یا E8  در پکیج دیواری

ارور A02  چیست؟ این ارور در پکیج دیواری معمولا چندین دلیل دارد که عبارت است از:

1.    از کار افتادن کلید حرارتی

در این صورت معمولا هنگامی که مشعل پکیج خاموش است، همچنان چراغ مشعل روشن خواهد بود.

2.    خرابی شیر موتور و مسدود شدن صافی

خرابی این قطعات کاملا فنی بوده و برای رفع آن باید تخصص کافی را داشته باشید. در صورت وقوع این مشکلات نیاز به تعمیرکار پکیج دیواری دارید و باید با نمایندگی تعمیر پکیج دیواری تماس بگیرید تا در اسرع وقت این مشکل را رفع کنند.

3.    خرابی ترموستات

در صورت خرابی ترموستات، دمای آب در پکیج دیواری بهم می‌ریزد و باعث ارور A02 می‌شود. در این صورت حتما به نمایندگی تعمیر پکیج دیواری مراجعه کنید و پکیج خود را به تعمیرکار ماهر بسپارید تا دمای مناسب پکیج دیواری شما تنظیم شود.

رفع ارور پکیج دیواری

ارور A03 یا  E50در پکیج دیواری

اگر با ارور A03 یا  E50 مواجه شدید، به این معناست که پرشر هوا (دود) در پکیج دیواری فعال شده است. این قطعه‌ی هشدار دهنده به فن متصل می‌شود و در صورتی که فن نتواند دود حاصل از احتراق پکیج دیواری را خارج کند، پرشر هوا فعال شده و با ارور A03 این هشدار را می‌دهد. در صورتی که پرشر هوا خراب شود و فن نتواند دود را خارج کند، این دود وارد محیط خانه شده و به شدت خطرساز می‌شود. پس در صورتی که بوی گاز و دود در پکیج دیواری را حس کردید حتما به تعمیرکار پکیج دیواری اطلاع دهید.

ارور A04 یا E04 در پکیج دیواری

گاهی ممکن است پرشر آب پکیج دیواری دچار مشکل شود و فشار آب ورودی کاهش یابد. در این صورت شما با ارور A04 یا E04 مواجه خواهید شد. برای رفع این ایراد باید فشارسنج دستگاه را چک کنید و فشار دستگاه را روی 2 تنظیم نمایید.

ارور A05 یا E12 یا E30 در پکیج دیواری

این ارور مربوط به خرابی برد پکیج دیواری است. اگر شما آشنایی با پکیج دیواری و تعمیر آن ندارید، حتما در صورت مشاهده این ارور با یک نمایندگی تعمیر پکیج دیواری تماس بگیرید؛ زیرا برد پکیج دیواری مانند مغز عمل می‌کند و اگر آسیب زیاد ببیند ممکن است سایر اجزای پکیج را نیز به خطر اندازد.

رفع ارور پکیج دیواری

ارور A06یا E06 یا E6 در پکیج دیواری

این ارور مربوط به سنسور ntc آب مصرفی در پکیج دیواری است. در صورت مشاهده این ارورها باید به یک نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری مراجعه کنید تا قطعه سنسور ntc را تعویض نماید. گاهی نیز شما با ارور A07 مواجه می‌شوید که این هم مربوط به سنسور ntc گرمایشی است.

ارور A11 در پکیج دیواری

این ارور مربوط به خرابی و اختلال حسگر پکیج دیواری است. اگر با این ارور مواجه شدید حتما ابتدا از وصل بودن شیر گاز مطمعن شوید. در نهایت می‌توانید از یک تعمیرکار پکیج دیواری کمک بگیرید تا فاصله بین جرقه زن و محفظه احتراق را تنظیم نماید.

ارور چراغ سبز چشمک زن

این ارور دو حالت دارد:

  • حالت اول وقتی است که چراغ سبز یک ثانیه روشن باشد و 5 ثانیه خاموش بماند. در این حالت یعنی دستگاه در حال ریست شدن است.
  • حالت دوم وقتی است که چراغ سبز به صورت برابر نیم ثانیه روشن شود و نیم ثانیه خاموش شود. در این حالت پرشر آب خراب است و باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر یا تعویض پرشر آب نمایید

ارور چراغ زرد ثابت

اگر چراغ زرد پکیج دیواری به صورت ثابت و یکسره به رنگ زرد دربیاید، به معنای قطع شدن ntc خواهد بود. در صورت خرابی، قطع شدن و یا سوختن این قطعه باید به یک تعمیرگاه پکیج دیواری مراجعه کنید تا در اسرع وقت اقدام به تعمیر پکیج دیواری شما کنند.

ارور چراغ قرمز ثابت

این ارور دو حالت دارد: یا ntc گرمایش دچار مشکل شده و یا ترموستات دود قطع شده است. در هر دو حالت باید حتما به تعمیرکار پکیج دیواری مراجعه کنید تا در اسرع وقت مشکل پکیج دیواری شما را رفع کند.

ارور چراغ قرمز چشمک زن

در پکیج دیواری قطعه‌ای به نام ترموستات حد وجود دارد که وظیفه‌ی کنترل دما و مراحل فعالیت‌های پکیج دیواری را دارد. در صورت خرابی این قطعه ارور پکیج دیواری به صورت چراغ قرمز چشمک زن دیده می‌شود. با توجه به حساسیت وظایف این قطعه، در صورت مواجهه با این ارور در پکیج دیواری حتما به یک نمایندگی تعمیر پکیج دیواری مراجعه کنید تا در اسرع وقت این ارور در پکیج دیواری شما رفع شود.

چگونه از بروز ارور در پکیج دیواری جلوگیری کنیم؟

در این مقاله سعی کردیم تا اکثر ارورهای مهم و پر تکرار در پکیج دیواری را بررسی کنیم. در اکثر ارورها معمولا مشکل از خرابی قطعات است. پس بهتر است برای جلوگیری از خرابی قطعات و افزایش هزینه تعمیر پکیج دیواری، سرویس پکیج دیواری خود را به صورت دوره ای پیگیری کنید. سرویس پکیج دیواری باعث می‌شود تا از خراب شدن مکرر پکیج دیواری جلوگیری شود و هزینه تعمیر پکیج دیواری کاهش یابد تا عمر پکیج دیواری شما نیز افزایش یابد.

رفع ارور پکیج دیواری

تعمیرات پکیج دیواری در امدادکاران

مجموعه امدادکاران به عنوان نمایندگی تعمیر پکیج دیواری در تهران، با کادر متخصص و فنی خود آماده تعمیر و سرویس پکیج دیواری شماست. پس اگر نیاز به تعمیر و سرویس پکیج دیواری خود دارید یا پکیج دیواری شما دچار ارور شده، می توانید با ما تماس بگیرید تا ابتدا کارشناسان ما به صورت تلفنی مشکل شما را حل کنند و اگر مشکل برطرف نشد، تعمیرکار پکیج دیواری را به محل شما اعزام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *