روش های تشخیص کولر گازی اینورتر اصل از تقلبی

5 دقیقه زمان مطالعه

تشخیص کولر گازی اینورتر اصل از تقلبی یکی از دغدغه های مهم افراد هنگام خرید کولر گازی است. متاسفانه افرادی سودجو به جای کولر گازی اصلی به شما نمونه تقلبی را می فروشند. بنابراین بسیار مهم است که پیش از خرید کولر بدانید که چگونه کولر گازی اینور تقلبی را از اصل تشخیص دهید؟ با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله از امدادکاران شما را با نکاتی آشنا خواهیم کرد تا از طریق آن بتوانید کولر گازی اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

در صورتی که کولر گازی شما خراب شده و نیاز به تعمیرات دارد، تنها کافیست سفارش خود را از طریق صفحه تعمیر کولر گازی ثبت کنید و منتظر اعزام سریع تعمیرکار به محل مورد نظر باشید.

چگونه کولر گازی اینور تقلبی را از اصل تشخیص دهید؟ 

تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی

1- توجه به برچسب یا پلاک فنی دستگاه

توجه به پلاک فنی دستگاه، یکی از روش های کاربردی و موثر برای تشخیص کولر گازی اینورتر اصل از تقلبی به شمار می رود.

برچسب فنی عموما بر روی پنل و بسته بندی کولرهای گازی درج شده است. تمامی اطلاعات و ویژگی های فنی محصول در پلاک فنی کولر گازی نقش بسته است. با کمک پلاک فنی دستگاه می توان اطلاعاتی از قبیل مدل، نوع گاز مبرد، کشور سازنده، مدل کمپرسور و میزان مصرف برق کولر گازی را استخراج نمود. به طور معمول، برچسب کولرهای گازی اینورتر یا کم مصرف با مدل های معمولی از تفاوت های زیادی برخوردار می باشد.

یکی از تفاوت های برچسب فنی کولر گازی کم مصرف به عدد جریان آمپر این دستگاه ها مربوط می شود. بر این اساس، عدد جریان آمپر کولر گازی اینورتر در محدوده 3.2 قرار دارد. مجهز شدن کولرهای گازی کم مصرف به کیت و موتور DC Inverter، صرفه جویی و بهینه سازی مصرف برق این دستگاه ها را رقم زده است. این در حالی است که جریان آمپر کولرهای گازی تقلبی در بازه 12 آمپر می باشد.

علاوه بر این، گاز مبرد استفاده شده در لوله های کمپرسور کولر گازی اینورتر غالبا از نوع R410A است. مبرد در نظر گرفته برای کولر گازی تقلبی نوع R22 می باشد. همچنین، رنج دمای کارکرد، میزان برق مصرفی، نوع کمپرسور و هزینه سرویس و تعمیر، دیگر تفاوت های کولر گازی اینورتر و معمولی را شامل می شود.

حتما بخوانید: علت آب دادن کولر گازی

2- توجه به کد و سریال دستگاه

شناسایی کد و سریال دستگاه را می توان از دیگر روش های مناسب برای تشخیص کولر گازی اینورتر اصل از تقلبی قلمداد نمود.

کمپانی های معتبر محصولات تولیدی خود را با شماره اختصاصی و انحصاری تولید و به بازار مصرف کننده عرضه می کنند. وجود این کد موجب اطمینان حاصل کردن افراد از اصل بودن کولر گازی می شود. در این صورت مصرف کننده با استفاده از سریال دستگاه و مراجعه به سایت شرکت سازنده به راحتی می تواند از اصل و اورجینال بودن کولر گازی خود مطمئن شود.

از سوی دیگر، شماره سریال (Serial Number) کولرهای گازی تقلبی غالبا دارای یک حرف یا عدد اضافه یا کمتر می باشد. در چنین مواقعی با وارد نمودن سریال دستگاه در سایت شرکت سازنده، اطلاعاتی از کولر گازی در دسترس افراد قرار نمی گیرد.

توجه داشته باشید تعمیر کولر گازی، ال جی و دیگر برندها در صورت خرید کولر تقلبی بیشتر خواهد بود.

3- بررسی مدل کولر گازی

از دیگر روش های کاربردی برای تشخیص کولر گازی اینورتر اصل از تقلبی، توجه به مدل دستگاه می باشد.

کولرهای گازی اصلی در مدل ها و ظرفیت های واقعی طراحی و تولید می شوند. همچنین، قطعات و متعلقات فنی کولرهای گازی اصل از بهترین و باکیفیت ترین متریال ساخته شده است.

اطلاعات و داده های فنی دستگاه کاملا با دفترچه راهنما، کاتالوگ و برچسب فنی کولر مطابقت دارد.

این در حالی است که کولرهای تقلبی غالبا در ظرفیت های غیر واقعی و با قطعات غیر استاندارد و بی کیفیت ساخته می شوند.

چگونه کولر گازی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

4- تشخیص کولر گازی اصل از روی عملکرد

نحوه عملکرد کولر گازی کم مصرف نیز معیار مناسبی برای تشخیص اصل یا غیر اصل بودن این مدل سیستم تهویه مطبوع به شمار می رود.

کولرهای گازی کم مصرف به علت مجهز شدن به کیت اینورتر از راندمان و عملکرد و طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشند. این مدل از سیستم های تهویه جریان هوا را به صورت یکپارچه و یکنواخت و با نرخ متعادل در فضای داخلی توزیع می کنند.

همچنین، بازدهی و راندمان این دستگاه در طول زمان کاهش چشمگیری پیدا نمی کند. بر این اساس، خراب شدن قطعات دستگاه در بازه کوتاه مدت، بازدهی پایین و مصرف برق بالا، همگی حکایت از غیر اصل بودن کولر گازی اینورتر دارد.

حتما بخوانید: علت یخ زدن کولر گازی

5- بررسی کندانسور یا پنل خارجی دستگاه

از دیگر راهکارها برای شناسایی کولر گازی اینورتر اصل از تقلبی، بررسی یونیت بیرونی یا بخش کندانسور دستگاه می باشد.

به طور معمول، در ساختار کندانسور کولرهای گازی اینورتر یک برد کنترلی دارای ابعاد بزرگ طراحی شده است. کنترل و مدیریت فرمان های کمپرسور، از وظایف برد کنترلی دستگاه به شمار می رود. در کولرهای گازی غیر اصل این برد کنترلی غالبا یا وجود نداشته یا به صورت بسیار کوچک و ابتدایی طراحی گردیده است.

6- میزان مصرف آمپر دستگاه

برای بررسی میزان مصرف آمپر کولر گازی اینورتر می توان از دستگاه آمپر متر کمک گرفت. ثابت و بدون نوسان بودن عدد آمپر دستگاه پس از متصل کردن آمپر متر، حکایت از تقلبی بودن کولر گازی دارد.

چنانچه پس از اتصال آمپر متر، عدد آمپر بر روی بازه مشخصی نبوده و دائما در حال تغییر باشد، این امر خبر از اصل بودن کولر گازی مورد نظر می دهد. در این حالت عموما عدد آمپر بر روی یک بازه ثابت و یکسان باقی نمی ماند.

راه های تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی

7- بررسی وضعیت گارانتی کولر گازی

برخورداری دستگاه از گارانتی معتبر را می توان از دیگر روش های تشخیص کولر گازی اینورتر اصل از تقلبی برشمرد.

برندهای مطرح و شناخته شده غالبا سیستم های تهویه خود را با ضمانت نامه معتبر روانه بازارهای مختلف می کنند. این گارانتی غالبا قطعات داخلی و اصلی دستگاه را تحت پوشش قرار می دهد.

کولرهای گازی تقلبی معمولا بدون داشتن ضمانت نامه معتبر در اختیار خریداران قرار می گیرد. همچنین، ممکن است گارانتی ارائه شده از اعتبار چندانی برخوردار نباشد. به همین جهت، در صورت بروز ایراد و مشکل در قطعات دستگاه، هیچ شرکتی در مقام پاسخگویی بر نخواهد آمد.

حتما بخوانید: بهترین زمان سرویس کولر گازی

8- خرید کولر گازی از مراکز معتبر

انتخاب کولر گازی از مراکز و مراجع معتبر، از دیگر راهکارهای کاربردی و کارآمد برای جلوگیری از خرید دستگاه های تقلبی و غیر اصل محسوب می شود.

در فروشگاه ها و مراکز مجاز، کولرهای گازی اصل و اورجینال به خریداران ارائه می گردد. در این فروشگاه ها معمولا گارانتی، سریال، لیبل اطلاعات و برند و لوگوی شرکت تولید کننده به راحتی قابل شناسایی می باشند. به همین جهت، در صورت وجود هرگونه ابهام به راحتی می توان نسبت به اصالت و کیفیت کولر گازی اطلاعات لازم را به دست آورد. برچسب فنی دستگاه نیز کاملا با نوع و مدل کولر گازی مطابقت دارد.

تعمیر کولر گازی با امدادکاران

امدادکاران یکی از مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی در تهران است. این مرکز زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای کولر گازی و در محل و منزل شما عزیزان خدمات عیب یابی و تعمیر انواع کولر گازی اسپیلت از قبیل تعمیر کولر گازی ال جی، سامسونگ، جنرال و  غیره را ارائه می دهد. خدمات تعمیر کولر گازی در این مرکز با گارانتی و ضمانت نامه معتبر ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *