بهترین زمان سرویس کولر گازی چه زمانی است؟

5 دقیقه زمان مطالعه

 اگر شما از بهترین زمان سرویس کولر گازی اطلاع داشته باشید، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. به طور کلی بهتر است حداقل سالی یک بار جهت سرویس کردن کولر گازی ساختمان تان اقدام نمایید. اگر مشکل جدی و اساسی در سیستم تهویه مشاهده کردید، باید هر چه سریعتر در جهت تعمیر مشکل به وجود آمده و جلوگیری از بروز مشکلات جدی تر برای تعمیر کولر گازی از تعمیرکار کولر گازی امدادکاران درخواست کمک داشته باشید. امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر کولر گازی در تهران است که به صورت تخصصی خدمات تعمیر و عیب یابی انواع برند و مدل کولر گازی را در محل و منزل شما عزیران ارائه می دهد.

بهترین زمان سرویس کولر گازی

بهترین زمان سرویس کولر گازی چه موقع می باشد؟

در صورتی که در زمان درست و مناسب اقدام به سرویس کولر گازی نمایید، از پیشامدهای هزینه بر جلوگیری می کنید. مدت زمانی که در مورد سرویس کولر گازی اهمیت دارد، پیش از بازه زمانی است که از کولر گازی استفاده می‌کنید. به همین دلیل اگر می خواهید از سیستم گرمایشی این دستگاه استفاده کنید باید برای فصل پاییز اقدام به سرویس کولر گازی نمایید.

به طور کلی می‌توان گفت که بهترین زمان سرویس کردن کولر گازی برای خنک کردن فضا، اوایل فصل بهار می باشد.

یکی از مسائل مهم در مورد بهترین زمان سرویس کولر گازی تناوب سرویسهای دوره ای دستگاه می باشد. لازم است که سرویس کولر گازی حتماً سالی یک بار به وسیله یک فرد تخصصی انجام شود.

کولر گازی ها برندهای متفاوتی دارند و نمایندگی های گوناگونی پشتیبانی برندهای کولر گازی را بر عهده دارند. جهت سرویس هر یک از کولر گازی ها با برندهای متفاوت بهتر است که با کارشناسان و تکنسین های حرفه ای نمایندگی مشورت کنید؛ مثلاً برای  تعمیر کولر گازی الجی از متخصص حرفه ای و تعمیرکار این برند کمک بخواهید. هر یک از تکنسین ها بر اساس نوع دستگاه و میزان استفاده ای که از کولر گازی خود دارید، بهترین بازه زمانی را جهت سرویس به شما معرفی می کند. در این صورت می توانید کولر گازی را در زمان مشخص شده سرویس کنید تا کارکرد مناسبی داشته باشد.

حتما بخوانید: علت برفک زدن کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

چطور بهترین زمان سرویس کولر گازی را متوجه شویم ؟

اگر شما به خوبی نمی توانید بهترین زمان سرویس کولر گازی را تشخیص دهید باید به متخصصین حرفه ای بسپارید. اینکه اطلاعات کاملی از بهترین زمان سرویس کردن داشته باشید بسیار مهم است. حتی اگر شما کولر گازی تان مشکلی ندارد بهتر است که سالی یک بار آن را سرویس کنید. در این صورت اطمینان پیدا می ‌کنید که عملکرد کولر گازی به بهترین نحو ممکن انجام می ‌شود.

علائم نیاز به سرویس کولر گازی عبارتند از:

برخی از نشانه‌های کولر گازی به معنی این است که دستگاه به سرویس کردن نیاز دارد؛ البته بسیاری از مشکلات با ریست کردن کولر گازی رفع می شوند. با این حال در برخی از موارد مشکلاتی برای کولر گازی ایجاد می‌شود که تنها راه حل آن سرویس کردن است.

1- اگر شما سال ‌های زیادی از کولر گازی خود استفاده می کنید، باید بدانید که برخی از قطعات کولر گازی فرسوده شده است و کارایی اولیه را از خود نشان نمی ‌دهند. به همین دلیل اگر می خواهید سلامت کولر گازی خود را افزایش دهید باید به سرویس آن اهمیت دهید.

در صورتی که مبدل حرارتی کولر گازی ترک بخورد، آسیب زیادی به دستگاه وارد می ‌شود. تعمیر و نگهداری از کولر گازی در زمان مناسب مشکلات زیادی را حل می‌ کند. برای اینکه شما اطمینان خاطر پیدا کنید کولر گازی تان به سرویس نیاز دارد، باید به دنبال علامت هایی باشید که نشان می دهند قطعات کولر گازی به خوبی کار نمی کنند.

2- اگر سر و صدا کولر گازی بیش از اندازه بود ، احتمالاً فیلترهای کولر گازی مسدود شده اند. باید گرد و غبار درون کولر گازی را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید. اگر باز هم صدای زیادی از کولر گازی به گوشتان می‌رسید، باید نسبت به عیب یابی یک مشکل مکانیکی درون دستگاه اقدام شود.

در مقاله دیگری به طور کامل نحوه تمیز کردن کولر گازی را به شما آموزش داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه کنید.

3- اگر بازه زمانی زیادی طول می‌ کشد که کولر گازی فضا را خنک کند، باید بدانید که سطح گاز خنک کننده کولر گازی بسیار پایین است. اگر کولر گازی کمتر از ۳ کیلوگرم مواد سرد کننده وجود داشته باشد، به خدمات مربوط به سرویس کولر گازی نیاز ندارید. اگر کولر گازی مقدار بیشتری از سه کیلوگرم سرد کننده داشته باشد باید برای سرویس سالانه اقدام کنید. مبرد 3 کیلوگرم خنک کننده به صورت سالانه به سرویس و نگهداری نیاز دارد. مبرد ۳۰ کیلوگرم به سرویس ۶ ماهه نیاز پیدا می کند. همچنین مبرد ۳۰۰ کیلوگرم باید سرویس سه ماهه داشته باشد.

4- در صورتی که هزینه قبض برق شما بسیار بالا می باشد، به این معناست که کولر گازی به درستی نصب نشده و نیاز هست که مکان نصب آن یک بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد. در مقاله دیگری نحوه نصب کولر گازی را به طور کامل آموزش داده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را تا انتها بخوانید.

5- اگر با مشکلاتی از قبیل آب دادن کولر گازی، خنک نکردن، خروج باد گرم، خاموش و روشن شدن، سوختن کمپرسور کولر گازی و  … روبه رو هستید، باید برای سرویس کولر گازی اقدام کنید.

زمان سرویس کولر گازی

حتما بخوانید: آموزش نحوه سیم کشی کولر گازی

هزینه سرویس کولر گازی چقدر است؟

هزینه سرویس کولر گازی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. در برخی از مواقع دستگاه فقط به یک سرویس شدن نیاز دارد؛ اما در برخی از موارد سرویس کار برای سرویس دستگاه در محل حضور پیدا می کند و با بررسی های بیشتر متوجه می شود که شرایط دستگاه به گونه‌ای است که باید برخی از قطعات را تعمیر و یا تعویض کند. در این صورت هزینه ‌های نهایی بیشتر از هزینه اعلام شده برای سرویس خواهد بود. در این مرکز سرویس کولر گازی بر اساس نرخ مصوب اتحادیه سرویس کولر گازی انجام می شود. برخی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت سرویس کولر گازی عبارت است از:

1- نوع سرویس کولر گازی یکی دیگر از مواردی می باشد که روی قیمت تاثیر دارد.

2- نرخ اتحادیه کولر گازی یکی از مهمترین عواملی است که روی هزینه تاثیرگذار است.

3- هزینه ایاب و ذهاب یکی دیگر از مواردی است که بر قیمت نهایی سرویس کولر گازی تاثیر دارد.

4- قیمت شارژ هر یک از انواع گاز کولر گازی با یکدیگر فرق می‌ کند. اگر کولر گازی به شارژ گاز نیاز داشته باشد باید سرویس کار هزینه نوع گاز را مد نظر قرار دهد و سپس هزینه را اعلام نماید.

حتما بخوانید: تشخیص کولر گازی اینورتر اصل از تقلبی

مزیت های سرویس به موقع کولر گازی

اگر مشتریان بر اساس زمانبندی دقیق سرویس کولر گازی را انجام دهند، مزیت‌ های زیادی دریافت می کنند. برخی از مزیت های سرویس دوره ای در بهترین بازه زمانی عبارت است از:

1- سیستم گرمایشی و سرمایشی کولر گازی بهترین بازده را خواهد داشت.

2- عملکرد بهتر و بهره‌ وری بیشتر از مهمترین مزیت های سرویس دوره ای به شمار می‌ روند.

3- اگر سرویس کولر گازی در بازه زمانی مشخص انجام شود، از هزینه‌ های اضافی مانند هزینه تعمیر قطعات جلوگیری خواهد شد.

4- مشکلات کولر گازی کمتر خواهد شد.

بر همین اساس مزیت های سرویس های دوره ای کولر گازی موجب می شوند که بسیاری از مشتریان هر سال یک بار در جهت سرویس دستگاه خود اقدام کنند.

امدادکاران، مرکز تخصصی تعمیرات کولر گازی در تهران 

امدادکاران یکی از بهترین مراکز تعمیر کولر گازی در تهران است. این مرکز آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر انواع برند داخلی و خارجی کولر گازی از قبیل تعمیر کولر گازی سامسونگ، ال جی، هیتاچی و … می باشد. تعمیرکار کولر گازی امدادکاران، ابتدا به صورت تلفنی مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و در صورت امکان راهنمایی های لازم را برای تعمیر دستگاه توسط خودتان ارائه می دهد. اگر مشکل به این صورت حل نشد، تعمیرکار و سرویس کار کولر گازی در محل حضور خواهد یافت. فقط کافیست که با امدادکاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *