علت خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی و آموزش رفع آن

5 دقیقه زمان مطالعه

ماشین لباسشویی تشکیل شده از قطعات مختلفی است که برای شستن لباس ها با هم کار می کنند. از آنجایی که هر یک از این قطعات آسیب دیده و معیوب هستند، این سیستم بزرگ دچار مشکل شده و از کار می افتد. یکی از کارآمدترین قطعات در فرآیند کار ماشین لباسشویی شیر برقی است که وظیفه کنترل جریان آب را بر عهده دارد. در ادامه مقاله به نحوه تعمیر ماشین لباسشویی می پردازیم.

شما در هر نقطه ای از شهر تهران که هستید (شمال،جنوب، شرق، غرب ) و غیره میتوانید درخواست خود را برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران ثبت کنید همچنین میتوانید تعمیرات کلیه لوازم خانگی مثل نمایندگی تعمیر ماشین نمایندگی تعمیرلباسشویی بوش، نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی آبسال ، تعمیر ماشین لباسشویی ایکس ویژن و غیره را به تیم امدادکاران بسپارید تا بهترین تعمیر کاران در کوتاهترین زمان تعمیرات خود را انجام دهند.

شیر برقی چیست و چه کارایی در لباسشویی دارد؟

شیر برقی وظیفه کنترل، قطع و وصل جریان آب ورودی به درون ماشین لباسشویی را بر عهده دارد.

در این مرحله جریان برق وارد ماشین لباسشویی شده و بعد از رسیدن به قسمت سیم پیچ شیر برقی، باعث ورود آب به درون ماشین می‌شود.هنگامی که آب داخل ماشین لباسشویی به حد مجاز و مشخص شده رسید، هیدرواستات جریان برق و آب را با شیر برقی متوقف می کند. به عبارت ساده تر، این قطعه وظیفه تشخیص تخلیه یا عدم تخلیه ماشین لباسشویی را بر عهده دارد.

فنر، کانال تخلیه آب، ترمینال، قرقره، محفظه فشار، لاستیک دیافراگم، دهانه کانال فشار، سیم پیچ، فیلتر خروجی آب و غیره. برخی از اجزا و قطعات شیر ​​برقی هستند.

علت خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی و آموزش رفع آن

حتما بخوانید: معنی کلمات روی ماشین لباسشویی الجی + برنامه های شستشو لباسشویی الجی

انواع شیر برقی ماشین لباسشویی

شیرهای برقی بسته به نوع و مدل ماشین لباسشویی انواع مختلفی دارند و به دو دسته تک بوین تابه  چهار بوین تقسیم می شوند. ماشین لباسشویی های مدرن از مدل هایی با شیر برقی تک یا دوگانه استفاده می کنند.

البته در نظر داشته باشید که شیرهای برقی مورد استفاده در ماشین لباسشویی های قدیمی به دو نوع شیر برقی سرد و شیر برقی گرم تقسیم می شوند. در ماشین لباسشویی های جدید فقط از شیرهای برقی سرد استفاده می شود.

علت خراب شدن شیر برقی لباسشویی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، شیر برقی قطعه کوچکی است که از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. سیم پیچ، محفظه فشار، وزن پیستون، اهرم آهنی و فیلتر خروجی تنها بخشی از قطعات کوچک شیر برقی هستند که خرابی هر یک از آنها می تواند علت خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی باشد. هنگامی که شیر برقی آسیب می بیند، تخلیه آب از ماشین لباسشویی نیز با مشکل مواجه می شود.

علت اول :کم بودن فشار آب

یکی از دلایل خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی نبود فشار آب کافی در مخازن آب است. از آنجایی که شما در آپارتمان زندگی می کنید، ممکن است در ساعات خاصی از شبانه روز فشار مناسبی نداشته باشید. بنابراین توصیه می کنیم در این ساعات از ماشین لباسشویی خود استفاده نکنید. زیرا شیر برقی ماشین لباسشویی برای پرکردن ماشین لباسشویی انرژی زیادی مصرف می کند که می تواند باعث خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی شما شود.

علت دوم :خرابی پمپ آب

یکی از دلایل اصلی خرابی شیر برقی وجود پمپ آب در ساختمان است. زیرا اگر آن پمپ بنا به دلایلی از کار بیفتد و آب وارد شیرآلات ساختمان نشود، شیر ماشین لباسشویی از کار می افتد. توصیه می کنیم همیشه قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی از وصل بودن منبع آب خانه اطمینان حاصل کنید.

علت سوم :اتمام عمر مفید

شاید دلیل اصلی خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی پایان عمر مفید قطعه باشد. پیشنهاد می کنیم شیر برقی ماشین لباسشویی را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی آن را تعویض کنید.

علت خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی و آموزش رفع آن

نشانه های خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

بعد از اینکه علت خراب شدن شیر برقی لباسشویی را متوجه شدیم بهتر است به بررسی علائم خراب شدن شیر برقی و نشانه های آن بپردازیم. البته با چند روش ساده میتوانیم این مورد را بررسی کنیم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

مورد اول – جمع شدن آب تمیز در دستگاه

اولین علامت خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی، جمع شدن آب شفاف در دیگ ماشین است. پس از اتمام فرآیند شستشو، هنوز آب تمیز در ماشین لباسشویی وجود دارد و لباس ها خیس هستند.

این مورد ممکن است ساده ترین نشانه خرابی دریچه ماشین لباسشویی باشد که می توانید خودتان آن را تعویض کنید.

مورد دوم – آبگیری نکردن دستگاه

دومین مورد در علائم خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی را می توان به آبگیری نکردن ماشین لباسشویی مربوط کرد. برای بررسی این موضوع باید شیرهای ورودی خانه را بررسی کنید و اگر فشار کافی پشت ورودی آب ماشین لباسشویی وجود دارد، به احتمال زیاد مشکل در شیر برقی ماشین شماست.

علت خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی و آموزش رفع آن

حتما بخوانید: علت لرزش ماشین لباسشویی و تکان خوردن آن چیست؟

مراحل تعویض شیر برقی در ماشین لباسشویی

رعایت ایرادات ذکر شده در قسمت قبل که حاکی از خرابی شیر برقی و اطمینان از آسیب دیدن این قطعه است، مستلزم تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی است. با گذراندن مراحل ارائه شده در این قسمت می توانید این قطعه را تعویض کنید.

  • قبل از شروع فرآیند تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی، برق را قطع کنید .برای شروع، پانل واشر را بردارید تا به شیر برقی دسترسی پیدا کنید.
  • پس از مشاهده این قطعه، پیچ های نگهدارنده پنل شیر برقی را با یک پیچ گوشتی باز کنید.

شیرهای ورودی آب سرد و گرم را که جدا یا مجزا در کنار یکدیگر قرار دارند، شناسایی کنید.

  • مشاهده رطوبت در اطراف شیر برقی ماشین لباسشویی نشانه نشتی است که نیاز به تعمیر دارد.
  • به علاوه در این حالت می توانید ترازو را از این قسمت جدا کنید.
  • اتصالات شیر ​​برقی را با یک پیچ گوشتی آزاد کنید و سپس شلنگ های متصل به شیر برقی را آزاد کنید.
  • شیر برقی معیوب را بردارید و شیر برقی را با یک شیر جدید جایگزین کنید.
  • اتصالات مربوط به این قسمت (شلنگ های ورودی آب سرد و گرم) و روش نصب شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را درست انجام دهید.
  • تعویض شیر برقی به درستی انجام می شود، می توانید پنل ماشین لباسشویی را ببندید و شروع به شستشوی لباس کنید.

عدم اطلاع کافی در مورد تعویض شیر برقی می تواند به مشکلاتی مانند آسیب دیدن قطعه جدید یا نصب نامناسب مربوط باشد. بنابراین مانند سایر تعمیرات لوازم برقی مانند تعمیر یخچال اراج و سایر برندهای این دستگاه و انواع ماشین لباسشویی، بهترین راه برای تعویض و تعمیر شیر لباسشویی، مشاوره با کارشناسان این حوزه است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید با بررسی های ساده می توانید به علل خرابی شیر برقی و علائم خرابی شیر برقی پی ببرید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی به دنبال علت اصلی آن بگردید زیرا با پی بردن به مشکل اساسی دستگاه می توانید از هزینه های اضافی در آینده جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *