راهنمای شستن کفش در ماشین لباسشویی

5 دقیقه زمان مطالعه

اکثر کفش ها و کتانی هایی که شما استفاده می کنید، قابلیت شست و شو در ماشین لباسشویی را دارند. پس دیگر نیاز نیست کفش و کتانی خودتان را با دست بشویید؛ شما می توانید با استفاده از ماشین لباسشویی که در خانه خود دارید، این کار را به راحتی انجام دهید. البته لازم به ذکر است که اگر ماشین لباسشویی شما تنظیم نباشد، ممکن است آسیب زیادی به دستگاه و کفش شما وارد شود. ما در این مقاله از نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی امدادکاران قصد داریم روش اصولی شستن کفش در ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم تا بدون کوچکترین مشکلی این کار را با خیال راحت انجام دهید.

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی

برخی از افراد فکر می‌کنند اگر کفش های خود را در ماشین لباسشویی بیندازند، کفش ها دوام و فرم خود را از دست می‌دهند، اما اینطور نیست! اگر مراحل زیر را هنگام شستن کفش در ماشین لباسشویی رعایت کنید، فقط می‌توانید انتظار مثبت داشته باشید. به عبارت دیگر اگر توضیحات این مقاله را به درستی اجرا کنید، نه کفش شما آسیب می بیند و نه ماشین لباسشویی شما خراب می شود. البته این را هم اضافه کنم که توضیحات این مقاله فقط برای کفش ها صدق نمی کند بلکه شما کتانی خود را هم می توانید با رعایت این مراحل داخل ماشین لباسشویی بشورید.

مرحله اول: آماده سازی کفش‌ها

قبل از اینکه کفش های کثیف خود را در ماشین لباسشویی بیندازید، برای آماده کردن آنها باید چند کار انجام دهید.

  1.  اگر دیدید کفش ها خیلی کثیف شده اند، می‌توانید با استفاده از برس یا مسواک آن ها را کمی تمیز کنید و گل و لای خشک شده روی آن ها را پاک کنید و گرد و غبار را از بین ببرید.
  2. اگر کفش شما بند دارد، ابتدا آن ها را باز کنید تا آب و مواد شوینده به راحتی به داخل کفش نفوذ کنند.
  3. همچنین می توانید با بند های باز نشده همزمان داخل ماشین لباسشویی بیندازید. در صورت امکان، کف کفش را بردارید.

 راهنمای شستن کفش در ماشین لباسشویی

حتما بخوانید: علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

مرحله دوم: تنظیمات ماشین لباسشویی

پس از قرار دادن کفش در دستگاه و قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی ابتدا باید بدانید که چه فاصله ای را برای آن انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم از چرخه آهسته استفاده کنید، اگرچه این چرخه باعث شستشوی دیرتر کفش ها می‌شود، اما احتمال برخورد آن ها به یکدیگر یا دیواره های ماشین و پاره شدن و آسیب رساندن به آن ها را کاهش می‌دهد.

راه دیگر برای اینکه کفش ها به دیواره ماشین لباسشویی و به یکدیگر آسیب نرسانند این است که با استفاده از چند حوله یا دستمال یک محافظ کفش درست کنید و بپیچید و سپس داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

همچنین می توانید کفش ها را در یک جا بالشی خالی قرار دهید و فضای باقی مانده داخل کیف را با حوله و لباس پر کنید و سپس سر آن  را با سنجاق ببندید، به این ترتیب یک کیسه محافظ برای شستن کفش دارید.

دمای آب بهتر است سرد باشد تا به پارچه های کفش آسیبی وارد نشود در حالی که آب سرد مانع از ترمیم رنگ کفش می‌شود.

برای شستن بند کفش به دلیل وجود سوراخ های ریز در جداره داخلی ماشین لباسشویی و احتمال گیرکردن بند کفش در آنها، بهتر است بند کفش را مستقیم به داخل ماشین لباسشویی نیندازید بلکه می توانید آنها را داخل یک پلاستیک هایی که سوراخ دار هستند قرار دهید و سپس آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

 راهنمای شستن کفش در ماشین لباسشویی

حتما بخوانید: علت نشتی آب از زیر ماشین لباسشویی چیست؟

مواد شوینده برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

شوینده ای که برای شستن کفش ها در ماشین لباسشویی استفاده می کنید تفاوت چندانی با شوینده های معمولی ندارد و برای این کار می توانید از مواد شوینده یا شامپوی معمولی خود استفاده کنید. اگر به غیر از کفش خود چیزهای دیگری را در ماشین لباسشویی قرار دهید به مواد شوینده بیشتری نیاز خواهید داشت، این کار از شستشوی صحیح کفش جلوگیری می کند، علاوه بر این احتمال اینکه لباس ها و سایر وسایلی که در ماشین می اندازید به همان رنگ برگردند.

نحوه خشک کردن کفش‌ها پس از شستشو

پس از درآوردن کفش ها از ماشین لباسشویی، می توانید آن ها را با خشک کن خشک کنید، البته این کار برای برخی از کفش ها توصیه نمی شود، زیرا گرما باعث خراب شدن و آسیب به کفش می شود. . روش ساده‌تر و بهتر این است که کفش‌ها را در فضای باز و بدون تلاش خشک کنید. همچنین می توانید آن ها را در مقابل یک فن قرار دهید تا هوا بهتر در داخل و اطراف آن جریان داشته باشد و سریعتر خشک شود.پس از خشک شدن کامل کفش، می توانید دوباره کف و بند آن را ببندید و از تمیز کردن کفش خود لذت ببرید.

نبایدهایی در مورد شستن کفش‌ در ماشین لباسشویی

روش شستن کفش در ماشین لباسشویی برای انواع و اقسام کفش ها مناسب نیست، مثلاً کفش های ورزشی کتان یا پارچه برای این روش مناسب هستند، اما برای کفش های چرمی و جیر که بسیار حساس هستند مناسب نیستند. کفش های سنگین مانند کفش بسکتبال که می توانند به در و دیوار ماشین لباسشویی شما آسیب بزنند. برای تمیز کردن چنین کفش هایی بهتر است آنها را با دست بشویید.هرگز از سفید کننده یا مواد شیمیایی خشن برای شستن کفش استفاده نکنید.برای اینکه کفش‌هایتان شکل خود را از دست ندهند، آن‌ها را با روزنامه پر نکنید، زیرا وقتی خیس شوند، روزنامه باز می‌شود و به بدنه کفش‌تان می‌چسبد.تا زمانی که کفش ها کاملا خشک نشده اند از پوشیدن آن خودداری کنید.حتما دستورالعمل شستشوی جعبه کفش را بخوانید تا بدانید ممکن است به چه مواد شوینده ای حساس باشد.

 راهنمای شستن کفش در ماشین لباسشویی

حتما بخوانید: علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب

بهترین راه خشک کردن کفش‌ها

بهترین روش برای خشک کردن کفش ها این است که قالب پا را آماده کرده و داخل کفش خیس قرار دهید تا با قالب و در تماس با هوای آزاد خشک شود. اگر ساختن قالب‌های کفش را کار سخت می‌دانید، از پنکه یا کولر برای خشک کردن سریع لباس‌های زیر استفاده کنید.کفش را به حالت اولیه برگردانید و در معرض هوای مرطوب کولر قرار دهید تا سریع خشک شود. در غیر این صورت، نور خورشید بهترین گزینه برای خشک کردن همه چیز است.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید شستن کفش و کتانی در ماشین لباسشویی کار سخت یا خطرناکی نیست. شما به راحتی با رعایت نکات گفته شده می توانید کفش های خود را داخل ماشین لباسشویی بشورید. همچنین در این مقاله روش خشک کردن کفش پس از شست و شو را نیز آموزش دادیم تا بتوانید کار شستن کفش ها را به صورت کامل و درست انجام دهید.

این مقاله توسط شرکت خدمات آنلاین امدادکاران نوشته شده است و شما می توانید مقالات مفید دیگری را نیز از این سایت مطالعه کنید. همچنین برای تعمیر ماشین لباسشویی خود می توانید با مجموعه امدادکاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *