10دلیل اینکه بدانیم چرا یخچال زود اتومات میکند؟

5 دقیقه زمان مطالعه

امدادکاران برای جلوگیری از مشکلات احتمالی دانشنامه ای اندیشیده است. شما می‌توانید برای بهبود عملکرد سیستم خود با مطالعه هر یک از مقالات به نکات مهمی برسید که با رعایت هر یک از این نکات عملکرد دستگاه های خود را بهبود ببخشید. در این مقاله در مورد چرا یخچال زود اتومات میکند را بررسی میکنیم.همچنین می‌توانید برای تعمیر یخچال خود با نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در تهران با شماره های ثبت شده داخل سایت تماس بگیرید.

چرا یخچال زود اتومات میکند ؟

یخچال معمولاً مهمترین وسیله در هر آشپزخانه ای است. پرکاربردترین وسیله در آشپزخانه همین یخچال است. هر کدام از ما معمولاً روزی چند بار به سراغ یخچال می‌رویم و در آن را باز و بسته می‌کنیم. یخچال ها معمولا چند دقیقه کار می‌کنند و سپس برای مدت کوتاهی کار نمی‌کنند و این روند ادامه دارد. این وقفه در کار یخچال در واقع طبیعی است و با توجه به وظایف یخچال انجام می‌شود. در این مقاله در مورد اینکه چرا یخچال زود اتومات میکند صحبت خواهیم کرد.

اتومات کردن یخچال

با توجه به مطلب ذکر شده این مدت استراحت یخچال قابل کوتاه شدن است و به صورت خودکار زودتر از زمان مقرر یخچال را تعمیر می‌کند. به عنوان مثال، یخچال شما 30 دقیقه کار کرده است و باید 10 دقیقه استراحت کند. اما زمانی که تایم استراحت او زودتر از 10 دقیقه به پایان می‌رسد، شروع به کار می‌کند. در اینجا می گوییم که یخچال شما اتومات شده است و نیاز به تعمیر یخچال دارید.

چرا یخچال زود اتومات میکند

دلایل زود اتومات کردن یخچال

حال باید بدانیم که چرا یخچال زود اتومات میکند وعلت اینکه یخچال اتوماتیک چیست؟ البته این حادثه نیز مانند سایر حوادثی که با وسایل برقی رخ می دهد دلایلی دارد. ما به این دلایل مختلف خواهیم پرداخت.

1- دمای مناسب

با تغییر دما، یخچال شما به طور خودکار فعال می‌شود. یعنی دمای مناسب یخچال شما به حالت تعادل رسیده است اما بنا به دلایلی کمی زودتر از زمان تعیین شده تغییر می‌کند.

2- لاستیک دور درب یخچال

یکی از دلایلی که یخچال شما به طور خودکار خاموش می‌شود این است که لاستیک اطراف درب یخچال شما پاره شده یا مشکل دیگری وجود دارد. این مشکل باعث می‌شود هوای داخل یخچال خارج شود و یخچال مجدداً خراب شود.

3- باز ماندن درب یخچال

گاهی باز گذاشتن درب یخچال باعث این مشکل می‌شود. وقتی درب یخچال باز می‌ماند هوای سرد از یخچال خارج می‌شود و هوای بیرون یخچال وارد دستگاه می‌شود و یخچال دوباره شروع به کار می‌کند.

4- فاصله با دیوار

اگر یخچال شما فاصله مناسبی با دیوار نداشته باشد، کمپرسور خراب می‌شود. یعنی اگر یخچال شما به دیوار یا اجسام دیگر نزدیک باشد در کمپرسور یخچال مشکلاتی به وجود می آید که باعث می شود یخچال شما زودتر از موعد دچار تغییرات دمایی شود و به طور خودکار زودتر خاموش شود.

5- تابش مستقیم خورشید

شاید برای شما کمی عجیب باشد، اما باید بدانید که اگر یخچال شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، به طور خودکار زودتر از زمان مقرر خاموش می‌شود. نور مستقیم خورشید و البته گرمای یخچال باعث می‌شود دمای یخچال زودتر تغییر کند و زودتر اتوماتیک شود.

چرا یخچال زود اتومات میکند

6- گرم بودن محیط

شاید جایی که یخچال شما در آن قرار دارد گرم باشد. و البته درجه ای که برای یخچال خود تعیین کرده اید با دمای محیط مناسب نیست. در این صورت یخچال شما به صورت خودکار زودتر از زمان مقرر روشن می‌شود.

7- خراب بودن کمپرسور

یکی از دلایلی که ممکن است یخچال شما به صورت خودکار خاموش شود، خرابی کمپرسور یخچال است که در این صورت حتما باید با یک متخصص حرفه ای تماس گرفته و کمپرسور یخچال را تعمیر کنید.

8- خراب بودن ترموستات

ترموستات دمای ثابتی را حفظ می‌کند. یعنی ترموستات یخچال دمایی را که برای دستگاه خود تنظیم کرده اید ثابت نگه می دارد. در واقع این ترموستات است که با روشن و خاموش کردن کمپرسور دمای یخچال فریزر شما را ثابت نگه می‌دارد. اما گاهی پیش می آید که ترموستات یخچال خراب می‌شود. همین خرابی ترموستات منجر به خطا در فرمان خاموش و روشن کردن یخچال شما می‌شود. در این حالت است که عملکرد کمپرسور مختل می‌شود.

9- تست سلامت ترموستات

از آنجایی که محتمل ترین احتمال در اتوماسیون اولیه یخچال مربوط به خرابی ترموستات است، امدادکاران می‌خواهد نحوه تست عملکرد ترموستات را به شما آموزش دهد. ابتدا یخچال را روی سه درجه سانتیگراد قرار دهید. حالا لیوان آبی را در قفسه وسط یخچال قرار دهید. بیست و چهار ساعت صبر کنید. بعد از بیست و چهار ساعت لیوان آب را از یخچال خارج کنید و دمای آن را با دماسنج اندازه بگیرید. اگر دمای آب بین 1 تا 5 درجه سانتیگراد باشد، یخچال شما سالم است و ترموستات سالم است. اما اگر می‌پرسید دمای مناسب یخچال چند درجه است، باید بگوییم که با توجه به تغییرات آب و هوا در فصول مختلف، تغییر می‌کند.

10- گاز یخچال

هنگامی که یخچال خود را با گاز شارژ می‌کنید، این احتمال وجود دارد که دستگاه شما تقریباً یک شبانه روز کامل بدون وقفه به طور مداوم کار کند. این بدان معناست که یخچال شما به صورت شبانه روزی بدون وقفه کار می‌کند. نکته این است که اگر بعد از شارژ گاز یخچال این اتفاق بیفتد طبیعی است و نباید نگران دستگاه خود باشید. اما اگر یخچال شما بیش از یک شبانه روز به طور مداوم کار می کند، حتما با کارشناس مربوطه تماس بگیرید تا این مشکل به سرعت حل شود.

چرا یخچال زود اتومات میکند

یخچال هر چند دقیقه باید اتومات کند ؟

زمان خودکار یخچال شما در واقع به دمایی که برای یخچال خود تنظیم کرده اید بستگی دارد. قطعات شکسته و سالم دستگاه شما بر این مشکل تأثیر می گذارد. اگر ترموستات یخچال شما خراب باشد، در واقع نمی‌تواند فرمان روشن/خاموش را به کمپرسور ارسال کند و دمای یخچال را ثابت نگه دارد.

اگر کمپرسور یخچال شما کار نمی کند و عملکرد خودکار یخچال کار نمی کند نیز این اتفاق می افتد.

قطع شدن فعالیت موتور یخچال

هنگامی که دمای یخچال به دمای مورد نظر رسید، موتور متوقف می شود. بعد از مدتی دمای یخچال از دمایی که شما برای دستگاه خود تخمین زده و تنظیم کرده اید، منحرف می شود. اکنون موتور دوباره شروع به کار می کند تا دمای داخلی یخچال به دمای تنظیم شده برگردد.

این فرآیندی است که دمای یخچال شما را تنظیم می کند تا مواد غذایی داخل یخچال فاسد نشوند. این فعالیت در واقع مربوط به ترموستات است. این قسمت یک فرمان روشن و خاموش را به موتور یخچال شما ارسال می کند و به موتور دستور می دهد که چه زمانی روشن و چه زمانی متوقف شود. بنابراین زمان اتوماسیون یخچال با دمایی که یخچال را روی آن تنظیم کرده اید ارتباط مستقیم دارد.

تنظیم دما یخچال

تنظیم دقیق دمای یخچال را فراموش نکنید. هنگامی که دمای یخچال شما دقیقاً تنظیم شود، کارایی یخچال شما بهبود می یابد. و تنظیم دمای یخچال بسیار مهم است.

برای رفع مشکل سریع اینکه چرا یخچال زود اتومات میکند با امدادکاران تماس بگیرید

در این مقاله سعی کرده ایم با ذکر 10نکته اصلی به سوال شما که چرا یخچال سریع خاموش می شود و زود اتومات میکند را پاسخ دهیم. گاهی رعایت نکردن قوانین نگهداری و جابجایی یخچال فریزر منجر به آسیب می‌شود. خاموش شدن سریع و ناگهانی یخچال در اکثر مواقع به دلیل خرابی قطعات و مشکلات اساسی یخچال اتفاق می افتد.نگران نباشید در این شرایط کافی است برای تعمیر یخچال خود با امدادکاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *