علت تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی چیست

5 دقیقه زمان مطالعه

خراب شدن دیگ ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که برای حل آن نیاز به دانش و اطلاعات بسیارمهم است که از جمله آنها می توان به نحوه تشخیص تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی اشاره کرد.در دنیای امروز ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه است، شما می‌توانید به راحتی تمام لباس ها را در هر زمان بشویید و در مصرف آب و زمان صرفه جویی کنید. ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود و ممکن است به درستی کار نکند. در حال حاضر برای تعمیر ماشین لباسشویی و عیب یابی آن به یک نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در تهران نیاز دارید.

علائم خراب شدن دیگ دستگاه ماشین لباسشویی

زمانی که ماشین لباسشویی شما قدیمی و پر سر و صدا است، نیاز به تعمیر دیگ ماشین لباسشویی دارید.

البته در برخی موارد صنعتگران غیرحرفه ای نیز می‌توانند درخرابی دیگ ماشین لباسشویی دخیل باشند که با رعایت یکسری نکات می توانید از تعمیر دیگ ماشین لباسشویی در امان باشید.

علت عملکرد نامتناسب دیگ دستگاه ماشین لباسشویی

اگر در حین شستن لباس با عدم چرخش دیگ روبه رو شدید فراموش نکنید که جیب داخل لباس ها را چک کنید تا اجسام نوک تیز داخل آن نباشد،اجسام نوک تیز باعث سوراخ شدن دیگ و نشت آب به داخل ماشین لباسشویی می‌شود.

عدم توجه به حجم و ظرفیت ماشین لباسشویی باعث جابجایی آن از حالت اولیه در هنگام شستشو شده است.

علاوه بر این، استفاده نادرست از ماشین لباسشویی نیز می تواند به آن آسیب برساند.

علت تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی چیست

دلایل چرخش ضعیف دیگ ماشین لباسشویی

عواملی که باعث می‌شود دیگ ماشین لباسشویی به خوبی نچرخد ​​و بر عملکرد آن تأثیر بگذارد، ممکن است به این دلیل باشد:

1-موتور دستگاه ماشین لباسشویی علت تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی

این احتمال که موتور ماشین لباسشویی باعث تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی باشد نادر است، این مشکل به دلیل نیمه سوختن یا سوختن موتور دیده می شود.فرسودگی و خرابی موتور ماشین لباسشویی وقتی موتور به برق وصل می شود بلافاصله راه اندازی می شود اما صداهای عجیبی ایجاد می کند و یا با اتصال به برق به موتور که اصلا روشن نمی‌شود و خاموش می‌ماند.

البته در برخی ماشین لباسشویی ها از موتور معکوس استفاده می‌شود که برای تست موتور می توان دیگ را در دو جهت چرخاند و اگر موتور در یک جهت می چرخد ​​باید تعویض شود.البته اتصال موتور و گیربکس در اثر فرسودگی پوسیده شده و باید توسط کارشناسان متخصص امدادکاران تعویض شود.

2-خراب شدن قسمت تسمه یا پارگی واشر

یکی دیگر از دلایل اعوجاج دیگ ماشین لباسشویی آسیب دیدن قسمتی از تسمه لباسشویی است.

یکی از نکات مهم در مورد چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی وجود تسمه ای است که پاره می‌شود و در این کار اختلال ایجاد می‌کند.

قسمت تسمه برای چرخاندن این دیگ ضروری است و در صورت ساییدگی و پوسیدگی تسمه که در پاره شدن آن نقش دارد، باعث ایجاد این عیب در دستگاه می‌شود.

3-آسیب دیدن و معیوب شدن قطعه ی بلبرینگ دستگاه ماشین لباسشویی

در مدل های ماشین لباسشویی هایی که درب آن ها در جلو است، بلبرینگ موتور به دیگ لباسشویی متصل می‌شود و با پوسیدگی یا داغ شدن یاتاقان ها دیگ ماشین لباسشویی دیگر نمی چرخد.

4-خراب بودن قفل درب دستگاه ماشین لباسشویی

هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید از بسته بودن درب ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید، زیرا قفل درب به عملکرد ماشین متصل است که اگر چرخش دیگ ماشین بسته نشود، این اتفاق نمی‌افتد.

5-بررسی کردن قطعات روتور و استاتور دستگاه ماشین لباسشویی

یکی از قطعات مهم و اساسی در هر موتور الکتریکی روتور و استاتور، استاتور قسمت ثابت موتور و روتور قسمت محرکه موتور الکتریکی است.که باعث حرکت موتور و ایجاد درگیری و میدان مغناطیسی می‌شود و در صورت بروز مشکل در این دو قسمت باعث بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می‌شود.

6-پیدایش ایراد در قسمت کاپلینگ موتور دستگاه ماشین لباسشویی

شاید تا به حال نام این قسمت از ماشین لباسشویی را نشنیده باشید، اما اکنون می‌دانید که این قسمت کلاچ نام دارد که موتور را به سیستم انتقال نیرو متصل می‌کند.اگر این قطعه مشکلی داشته باشد، می تواندباعث آسیب ماشین لباسشویی یا کاهش سرعت ماشین لباسشویی شود.البته باید این را هم بدانید که اگر بیش از حد استاندارد از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید و بیش از حد معمول آن را بارگیری کنید، با انتقال ندادن این نیرو می‌توانید در کار نکردن ماشین لباسشویی اختلال ایجاد کنید.

7-قطعه ی ببرینگ های دستگاه ماشین لباسشویی

این قسمت از بلبرینگ ها در داخل چرخ های ماشین لباسشویی قرار دارد و باعث می‌شود این چرخ ها راحت تر و روان تر حرکت کنند.

آسیب دیدگی و فرسودگی این قطعه علاوه بر چرخش بد دیگ ماشین لباسشویی شما می‌تواند به ایجاد سر و صدای زیاد نیز کمک کند که در هنگام شستن لباس ها زیاد است.

بنابراین هر بار که صدایی از ماشین لباسشویی می‌شنوید، احتمال آسیب دیدن این قطعات و نیاز به تعمیر وجود دارد.

زمانی که این قطعات آسیب می بینند می‌تواند یکی از دلایل تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی باشد و با مشکل مواجه شوید.

علت تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی چیست

حتما بخوانید: ذغال موتور ماشین لباسشویی چیست؟نحوه تعویض آن

آیا لرزش و صدای ماشین لباسشویی می تواند به دیگ ربط داشته باشد؟

ممکن است هنگام شستن لباس ها با صداهای اضافی ماشین لباسشویی مواجه شوید، وجود این صداهای اضافی ممکن است شما را شگفت زده کند.اکثر ماشین های لباسشویی مدرن دارای ضربه گیرهایی هستند که به دیگ وصل می‌شوند. در زمانی که شما به خوبی از ماشین لباسشویی خود استفاده نمی‌کنید این ضربه گیرها را ضعیف می‌کند.با گذشت زمان ضربه گیرها ضعیف می‌شوند و در پایان کار دلیل اعوجاج و شل شدن دیگ ماشین لباسشویی شما می‌شود و در این مرحله باید از تکنسین های حرفه ای بخواهید اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهند.

علت نداشتن چرخش دیگ دستگاه ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که افراد با آن مواجه هستند این است که دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد، این مشکل ناشی از عواملی مانند خرابی قسمتی از تسمه است که در چرخش دیگ ماشین لباسشویی نقش دارد. که باعث پارگی تسمه در هنگام گیر کردن پولی می شود.با تعویض تسمه اگر قرقره را درست نکنید دوباره با این مشکل مواجه خواهید شد همچنین باید حلقه تسمه که به دیگ شستشو متصل است را چک کنید.بروز ایراد در قسمت موتور ماشین لباسشویی، آسیب دیدن یاتاقان ها و خرابی آن می‌تواند به پیدایش این مشکل، دلیل تغییر شکل دیگ ماشین لباسشویی کمک کند.

علت تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی چیست

روش تشخیص تاب داشتن دیگ ماشین‌های لباسشویی:

اغلب صداها در ماشین های لباسشویی که برای مدت طولانی کار می‌کنند. این صداها به شما می‌گوید که باید ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید. اگر روش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی را می‌دانستید، ماشین لباسشویی شما هرگز دچار مشکلات عجیب نمی‌شد. برای این منظور می توانید دفترچه راهنما یا مقالات مربوط به نحوه صحیح استفاده از ماشین لباسشویی را مطالعه کنید

در پایان

استفاده از وسایل برقی بخشی از زندگی مدرن امروزی است. آسیب به یکی از این وسایل می‌تواند ریتم زندگی را مختل کند. به همین دلیل بهتر است در صورت کوچکترین خرابی به تکنسین مربوطه مراجعه کرده و از او کمک بگیرید. ماشین لباسشویی از آن دسته وسایلی است که بدون آن تقریبا زندگی را سخت می کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ماشین شما ایجاد شود، تاب برداشتن ماشین لباسشویی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *