چرا اتو داغ می شود و به لباس می چسبد؟ راهکارهای رفع

5 دقیقه زمان مطالعه

چرا اتو بیش از حد داغ می شود؟ چرا اتو به لباس می چسبد و لباس را می سوزاند؟ اتو یکی از لوازم خانگی پر مصرف است که کارایی زیادی در زیبایی و آراستگی لباس ها دارد. اتو با حرارتی که تولید می کند، باعث رفع چروک لباس ها می شود. اما گاهی حرارت زیاد اتو باعث سوختن پوشاک ما می شود. گاهی جنس پارچه باعث بروز این مشکل می شود ولی گاهی هم مشکل از اتو خواهد بود و باید اقدام به تعمیر اتو خود کنید. در این مقاله قصد داریم ابتدا مشکل داغ شدن اتو را عیب یابی و بررسی کنیم و سپس شما را با بهترین شیوه های رفع این مشکل آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید و در نهایت نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذاریدو

 

علت داغ شدن بیش از حد اتو چیست؟

اولین نگرانی مصرف‌کنندگان این است که آیا وسیله آنها مشکل پیدا کرده است که چنین اتفاقی پیش می آید یا خیر؟ جای نگرانی نیست چرا که در اغلب مواقع دلایل جزئی باعث داغ شدن بیش از اندازه اتو می شود. در ادامه به ذکر این دلایل خواهیم پرداخت.

داغ شدن بیش از حد اتو

 

1-تنظیم نبودن دمای اتو

اولین علتی که در این باره مطرح می‌ شود تنظیم نبودن دمای اتو است.

اتو به شکلی دیزاین و تولید شده اند که به کاربر اجازه استفاده در شرایط مختلف را بدهند. یعنی شما می توانید بر اساس نوع پارچه خود حرارت تولیدی را انتخاب کنید. حال چنانچه درجه انتخابی با متریال البسه متناسب نباشد طبیعتا با داغ شدن بیش از حد و چسبیدن وسیله به لباس مواجه خواهید شد.
به منظور رفع این مشکل می بایست به متریال استفاده شده در البسه خود توجه کنید و با توجه به آن درجه را انتخاب نمایید. بر روی صفحه اتو درجه و متریال ذکر شده اند. به منظور اطلاعات تکمیلی تر می توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

2-پارچه مناسب اتو کشی نیست

در حین اتو کشی باید متریال پارچه را مد نظر قرار دهید.

باید این را بدانید که برخی از پارچه ها به ذاته قابلیت اتو کشی ندارند. یعنی چنانچه شما حتی با کمترین درجه نیز آنها را اتو کنید باز هم احتمال سوختگی آنها زیاد است. به طور مثال متریالی مانند پلاستیک و یا حریر حدالامکان یا نباید اتو شوند و یا تحت شرایط خاصی چروک های آنها را صاف کنید.
به منظور رفع این مشکل توصیه می کنیم که اگر مجبور به اتو کشی این پارچه ها هستید؛ اتو را در فاصله 2 الی 3 سانتی متری لباس قرار دهید و هرگز اتو را به طور مستقیم بر روی پارچه نگذارید. در این حالت بخار منتشر شده از اتو به منظور صاف نمودن پارچه کفایت می کند.

3-داغ شدن اتو به علت از کار افتادن درجه

در برخی از مواقع مصرف کنندگان این مشکل را این گونه توصیف می کنند که : مطمئن هستیم درجه اتو با توجه به جنس لباس به درستی انتخاب شده است اما باز هم با داغ شدن بیش از اندازه اتو مواجه شده ‌ایم علت چیست؟
چنانچه با چنین وضعیتی روبرو شده‌ اید باید بدانید که احتمالا درجه وسیله شما معیوب شده است.

یعنی هر چند که از لحاظ ظاهری درجه را به درستی تنظیم کرده اید اما به علت معیوب بودن این قطعه؛ وسیله نمی‌ تواند حرارت درخواستی شما را ارائه دهد.
به منظور رفع این موضوع تنها باید وسیله را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید تا قطعه معیوب را تعویض نماید. البته چنانچه خودتان هم دوره های تخصصی تعمیر این تجهیزات را گذرانده باشید می توانید به طور شخصی اقدام کنید. اما در غیر این صورت بهتر است تعمیر را به شخص دیگری واگذار نمایید.

علت داغ شدن اتو

4-معیوب بودن قطعه ترموستات دما

در برخی از مواقع درجه اتو هیچگونه مشکلی ندارد و قادر است دمای انتخابی را به درستی اعمال کند اما مشکل از جای دیگر است.

چنانچه ترموستات معیوب شده باشد تجهیز قادر به تنظیم درجه دما نیست. در چنین وضعیتی حرارت ممکن است بسیار پایین و یا بسیار بالا برود. در این حالت احتمالاً با داغ شدن اتو به طور مکرر و ناگهانی مواجه خواهید شد. این علائم گواه از خراب شدن ترموستات است.
به منظور رفع این مشکل می بایست تجهیز توسط یک تعمیرکار خبره ارزیابی شود. در صورت معیوب بودن ترموستات می بایست آن را با نمونه جدید عوض کنید.

5-معیوب شدن ترموستات کنترل بخار

علاوه بر ترموستات دمایی که وظیفه کنترل حرارت اتو را برعهده دارد و امکان تنظیم نمودن صحیح دما را فراهم می‌ کند نوع دیگری از ترموستات در اتو بخار ها تعبیه می ‌شود که نام آن ترموستات کنترل بخار است.
یک تعمیر کار خبره پس از ارزیابی این تجهیزات متوجه معیوب شدن این قطعه خواهد شد. در این حالت باید قطعه جدید جایگزین شود.

نکته : علاوه بر داغ شدن اتو، این وسیله می تواند با معضلات دیگری نیز شما را به چالش بکشد. در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره می کنیم. چرا که گاهی در کنار افزایش حرارت اتو ممکن است با این مسائل نیز درگیر شوید.

دلیل داغ شدن اتو

چگونه از چسبیدن اتو به لباس جلوگیری کنیم؟

چسبیده شدن اتو به لباس از مشکلات بسیاری است که بسیاری از افراد هنگام اتو کشی با آن روبه رو می شوند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای جلوگیری از بروز این مشکل در اتوها با شما عزیزان در میان بگذاریم.

1- اتوکشی با استفاده از پارچه واسطه

اگر با مشکل چسبیده شدن اتو روبه رو هستید توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز این مشکل از یک پارچه واسطه کمک بگیرید و میان لباس و اتو یک پارچه نخی یا شال و روسری که از آن استفاده نمی کنید که واسط قرار دهید. این کار تا حد بسیاری از چسبیده شدن اتو و سایه انداختن آن روی پارچه جلوگیری می کند.

2-از تماس مستقیم پارچه با لباس خودداری کنید.

جنس برخی از پارچه ها به طور مثال لباس های توری، حریر، ابریشم، پلاستیکی بسیار حساس بوده و ممکن است هنگام اتوکشی دچار مشکل شوند. برای جلوگیری از چسبیدن اتو به این پارچه ها توصیه می کنیم اتو را مستقیم روی پارچه قرار ندهید و در بالای آنها قرار دهید.

چگونه لباس چسبیده شده به کف اتو را تمیز کنیم؟

گاهی ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از اندازه اتو، لباس به کف آن چسبیده شود و این موضوع باعث خوب اتو کار نکردن اتو در دفعات بعدی اتوکشی شود. برای از بین بردن لباس های چسبیده شده به کف اتو روش های گوناگونی وجود دارد. در ادامه شما را با دو روش کاربردی برای رفع این مشکل آشنا خواهیم کرد.

تمیز کردن اتو

1- تمیز کردن کف اتو با کمک نمک و روزنامه

یکی از روش های کاربردی برای تمیز کردن کف اتو کمک گرفتن از نمک و روزنامه است. برای انجام این کار کافیست بر روی کف روزنامه نمک بریزید و اجازه دهید اتو کاملا داغ شود. لطفا حالت بخار اتو را خاموش کنید.

بعد از داغ شدن اتو، آن را روی روزنامه ای که از قبل با نمک آماده کرده اید اتو کشی کنید. این کار را تا زمانی که کف آن کاملا تمیز شود ادامه دهید. توجه داشته باشید که در این روش به هیچ عنوان نباید از بخار اتو استفاده کنید.

2-تمیز کردن اتو با کمک خمیردندادن

یکی از دیگر روش هایی که از طریق آن می توانید کف اتو را تمیز کنید استفاده از خمیر دندادن است.

تمیز کردن اتو با خمیر دندان بسیار ساده است، برای اینکار کافیست بر روی کف اتو مقداری خمیر دندان بریزید و بگذارید چند دقیقه بر روی آن بماند، سپس با یک دستمال خشک کف اتو را تمیز کنید تا لباس های چسبیده شده از روی اتو  پاک شود.

علت برق افتادن پارچه های مخملی چیست؟

همانطور که در طول متن اشاره شد هر نوع لباسی را نمی توان اتو کرد. لباس های مخملی به علت جنس خاصشان متاسفانه دچار برق افتادگی می شوند. به منظور از بین بردن چروک های چنین لباس هایی تنها از اتوپرس کمک بگیرید.

چرا این وسیله در هنگام استفاده البسه را در زیر خود جمع میکند؟

گاهی جمع شدن البسه در طی اتو کشی ربطی به حرارت زیاد این وسیله ندارد. در اغلب مواقع به علت کثیف بودن کف اتو این اتفاق پیش می آید. چنانچه کف تجهیز شما تمیز نباشد علاوه بر کثیف نمودن لباس ها سبب چسبیدن به پارچه و در نهایت جمع شدن آنها خواهد شد. برای رفع این موضوع با کمی خمیر دندان سوختگی های کف را پاک کنید.

تعمیر اتو بخار، پرس و مخزن دار در امدادکاران

تعمیر اتو در امدادکاران زیر نظر تعمیرکاران حرفه ای و با گارانتی و ضمانت نامه معتبر ارائه می شود. در صورتی که اتو شما خوب کار نمی کند و با مشکلاتی از قبیل زیاد داغ شدن، بخار نزدن و غیره روبه رو است کافیست از طریق بخش زیر سفارش خود را ثبت کنید. در امدادکاران امکان تعمیر و عیب یابی انواع برند اتو تفال، فیلیپس، بوش و غیره وجود دارد.

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر جاروبرقی، تعمیر ماکروفر، تعمیرات یخچال برخی از دیگر خدماتی است که در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در این مجموعه ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *