علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیست؟

5 دقیقه زمان مطالعه

با وجود تلاش مداوم شرکت های تولید کننده تلویزیون برای استفاده از جدیدترین فناوری های صوتی و تصویری، کاربران این محصولات همچنان شاهد مشکلاتی در تلویزیون های خود هستند. یکی از مشکلاتی که کمتر در تلویزیون های امروزی دیده می‌شود، مشکل خاموش شدن ناگهانی آن است. با بروز این مشکل کاربر شاهد خاموش شدن ناگهانی تلویزیون بدون فشردن دکمه پاور خواهد بود. در این مقاله از مرکز تعمیر تلویزیون امدادکاران قصد داریم شما را با دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون آشنا کنیم.

پیدا کردن علت خاموش شدن تلویزیون

علت خاموش شدن تلویزیون به عوامل مختلفی از جمله نوع، مدل و برند تلویزیون بستگی دارد که باید به دقت بررسی شود و دلیل آن به درستی پیدا شود. برای یافتن دلیل روشن نشدن تلویزیون، در زیر به رایج‌ترین مشکلاتی که می‌توانید با آن‌ها مواجه شوید، می‌پردازیم.

1-خاموش شدن ناگهانی تلویزیون به دلیل نوسانات و قطعی برق

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، نوسانات برق است. زیرا تلویزیون های جدید با نوسانات برق مشکل دارند زیرا با ولتاژ پایین کار می کنند. بهتر است از محافظ برق استفاده کنید و از اتصال مستقیم به پریز خودداری کنید.

گاهی اوقات این اتفاق می افتد که مشکل در خود محافظ برق است. محافظ آسیب دیده باعث قطع برق یا برق ناکافی برای راه اندازی تلویزیون می‌شود. برای بررسی این مشکل کافی است تلویزیون را مستقیماً به پریز برق وصل کنید. اگر تلویزیون به درستی کار می‌کند، محافظ را تعویض کنید.

2-تایمر تلویزیون علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

یکی از شایع ترین دلایل خاموش کردن تلویزیون که اغلب اتفاق می‌افتد؛  تایمر تلویزیون است که پس از مدت زمان مشخصی فعال و به طور خودکار خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل به منوی تنظیمات رفته و سپس به قسمت تایمر بروید، حالا روی گزینه TV timer کلیک کنید و آن را خاموش کنید.

3-فلش مموری ویروسی

باید مراقب باشید که به هیچ وجه از فلش درایو ویروس استفاده نکنید. این ممکن است باعث شود که یک ویروس به دستگاه شما منتقل شود و برنامه اصلی تلویزیون شما آسیب ببیند. این باعث مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌شود.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیست؟

4-خاموش روشن شدن تلویزیون به علت خرابی برد اصلی

وقتی برد اصلی تلویزیون (جایی که تمام اجزای تلویزیون شما با هم ارتباط هستند و سیگنال ها را مبادله می‌کنند) آسیب ببیند یا فرسوده شود، تلویزیون به شدت داغ می‌کند و روشن و خاموش می‌شود.اگر تلویزیون شما این مشکل را دارد، بهتر است برای تعویض یا تعمیر برد تلویزیون که بسیار گران و حساس است از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید

5-خرابی مین برد و مشکل فرسودگی قطعات آن

وقتی دلیل خاموش کردن تلویزیون از برد اصلی باشد. این مشکل به صورت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون خود را نشان می‌دهد و هنگامی که می‌خواهید دوباره آن را روشن کنید، با وجود روشن بودن دستگاه متوجه می‌شوید که چراغ تلویزیون چشمک می‌زند. برای افزایش عمر آن بهتر است بعد از چند ساعت روشن شدن تلویزیون برای مدت کوتاهی کاملا خاموش کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیست؟

6-تاثیر کابل نامرغوب HDMI در خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

یکی از دلایل خاموش شدن تلویزیون استفاده از کابل HDMI بی کیفیت است. سعی کنید از کابل های ارائه شده توسط دستگاه برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیون مانند اتصال لپ تاپ به تلویزیون، اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی و نحوه اتصال سینمای خانگی به تلویزیون استفاده کنید. امروزه نمونه های بی کیفیت و تقلبی زیادی از این کابل ها در بازار موجود است.

7-خرابی برد پاور

وقتی تلویزیون های سونی، سامسونگ و سایر برندها خاموش می‌شوند، مشکل از برد پاور آنهاست. تلویزیون به طور کامل کار نمی‌کند و حتی چراغ پاور تلویزیون هم روشن نمی‌شود. باید در نظر داشته باشید که بعد از 5 تا 6 سال برد پاور نیاز به سرویس دارد و در صورت عدم انجام و خرابی کامل برد باید آن را تعویض کنید. البته گاهی اوقات می توان منبع تغذیه را تعمیر کرد که برای تشخیص و رفع مشکل نیاز به متخصص حرفه ای دارد.

راهکار رفع مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون

در بالا دلایل رایج خاموش شدن تلویزیون را بررسی کردیم. در ادامه می‌خواهیم راه حل های ساده ای را بررسی کنیم که مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شما را حل می‌کند.

مطمئن شوید که سیم برق به درستی به پریز وصل شده است. اگر سیم برق از دستگاه جدا شده است، حتما آن را به دستگاه وصل کنید.یک راه حل ساده این است که وقتی تلویزیون روشن است آن را خاموش کنید، چند دقیقه بگذارید خاموش بماند و سپس دوباره روشن کنید. گاهی اوقات همین کار ساده مشکل شما را حل می کند.

برخی از مدل های قدیمی تلویزیون دارای کلید برق در پشت دستگاه هستند که باید روشن شود. ابتدا دکمه پاور دستگاه را چک کنید.

با استفاده از دکمه روشن/خاموش در جلوی تلویزیون، تلویزیون را به صورت دستی روشن کنید. اگر تلویزیون روشن می‌شود، مشکل از کنترل از راه دور تلویزیون است. سعی کنید باتری های آن را تعویض کنید اگر همچنان مشکل برطرف نشد شما می‌توانید آن را با تعمیر کار کنترل تلویزیون با تلفن خود برطرف کنید .

 

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیست؟

ممکن است مشکل از پریز برق شما باشد. دستگاه را خاموش کنید و یک لامپ یا وسایل برقی دیگر را به همان پریز برق بزنید تا مطمئن شوید برق وجود دارد. اگر نه، مدارهای فیوز خود را بررسی کنید تا مشکل قطع برق را پیدا کنید. تمام سیم ها و کابل ها را از نظر آسیب و سایش بررسی کنید. کابل ها و سیم های آسیب دیده یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است.

اگر تایمر خاموش تلویزیون را چک کردید و در حالت خاموش بود اما تلویزیون شما همچنان خاموش است، دوباره به تنظیمات سیستم بروید و گزینه تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید، پس از فشار دادن دکمه می پرسد که آیا از تنظیمات مطمئن هستید؟ روی کنترل تلویزیون ok را فشار می دهید. در این صورت تلویزیون به تنظیمات کارخانه باز می گردد و مشکل حل می‌شود. فراموش نکنید که از گزینه ریست و آپدیت استفاده کنید. شاید دستگاه شما نیاز به به روز رسانی داشته باشد. می‌توانید این مورد را در تنظیمات اصلی منوی تلویزیون پیدا کنید. هارد ریست تلویزیون می‌تواند مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی، ال جی، سامسونگ و غیره را حل کند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون و راهکار های رفع آن آشنا کنیم. در صورتی که با راهکار های گفته شده مشکل تلویزیون شما رفع نشد، باید سریعا از یک مرکز تعمیرات تلویزیون کمک بگیرید. توجه داشته باشید که برای رفع نواقص فنی تلویزیون باید حتما به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید در غیر این صورت متحمل هزینه و خسارت بالایی خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *